Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Kukaan ei tykkää, jos painot jätetään tankoihin tai laitteisiin paikalleen. Mutta mitäs tuumaatte siitä, että tangot on aina kyykkytelineissä tai vastavissa paikallaan? Tapahtuuko noille tangoille jotain, jos niitä ei laiteta takaisin pystytelineisiin tai vastaavaan muuhun paikkaan silloin, kun eivät ole käytössä?
Täytyy muuten sanoa että piti lukea kahteen kertaan ja toisella kerralla tarkistaa että luin varmasti oikein. Mä en ole ikinä nähnyt salia missä tangoille on oma telineensä. En ikinä. Siellä ne on aina kyykkytelineessä, penkissä tai missä lie. Ei niille mitään tapahdu. Suoraan sanoen kyllä vähän vituttaisi jos joutuis kantaan aina tangon johonkin erilliseen telineeseen.

Pystytelineitä on. Muistelisin, että joku on joskus maininnut jotain erityista ainakin painonnostotankoihin liittyen, ettei niitä saisi lojuttaa jossain telineissä ainakaan painojen kanssa mutta en nyt muista tarkalleen...

Pystytelineitä on. Muistelisin, että joku on joskus maininnut jotain erityista ainakin painonnostotankoihin liittyen, ettei niitä saisi lojuttaa jossain telineissä ainakaan painojen kanssa mutta en nyt muista tarkalleen...
Juu ei varmaan painojen kanssa, rasittaa turhaan tankoa.(elleivät painot ole maassa tai muuten tuettu). Mutta luulisi että kun sitä tankoa nyt on ylipäätään tarkoitus käyttää vaakatasossa, niin pystyssä säilyttäminen ei ainakaan paranna asiaa.

Edit, plus parikytkiloisen tangon vääntäminen pystyyn ei ole ihan helppoa ainakaan aloittelijalle :) Ja hirvittää ajatella jos sen laittaa huonosti ja se pääsee kaatumaan jonkun päälle...

Luulen että liittyy itse telineisiin.
Painonnostotankoa pidetään usein kiinni juuri sieltä mistä se on telineissä. Jos teline on metallia ilman kumi/muovi päällystettä
niin tangon grippi yksinkertaisesti kuluu. Ei tietty jos tyhjä tanko vaan on siinä mutta penkkiä ja kyykkyä, painoa tangossa ja hinkkautuu metallit vastakkain.
Tästä syystä myös tanko kulmassa kulmasoutuun voisi aina ottaa sen salin paskimman tangon eikä sitä ainoata painonnostotankoa.

Nykyään tuntuu olevan aika paljon Jonneja jotka ei edes tiedä painonnosto- ja voimanostotangon eroa.

Luulen että liittyy itse telineisiin.
Painonnostotankoa pidetään usein kiinni juuri sieltä mistä se on telineissä. Jos teline on metallia ilman kumi/muovi päällystettä
niin tangon grippi yksinkertaisesti kuluu. Ei tietty jos tyhjä tanko vaan on siinä mutta penkkiä ja kyykkyä, painoa tangossa ja hinkkautuu metallit vastakkain.
Tästä syystä myös tanko kulmassa kulmasoutuun voisi aina ottaa sen salin paskimman tangon eikä sitä ainoata painonnostotankoa.

Nykyään tuntuu olevan aika paljon Jonneja jotka ei edes tiedä painonnosto- ja voimanostotangon eroa.

mäki taidan olla aika jonne, kun en tiedä :D toinen vissii antaa vähän periks? ainaki yhel salil on tietyt tangot kyykkyyn ja penkkiin ja niit ei saa käyttää mavessa.

mäki taidan olla aika jonne, kun en tiedä :D toinen vissii antaa vähän periks? ainaki yhel salil on tietyt tangot kyykkyyn ja penkkiin ja niit ei saa käyttää mavessa.
Lyhyesti: Voimanostotangossa otemerkkien leveys on 81 cm, painonnostotangossa 91 cm. Painonnostotanko on elastisempi kuin voimanostotanko ja sitä uskaltaa tiputellakin vähän rajummin. Toi otemerkkihomma on mun mielestä tosi vittumainen. Salilla jossa käyn on molempia tankoja ja aina pitää metsästää niitä voimanostotankoja. Moni ei tätä tiedä eikä edes huomaa ja tekee millä sattuu.

Panonnostotangon halkaisija on millin ohuempi. Ei paljon mutta kyllä sen selvästi huomaa.
Muistatko Powerhousu tai joku onko painonnostotangossa keskellä karhennusta... Taitaa olla?
Mutta se on selkeästi "hienompaa" kuin voimanostotangossa.
Joskus tehny vmn tangolle rive ja työntösarjoja niin nahka menee rikki solisluiden päältä...

Sitä en tajua että ikipenkkaajat ei kaikki huomaa eroa. Kuitenkin melkein kaikki katsoo merkeistä käsien paikkaa ja kuten yllä mainittiin niin niissä on kuitenkin se 10cm ero.

Meidän salilla joka kyykkytelineessä ja penkkitelineessä on vakiona nimenomaan painnonnostatangot asemissa...voimanostotankoja joutuu metsästään koko ajan jostain sadan metrin päästä toiselta puolen salia. Plussaa on vielä sekin, että voimanostoräkit on kaikki asetettu paikalleen hieman vinoon. No ehkä ne johonkin aulan ovenkahvaan nähden ovat suorassa.

Muistatko Powerhousu tai joku onko painonnostotangossa keskellä karhennusta... Taitaa olla?
Mä en ole painonnostaja ja saatan olla jopa väärässä, mutta esitän väittämän että miesten tangossa on ja naisten tangossa ei ole. Jälkimmäinen on jonkin verran lyhyempi ja kevyempi kuin miesten tanko.

Kun oot mini-mini-mini-flunssassa kolmatta viikkoa ja et kehtaa riskeerata terveyttä treenaamalla. Sopivasti vielä sattui lomalle ja pari viikkoa uuden toimivaksi havaitun ohjelman aloittamisen jälkeen.

Joillakin gogo expresseil on ollu eleikon tankoja joissa keskellä ei karhennusta ja sisältää molemmat merkit (hybridi tanko tms).

Omalla salilla on normaalia vn tankoa paksumpia Goljatin tankoja, jotka kyllä on sitten oikeesti jäykkiä. Ei meinaan anna edes 200kg+ vedoissa yhtään periksi mitä perus voimannosto tanko tekee edes hieman nuihin verrattuna. Penkatessakin ehkä hieman huonot paksuuden takia.

Joillakin gogo expresseil on ollu eleikon tankoja joissa keskellä ei karhennusta ja sisältää molemmat merkit (hybridi tanko tms).

Omalla salilla on normaalia vn tankoa paksumpia Goljatin tankoja, jotka kyllä on sitten oikeesti jäykkiä. Ei meinaan anna edes 200kg+ vedoissa yhtään periksi mitä perus voimannosto tanko tekee edes hieman nuihin verrattuna. Penkatessakin ehkä hieman huonot paksuuden takia.
Itse en näissä hieman paksummissa (ovat lyhyempiä myös hieman, painavat saman 20kg) huomaa mitään eroa kyykyssä, mutta penkki kärsii 5-10kg ja veto kutakuinkin saman. Vaikuttaako sen muuttunut ranteen asento punnertaessa oikeasti noin helposti, vai onko se pääkopassa?

Eilen ketutti oikein tosissaan, kun en muistanut kortin menneen vanhaksi (puolen vuoden pätkien huono puoli) ja salin toimisto oli tietysti kiinni. Autotallijumpalla mentiin sitten se päivä.

Paksummat tangot minullakin vaikeuttaa penkin tekemistä huomattavasti. Jotenkin häviää ranteista kontrolli ja menee hyvin epävarmaksi nostaminen. Näillä tyttöjen voimilla painonnostotanko on taas paras mavettelutanko - pysyy ote paljon paremmin kiinni.

Paksummat tangot minullakin vaikeuttaa penkin tekemistä huomattavasti. Jotenkin häviää ranteista kontrolli ja menee hyvin epävarmaksi nostaminen. Näillä tyttöjen voimilla painonnostotanko on taas paras mavettelutanko - pysyy ote paljon paremmin kiinni.
Mä teen samaa. Samasta syystä.
Eikä se haittaakaan kun tosiaan ainoa ongelma on telineiden metalliset pidikkeet. Jotka siis pilaavat gripin juuri tempaus otteen kohdalta.

Tangon paksuus nimenomaan tekee minulle otteen vaikeuden. Leuanvedossa on ihan sama juttu, paksu tanko vähän leukoja, ohuempi tanko enemmän leukoja.

Karhennukset ovat tietysti oma juttunsa, mutta ainakin oman salin painonnostotangoissa on minulle riittävä karhennus.

Nooh en tiiä tosta penkistä, että vaikuttaako kuinkaan, koska vertailussa olisi vaan kisapenkki + normitanko vs paksu + 'peruspenkki'.

Mavessa sama homma vaikka tuolla paksulla otettu ennätys 1RM, mutta testaamatta paha sanoa. Varsinkin kun tällä salilla ei ole kunnon mavepaikkaa jossa olisi kivikova alusta vaan ns. Kumimatto, joka antaa ehkä hieman periksi isommilla painoilla mavessa.

Eilen ketutti oikein tosissaan, kun en muistanut kortin menneen vanhaksi (puolen vuoden pätkien huono puoli) ja salin toimisto oli tietysti kiinni. Autotallijumpalla mentiin sitten se päivä.

Mulle kävi sama juttu kun vuosikortti meni umpeen. Sitten seuraavan kerran kun menin toimistoaikaan, niin vuosikortin hinta olikin +150 euroa mitä edellisellä kerralla maksoin. Lähdin vähin äänin kotitreenin pariin. No, sitten kuukauden päästä routa ajoi porsaan salille ja kuinkas ollakaan, tarjous päällä, sama vanha hinta koko vuodelle ja liityin uudestaan. Ihmettelen vaan mikseivät vähän seuraa asiakkaitaan ja vaikkapa pari viikkoa ennen umpeutumista laita sähköpostia, että kiitos jäsenyydestä, vanhana asiakkaana saat 10% alen normihinnasta kun uusit vuosikortin tms. Hyvinhän homma lutviutui omalta kannalta, tarjous olikin 30% eikä 10%, mutta ei asiakkaita kantsis jättää tolleen ovien taakse, voi jo katiskassa ollut kala karata ja saattais saada paremman hinnankin. ;-) Vinkkinä vaan kun uutta yrittäjääkin alalle näyttää pukkaavan, pitäkää huolta asiakkaista. :-)

Vitutti kun vanha koulukiusaaja oli samaan aikaan salilla. Vaikka siitä on jo vuosia aikaa, niin silti tää tyyppi aiheutti mussa semmosta inhoa ja ahdistusta. Varsinkin kun olemus oli edelleen sama kun kouluaikoina; ylimielinen ja kusipäinen. Yhhh.

Yli kuusi vuotta samalla salilla. Nyt sitten sali pisti pillit pussiin. Jos en olisi näin kova jätkä, niin tirauttaisin pienen miehisen kyyneleen, sillä nyt vituttaa.

Back
Ylös Bottom