Porpula
VIP
Sanoisin niin, että laittamalla painot oikeille paikoilleen olisit mies, joka ei joka tilanteessa mieti tekeekö hän vahingossa "liikaa" muiden eteen. Mies, jonka identiteetti kestää sen, etteivät kaikki toimi yhtä fiksusti ilman, että hän tuntee itsensä ”naiiviksi marttyyri-idiootiksi”. Sillä, mitä sinä yksilönä sanot tekeväsi, ei ole merkitystä minun tyytyväisyyteeni. Olen toki onnellinen, että omalla vakiosalillani käy sen verran niitä naiiveja marttyyri-idiootteja, jotta porsaiden jäljet tulevat ennemmin tai myöhemmin siivotuksi. Sä teet niin kuin susta tuntuu hyvältä ja oikealta ja mä teen omalla tavallani. Tyytyväinen - kun siitä nyt tuli puhe - olen edelleen siitä, että nyt mulla on käytössä yksi uusi näkökulma tähän alkuperäiseen asiaan. Kiitos sulle siitä.Kysytään nyt näin, että olisitko tyytyväinen jos olisikin sanonut, että laitan painot aina sinne mihin ne kuuluu ja järjestän telineet huolimatta siitä että ne on kohta taas sekaisin, koska haluan näyttää omalla toiminnallani esimerkkiä ja toivon että muut oppii mun perässä? Olisiko uskomattoman hieno mies joka uhrautuu muiden takia vai naaivi marttyyri idiootti jolla on realiteetit hukassa?
Mielenkiintoinen kysymys on se, miksi joillain saleilla nuo kamat pysyvät järjestyksessä. Ehkä niissä käy myös sellaisia ihmisiä, joiden egoa pienet ympäristöä parantavat teot eivät uhkaa. Sillä miten muuten ne olisivat alkujaan päässeet siihen tilanteeseen, kun ”kuitenkaan mikään ei muutu”.
En itsekään ahkeroi luppoaikoinani vapaaehtoisena roskankerääjänä tms., mutta olen vakuuttunut siitä, että meidän ympäristön viihtyisyys on kaikkien vastuulla. Osa porukasta on valitettavasti liian laitostunutta ottaakseen minkäänlaista vastuuta tai sellaisen vanhan liiton periaatteen myrkyttämää, jossa ”mä en varmasti tee enempää kuin porukka keskimäärin”. Yhteiskuntamme on valitettavasti täynnä laitoksia ja instituutioita, jotka tarmokkaasti pitävät huolta tuon kaltaisesta tasapäistämisestä.
Meni niin pahasti OT:iksi, että anteeksipyyntö on paikallaan. Lopetan tähän. Palaan taas uusien kitinöiden kanssa. :D