Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Vituttaa, kun meidän salilla ihmisillä on joku pakko päästä ristitaljaan tekemään liikkeitä, joita voisi tehdä siinä ihan viiden metrin päässä olevassa taljassa, joka on siis samanlainen kuin ristitalja mutta yhdellä taljalla vaan. Kerrankin näin ku joku teki siinä ristitaljassa rintaa ja sitten joku toope tuli siihen kyselemään voiko tulla heilumaan ja tekemään välissä, vaikka vieressä olisi ihan vapaakin talja missä voi runkata niitä ojentajia yms. Turhaa vuorottelua ja painojen säätöä, kun kumpikin voisi tehä ihan rauhassa omissa laitteissakin...

Ristitaljassa on usein kevyemmät välitykset -> voi laittaa enemmän painoja -> vahvempi tyyppi :D

Olen pitkän tauon jälkeen treenannut säännöllisesti ja tavoitteellisesti jo 1,5 kk, mutta olen edelleen läski ja huonokuntoinen. Ainoa ero on, että nykyään vessanpöntölle istahtaminen sattuu saakutisti jalkoihin.

Käyttökelvottoman paskat punnerruspenkit. Ei turvarautoja, kiinteät telineet joista mikään ei ole oikealla korkeudella ja jotka on muotoiltu niin että tanko täytyy oikein ujuttaa pois niistä ja takaisin niihin, liukas materiaali, liian kapea ja liian matala malli. Tuollaista ei voi suunnitella kuin kahden promillen humalassa oleva ameeba, joka ei ole ikinä kokeillutkaan penkkipunnerrusta. Mutta varmaan ne jonkun silmään näyttävät tyylikkäiltä ja kivasti muotoilluilta, se on kai pääasia. Vaikkei penkkaaminen ykkösasia salilla käynnissä ole, niin on se kuitenkin sen verran kiva liike että sitä mielellään tekisi edes sinne päin kunnolla. Viime aikoina on puolittain alkanut tehdä mieli lähteä tutustumiskierrokselle lähiseudun muille saleille pelkästään noiden sulattamoon kuuluvien romujen aiheuttaman turhautumisen takia, vaikka muuten ei nykyisessä ole mitään isompaa valittamista.

Käyttökelvottoman paskat punnerruspenkit. Ei turvarautoja, kiinteät telineet joista mikään ei ole oikealla korkeudella ja jotka on muotoiltu niin että tanko täytyy oikein ujuttaa pois niistä ja takaisin niihin, liukas materiaali, liian kapea ja liian matala malli. Tuollaista ei voi suunnitella kuin kahden promillen humalassa oleva ameeba, joka ei ole ikinä kokeillutkaan penkkipunnerrusta. Mutta varmaan ne jonkun silmään näyttävät tyylikkäiltä ja kivasti muotoilluilta, se on kai pääasia. Vaikkei penkkaaminen ykkösasia salilla käynnissä ole, niin on se kuitenkin sen verran kiva liike että sitä mielellään tekisi edes sinne päin kunnolla. Viime aikoina on puolittain alkanut tehdä mieli lähteä tutustumiskierrokselle lähiseudun muille saleille pelkästään noiden sulattamoon kuuluvien romujen aiheuttaman turhautumisen takia, vaikka muuten ei nykyisessä ole mitään isompaa valittamista.
Kuulostaa ihan entisen salin penkiltä. Onko telineessä sellaiset tapit, joilla voi estää tangon ottamisen pois telineistä (jokaisesta 3 huimasta mahdollisesta korkeudesta)?

Kuulostaa ihan entisen salin penkiltä. Onko telineessä sellaiset tapit, joilla voi estää tangon ottamisen pois telineistä (jokaisesta 3 huimasta mahdollisesta korkeudesta)?

Ei ole tappeja ja tuo kolme korkeuttakin olisi luksusta, koska tässä niitä on kaksi: ylemmästä joutuu tällainen keskimittainen 178-senttinen kurottelemaan tankoa niin että asento hajoaa, telineisiin laittaminen väsyneillä käsillä vielä luku erikseen, alemmasta joutuu taas nostamaan liian alhaalta ja pujottamaan tangon pois niin että yhtään isommilla raudoilla ei uskalla edes yrittää. Löysin valmistajan sivuilta kuvankin kötöstyksestä:
SignatureSeries-Benches-Racks-Olympic-Flat-Bench-L.jpg

Pääosin olen tehnyt raskaammat sarjat irtopenkillä raudallisessa kyykkyräkissä kun siinä ei sentään voi tiputtaa tankoa naamalleen, mutta hyvästä nostoasennosta tai ergonomiasta on toivoa vielä vähemmän kuin noissa varsinaisissa punnerruspenkeissä.

Olen pitkän tauon jälkeen treenannut säännöllisesti ja tavoitteellisesti jo 1,5 kk, mutta olen edelleen läski ja huonokuntoinen. Ainoa ero on, että nykyään vessanpöntölle istahtaminen sattuu saakutisti jalkoihin.

Pikkuhiljaa! Keskity iloitsemaan siitä, että voit/pystyt/jaksat taas treenata. Ne palkinnot touhusta tulevat kyllä :)

Pikkuhiljaa! Keskity iloitsemaan siitä, että voit/pystyt/jaksat taas treenata. Ne palkinnot touhusta tulevat kyllä :)

No joo. Mutta olisi niin kiva saada joku pieni pikavoitto välillä :D

Ennen saliuraani kun läskiä oli 30kg enemmän kuin nyt, olin tyytyväinen jos löysin farkut, jotka mahtuvat vyötärön ympäri. Nojoo. Kyllähän niitä, kun 38'' osti. Ei vaan moisia 32'' pituisina pahemmin löytynyt. Kiloja lähti, niin oli aivan ihmeellistä, kun meni mihin vaan, niin löysi sopivat pienellä vaivalla. Ihmettelin samaan aikaan juttuja täältä, miten farkkujen ostaminen voi olla hankalaa. Mietin, että minkälaiset salimöröt täällä tuosta juttelevat.

Nyt alkaa vaan olla samat ongelmat mulla. Vyötäröstä sopivat ei mene millään reisistä vaikka loose fittiä yrittää etsiä. Toisaalta maku ehti tulla vaativammaksi ja kun läskinä kelpasi ne, mitkä mahtuu, niin nykyään haluaisi, että ne näyttäisikin hyvältä. Ei siis pappaleikkauksia. Jos valitsen reisien mukaan istuvat, niin vyötärö pitää kiristää vyöllä ghettotyyliin. Lisää vaikeutta tuo se, että en tykkää "stretch"-farkuista, vaan haluaisin perinteisemmän denimin tuntuista. Viimeksi löytyi JC:stä pitkän etsimisen jälkeen muuten sopivat, mutta vähän pitkät. Ne sitten lyhennettynä.

Ja puvun ostaminen se vasta helvettiä olikin... Pitää varmaan seuraava ottaa mittatilauksena vaikka vähän enemmän maksaakin.

Tää nyt ei oikeasti potuta vaan naurattaa. Oon ollu niin voimanostajaa etten ole tehnyt pohkeita taas pitkään aikaan ja lauantaina se kostautui kun olin kavereiden kanssa Tampereella baarikierroksella. Pispalan portaan pyhäjärven puolelta ylös ja toiselta puolelta alas (Kujakollista Pulteriin, mistä arvasit) ja pohkeet oli ihan hirveässä pumpissa. Meinasin toki muutenkin kuolla, että ei ne pohkeet olleet suurin ongelma. Siihen päälle koko ilta kävelyä baarista toiseen ja seuraavana aamuna pohkeet oli ihan hakatut. Nyt ne on ehkä vieläkin kipeämmät, eli siis selvästi tulehtuneet. Olis ollut tänäänkin mukava kyykätä kun se tuntuu nyt kulkevan ja tavoitteet on asetettu, mutta ei mitään toivoa että olisi edes yrittänyt. Sen siitä saa.

Tää nyt ei oikeasti potuta vaan naurattaa. Oon ollu niin voimanostajaa etten ole tehnyt pohkeita taas pitkään aikaan ja lauantaina se kostautui kun olin kavereiden kanssa Tampereella baarikierroksella. Pispalan portaan pyhäjärven puolelta ylös ja toiselta puolelta alas (Kujakollista Pulteriin, mistä arvasit) ja pohkeet oli ihan hirveässä pumpissa. Meinasin toki muutenkin kuolla, että ei ne pohkeet olleet suurin ongelma. Siihen päälle koko ilta kävelyä baarista toiseen ja seuraavana aamuna pohkeet oli ihan hakatut. Nyt ne on ehkä vieläkin kipeämmät, eli siis selvästi tulehtuneet. Olis ollut tänäänkin mukava kyykätä kun se tuntuu nyt kulkevan ja tavoitteet on asetettu, mutta ei mitään toivoa että olisi edes yrittänyt. Sen siitä saa.

Mitä tästä opimme? Älä lähde baarikierrokselle niin ongelmaa ei ole :D

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mun piti lauantaina mennä kanssa baarikierrokselle, jossa osana olisi ollut juurikin nuo kaksi baaria. Onneksi jäi välistä niin jalkatreenit kulki paremmin sunnuntaina kun ei ollut portaissa niitä väsyttänyt.

No joo. Mutta olisi niin kiva saada joku pieni pikavoitto välillä :D

Oletko nykyiseen kuntoon päätynyt puolessatoista kuukaudessa? Et varmaan. Miksi se siis pitäisi toisin päinkään tapahtua heti? Ota ensimmäinen välietappi sinne 3-4:n kuukauden kohdalle. Voisin veikata että silloin varmasti on jo jotain positiivisia tuloksia. Jos ei, niin sitten pitää muuttaa tekemisessä jotain, ja uusi välietappi. Täähän on vähän kuin purjehdus. Parasta on se itse matkanteko. :)

...ekaa kertaa kuulen että baarikierroksella saa pohkeet ylipumppiin :D

Potuttais edes salitreeni, mutta kun ei.. Tällä hetkellä potuttaa pitkittynyt yskä&nuha (ilmeisesti virusperäinen keuhkoputkentulehdus), joiden takia päätin kerrankin olla viisas ja jättää treenit välistä. Tosin päätin jo nyt, että jos ei oireet poistu lauantaihin mennessä niin menen huhkimaan niistä huolimatta. Näiden samojen oireitten kanssa on vaan tullut tapeltua jo muutama viikko (yskä tosin paheni vasta n. viikko sitten) ja haluaisin nyt päästä niistä eroon. Perkele.

Älä mene, vaikka pitkä salitauko potuttaakin. Keuhkokuumeet, sydänlihastulehdukset ja muut jälkitaudit potuttavat nimittäin vielä paljon enemmän ja pidempään.
joo, ensimmäinen esimerkeistä onkin jo koettu viime joulun aikaan ja kyllä pisti vituttamaan se 6 viikon täyskielto salillakäymiseen. Yritän pysyä lujana

Tehdään iso remppa saliin, vaihdetaan melkein kaikki laitteet toisen salin kanssa (ehkäpä koska toisen salin laitteiden väri sopii paremmin nykyiseen värimaailmaan), mutta loppujen lopuksi salilla on vain yksi penkkipunnerruspaikka ja sekin sysipaska.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom