Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Mua ärsyttää se, että laitteita varataan omilla pyyhkeillä ja juomapulloilla eikä ketään näy missään, sit ilmestytään jostain salin toiselta puolen tekeen yks sarja ja taas painutaan toisellepuolelle.. :mad:

Miedän salilla on näkynyt viimeaikoina perveilevia teinejä. Eilenkin oli joku 5 tyttöä ulkovaatteissaan leikkimässä ja kikattamassa kyykkypaikalla kun menin salille, livahtivat sieltä äkkiä kun näkivät miut. Aiemmin oli yksittäisiä teinipoikia, joista ainakin yks vaan leikki jotain penkillä ja miut nähtyään jätti tankoon toiselle puolelle ison vitosen ja toiselle kaks pientä 2,5 kiekkoo ja lähti lipettiin. (Oonkoha mie jotenkin pelottava ku ihmiset kaikkoaa salilta mun sinne mennessä...?)

Ei tos mitään jos ne tekis siellä jotain järkevää mutku vaan hilluvat ja sotkevat. Liekkö paikallinen koulutoimikunta päättänyt että aktivoidaanpa noita nuoria päästämällä ne ilmaiseks kuntosalille vai onko niille muuten vaan etuoikeus sinne.

Viikko sitten oli salilla keski-ikäisiäkin newbieitä tekemässä vinopenkkii ja tasapenkissä oli painot... Kysyin teetteks te tossa, ja ne sano et ei enää ja kysy jotta "pitääka noi painot ottaa täällä pois ku aina ei tiijä?". Joo, ihan hyvä et kysy mut onko se niin vaikee tajuta sitä salietikettii ihan itekseen, häh? Tuolla kyl muutenki on välillä meninki ku pellossa, niin sais olla iso plakaatti salietiketistä seinällä.

Mua ärsyttää se, että en edes pääse salille! Olen jo tiistaista asti yrittänyt mennä, mutta joka himputin ilta tulee jokin "perhekriisi", joka estää sen. Prkle!

Ärsyttää salilla käviöiden kaverit jotka tulee istuun viereen ja näppäileen puhelimia. Varaavat koneita vaikkei juuri tehe itse mitään. Kyllä sapettaaa...

Mua ärsyttää se, että laitteita varataan omilla pyyhkeillä ja juomapulloilla eikä ketään näy missään, sit ilmestytään jostain salin toiselta puolen tekeen yks sarja ja taas painutaan toisellepuolelle.. :mad:

Vaimolla pari päivää sitten näkyi salilla vain yksi henkilö samaan aikaan. Jotain kuntopiiriä se toinen oli ilmeisesti tekemässä eli varasi monta laitetta ja lisäksi kyykkytelineellä oli jonkun juomapullo ja pyyhe tangosta roikkumassa. Jollain ilmeisesti kesken siinä ja esim vessassa käymässä... Vartin jälkeen kuntopiiriläinen tulee juomaan kyseisestä pullosta ja pyyhkii hikensä pyyhkeeseen.

Itse en varmaan tuolla kestäisi käydä. Tuosta seuraavana kertana vaimo teki kyykkyjä ja tauolla istuskeli viereisellä penkillä. Taas yhtä toista treenaajaa lukuunottamatta tyhjää. Tämä toinen tulee sitten kyykkytelineen alle tekemään vatsoja ja vaimon tätä ihmetellessä vatsasarjan jälkeen "ai oliks sulla tässä kesken?"

Vatsojen tekijä siirtyi sitten pois kyykkytelineestä ja vaimo meni suorittamaan omaa sarjaansa. Sen aikana toinen meni kyykkytelineen viereen TANGON KIEKKOJEN ALLE vatsojaan tekemään. "Häiritseeks sua jos mä teen tässä?"

Oliskin niin yksinkertaista... Meillä kun kriisit johtuvat yleensä 4- ja 7-vuotiaista tyttösistä. :D

Meillä 4 ja 8v tytöt ja emäntä aina myöhään töissä ja siksi olen pakotettu käymään salilla missä lapsiparkki.. Ei ihan vastaa meikäläisen ihannesalia :mad:

Oikeasti vituttaa se sali niin paljon että ajattelin siirtyä kilpapyöräilijäks.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Viikko sitten oli salilla keski-ikäisiäkin newbieitä tekemässä vinopenkkii ja tasapenkissä oli painot... Kysyin teetteks te tossa, ja ne sano et ei enää ja kysy jotta "pitääka noi painot ottaa täällä pois ku aina ei tiijä?". Joo, ihan hyvä et kysy mut onko se niin vaikee tajuta sitä salietikettii ihan itekseen, häh? Tuolla kyl muutenki on välillä meninki ku pellossa, niin sais olla iso plakaatti salietiketistä seinällä.
Se on joillekin yllättävän vaikeaa ilmeisesti päätellä ihan itse, että vaikka painoja ei erikseen pyydetä ottaan pois, se on silti kohteliasta ja siksi niin pitäisi tehdä joka tapauksessa. Onneksi mulle on osunut sellaiset salit missä käy pääsääntöisesti sen verran fiksua porukkaa että tämä tajutaan ihan itse, muutamaa satunnaista tapausta lukuunottamatta.

Salilla käyttäytyminen ei tule itsestään nykyisin (jos koskaan on tullut). Tuntuu, että nykyisin ei osata kovin helposti asettua muiden asemaan. Kamppailutreeneissäkin joutuu uusille käytännössä aina kertomaan ja perustelemaan käyttäytymissäännöt. Siellä ne on tosin melko helppoa panna täytäntöön, jos ei muuten huvita. Kuntosalilla joutuu usein epäsuorasti käymään läpi yleisiä käytössääntöjä. Painojen jättämiseen tehoaa iaka hyvin kovaääninen taivastelu, että on sarjat menny todella loppuun asti, kun ei ole jaksanut enää ottaa painoja pois.

Joo tuo ärsyttää et jätetään painot sekasin ja parhaimmillaa tankoon ja käsi painot heitellää ympäri lattioita. Sitten kun itte yrittää treenata joutuu etsimään oikeita painoja ympäri salia ja lämmöt laskee paitsi päässä kiehuu...

Salilla käyttäytyminen ei tule itsestään nykyisin (jos koskaan on tullut). Tuntuu, että nykyisin ei osata kovin helposti asettua muiden asemaan. Kamppailutreeneissäkin joutuu uusille käytännössä aina kertomaan ja perustelemaan käyttäytymissäännöt. Siellä ne on tosin melko helppoa panna täytäntöön, jos ei muuten huvita. Kuntosalilla joutuu usein epäsuorasti käymään läpi yleisiä käytössääntöjä. Painojen jättämiseen tehoaa iaka hyvin kovaääninen taivastelu, että on sarjat menny todella loppuun asti, kun ei ole jaksanut enää ottaa painoja pois.
Tota taivastelua vois testata mut ku ne levittelijät ei käy samaan aikaan salilla ku mie (pl tuo teini silloin yhesti)... samaan aikaan käyvät laittavat paikalleen, oon kyylänny!

Joku latvakakkonen venaili ja kyttäsi takana kunnes alettiin jonkun toisen kanssa tekemään vierekkäin vipareita sivulle. Sitten oli pakko päästä siitä välistä hakeen itselleen punnukset käteen ja toki takaisin samaa reittiä.

Ihmiset jotka tulevat juttelemaan jatkuvasti. Tulee kysylee itsestään selviä asioita sun muuta. Viimeks jouduin kuuntelee 5min kun joku oli ostanut makkaratperunat ja nyt on ripuli.
"Omalla" salilla hyvä kun ei ole 3,5v aikana kukaan tullut ikinä juttelemaan, enkä muutenkaan nää kenenkään tuntemattomien juttelevan toisilleen. Muutenkin onneksi vähän läskejä GASP kamoissa penkkaamassa omaa painoansa:D

Tein pendlay soutua salilla ja vähän tahalleen provosoin(mut hyvin aikein) heeboa, jonka kaa olin treenaamassa toteamalla, että ''etkö aio kritisoida mun kulmasoutua''. Tietäen siis, että ei ole yleisimpiä näkyjä. Hänen mielestään näytti hyvältä(40+v ikänsä salilla viettänyt tyyppi), mutta eräs toinen heebo salilla ei tiennyt kyseistä liikettä, saati ymmärtänyt sen ideaa(reaktio, jota odotinkin) ja alkoi sitten jakamaan neuvojaan. Kuuntelin toki, mutta en ollut ihan samaa mieltä saadusta argumentista.

Se mikä tässä olis ehkä se minimaalinen ''potutus'' osuus on se, että tiedän kyllä täysin liikkeen tuomat edut, ja että hyvä toimiva liike kyseessä, mutta neuvon jakajan tulokset ylittävät omani, joten luonnollisesti olen muka automaattisesti väärässä. Ei edes pienintäkään mahdollisuutta, että oma tyyli/mielipide ei ole ainoa oikea ja täydellinen tapa. Ihan sivistynyt, vaikkei ehkä kaikkein rakentavin keskustelu oli toki tämä, mut ärsyttää olla ''oikeassa'', mut samalla ''väärässä'' :D.

Vähän samaan kategoriaan, ku joskus sain neuvoa itseäni enemmän penkkaavalta vanhalta patulta käyttäessäni rannesiteitä penkissä(käytän AINA, koska ranteet ei toimi ihan täydellä teholla): ''Sun rannelihakses ei kasva, jos käytät noit siteitä''. Ranteissa ei oo käytännössä(forkuissa toki, mut epäolennaista) mitää treenattavaa lihasta ja mun urheilulääkäriki vois olla asiasta vähän eri mieltä. Tähän en kyllä ees mitään sillon varmasti kommentoinut, kun ei olis johtanut mihkään.
Saa olla aika tynnyrissä reenannu kaveri jos ei pendlay-soutua tiedä.. Oletan, että sälli kuitenkin näytti joitain vuosia reenanneelta, koska kehtasi tulla neuvomaan..

Provosoi tahallasi muita.
Muut provosoituvat.
Muut puuttuvat asiaan.
Suutu.
Nillitä asiasta.

Miten meni noin niinku omasta mielestä taas kerran?

Tein pendlay soutua salilla ja vähän tahalleen provosoin(mut hyvin aikein) heeboa, jonka kaa olin treenaamassa toteamalla, että ''etkö aio kritisoida mun kulmasoutua''. Tietäen siis, että ei ole yleisimpiä näkyjä. Hänen mielestään näytti hyvältä(40+v ikänsä salilla viettänyt tyyppi), mutta eräs toinen heebo salilla ei tiennyt kyseistä liikettä, saati ymmärtänyt sen ideaa(reaktio, jota odotinkin) ja alkoi sitten jakamaan neuvojaan. Kuuntelin toki, mutta en ollut ihan samaa mieltä saadusta argumentista.

Se mikä tässä olis ehkä se minimaalinen ''potutus'' osuus on se, että tiedän kyllä täysin liikkeen tuomat edut, ja että hyvä toimiva liike kyseessä, mutta neuvon jakajan tulokset ylittävät omani, joten luonnollisesti olen muka automaattisesti väärässä. Ei edes pienintäkään mahdollisuutta, että oma tyyli/mielipide ei ole ainoa oikea ja täydellinen tapa. Ihan sivistynyt, vaikkei ehkä kaikkein rakentavin keskustelu oli toki tämä, mut ärsyttää olla ''oikeassa'', mut samalla ''väärässä'' :D.QUOTE]
Saa olla aika tynnyrissä reenannu kaveri jos ei pendlay-soutua tiedä.. Oletan, että sälli kuitenkin näytti joitain vuosia reenanneelta, koska kehtasi tulla neuvomaan..

Joo, itsekin saanut "paskaa niskaa", kun olen Pendlay-soutua tehnyt. Varsinkin ei kontrolloidusta negatiivisesta on saanut kommentteja, kun syntyy pieni painojen kilke. Paras huomautus tuli paikalliselta PT:lta Yritä siinä sitten selittää, kun toinen on päättänyt jo, että liike on "väärä ja siinä ei ole mitään järkeä". Sanoin, että käy tutustumassa liikkeeseen netin kautta. Mahtoiko käydä katsomassa, kun kerta nykyään ei enää valita :)

Suositut

Back
Ylös Bottom