- Ikä
- 40
Leuanvedoissa lisäpainoilla se vyön ketju nappas kivespussin nahan jotenkin väliin. Ei varsinaisesti potuttanut mutta sattui pirusti
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muutin Etelä-Eurooppaan kuukausi sitten eikä täällä kukaan vie painoja takaisin telineisiin käytön jälkeenSaa aina arpoa että onkohan jollakin sarjat kesken. Niin ja raejuustoa, maitorahkaa ja ruisleipää ei ole saatavilla :D
Toi oli uutta. Lapsia monet tuntuu haluavan altistaa vaaroille. Liian tuttua se.Pikkasen menee keskittyminen tekemisestä kun pikkulapset leikkii salilaitteilla sillä aikaa kun faija reenaa ja koiraa käydään kävelyttämässä salitiloissa. Mä ymmärrän kyllä että "hei kaikkihan me ollaan hyvää pataa täällä" mutta joku salietiketti sentään. Tunnistajat tunnistaa.
Portugalissa asustelen. Ja kappas, tänään tuli lidlissä käytyä ja sieltä tosiaan maitorahkaa ja jonkinnäköistä raejuustoa löytyi :p Oli jäänyt huomaamatta aiemmin kun oli erinäköiset pakkaukset.I feel you bro. Käsipainojakin saa aina metsästää ympäri salia, vaikka on jokaista painoa useampi pari. Missä päin Etelä-Eurooppa olet? Espanjasta ainakin löytyy Lidlistä raejuustoa ja rahka pyörii nimellä vatkattu tuorejuusto :D
Sulla voi olla paskat polvet tai sitten niin kuin yllättävän usein on, että polvivaivat johtuvat kireistä lihaksista mitkä vetää polvea vinoon. Mulla on vasemmassa polvessa samanlaista vaivaa ja siihen auttaa kun venyttelee jalkoja vähän joka suuntaan mitä keksii. Ja sitä pitää tehdä säännöllisesti. Yksi, kaksi tai kymmenen kertaa ei välttämättä vielä auta..
Mutta nytpä vihloo hieman polvia. Aika pientä, mutta kuitenkin. Otin pitkästä aikaa jalkaprässin ohjelmaan, ja aina yleensä seuraavana/-vina 2:tena päivänä polven sisällä on pientä viiltävää, mutta ei kovin suurta vihlontaa vähän randomisti kummassakin jalassa. Mielestäni jalkojen kulma on luonnollinen tehdessä prässiä, sillä itse prässätessä ei tunnu ikinä minkäänlaista kipua. Vain levossa jälkeenpäin, ja yleensä nimenomaan lepotilassa, sillä en saa paikannettua liikutettaessa kipukohtaa selvästi ollenkaan, eli mikään tietty liikuttamiskulma ei tunnu olevan se tekijä joka kivun aiheuttaa. Ei ole niin suurta että asetan tästä vielä huolta itselleni, mutta pitänee seurata tilannetta. Olen kyllä tehnyt itselleni prässiä aika raskaasti, eli jotain kaseja ja sitten tiputellessa alas vähän pidempää sarjaa. Tuntuu kyllä menevän järkyttävän hyvin perille lihakseen, mikä on positiivista, kun en oikeastaan ole tehnyt prässiä kunnolla aiemmin, vaan käyttänyt muita liikkeitä mm. kyykkyjä.
Sepä tässä juuri, kun varsinaista kipua ei ole, eikä ulkoisesti näytä poikkeavalta. Minulta on rintalihaksen jänne sanonut osittain poks molemmin puolin, ja ne kyllä ainakin oli niin kipeitä ettei mitään voinut treenata. Pientä epämukavuutta on tuossa hauiksen alaosan kohdalla tuntunut välillä ja siinä oli mustelma syyskuun alussa, mutta se oli kamppailuturnauksessa tulleen osuman peruja oletettavasti. Oikean olkapään seudulla myös epämukavia/omituisia tuntemuksia on vaihteeksi nytkin, mutta niitä on ollut muutenkin tuon rintalihaksen jänteen viime syksyisen repeämisen ja sen korjanneen leikkauksen jälkeen.Hauis ei jännity kunnolla jos on esim. kiinnityskohdassa/jänteessä häikkää. Tosin tuntisit kyllä kipua, jos näin olisi & se vaurioitunut hauis näyttäisi todennäkösesti myös selkeesti erilaiselta, ku toinen käsi. Kuhan tässä arvailen, ku ainoo mikä tuli mieleen tosta, ja oon ite semmosen minimaalisen repeämän joskus kokenut. Pahensin tota myös sillon ite, koska oon vitun masokistinen idiootti, ja jatkoin vaan treenaamista.
Hermopinne se todennäköisimmiltä syyltä vaikuttaisi mitä asiaa olen googlaillut. Nyt kun olen tässä mallaillut, niin myös tuo oikea rintalihas (johon tuo viimesyksyinen leikkaus siis kohdistui) vaikuttaisi hieman samanlaiselta. Voimapuoleen sen osalta on vaikea sanoa kun se on ollut joka tapauksessa heikko aina leikkauksesta asti vaikka salilla onkin sitä pyrkinyt kuntouttamaan, kehnohkoin tuloksin noin voimatasojen näkökannalta. Mutta kyllä se mielestäni tähän saakka on jännittynyt paremmin kuin nyt, koska nyt sekin jää tuolla tavalla parhaillaankin puoliveltoksi. Ojentajalihas sen sijaan tuntuisi toimivan normaalisti.Ehkä joku hermopinne hartian alueella voisi selittää hauiksen puutteellista voimaa? Onko mikään muu lihas tai liikesuunta puutteellinen?
Ainakin hauiksen ja rintalihaksen hermottavat hermot tulevat ihan vierekkäisistä kohdista hartiapunosta. Ja juuri tuo että oletkin alkanut nukkua oikealla kyljellä, on voinut siellä oikeassa hartiapunoksessa saada puristusta aikaan. Ehkä nyt kun selkä on kipeä, niin nukut sillä oikealla kyljellä pitempiä aikoja yhteen menoon, koska selkäkipu rajoittaa asennon vaihtamista yöllä.Sepä tässä juuri, kun varsinaista kipua ei ole, eikä ulkoisesti näytä poikkeavalta. Minulta on rintalihaksen jänne sanonut osittain poks molemmin puolin, ja ne kyllä ainakin oli niin kipeitä ettei mitään voinut treenata. Pientä epämukavuutta on tuossa hauiksen alaosan kohdalla tuntunut välillä ja siinä oli mustelma syyskuun alussa, mutta se oli kamppailuturnauksessa tulleen osuman peruja oletettavasti. Oikean olkapään seudulla myös epämukavia/omituisia tuntemuksia on vaihteeksi nytkin, mutta niitä on ollut muutenkin tuon rintalihaksen jänteen viime syksyisen repeämisen ja sen korjanneen leikkauksen jälkeen.
Hermopinne se todennäköisimmiltä syyltä vaikuttaisi mitä asiaa olen googlaillut. Nyt kun olen tässä mallaillut, niin myös tuo oikea rintalihas (johon tuo viimesyksyinen leikkaus siis kohdistui) vaikuttaisi hieman samanlaiselta. Voimapuoleen sen osalta on vaikea sanoa kun se on ollut joka tapauksessa heikko aina leikkauksesta asti vaikka salilla onkin sitä pyrkinyt kuntouttamaan, kehnohkoin tuloksin noin voimatasojen näkökannalta. Mutta kyllä se mielestäni tähän saakka on jännittynyt paremmin kuin nyt, koska nyt sekin jää tuolla tavalla parhaillaankin puoliveltoksi. Ojentajalihas sen sijaan tuntuisi toimivan normaalisti.
Sikäli kuin kaksi lihasta ei toimi kunnolla niin tuskinpa tosiaan jänneongelma vaikka tuote jänteiden rikkoontumista omasta potilashistoriasta löytyykin. Yksi mikä on niin nukun tällä hetkellä lähes pelkästään oikealla kyljellä koska se on kivuttomin asento, alaselkä- ja iskiasongelmat kun siis vaivaavat. Mutta ennenkin paljon nukkunut oikealla kyljellä niin en uskoisi tämän ihan pelkästään siitäkään johtuvan, mutta tuli kuitenkin mieleen koska välillä herää sellaiseen puutuneisuuden tunteeseen oikeastaan koko kropan alimmaisena olevassa puoliskossa. Sitäkään ei ennen ole käynyt muuten kuin esim. liian kovalla nukkuma-alustalla.
No, tulipahan tekstiä ja menee vähän jo aiheen ohikin.
Musta tuntuu että mä kuulostan joltain noitatohtorilta kun just annoin neuvon polvivaivoihin ja nyt aion antaa neuvon selkävaivoihin. Nimittäin alaselkä + iskiasvaivat kuulostaa niin paljon SI-nivelen dislokaatiolta että mä lähtisin kyllä kokeilemaan jos joku kiropraktikko tai vastaava sais sen paikalleen. Mulle on kerran tehty toi toimenpide ja se auttoi sillä samalla sekunnilla. Kannattaa edes kokeilla ennen kuin kärsii niistä ties kuinka pitkään.Yksi mikä on niin nukun tällä hetkellä lähes pelkästään oikealla kyljellä koska se on kivuttomin asento, alaselkä- ja iskiasongelmat kun siis vaivaavat.
Voihan se näin olla. En nyt sitten vaan tiedä mitä tuolle lähtisi tekemään, jotenkin ei arvauskeskukseen ole niin hirveästi luottoa näissä asioissa, ja yksityisiin taas ei rahaa.Ainakin hauiksen ja rintalihaksen hermottavat hermot tulevat ihan vierekkäisistä kohdista hartiapunosta. Ja juuri tuo että oletkin alkanut nukkua oikealla kyljellä, on voinut siellä oikeassa hartiapunoksessa saada puristusta aikaan. Ehkä nyt kun selkä on kipeä, niin nukut sillä oikealla kyljellä pitempiä aikoja yhteen menoon, koska selkäkipu rajoittaa asennon vaihtamista yöllä.
Kiropraktikkoa olen kyllä miettinyt, on vaan rahasta tiukkaa, menee siltä osin hankalaksi jos ei maagisesti kerrasta tule kuntoon. Johan tässä on vaihteeksi 2,5kk kärsitty, ja aiemmin iskias vaivasi melkein kaksi vuotta putkeen, n. 1,5v kerkisi tässä välissä olemaan ilman mokomaa. Nyt kuitenkin paljon pahempi kuin koskaan aiemmin.Musta tuntuu että mä kuulostan joltain noitatohtorilta kun just annoin neuvon polvivaivoihin ja nyt aion antaa neuvon selkävaivoihin. Nimittäin alaselkä + iskiasvaivat kuulostaa niin paljon SI-nivelen dislokaatiolta että mä lähtisin kyllä kokeilemaan jos joku kiropraktikko tai vastaava sais sen paikalleen. Mulle on kerran tehty toi toimenpide ja se auttoi sillä samalla sekunnilla. Kannattaa edes kokeilla ennen kuin kärsii niistä ties kuinka pitkään.
Voihan se näin olla. En nyt sitten vaan tiedä mitä tuolle lähtisi tekemään, jotenkin ei arvauskeskukseen ole niin hirveästi luottoa näissä asioissa, ja yksityisiin taas ei rahaa.
Mulla myös julkiselta puolelta todella hyvät kokemukset sekä omissa että lähimmäisten asioissa. Yksityisellä ollut sekalaisempaa. Paitsi että laskuttaa osaavat aina, vaikka hoitaa eivät osaisikaan. Varmaan paljon erikoisala ja lääkärikohtaista. Mutta helppo arvailla vaikka esimerkiksi sisätautilääkäri joka ollut 20vuotta sairaalassa töissä ja toinen sisuslääkäri saman ajan yksityisellä. Kumpikohan on nähnyt enemmän vakavasti sairaita ihmisiä.Ajatteletko, että terveyskeskus tekisi sinulle aktiivisesti vahinkoa vai että ei siellä osata tehdä asialle mitään? Jos jälkimmäinen, niin et menetä mitään (muuta kuin vähän aikaa ja erittäin vähän rahaa) menemällä sinne ja saatat yllättyä positiivisesti. Omat vähäiset kokemukseni terveyskeskushoidosta (olen pääasiassa työterveyden hoidossa) on ollut positiivisia.
Mutta helppo arvailla vaikka esimerkiksi sisätautilääkäri joka ollut 20vuotta sairaalassa töissä ja toinen sisuslääkäri saman ajan yksityisellä. Kumpikohan on nähnyt enemmän vakavasti sairaita ihmisiä.