Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla auttoi kyykkyyn kantapäiden korotus samaan vikaan. Ei kyykky osunut kohdalle vaan kaikki meni reisille ja meinasin kipata herkästi eteenpäin naamalleni. Nyt hionut tekniikkaa kantapäät jonkun 1,5 - 2 cm korotettuina ja osuu kivasti pakaroille ja takareisille. Sopii ainakin kokeilla jos auttaa.

Ja potutukseen palaten: närästys. Mukavat paineet päässä mavea tehdessä kun närästys lyö rintakehän tukkoon. Samoin aamutreenit ja matalat sykkeet. Ei vaan aukea, mutta onneksi kevyt viikko meneillään enkä yleensä tee aamutreeniä.

Siis harvoin valitan, mutta nyt pitää. Salilla käy (lue: asuu) blondi jonka mielestä kaikki muut väistää paitsi hän.
Tänään laskin kassin maahan ja aloin lämmittelemään. Blondi tuli ja asetteli korokkeita pyllyreeniä varten. Sattui minun kassini sitten olemaan väärässä paikassa ja hän laittoi toisen korokkeen mun kassin päälle.

Hiukan siinä ihmettelin ja kävin siirtämässä kassin pois korokkeen alta. Yritin samalla katsoa blondin silmiin jos siellä olisi ollut vaikka jotain liikettä, mutta ihan tyhjältä näytti.

^ Näitä sattuu. Joskus nuorempana tein kyykkyä siihen tarkoitetussa paikassa ja siihen tuli joku nainen jumppapatjan kanssa suoraan sanoen tangon toisessa päässä olevien painojen alle. Totesin sitten, että voipi olla hieman vaarallinen paikka, niin tää töksäyttää, että "et sä tätä salia omista". Ni tein sit treenini, ja piereskelin samalla. Ei se siinä pitkään ollut.

Kyykyn tulos kehitys on huonoa. Nyt raakana 180 kg ja teen syvään. Mavesta menee puolestaan raakana 255,5 kg.
Penkki raw 155kg. Ykkösiä en tee juuri koskaan, mut nuo testattuna.

Mielestäni kyykky on suhteessa heikko. Mistä lie johtuu? Tekniikan pitäisi olla OK. Ei ole myöskään ikinä ollut mitään polvi ongelmia.
Muissa liikkeissä sarjapainot nousee mut kyykky junnaa. V.tuttaa.

Mulla junnas kyykky pitkään, penkissä oli kovemmat sarjapainot :D Rupesin tekemään kolmosia ja vitosia, niin että ekassa reenissä esim. 3x100, seuraavassa 5x100, sit 3x105 , 5x105 jnejne. Lämpät tein prässissä ja alle 8 toiston sarjoja kyykyssä eli voimat jäi työsarjoihin. Kahdessa kuukaudessa nousi kyykyn sarjapainot 6x100kg(2x110)->6x125kg(/3x145,2x150).

Muissa liikkeissä sarjapainot nousee mut kyykky junnaa. V.tuttaa.

Minulla auttoi kyykkytuloksen kehittymiseen kaksi kertaa viikossa kyykkääminen, eka kerta varsinainen kyykkypäivä, jossa volyymiprogressiota (toistot 3-5 välillä) ja toka päivä selkäpäivän alussa (ennen vetoja) paussikyykkyä, tyypillisesti siinäkin kolmosia (välillä 1-2 toistonkin sarjoja). Paussikyykky oli itselleni erittäin hyvä apuliike kyykkyyn ja se toi paljon lisää varmuutta. Tein välillä paussikyykyn tilalla boxi-paussikyykkyä (boxi siten, että mennään kisasyvyyteen tai vähän alle), mutta pääasiassa ihan normi paussikyykkyä.

Minulla junnaa penkki, joka on aina ollut todella vaikea nosto saada eteenpäin... :-(

Mulla junnas kyykky pitkään, penkissä oli kovemmat sarjapainot :D Rupesin tekemään kolmosia ja vitosia, niin että ekassa reenissä esim. 3x100, seuraavassa 5x100, sit 3x105 , 5x105 jnejne. Lämpät tein prässissä ja alle 8 toiston sarjoja kyykyssä eli voimat jäi työsarjoihin. Kahdessa kuukaudessa nousi kyykyn sarjapainot 6x100kg(2x110)->6x125kg(/3x145,2x150).
Minulla auttoi kyykkytuloksen kehittymiseen kaksi kertaa viikossa kyykkääminen, eka kerta varsinainen kyykkypäivä, jossa volyymiprogressiota (toistot 3-5 välillä) ja toka päivä selkäpäivän alussa (ennen vetoja) paussikyykkyä, tyypillisesti siinäkin kolmosia (välillä 1-2 toistonkin sarjoja). Paussikyykky oli itselleni erittäin hyvä apuliike kyykkyyn ja se toi paljon lisää varmuutta. Tein välillä paussikyykyn tilalla boxi-paussikyykkyä (boxi siten, että mennään kisasyvyyteen tai vähän alle), mutta pääasiassa ihan normi paussikyykkyä.

Minulla junnaa penkki, joka on aina ollut todella vaikea nosto saada eteenpäin... :-(
Kiitoksia vinkeistä. Pitää tosiaan kokeilla tuota että pudottaa pari pykälää toistomäärää. Eräs tuttukin tuosta mainitsi, että oli ruvennut tekemään välillä jopa kolmosia niin auttoi.

Jokaisen välitykset soveltuu kyykkäämiseen. Terv lyhytselkäinen ja -säärinen sekä pitkäreisinen 190cm nortonjullettelija.
Mäkin kuvittelin joskus ettei mun välitykset sovi kyykkyyn. On sitä osannut olla vähän helvetin tyhmä. Turha siitä on välityksiä syyttää jos ei vain osaa. Se saattaa auttaa kun koittaa sisäistää eri kyykkytyylien mekaniikan, opettelee vähän kaikkia niistä ja keskittyy siihen mikä alkaa vähitellen tuntua niistä parhaalta. Takakyykkyjäkin on niin erilaisia että kyllä joku tyyli sopii aina. Sen voi tehdä melkein yhtä pystyssä kuin etukyykynkin kun vaan työntää polvia eteen tai sitten kamalalla haara-asennolla vähän varustenostajatyyliin ja ihan kaikkea siitä välistä. Painotan tuota kaikkea siitä välistä koska ääripää on harvoin se paras tapa.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Kiitos vinkeistä, luulen että squat stance deadlift menee kokeiluun! Olen tehnyt myös romanialainen mave + etukyykkyä, mutta yksi pääliike olisi selkeämpi.

Niska ja epäkäsjumit. Dippiä tehdessä niska meni jostain syystä sen verran jumiin ettei päätä pysty kääntämään. Nukkumistakin häiritsee.

Kyykkääminen. Ei vaan saa tuntumaan luontevalta millään tekniikalla tai asennolla ikinä. Ei kai vaan välitykset sovellu. Pitäis keksiä joku toinen yhtä yleispätevä liike jalkatreenin pääliikkeeksi ja äkkiä.
Kyykystä en ihan heti luopuisi, mutta jos ihan pakko on niin hacki on hyvä. Kokeile nyt vielä kumminkin ihan kotosalla jollain harjanvarrella kyykätä ja etsi youtubesta "how to squat". sillain ite opin aikanaan. Pää pointtina on pitää keskivartalo neuroottisesti jäykkänä ja kun lähdet alas niin liike lähtee työntämällä polvia eteen päin, sitten mietit, että istut jalkojesi vääliin. Suosittelen myös, että kuvaat sen oman tekniikan siinä voi silmät avautua.

Kyykystä en ihan heti luopuisi, mutta jos ihan pakko on niin hacki on hyvä. Kokeile nyt vielä kumminkin ihan kotosalla jollain harjanvarrella kyykätä ja etsi youtubesta "how to squat". sillain ite opin aikanaan. Pää pointtina on pitää keskivartalo neuroottisesti jäykkänä ja kun lähdet alas niin liike lähtee työntämällä polvia eteen päin, sitten mietit, että istut jalkojesi vääliin. Suosittelen myös, että kuvaat sen oman tekniikan siinä voi silmät avautua.
Niin toi on vain yksi tapa. Moni voimanostaja on sitä mieltä että liike ei missään nimessä lähde työntämällä polvia eteenpäin vaan työntämällä lantiota taakse. Istutaan siis ns. taakse.

Niin toi on vain yksi tapa. Moni voimanostaja on sitä mieltä että liike ei missään nimessä lähde työntämällä polvia eteenpäin vaan työntämällä lantiota taakse. Istutaan siis ns. taakse.
no jos parasta mahdollista maksimi ykköstä koittaa ottaa nii silloin tuo voi olla paras tekniikka, mutta bodaukseen mielestäni toimii paremmin tuo itse ehdottamani tekniika.

no jos parasta mahdollista maksimi ykköstä koittaa ottaa nii silloin tuo voi olla paras tekniikka, mutta bodaukseen mielestäni toimii paremmin tuo itse ehdottamani tekniika.
Se vaikuttaa aina mitä sillä hakee. Voi bodailijakin koittaa kasvattaa kyykkyllä haitaria ja silloin voimanostotyyppisempi lienee parempi vaihtoehto. Se on sitä aiemmin mainittua kyykyn mekaniikan tuntemista.

Se ettei viitsi sanoa toiselle että tekee asiaan ihan päin kettua.
Eilen katselin kun heppu kyykkäsi kuin olisi sissipaskaa vääntänyt ja kaikki paino jalan sisäsyrjälle, jalat melkeen sumoleveydessä mutta polvet melkeen yhdessä.

Jos ulkoasu/tulokset olisi sellaisia että niillä saisi jtn rispektiä niin voisi vaikka sanoa mutta kun itselläkin painot kohtuu pienet niin ei viitsi mennä selittämään toisen tekniikasta, kuitenkin näkee ettei hyvää seuraa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom