Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
kaiken kruunuksi salilla on useita tankoja/levypainoja, jotka eivät vaan ole keskenään yhteensopivia. Ihan normi 20 kilon tangon näköisiä ja kokosia ovat, mutta painoja lastatessa saakin huomata, ettei ne perkeleet, eli kiekot, mahdukaan. Aika sekundaa varmaan ovat.
Meidän salilla suurin osa painoista on liian isoja tankoihin. Mavessa harmittaa kun joutuu metsästään sopivan kokoisia painoja tai sit vääntään lukoilla ne painot suoraan kun muutenhan ne on ihan lintallaan.

Painojen järkevä paikalleen laittaminen olisi jo liian hyvää ollakseen totta.
Meinaat varmaan, että kaikki eri painot olisi omilla paikoillaan, eikä kaikki 1.25:stä viiteenkymppiin sekaisin samassa pidikkeessä? Se taitaa olla täysi mahdottomuus yleisellä salilla. Telineissä usein jopa lukee, että kympit tähän ja vitoset tähän jne ja sit siellä on kaikki kuitenkin sekaisin. Eikä niitä tule itsekään oikeille paikoille laitettua kun niitä oikeita paikkoja ei ole käytännössä edes olemassa, vaikka teoriassa onkin.

Yksi salin tangoista on millin ohuempi päätyholkeistaan kuin muut, jousilukot ei pysy kiinni juuri siinä. Lisäksi kromaus irtoaa osasta tankoja, kiva kaivella sormista niitä pikkuhitusia pinsetin ja palettiveitsen avustuksella.

Meidän salilla oli kaikki painot aina sekaisin lattialla, kunnes lattiaan maalattiin paikat kullekin levykoolle. Toimii! Vielä kun saisi vastaavan systeemin käsipainoille.

Meinaat varmaan, että kaikki eri painot olisi omilla paikoillaan, eikä kaikki 1.25:stä viiteenkymppiin sekaisin samassa pidikkeessä? Se taitaa olla täysi mahdottomuus yleisellä salilla. Telineissä usein jopa lukee, että kympit tähän ja vitoset tähän jne ja sit siellä on kaikki kuitenkin sekaisin. Eikä niitä tule itsekään oikeille paikoille laitettua kun niitä oikeita paikkoja ei ole käytännössä edes olemassa, vaikka teoriassa onkin.

Juuri tämä ärsyttää tai oikeastaan pikkukiekkojen ainainen kalastelu isompien takaa. Tietysti pakkomielteistä ihmistä sieppaa myös sellainen "vähän kaikkea"-tappi :D Oman salin telineissä tappeja on kolmessa kerroksessa, olisi edes siten että pienet ylhäällä, keskiraskaat keskellä ja 20+ kiekot alhaalla - mutta ei. Aiemmin salilla oli vaan yhden sarjan painoja, eri painoiset oli eri värisiä ja tuolloin telineiden tappeihin oli laitettu väriteipit. Oliko painot järjestyksessä? Useimmiten ei. Pitäisi tietysti olla onnellinen jos ihminen edes purkaa painot laitteista tai tangosta, mutta kyllä minä niin mieleni pahoitin.

Mua vituttaa salilla käynnissä se, että täytyy aina laittaa painot (omaan) tankoon kokojärjestyksessä, muuten sisäinen OCD alkaa sykkimään häiritsevästi. Eli painot tankoon suurimmasta pienimpään, muuten ei tule mitään. Useimmiten olisi helpompaa (ja nopeampaa) vain lisätä lämppärikiekkojen seuraksi uutta (levyn painosta tai koosta riippumatta), mutta kun ei niin ei :face: . No oman pään kanssa täytyy vain elää.

Mua vituttaa salilla käynnissä se, että täytyy aina laittaa painot (omaan) tankoon kokojärjestyksessä, muuten sisäinen OCD alkaa sykkimään häiritsevästi. Eli painot tankoon suurimmasta pienimpään, muuten ei tule mitään. Useimmiten olisi helpompaa (ja nopeampaa) vain lisätä lämppärikiekkojen seuraksi uutta (levyn painosta tai koosta riippumatta), mutta kun ei niin ei :face: . No oman pään kanssa täytyy vain elää.

Tuohon ei kaiketi muuta ratkaisua ole kuin että reenaa ittensä niin vahvaks, että laittaa vain kaksvitosia tankoon :D

Tampereen Wolffilla soi aina radiossa joku helvetin Radio Nova tai YleX. Vähempikin harmittaa, mutta kaiken kruunuksi salilla on useita tankoja/levypainoja, jotka eivät vaan ole keskenään yhteensopivia. Ihan normi 20 kilon tangon näköisiä ja kokosia ovat, mutta painoja lastatessa saakin huomata, ettei ne perkeleet, eli kiekot, mahdukaan. Aika sekundaa varmaan ovat.

Satutko muuten tietämään onko kaikki niistä tangoista saman painosia? Välillä on aika isoja tuntumaeroja tankojen välillä

mä treenasin Itiksen Satsilla niin siellä oli ainakin kolmea erilaista tankoa joissa kaikissa erilainen tuntuma.. Oli 10kg harjoitustanko, normaalipainonnosto tanko sekä musta voimannostotanko.. kaikissa siis aivan erilainen tuntuma ja leikon tangot kyseessä..

välillä sai kattoo tarkkaa, ettei ottanut esim. maveen väärää tankoa, kun harjoitustanko kesti muistaakseni vain 40kg/pääty painoa..

Kerran tuli tehtyä vuorotellen kyykkyä ja tällä toisella oli hitusen eri kokoiset painot kuin mulla. 20kg kiekot piti sille laittaa vielä lisää mun painoihin verrattuna. Oli vaikeaa itsellekin kymppien ja vitosten jälkeen laittaa kaksikymppiset, mutta tuolla toisella tyypillä näytti olevan vielä vaikeampaa. Taipui kuitenkin siihen, ettei tarvitsisi joka sarjan jälkeen purkaa koko tankoa.

Tuli keskusteltuakin, miten naurettavaa periaatteessa tuommoinen on. Eihän sillä juurikaan mihinkään ole mitään väliä miten päin kiekot ovat (teoriassa vääntömomenttiin vaikuttaa, mutta jos tanko on tasapainossa, kuten pitäisi, niin käytännön vaikutusta ei ole). Vein kuitenkin keskustelun vielä syvemmälle ja mainitsin ihmiset, jotka laittavat kiekot tasainen puoli ulospäin, eli merkinnät sisäänpäin, tankoon.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
En ymmärrä miksi aina suositellaan tekemään jotain ihan normaalista poikkeavaa treeniä. Eihän se ole yhtään kivaa huomata kuinka huono todellisuudessa onkaan. Esimerkiks joku muscle up, human flag tai käsiseisonta.

En ymmärrä miksi aina suositellaan tekemään jotain ihan normaalista poikkeavaa treeniä. Eihän se ole yhtään kivaa huomata kuinka huono todellisuudessa onkaan. Esimerkiks joku muscle up, human flag tai käsiseisonta.

Mutta sitten kun kehitystä tulee ja huomaatkin pystyväsi kyseisiin suorituksiin, fiilis on huikea.

Tuolloin mennään kyykkäämään scottiin^:D

squats-in-the-curl-rack-300x450.jpg

Mutta joo kyllähän tuo kyrpii. Jos jaksaa hauista sillä tangolla tehdä niin sen varmaan jaksaa nostaa maastakin niiden kyykkyhäkin turvarautojen sijaan.

Joo sama mulla. Lisäksi niiden painojen täytyy olla saman merkkisiä ja -värisiä. En PYSTY laittamaan toiseen päätyyn keltaista 2.5kg ja toiseen sinistä 2.5kg. Tai toiseen päätyyn sinistä 5kg ja toiseen hieman erikokoista valkoista 5kg. AAAaaaaaaaaa! :D Tästä on mulle ihan ventovieraat kanssatreenaajatkin naljailleet, kun ovat huomanneet kun etsin paria tangossa olevalle painolle, vaikka telineessä olisi muunlaisia painoja ihan vapaana... :D
Ja kokojärjestys, aina se kokojärjestys! :)

Joo sama mulla. Lisäksi niiden painojen täytyy olla saman merkkisiä ja -värisiä. En PYSTY laittamaan toiseen päätyyn keltaista 2.5kg ja toiseen sinistä 2.5kg. Tai toiseen päätyyn sinistä 5kg ja toiseen hieman erikokoista valkoista 5kg. AAAaaaaaaaaa! :D Tästä on mulle ihan ventovieraat kanssatreenaajatkin naljailleet, kun ovat huomanneet kun etsin paria tangossa olevalle painolle, vaikka telineessä olisi muunlaisia painoja ihan vapaana... :D
Ja kokojärjestys, aina se kokojärjestys! :)
Sileä puoli aina sisäänpäin ja painot oltava aina samaa sarjaa. Esim leokon kanssa vain leoko! Mulla jopa smithissä oltava painot samaa sarjaa. Prässipaikalla vituttaa se kun laitetaan 50kg limput telineeseen päälimmäiseksi, kun sen paikka on pohjimmaisena!

Sileä puoli aina sisäänpäin ja painot oltava aina samaa sarjaa. Esim leokon kanssa vain leoko! Mulla jopa smithissä oltava painot samaa sarjaa. Prässipaikalla vituttaa se kun laitetaan 50kg limput telineeseen päälimmäiseksi, kun sen paikka on pohjimmaisena!
Ai että, kohtalontovereita!
Salilla mustia 2,5kg lätkiä, muuten samanlaisia mutta toisissa pyöreät reunat ja toisissa kulmikkaat. Pitihän sieltä etsiä ne mätsäävät..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom