Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Tylyjä vaurioita, kiire, ei varsinaisia tekniikka opettajia yms.
Olisi viisainta lopetta puntti 100% lääkärissäkin käyty, mutta korjaavat "vasta kun..."
Onhan noita muitakin liikunnnmuotoja ei siinä, mutta tietty viehätys on punttikellarissa :)
Muualta pitää löytää ilot, mutta jäätävät jatkuvat kivut suosittelevat makaamaan mieluumin.

-Vaurioista suurin osa ei liity treenaamiseen vaan auton alle jääntiin yms. elämäntilanteisiin, hyvä laji!

Kaveri joka roinannut pian 3 vuotta on jäätävä liharekka ja itse samassa kuosissa missä herra ennen kamoja, jaksaa vielä vittuilla tosissaan :D
Vittuile sä sitten kun se on hankkinut itselleen munuaisten vajaatoiminnan tai jotain muuta hauskaa ja kun lopetettuaan tyhjenee kuin ilmapallo. Mä oon joutunut omien nuoruuden roinakokeilujen jälkeen myöntämään itselleni, että harva asia on yhtä tyhmää kuin roinata pelkästään oman turhamaisuutensa takia, vaikka mitään damagea en ehtinytkään saada aikaan. Kaikki ei saa koskaan, mutta todennäköisyys sille kasvaa huomattavasti.

Noita asioita ensimmäisessä kommentissani pohdinkin. Varsinkin se, että onko se treeni riittävän kovaa kehittääkseen vai löytyisikö jonkun kokeneen valmentajan avulla lisäpuristusta. Mutta jos se treeni on oikeasti kovaa jonkun muunkin toteamana, niin kai siellä taustalla aina voi jotain aineenvaihdunnallista häikkää olla.
Kilpirauhasen toimintaa ei ole ikinä mitattu, mutta toisaalta ei ole ollut mitään syytäkään (ts. ei siihen viittaavia oireita). Testotasot tutkittiin jonkun laajemman testipaneelin osana muutama vuosi sitten; oli viitearvoissa, muistaakseni keskitasoa.

Tavallaan näitä juttuja on turha pohtia netissä. Voin vakuuttaa vaikka kuinka paljon, että treeni, ruokailu ja palautuminen ovat kunnossa. Silti löytyy epäilijöitä, jotka keksivät, että en treenaa riittävän lujaa/hyvin/oikein/oikealla tekniikalla, jne. Netissä tälläinen menee helposti inttämiseksi, koska on vain minun sana jonkun muun sanaa vastaan.

Luulen, että olen vain yksilönä (genetiikka, ruumiinrakenne, jne) vähän tavallista hankalampi tapaus. Jo lapsesta pitäen lahjakkuus on selvästi suuntautunut kestävyyslajeihin. Sillä mennään, mitä Luoja on suonut. Jonkinlaista valmennusta olen alkanut harkitsemaan tosissani, jos sieltä vaikka löytyisi avaimet uuteen nousuun.

Vittuile sä sitten kun se on hankkinut itselleen munuaisten vajaatoiminnan tai jotain muuta hauskaa ja kun lopetettuaan tyhjenee kuin ilmapallo. Mä oon joutunut omien nuoruuden roinakokeilujen jälkeen myöntämään itselleni, että harva asia on yhtä tyhmää kuin roinata pelkästään oman turhamaisuutensa takia, vaikka mitään damagea en ehtinytkään saada aikaan. Kaikki ei saa koskaan, mutta todennäköisyys sille kasvaa huomattavasti.
Tiedän, että se voi helposti olla elinikäinen korvaushoito/muu. Sanonut jo nyt, että ei voi kuvitella edes palaavansa "natuksi", koska aivan jäätävää henkistä kanttia vaatii pudottaa treenipainoja ja omaa kokoaan.

Jonkinlaista valmennusta olen alkanut harkitsemaan tosissani, jos sieltä vaikka löytyisi avaimet uuteen nousuun.
Bull's All Outtia voin suositella, on tosi hyvä. Ei voi verrata muihin nettivalmennuksiin - paitsi hinnan osalta. Mutta seuraavan kerran siihen otetaan lisää porukkaa vasta syksyllä, kun nyt helmikuussa oli just uusi aloitus.

Tiedän, että se voi helposti olla elinikäinen korvaushoito/muu. Sanonut jo nyt, että ei voi kuvitella edes palaavansa "natuksi", koska aivan jäätävää henkistä kanttia vaatii pudottaa treenipainoja ja omaa kokoaan.

Vie se kaupungille ja osoittele notredamemaisia konekynäkyyryniskoja ja selvennä sille että hänestäkin voisi loukkaantumalla tulla parissa vuodessa "oman sarjalainen" tuollainen,
joka hikoilee kaupassa ja koskee käsiin kauppakasseja kantaessa, elimistö täyspaussilla nimittäin tulehtuu laiskistumisen sijaan tietyn laiskuuden määrän jälkeen.
Tulee päänsärkyjä, itsetietoisuus ja tunto huononee, koordinaatio huononee, hapenotto, voimat, happokestävyys jne.
Ihan pari vuotta olutta, pahaa mieltä ja tietokonetta riittäisi!
Jos hän saatuaan jotkut "ihanteensa" täytettyä, osaisi ottaa sen osana matkaa, voi sanoa "olleensa se, mitä halusi vieläpä mahdollisesti" ja tulla takaisin alaspäin ajoissa!
Hän kuitenkin jäisi vielä vain hieman roinattua itseään kehnommaksi, hetkellisesti. Ei se kaikki katoa, yksi kaunis päivä itse tajusin yli 30kg aloitusaikaa painavampana ja paremmalla kehonkoostumuksella, että "minulla on tarpeeksi voimaa loppuelämäkseni" -> voin siirtyä hankkimaan nopeutta, kestävyyttä ja liikkuvuutta kun takana on jo tarvittava voima.
Ei sitä alussa uskonut olevankaan "tarpeeksi voimaa" :D

Erään salikaunottaren mutsi! Salilla on monet kerrat jutellut 2kymppisen kaunottaren kanssa, ollaan melkeen naapureita ja törmätään usein koiralenkeillä. Nyt sen mutsi on alkanut käydä salilla kans ja se katsoo niin saatanan vihaisesti aina meitsiä. Enkä ole edes mikään vanha setämies, vaan normaali kolmekymppinen jätkä.

Erään salikaunottaren mutsi! Salilla on monet kerrat jutellut 2kymppisen kaunottaren kanssa, ollaan melkeen naapureita ja törmätään usein koiralenkeillä. Nyt sen mutsi on alkanut käydä salilla kans ja se katsoo niin saatanan vihaisesti aina meitsiä. Enkä ole edes mikään vanha setämies, vaan normaali kolmekymppinen jätkä.
hyvä kun katsoin ensin, että luin "mikä ilahdutti tänään salilla" -ketjua :D oli heti milffit mielessä

Kyllä paino nousee, ei tässä siitä ollut kyse (esim. viimeisen 6 kk maltillisella bulkilla 6 kg lisää painoa). Ongelmana on voima, joka ei tunnu kasvavan minkäänlaisessa suhteessa massaan.

Saavutin vuosi sitten starting strengthillä tietyn voimatason (5 toiston sarjat: penkki 75 kg, kyykky 95 kg, mave 120 kg, pystäri 50 kg). Sen jälkeen ei ole oikeastaan tapahtunut kehitystä. Tällä hetkellä saan edellä mainituilla painoilla 6 toistoa. Omaa painoa löytyy 88 kg... :(

Joku tässä mättää ja pahasti. Olet varmaan oikeassa, että pitää kysyä neuvoa ammattilaisilta, oma osaaminen loppuu kesken.

Itsellä vähän sama ongelma. Treenivuosia 4 takana ja voimatasot aivan surkeat. Olen 180cm pitkä ja aamupaino 94kg, ei älyttömästi läskiä, eli lihasta kyllä on tarttunut vuosien varrella. Voimatasot on aika samat kuin sinulla.

Aina olen ollut heikko ja heiveröinen muihin verrattuna ihan ala-asteesta lähtien, ja myös armeijassa sen hyvin huomasi. Välillä nolottaa treenata pienillä painoilla, kun en kummiskaan ole mikään tikku enään. Mutta pikkuaskelin eteenpäin, ei auta lannistua.

Itsellä vähän sama ongelma. Treenivuosia 4 takana ja voimatasot aivan surkeat. Olen 180cm pitkä ja aamupaino 94kg, ei älyttömästi läskiä, eli lihasta kyllä on tarttunut vuosien varrella. Voimatasot on aika samat kuin sinulla.

Aina olen ollut heikko ja heiveröinen muihin verrattuna ihan ala-asteesta lähtien, ja myös armeijassa sen hyvin huomasi. Välillä nolottaa treenata pienillä painoilla, kun en kummiskaan ole mikään tikku enään. Mutta pikkuaskelin eteenpäin, ei auta lannistua.
Kohtalotoveri!

Mielenkiinnosta kysyn, että miten kestävyyslajien laita? Itselleni kaikki juokseminen, suunnistaminen, hiihtäminen, jne. on aina mennyt kevyesti, vaikka en olisi kovin systemaattisesti harjoitellut. Olen päätellyt tästä, että omaan selvästi enemmän ns. hitaita lihassoluja. Joka sitten näkyy salilla, jossa tarvittaisiin ihan erilaista suorituskykyä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Se kun unohtaa kuulokkeet kotiin, ja juuri kun on aloittamassa tekeen kovaa kyykkysarjaa, niin salilla alkaa raikumaan joku Adelen määkinä tai piiperin uikutus. Siitä ei saanut edes sellasta voimaannuttavaa kiukkua, vaan sellasen lamauttavan "ei helve**i" fiiliksen.

Kohtalotoveri!

Mielenkiinnosta kysyn, että miten kestävyyslajien laita? Itselleni kaikki juokseminen, suunnistaminen, hiihtäminen, jne. on aina mennyt kevyesti, vaikka en olisi kovin systemaattisesti harjoitellut. Olen päätellyt tästä, että omaan selvästi enemmän ns. hitaita lihassoluja. Joka sitten näkyy salilla, jossa tarvittaisiin ihan erilaista suorituskykyä.

En ole ikinä hirveästi kestävyysurheilua harrastanut, mutta luulen että pärjäisin siinä paremmin jos alkaisin tosissaan harrastamaan. Itsekkin luulen että omaan enemmän hitaita lihassoluja, kun semmonen räjähtävä voima puuttuu. Mutta nykyään olen lopettanut tekosyiden etsimisen. Treenaan, syön ja lepään, riittää mihin riittää.

En haluis lannistaa tosiaankaan, mut koen velvollisuudekseni todeta, et 180cm/94kg on kyl sellaset mitat, että tos on 99,9% varmuudella ihan selkeesti fläsää jo.
Ei nyt luonnollisestikkaan mitään Amerikan lihavuutta lähellekkään, mut kirjaimellisesti ''fläsää'' aka läskistä koostuvaa massaa löytyy eri puolilta kehoa tai lupaan syödä hattuni. Ja jos samat tulokset yms. mitkä k-raudalla, ni vaikee kuvitella, että olis suuret lihasmassatkaan, vaikka olis kuinka bodailua ollut. Saa ottaa vittuiluna, mut ei sitä ollut :D. Tää on vaan semmonen juttu, mitä oon ihan tän palstan ulkopuolella kans ihmetellyt(kehon koostumuksen yli/aliarviointi siis). Noilla mitoilla painoindeksi varmastikkin +-30(indeksi tosin vaan suuntaa antava tietty).

Kiitos rakentavasta palautteesta! Olet todennäköisesti oikeassa, omaa kehoaan on niin vaikea nähdä muiden silmin. Eipä tässä missä kisakunnossa olla, kesän jälkeen olen nostanut 12 kiloa painoa. Katsotaan jos uskallan huomenna laittaa kuvaa, niin voidaan yhdessä arvostella =)

En haluis lannistaa tosiaankaan, mut koen velvollisuudekseni todeta, et 180cm/94kg on kyl sellaset mitat, että tos on 99,9% varmuudella ihan selkeesti fläsää jo.
Noilla mitoilla painoindeksi varmastikkin +-30(indeksi tosin vaan suuntaa antava tietty).

Noista mitoista BMI on laskettavissa helposti, ei tarvitse arvailla. Se on 29 kg/m².

Sori pilkunviilaus, mutta oli pakko. :)

Se kun unohtaa kuulokkeet kotiin, ja juuri kun on aloittamassa tekeen kovaa kyykkysarjaa, niin salilla alkaa raikumaan joku Adelen määkinä tai piiperin uikutus. Siitä ei saanut edes sellasta voimaannuttavaa kiukkua, vaan sellasen lamauttavan "ei helve**i" fiiliksen.
Tiedän tän tunteen. Koulun gymin soittimeen ei saa muuta kanavaa kuin joku radio lempeät kesähitit. Raskaat liikkeet on helppoo ja hauskaa kun soi Jukkapojan silkkii.

Pistäs ihmeessä. Saat varmasti rehellisen ja neutraalin analyysin. En tosiaan pahalla, mut netissä ei voi ikinä tietää yhtään mitään varmaksi. Painon kerrytys/pudotushan on maailman helpoin tiede sinänsä. Käytännön toteutus vaan vaatii sisua monesti liikaa molempiin suuntiin.

Siinä olis tältä aamulta kuva ilman mitään pumppia. Painoa en mitannu, mutta 94-95kg, bulkkia takana 7kk. Voimaa ei edelleenkään. Älkää sitten täysin haukkuko, niin ei mene viimesetkään motivaatiot jatkaa tätä.

http://s730.photobucket.com/user/harvort83/media/Kondis/DSC_0145.jpg.html?sort=3&o=0

Siinä olis tältä aamulta kuva ilman mitään pumppia. Painoa en mitannu, mutta 94-95kg, bulkkia takana 7kk. Voimaa ei edelleenkään. Älkää sitten täysin haukkuko, niin ei mene viimesetkään motivaatiot jatkaa tätä.

http://s730.photobucket.com/user/harvort83/media/Kondis/DSC_0145.jpg.html?sort=3&o=0

On tuossa sen verran ylimääräistä, että tuskin kannattaa bulkkia jatkaa. Rasvoiksi arvioisin n. 20 %. Itse suosittelisin semmosta n. 10 kg painonpudotusta, ja katsoo sitten uudestaan mihin jatkaa. Ainakin Lihastohtori artikkelissaan suosittelee mahdollisen bulkin aloitusta kireästä kunnosta, jolloin siitä saa kaiken irti.

Bulkkia kannattaisi lopetella tässä vaiheessa ennen kuin pääsee ryöpsähtämään enempää. Massaa kyllä näyttäisi olevan käsissä, olkapäissä ja selässä. Rinta lagaa kyllä jäljessä omiin silmiini tai voi johtua vaan huonosta valaistuksesta. Rasvaprosentti tuossa taitaa olla jo yli 20 luokkaa, eli sen suhteen enempää painoa ei kannattaisi nostaa. Itsellä on vähän samaa ongelmaa, että kun sitä painoa tulee niin alavatsaan se kertyy enimmäkseen, mikä vaikuttaa hyvin paljon estetiikkaan. Taustalla voi olla jotakin hormonaalista. Joissain tapauksissa tuo alavatsaan ja "jenkkoihin" kertyvä ihra on liitetty huonoon hiilihydraattien sietokykyyn, mihin on ainakin itselläni auttanut hieman enemmän rasvapainotteinen ruokavalio. Sinunkin tapauksessa kannattaisi syklittää bulkit ja dieetit lyhyempiin jaksoihin. Parantaa paljon insuliiniresistenssiä. 7 kk bulkilla varmasti johtaa jo insuliiniresistenssin laskuun ja voi nopeuttaa rasvan kertymistä. Nuista tuloksistasi sen verran, että kokeiles rohkeasti alkaa tekemään pidempiä sarjoja vähän kevyemmillä painoilla ja yritä parantaa mind muscle connectionia. Voi olla että syy heikkoihin tuloksiin on vain lihasten heikossa hermotuksessa ja voimatyylisellä treenillä vain pahennat tilannetta jos et kiinnitä tarpeeksi huomiota siihen mitä lihasta oikeasti haluat treenata. Nämä on tosiaan omia mielipiteitäni ja joku toinen varmasti neuvoo tekemään juurikin päinvastoin, mutta omalla kohdalla tilanne on parantunut näin huomattavasti.

On tuossa sen verran ylimääräistä, että tuskin kannattaa bulkkia jatkaa. Rasvoiksi arvioisin n. 20 %. Itse suosittelisin semmosta n. 10 kg painonpudotusta, ja katsoo sitten uudestaan mihin jatkaa. Ainakin Lihastohtori artikkelissaan suosittelee mahdollisen bulkin aloitusta kireästä kunnosta, jolloin siitä saa kaiken irti.

Itsekkin arvioisin että 20% paikkeilla rasvat on. Mielellään alottaisin dieetin, mutta vituttaa jo etukäteen kun voimatasot tippuu entisestään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom