Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Mäkin kuvittelin joskus ettei mun välitykset sovi kyykkyyn. On sitä osannut olla vähän helvetin tyhmä. Turha siitä on välityksiä syyttää jos ei vain osaa. Se saattaa auttaa kun koittaa sisäistää eri kyykkytyylien mekaniikan, opettelee vähän kaikkia niistä ja keskittyy siihen mikä alkaa vähitellen tuntua niistä parhaalta. Takakyykkyjäkin on niin erilaisia että kyllä joku tyyli sopii aina. Sen voi tehdä melkein yhtä pystyssä kuin etukyykynkin kun vaan työntää polvia eteen tai sitten kamalalla haara-asennolla vähän varustenostajatyyliin ja ihan kaikkea siitä välistä. Painotan tuota kaikkea siitä välistä koska ääripää on harvoin se paras tapa.
Mulla ottaa selkään liikaa tuo kyykky, tykkään maastavetoa tehdä selälle eikä sitäkään ihan joka viikko.Ite en ainakaan palaudu jos otan edes kohtuu intensiteetillä.Välillä reverse hyperiä palauttavasti.Mun salilla on 3 eri prässiä ja joskus teen niillä kaikilla ja reidet ja perse on kyllä kasvanut ilman kyykkyäkin hyvin.

Paikallinen koripalloseura tulee ''treenaamaan'' ja valtaa mave huoneen porukalla jotain mitensattuu tehtyjä rinnallevetoja varten, osalla pelaajista treenaaminen on puhelimen rämpytystä keskellä tiloja tasapenkillä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla ottaa selkään liikaa tuo kyykky, tykkään maastavetoa tehdä selälle eikä sitäkään ihan joka viikko.Ite en ainakaan palaudu jos otan edes kohtuu intensiteetillä.Välillä reverse hyperiä palauttavasti.Mun salilla on 3 eri prässiä ja joskus teen niillä kaikilla ja reidet ja perse on kyllä kasvanut ilman kyykkyäkin hyvin.

Paikallinen koripalloseura tulee ''treenaamaan'' ja valtaa mave huoneen porukalla jotain mitensattuu tehtyjä rinnallevetoja varten, osalla pelaajista treenaaminen on puhelimen rämpytystä keskellä tiloja tasapenkillä.
Onko sulla selässä jotain vikaa? Mulla on siitäkin nimittäin kokemusta ja muistan joskus reilusti yli kymmenen vuotta sitten kertoneeni täällä miten mave ei sovi ohjelmaan ollenkaan koska alaselkä ei palaudu. Mulle selvisi vasta pari vuotta sen jälkeen että palautuminen ei ollutkaan se ongelman ydin vaan ne vaivat oli alkusoittoa noidannuolille ja pahoille selkäjumeille jotka iski armeija-aikana kun siellä tuli aika paljon erilaista rasitusta.

Syypää niille jumeille taas selvisi mulle kertaheitolla kun pääsin armeijasta ja aloin taas treenaamaan kunnolla satunnaisten treenien sijasta. Kyykännyt en ollut vuoteen. Menin salille ja tein kyykkyä. Tai yritin. En päässyt kyykkyyn kun pakarat kiristi niin paljon. Se oli ihan uskomaton tunne. Tajusin että selkävaivojen on pakko johtua tästä samasta mutta aiemmin kyykyt oli ylläpitänyt liikkuvuutta edes sen verran että pääsin sentään kyykkyyn. Aloin venytteleen pakaroita ja takareisiä oikein kunnolla, siis paljon paljon enemmän kuin mitä normaaliin lihashuoltoon oli kuulunut ja pakarajumit ja selkävaivat alkoi lähteä vähitellen. Ne selän palautumisongelmat oli tosiasiassa jatkuvaa pientä selkäjumia. Siitä eteenpäin olen elänyt suhteellisen selkävaivavapaata elämää paria yksittäistapausta lukuunottamatta ja voin ottaa useamman kyykyn ja maven viikossa. Tällä hetkellä teen kyykyn ja maven kolme kertaa viikossa eikä toistaiseksi ongelmaa kun yksi niistä on nopeustreeni. Neljä kovaa kyykkyä viikossa oli taannoin liikaa ja johti kyllä ihan oikeisiin palautumisongelmiin.

Mun pitää vaan muistaa venytellä tuota takaosastoa, koska jos olen joskus laiska niin sen huomaa kun selkään alkaa tulla sitä samaa kestojumia kuin silloin joskus ja jos on tarpeeksi idiootti eikä silloinkaan aloita kunnon venyttelytalkoita niin seurauksena on noidannuoli.

En itekkää joskus ihan viel vuos sit tajunnu, miten ihmiset vetää jtn kyykkyä tai mavea ihan jtn 4 kertaa viikkoon.
Samit täältä. Nyt on
Ma kyykky, penkki + kapealla muutama setti
Ke korokeveto, penkki + pari paussisarjaa, paussiveto
Pe kyykky, penkki, SSB
La veto, nopeuspenkki

Ei 3-6kk sitten puhettakaan että oisin voinut pyörittää näillä määrillä tuollaista (esim viime viikolla 18 sarjaa kyykkyä, 27 sarjaa penkkiä ja 16 sarjaa vetoa). Tässä toki on auttanut se, että isommat kuormat on suosiolla jätetty odottamaan parempaa aikaa. "Helppoja" nostoja paljon, tekniikkaa silmällä pitäen. Ei muuten kyykyt läheskään yhtä paljon jullettele tai penkeissä katoa pito pohjalla. Pieni kontrasti siihen perus 531-mättämiseen jota tuli tehtyä liiankin pitkään tuloksetta :D JTO:n 3x viikkoon kyykky tekisi niin mieli kokeilla, mutta siihen pitää ehkä vielä hetki tehdä pohjia. (8x5x85% parhaimmillaan, ei jeesus :D)

Kyl nice. Onks toi paussiveto kenties tää, mitä Mark Rippetoeki suosittelee, eli alotetaan maasta ja vedetään johki vähän polvien yläpuolelle lyhkäsesti stopaten? Jos näin, ni onkohan toi minkälaisilla kuormilla yleensä ''tarkotettu'' tehtäväks? Mietin, et miksei tota stoppia vois tehä myös ylhäältä alas mennessä, mut on se varmaa turvallisempaa tehä toisinpäin.
Ite teen sen 2-5cm irti lattiasta. Heti kun tuntuu, että tanko irtoo, lyhyt paussi ja räjähtävästi ylös. Polvissa paussaamiselle ei ainakaan miulle oo mitään hyötyä, koska se on vahvimpia kohtia vedossa. Jos saat vittumaisimmassa paikassa pysäytettyä, pidettyä asennon ja räjähdettyä ylös, luulis siitä saavan suurimman hyödyn. Pausseja tulee 125-145kg väliltä normivedon ollessa noin 200-210kg. Yli kolmosia en noissa tee mutta niitä tuleekin yleensä se 6-8 settiä

Pari viikkoa tuli paussia treeneistä kun flunssaa pukkasi päälle. Nyt treenien jatkuessa rauta tuntunut äärimmäisen raskaalta. Penassa 15kg takapakkia ja kyykyssä 20kg :woot:
Pitää toivoa,että on vain alkukankeutta ja seuraavissa treeneissä päästään jo lähelle taukoa edeltäviä rautoja.

Kyykätessä ja mavetellessa loppuu happi. Ei keskellä sarjaa vaan sen jälkeen. Tuntuu, etten vaan saa vedettyä henkeä tarpeeksi. Aivan kuin hengittäisi ohuen putken läpi. Nousen seisomaan ja keskityn vetämään henkeä pallealla ja kunnon raskaita vetoja, niin helpottaa. Ongelmana sekin, että tiukan sarjan jälkeen kovin mielellään istuisi alas.

Pitääkö tässä huolestua? Iskikö aikuisiän astma tai jotain? Vai enkö vain ennen ole treenannut kunnolla?

Kyykätessä ja mavetellessa loppuu happi. Ei keskellä sarjaa vaan sen jälkeen. Tuntuu, etten vaan saa vedettyä henkeä tarpeeksi. Aivan kuin hengittäisi ohuen putken läpi. Nousen seisomaan ja keskityn vetämään henkeä pallealla ja kunnon raskaita vetoja, niin helpottaa. Ongelmana sekin, että tiukan sarjan jälkeen kovin mielellään istuisi alas.

Pitääkö tässä huolestua? Iskikö aikuisiän astma tai jotain? Vai enkö vain ennen ole treenannut kunnolla?

Itsellä täysin samaa varsinkin kovissa hack kyykky sarjoissa. Sarjan aikana ei hengästytä liiemmin yhtään mutta heti kun sarjan lopettaa nii järkyttävä puuskutus. Ei ehkä täysin samanlaista mitä sinulla mutta kuitenkin.

verenpaineen lasku tekee samanlaista tunnetta. itsellä alhaset paineet muutenkin niin usein saa haukkoa ja keräillä ettei ala pyöriä päässä.

verenpaineen lasku tekee samanlaista tunnetta. itsellä alhaset paineet muutenkin niin usein saa haukkoa ja keräillä ettei ala pyöriä päässä.
Pitääpä mittailla. Mulla on perinteisesti ollut verenpaine melko korkealla. Jopa niin, että työterveydestä lähetettiin jatkotutkimuksiin (joissa ei kuitenkaan löytynyt mitään). Tuosta nyt on vuosia aikaa ja elintavat muuttuneet sittemmin radikaalisti. Selittäisi myös, miksi on mulle uusi tunne tämä. Harvemmin mulla kuitenkaan mitenkään huimaa, eli happea varmaankin saan riittävästi. On vaan hengittäessä keuhkoissa tunne, kuin en saisi hengitettyä riittävän syvään.

Vaimolle naureskelin, että myötätunto-raskausoireita, kun hänen puuskutus rappuja noustessa on samanlaista.

Ja väärä ketjuhan tämä selvittää tällaista. Etsin paremman. Tämä vain nyt potuttaa.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Pitääpä mittailla. Mulla on perinteisesti ollut verenpaine melko korkealla. Jopa niin, että työterveydestä lähetettiin jatkotutkimuksiin (joissa ei kuitenkaan löytynyt mitään). Tuosta nyt on vuosia aikaa ja elintavat muuttuneet sittemmin radikaalisti. Selittäisi myös, miksi on mulle uusi tunne tämä. Harvemmin mulla kuitenkaan mitenkään huimaa, eli happea varmaankin saan riittävästi. On vaan hengittäessä keuhkoissa tunne, kuin en saisi hengitettyä riittävän syvään.

Vaimolle naureskelin, että myötätunto-raskausoireita, kun hänen puuskutus rappuja noustessa on samanlaista.

Ja väärä ketjuhan tämä selvittää tällaista. Etsin paremman. Tämä vain nyt potuttaa.

Voikohan tuo olla rintarankaperäistä? Ootko pätevällä kiropraktikolla käynyt?

Tai sitten vain ihan rasitusastmaa.
Tämä, tai sitten vaan paska aerobinen kunto lihasmassan vaatimaan tasoon nähden. Jos oikeesti reenaa ja omaa sitä lihastakin ni kroppa/lihaksisto tarttee ihan järkyttävät määrät happea raskaissa liikkeissä. Monesti se tuntuu vasta sarjan jälkeen ihan adrenaliinin takia joka kannattaa elimistöä kunnes kuormitustaso laskee eikä oo pelkoa pyörtyä tangon alle.

Kannattaa siis ehottomasti ottaa salin rinnalle hiit-tyyliset juoksulenkit, ylämäkijuoksut, vitusti hapottavat askelkyykkysarjat, tms jotka testaa ja parantaa keuhkojen toimintakykyä roimasti. Itellä epävirallinen rasitusastmadiagnoosi (testeissä piti saada 15 pistettä viralliseen lausuntoon, mulla oli pisteitä 14 joten ei virallista, mutta lekuri kirjotti reseptin ku testien perusteella lääke autto huomattavasti), ja oon huomannu että varsinki pyöräily keväästä syksyyn auttaa tosi paljon seuraavan talvikauden aikana. Pahimmillaan tuo on ulkona lenkkeillessä syksyn kosteilla keleillä tai pakkasella ku on saatanan kuiva ilma, tuntuu että keuhkoista tulee limaa litratolkulla eikä happi kulje ollenkaan ennen ku ottaa useemmat henkoset kiekosta :D

Tämä, tai sitten vaan paska aerobinen kunto lihasmassan vaatimaan tasoon nähden. Jos oikeesti reenaa ja omaa sitä lihastakin ni kroppa/lihaksisto tarttee ihan järkyttävät määrät happea raskaissa liikkeissä. Monesti se tuntuu vasta sarjan jälkeen ihan adrenaliinin takia joka kannattaa elimistöä kunnes kuormitustaso laskee eikä oo pelkoa pyörtyä tangon alle.

Kannattaa siis ehottomasti ottaa salin rinnalle hiit-tyyliset juoksulenkit, ylämäkijuoksut, vitusti hapottavat askelkyykkysarjat, tms jotka testaa ja parantaa keuhkojen toimintakykyä roimasti. Itellä epävirallinen rasitusastmadiagnoosi (testeissä piti saada 15 pistettä viralliseen lausuntoon, mulla oli pisteitä 14 joten ei virallista, mutta lekuri kirjotti reseptin ku testien perusteella lääke autto huomattavasti), ja oon huomannu että varsinki pyöräily keväästä syksyyn auttaa tosi paljon seuraavan talvikauden aikana. Pahimmillaan tuo on ulkona lenkkeillessä syksyn kosteilla keleillä tai pakkasella ku on saatanan kuiva ilma, tuntuu että keuhkoista tulee limaa litratolkulla eikä happi kulje ollenkaan ennen ku ottaa useemmat henkoset kiekosta :D
Tämä kuulostaisi uskottavimmalta veikkaukselta. Googletusten mukaan rasitusastmassa on muitakin astman oireita (hengityksen vinkumista), mutta niistä ei ole tietoa. Paskaa aerobista kuntoa olisinkin veikannut, jos tämä sarjan aikana olisi tullut. En tullut ajatelleeksi, että voisi sen jälkeenkin vielä vaikuttaa.

Kesäisin tulee aerobista harrastettua, mutta talvella jää lähes kokonaan semmoiset pois. Pitänee harkita tämä uudelleen.

Kiitos vinkeistä.

Jossain aerobista osiossa taisi olla että hapenottokykyä parannetaan parhaiten jollain matalammalla sykkeellä kuin vetämällä täysiä mutta toisaalta jossain on sanottu että hiitti parantaa hyvinkin nopeasti hapenottokykyä ja itse ole koittanut tuota viimeistä mutta kun vuosia tuli pilattua nortilla keuhkoja joten en tiedä saako kuinka hääppöiseksi ikinään.

Ihmiset jotka ei vaan voi lopettaa puhumista! Ja ärsytystä lisää se että jutut on tyyliin "Käytiin viikonloppuna tytön kummipojan ristiäisissä... Ja juttu jatkuu yksityiskohtaisella kuvauksella koko päivän kulusta ja ketä oli vieraana ja kuka pappina... Koita siinä sitten keskittyä omaan treeniin kun jutustelijaa ei hiljennä edes se kun aloitat sarjan.

Töissä olen alle metrin päässä asiakkaasta suurimman osan päivästä, ja koko työpäivä on yhtä vuorovaikutusta muutenkin asiakkaiden, työkavereiden ja omaisten kanssa. Kotona toki kaipaankin miehen ja lapsen lähellä oloa, siitä nautin kun saan olla mahdollisimman lähellä rakkaita.

Salille menen treenaamaan ja tyhjentämään päätä kaikesta muusta, ja tuntuu että tarvisin siellä mahdollisuutta keskittyä pelkästään treenaamiseen. Tottakai voin siellä jotain jutellakin, mutta niin lyhyitä juttuja ettei ne häiritse treenaamista, ja aiheetkin mielellään treeniin liittyviä.

Ihmiset jotka ei vaan voi lopettaa puhumista! Ja ärsytystä lisää se että jutut on tyyliin "Käytiin viikonloppuna tytön kummipojan ristiäisissä... Ja juttu jatkuu yksityiskohtaisella kuvauksella koko päivän kulusta ja ketä oli vieraana ja kuka pappina... Koita siinä sitten keskittyä omaan treeniin kun jutustelijaa ei hiljennä edes se kun aloitat sarjan.

Töissä olen alle metrin päässä asiakkaasta suurimman osan päivästä, ja koko työpäivä on yhtä vuorovaikutusta muutenkin asiakkaiden, työkavereiden ja omaisten kanssa. Kotona toki kaipaankin miehen ja lapsen lähellä oloa, siitä nautin kun saan olla mahdollisimman lähellä rakkaita.

Salille menen treenaamaan ja tyhjentämään päätä kaikesta muusta, ja tuntuu että tarvisin siellä mahdollisuutta keskittyä pelkästään treenaamiseen. Tottakai voin siellä jotain jutellakin, mutta niin lyhyitä juttuja ettei ne häiritse treenaamista, ja aiheetkin mielellään treeniin liittyviä.

Tämä! Omalle salillekin ilmestynyt pari n. 50-60v miestä joista toinen tulee selittämään kuinka hänellä on vaikeaa ex vaimon kanssa ja toinen taas on joku toinen iha ihme tyyppi ketä päätteli kun sanoin kaverille pari kuukautta takaperin että on vatsat kipeenä edellisestä reenistä nii toinen päättelee että mulla on ollu ripuli ja kehoittaa treenaamaan kevyesti. Tästä saa sitten pari treeniä kuulla ja päällimäinen ajatus on että mitä helvettiä. :D

Tämä! Omalle salillekin ilmestynyt pari n. 50-60v miestä joista toinen tulee selittämään kuinka hänellä on vaikeaa ex vaimon kanssa ja toinen taas on joku toinen iha ihme tyyppi ketä päätteli kun sanoin kaverille pari kuukautta takaperin että on vatsat kipeenä edellisestä reenistä nii toinen päättelee että mulla on ollu ripuli ja kehoittaa treenaamaan kevyesti. Tästä saa sitten pari treeniä kuulla ja päällimäinen ajatus on että mitä helvettiä. :D

Ripuli on kyllä paha. Ootko miettinyt, että pitäisi pari kevennettyä viikkoa?

Tänään potutti, kun face pullia tehdessä aisti, että köysi haisee vienosti kuselle. Missäköhän sekin on käynyt :mad:

Ripuli on kyllä paha. Ootko miettinyt, että pitäisi pari kevennettyä viikkoa?

Tänään potutti, kun face pullia tehdessä aisti, että köysi haisee vienosti kuselle. Missäköhän sekin on käynyt :mad:

Eiks ne mimmit monesti tee jotain liikkeitä ristikkäistaljassa missä se köysi menee sillein haarojen välissä.. :oujee:

Itse käytän salilla minulta jotain kysyttäessa sanoja "joo" tai "ei". Sitten jos mitä itse aloitan puhumaan, niin nämä riittää aika pitkälle: "Minkä verran teet vielä tässä" tai "Voinko tehdä välissä". Ainiin, respassa vielä "moi".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom