Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Kysytään nyt näin, että olisitko tyytyväinen jos olisikin sanonut, että laitan painot aina sinne mihin ne kuuluu ja järjestän telineet huolimatta siitä että ne on kohta taas sekaisin, koska haluan näyttää omalla toiminnallani esimerkkiä ja toivon että muut oppii mun perässä? Olisiko uskomattoman hieno mies joka uhrautuu muiden takia vai naaivi marttyyri idiootti jolla on realiteetit hukassa?
Sanoisin niin, että laittamalla painot oikeille paikoilleen olisit mies, joka ei joka tilanteessa mieti tekeekö hän vahingossa "liikaa" muiden eteen. Mies, jonka identiteetti kestää sen, etteivät kaikki toimi yhtä fiksusti ilman, että hän tuntee itsensä ”naiiviksi marttyyri-idiootiksi”. Sillä, mitä sinä yksilönä sanot tekeväsi, ei ole merkitystä minun tyytyväisyyteeni. Olen toki onnellinen, että omalla vakiosalillani käy sen verran niitä naiiveja marttyyri-idiootteja, jotta porsaiden jäljet tulevat ennemmin tai myöhemmin siivotuksi. Sä teet niin kuin susta tuntuu hyvältä ja oikealta ja mä teen omalla tavallani. Tyytyväinen - kun siitä nyt tuli puhe - olen edelleen siitä, että nyt mulla on käytössä yksi uusi näkökulma tähän alkuperäiseen asiaan. Kiitos sulle siitä.

Mielenkiintoinen kysymys on se, miksi joillain saleilla nuo kamat pysyvät järjestyksessä. Ehkä niissä käy myös sellaisia ihmisiä, joiden egoa pienet ympäristöä parantavat teot eivät uhkaa. Sillä miten muuten ne olisivat alkujaan päässeet siihen tilanteeseen, kun ”kuitenkaan mikään ei muutu”.

En itsekään ahkeroi luppoaikoinani vapaaehtoisena roskankerääjänä tms., mutta olen vakuuttunut siitä, että meidän ympäristön viihtyisyys on kaikkien vastuulla. Osa porukasta on valitettavasti liian laitostunutta ottaakseen minkäänlaista vastuuta tai sellaisen vanhan liiton periaatteen myrkyttämää, jossa ”mä en varmasti tee enempää kuin porukka keskimäärin”. Yhteiskuntamme on valitettavasti täynnä laitoksia ja instituutioita, jotka tarmokkaasti pitävät huolta tuon kaltaisesta tasapäistämisestä.

Meni niin pahasti OT:iksi, että anteeksipyyntö on paikallaan. Lopetan tähän. Palaan taas uusien kitinöiden kanssa. :D

Eikös se sitten sinun kannattas kotonakin levittää sitä magnesiumia siihen penkille ku vedät siinä penkillä käteen ? Ettet varmasti putoa siitä penkiltä. Ja jätät siivoamatta sen pois jotta jos joku vieras sattuu tuleen luoksesi niin saa paskata vaatteensa.

Loistavaa retoriikkaa. Ala-asteelta tuttua.

Sun mielestä mun pitäisi siis ihan mopata treenin jälkeen? Pestä magnesiumit penkistä koska jollakin saattaa olla hienot vaatteet? Kyllä sitä varten on ihan ammattilaiset. Totta helvetissä mä pyyhin jos nyt tosissani läikytän sitä paskaa lattialle. Mutta en todellakaan rupea harjaamaan magnesiumia tangosta käytön jälkeen, tai muuta vastaavaa.

Jos ripaus magnesiumia jossakin penkin alla vituttaa sua niin paljon että alat puhumaan mun masturbointitottumuksistani, niin kyllä se on vaan sun henkinen ongelmas.

Kyllä mua vituttaisi jos vaatteet sotkeentuisi toisten pulvereihin. :D Jos omilla jauheilla sotkisin niin olisi oma vika.

Mä sotken magnesiumilla. Jos on liukas paita niin levitän sitä penkkiin. Käsien mukana se myös leviää vähän joka paikkaan. Joskus sitä vähän levähtää purkista lattialle. Ei tarkotuksella, mutta se perkele lähtee ilmavirtojen mukana hyvin herkästi. Jos vituttaa pölyinen lattia, niin suosittelen ettet jatkossa syö lattialta. Jos magnesium vituttaa vaatteissa, niin suosittelen ettet tule salille parhaat päällä.

Mä meen salille treenaamaan. Ei heru milliäkään sympatioita teidän siisteyspakkomielteillenne.

edit: eniten vituttaa turhasta kitiseminen
Siis levität penkille mankkua.. mitä vittua? Etkä edes siivoa jälkiäsiä..
Jossain mavessa ehkä vielä ymmärrän mankun käytön, jos on joku ihme syy, ettei remmejä halua käyttää ja penkissäkin, jos on paskat karhennukset tangossa. Mutta että pitää siihen penkille levitää, niin on kyllä aika kummallista.

Eniten siis vitutttaa salilla tollaset väliinpitämättömät paskat, jotka levittelee mankkua joka paikkaan eikä siivoa jälkiään ja sotkee painot miten sattuuu yms. Varmasti samat kaverit on niitä, jotka jättää painot tankoihin ja paskat pönttöön, kun kyllä henkilökunta ne siivoaa..

Sanoisin niin, että laittamalla painot oikeille paikoilleen olisit mies, joka ei joka tilanteessa mieti tekeekö hän vahingossa "liikaa" muiden eteen..
Sanoisin vielä sen verran, ellei se jo aiemmista viesteistä tullut selväksi, että painot on hyvin hankala laittaa oikeille paikoilleen, koska niillä ei varsinaisesti ole oikeaa paikkaa. Siinä oikealla paikalla on hyvin suurella todennäköisyydellä jotain muita levyjä. Eli painojen laittaminen oikealle paikalleen edellyttäisi sitä, että se teline pitäisi ensin siivota ja laittaa painot oikealle paikalleen ja katsoa kun heti seuraava räjäyttää sen. Lähtisitkö itse samaan?

Kyllä mä yleensä laitan kympit siihen missä tänään on kympit, mutta se ei ole suurella todennäköisyydellä niiden oikea paikka ja huomenna ne on jossain muualla. Ja suurella todennäköisyydellä siellä on niitäkin tappeja joissa on kaikki mahdolliset painot sekaisin.

Fitness 24/7 saleilla painoja ei moniin telineisiin pysty laittamaan oikeille paikoilleen, koska ne eivät mahdu. Telineissä lukee painojen kilomäärät, mutta jos laitat esim. 15 kilon kiekon oikealle paikalleen, ei yläpuolella olevalle 10 kilon tappiin mahdu 10 kilon kiekko, vaan pitää laittaa 5 kiloa tai pienempi. Tämä on hyvinkin perseestä oleva homma.

Tää on ikuisuusongelma ja tuskin Pakkiksella juttelemalla onnistutaan sitä muuttamaan kuitenkaan. Voidaan mun puolesta vaihtaa aihetta. :D

Siis levität penkille mankkua.. mitä vittua? Etkä edes siivoa jälkiäsiä..
Jossain mavessa ehkä vielä ymmärrän mankun käytön, jos on joku ihme syy, ettei remmejä halua käyttää ja penkissäkin, jos on paskat karhennukset tangossa. Mutta että pitää siihen penkille levitää, niin on kyllä aika kummallista.

Eniten siis vitutttaa salilla tollaset väliinpitämättömät paskat, jotka levittelee mankkua joka paikkaan eikä siivoa jälkiään ja sotkee painot miten sattuuu yms. Varmasti samat kaverit on niitä, jotka jättää painot tankoihin ja paskat pönttöön, kun kyllä henkilökunta ne siivoaa..
Varmaan tarkoitti penkkipunnerruspenkkiä ja yläselän kohdalle. Voimanostojuttuja.

Ihmettelen välillä tyyppejä, jotka kävelee mun edestä kun teen etuheilautusta kahvakuulalla. Joo, sali on ahdas ja etuheilautus vie tilaa niin blokkaan sen lyhyen sarjan ajaksi jonkin kulkureitin, sori siitä. Mutta ei silti kannattaisi henkeä lähteä riskeeraamaan puolen minuutin takia.

Vaihtoehtoisesti jos kävelijä itse näkee että mahtuu, niin minä en sitä yleensä näe ja joudun sitten keskeyttämään sarjan etten vahingossa osu kävelijään – mutta hyvä myös ymmärtää että siinä kuulassa on aika lailla liike-energiaa eikä sitä pysäytetä sekunnissa.

Plus: ei ole pakko kävellä juuri siitä, aina on ollut vaihtoehtoisia reittejä, koska teen vähän syrjemmällä.

Viimeksi muokattu:

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Onhan se ihan pelleilyä pitää puristusvoimaa rajoittavana tekijänä, jos ei kisaa voimanostossa. Ja vielä typerämpää käyttää jotakin epäsymmetristä ristiotetta, kun remmit, versat tms. on keksitty.

Onhan se ihan pelleilyä pitää puristusvoimaa rajoittavana tekijänä, jos ei kisaa voimanostossa. Ja vielä typerämpää käyttää jotakin epäsymmetristä ristiotetta, kun remmit, versat tms. on keksitty.
Mäkin ajattelin noin nuorempana kun olin niin bodaria. Nykyään vituttaa niin saatanasti ettei silloin tullut pidettyä puristusvoimasta huolta. Ristiote ei ole mikään ongelma epäsymmetrisyyden puolesta ellei jokin vamma estä käyttämästä. Ristiotteen puolta pitää vaihtaa joka sarjaan.

Edit. Lisätään vielä, että kyllä mun mielestä jos selkäliikkeissä mavea lukuunottamatta puristusvoima ei riitä niin se on liian pieni ja asialle olisi syytä tehdä jotain. Itsehän ratkaisin ongelman silloin aiemmin käyttämällä remmejä, mutta sehän vain pahentaa tilannetta puristusvoiman osalta. Mavessa harva vetää maksimirautoja ilman ristiotetta tai sormilukkoa.

Mäkin ajattelin noin nuorempana kun olin niin bodaria. Nykyään vituttaa niin saatanasti ettei silloin tullut pidettyä puristusvoimasta huolta. Ristiote ei ole mikään ongelma epäsymmetrisyyden puolesta ellei jokin vamma estä käyttämästä. Ristiotteen puolta pitää vaihtaa joka sarjaan.

Edit. Lisätään vielä, että kyllä mun mielestä jos selkäliikkeissä mavea lukuunottamatta puristusvoima ei riitä niin se on liian pieni ja asialle olisi syytä tehdä jotain. Itsehän ratkaisin ongelman silloin aiemmin käyttämällä remmejä, mutta sehän vain pahentaa tilannetta puristusvoiman osalta. Mavessa harva vetää maksimirautoja ilman ristiotetta tai sormilukkoa.
Totta, olen samaa mieltä, että puristusvoima on tällöin liian pieni. Mutta ei se ole mikään syy jätää sarjoja vajaaksi tai ruveta mankulla sotkemaan. Samalla lailla voitaisiin sanoa, että puristusvoima on liian pieni, jos joutuu mankkua käyttämään. Ei itsellä ainakaan ole kehittynyt puristusvoima samaan tahtiin selän voimien kanssa vaikka alkuun yritin ilman remmejä vedellä. Lisäksi häiritsee tekemistä, kun joutuu puristamiseen keskittymään ja forkut aivan hapoilla. Puristusvoimaa kannattaa sitten kehittää erikseen, jos sen kokee tärkeäksi.

Miksei sitten siinä mavessa voi käyttää remmejä, jos ei normaalilla otteella pysy? Tietty sillä poikkeukkella, kuten aiemmin sanoin, että voimanostajat erikseen.

Mutta turha tästä enempää jauhaa, kun käsitelty täälläkin varmaan sata kertaa tämä remmi asia. :D

Varmaan tarkoitti penkkipunnerruspenkkiä ja yläselän kohdalle. Voimanostojuttuja.

Tämä.

Muuhun en jaksa enää vastata. Aatelkaa mitä aattelette. Sanonpa kuitenkin ettei mun salikäytöksestä kukaan ole koskaan valittanut, tai antanut edes huomattavan pahoja katseita.

/quit

Mä olin taas niin nuorena niin voimamiestä, että ehdottomasti vitut tehty mitään remmeillä. Koko selkä on vähän toispuoleinen huolimatta siitä, että kyllä mä sitä otetta vaihdoin sarjojen välillä. Mutta jos vedät parittoman määrän sarjoja, niin tuleekohan nyt ihan varmasti tasaisesti rasitusta ja muistat aloittaa ensi kerralla toisin päin? Vedetäänkö ne kovimmatkin sarjat otetta vaihdellen, vai sillä otteella millä ne tulee? Mitä jos kädet toisin päin toistoja tulee enemmän?

Omalle kohdalle paras sovellus on ollut vetää myötäotteella johonkin 120 kiloon asti ja sitten varsinaiset sarjat remmeillä. Toki toi on vähän pois toiminnallisuudesta, mutta ei jaksa sormilukkoakaan opetella.

Nyt aloitit jotain mitä et voi voittaa :D Esimerkiksi penkin tekeminen 40kg käsipäinoilla hikisillä käsillä ei vain onnistu, oli karhennukset tai ei.. niin ja hanskat ei ole vaihtoehto...

Ei minä mitään voittoa haluakaan. Ja se päivä kun penkkiä teen 40 kg käsipainoilla tarkoittaisi että luultavasti olisin saanut kasvatettua tissit :p Mutta onpahan se jokaisen oma asia mitä käyttää. Mutta minua *****taa kun ylätaljat, tangot, lattiat ym ui siinä jauhossa. Ja itellä kun se tanko mavessa välillä hipaisee housuja niin sitten on housut siinä ja kädet siinä ja sitten kun hikiä pyyhkii paitaan tai housuihin niin kohta näyttää kuin joku olisi pakaralle läpsinyt.

Joko sulla on yliluonnolliset otevoimat vetoliikkeiden painoihin nähden tai sitten et ole ikinä tehnyt mitään, missä tarvittaisiin otevoimaa, mutta siinä vaiheessa kun vaikka rinnallevedossa pitää saada kolminumeroinen kilolukema pysymään näpeissä nopeassa vedossa niin ei siitä tule normaali-ihmiselle liukkailla sormilla mitään vaikka olisi millaiset karhennukset tangossa. Sama homma isommissa mavepainoissa, ristiotteella kovat tyypit voi ehkä vielä vetää aika isoihin rautoihin ilman mankkuakin mutta itsellä kun kroppa ei tykkää epäsymmetrisestä otteesta ja on pakko vetää mavetkin myötäotteella ja sormilukolla, niin kyllä loppuisi se vetäminen ilman magnesiumia heti alkuunsa.

En omia sormivoimia tiedä mutta kiitoksia tästä sivistyksestä. En ole ajatellut otteita koskaan noin pitkälle.

Mutta mitä puristukseen tulee niin työterveydessä kun sitä takavuosina mitattiin, siitä testistä tuli täydet pisteet. Ja testin vetäjä kehui ettei moni mieskään kuulema samoja lukemia siihen kahvaan vedä. Mutta tässä näkyy varmasti myös vuosien korjaamo ja metsurin työ, jota tuli osa-aikaisena myös joskus tehtyä. Kuten sekin että olin vuosia sitten reippaasti ylipainoinen ja sain tehdä aika pitkään töitä että esim leuanvetotangossa sen massan pystyin ylipäätään pitämään, vaikka en yhtään leukaa saanutkaan. Mutta jostain piti lähteä.

Lisäksi häiritsee tekemistä, kun joutuu puristamiseen keskittymään ja forkut aivan hapoilla. Puristusvoimaa kannattaa sitten kehittää erikseen, jos sen kokee tärkeäksi.
Siinä se onkin että sun housuissa mä näkisin tärkeäksi treenata sitä puristusvoimaakin jos selkäliikkeissä on forkut hapoilla. Niin se mullakin ennen oli enkä väittänyt siitä vaan vetelin niillä remmeillä. Nyt on mieli muuttunut ja koen että hyvä puristusvoima on aika yleishyödyllistä. Mikään älytön grippi mulla ei vieläkään ole, mutta kovalla tekemisellä on päästy siihen että selkäliikkeet menee oikein nätisti selällä eikä puristamiseen tarvitse edes keskittyä.

Mutta kyllä tämä aihe on melko objektiivinen ja mieli voi muuttuakin niin kuin näkyy.

Siinä se onkin että sun housuissa mä näkisin tärkeäksi treenata sitä puristusvoimaakin jos selkäliikkeissä on forkut hapoilla. Niin se mullakin ennen oli enkä väittänyt siitä vaan vetelin niillä remmeillä. Nyt on mieli muuttunut ja koen että hyvä puristusvoima on aika yleishyödyllistä. Mikään älytön grippi mulla ei vieläkään ole, mutta kovalla tekemisellä on päästy siihen että selkäliikkeet menee oikein nätisti selällä eikä puristamiseen tarvitse edes keskittyä.

Mutta kyllä tämä aihe on melko objektiivinen ja mieli voi muuttuakin niin kuin näkyy.

Ymmärrän kyllä hyvin sun pointin ja oon kyllä samaa mieltä, että parempihan se niin olisi, ettei remmejä tarvitsisi edes käyttää. Mutta ainakin toistaiseksi rajoittaa tuo puristusvoima vielä liikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom