Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Entisellä salillani kävi iltaisin eräs maajussi, joka hajusta päätellen tuli suoraan navetasta treenaamaan. Tämä nyt vielä olisi mennyt, mutta kun sillä oli aina päällä sama t-paita ja verkkarit, joihin oli pinttynyt tunkkainen hien/kusen haju yhdistettynä lehmän paskaan/kuseen niin aromi huonosti ilmastoidussa n. 60-70 neliön salissa oli aika priceless:kuola:

Salilla käy yksi itäblokin kaiffari joka käy kyllä suihkussa luultavasti joka kerta salin jälkeen ja peseytyy muuten kalsongit jalassa :) , syynä kai uskonto tai ujous.
Haisee silti aina viiden metrin päähän, ilmeisesti kun on poikamies ei pese niitä treenivaatteitaan joka kuukausi ja lelluvat väliajat jossain kassin pohjalla muhimassa.

Eli kropan peseminen ei auta jos, "hiivaiset" treenikamat sitten pistetään puhtaan ihon päälle. Välillä meinaa vetää hapoille, kun joutuu juuri kovan kyykkysarjan jälkeen pidättämään hengitystä kun kaiffari menee ohi.

Salilla käy yksi itäblokin kaiffari joka käy kyllä suihkussa luultavasti joka kerta salin jälkeen ja peseytyy muuten kalsongit jalassa :) , syynä kai uskonto tai ujous.
Haisee silti aina viiden metrin päähän, ilmeisesti kun on poikamies ei pese niitä treenivaatteitaan joka kuukausi ja lelluvat väliajat jossain kassin pohjalla muhimassa.

Eli kropan peseminen ei auta jos, "hiivaiset" treenikamat sitten pistetään puhtaan ihon päälle. Välillä meinaa vetää hapoille, kun joutuu juuri kovan kyykkysarjan jälkeen pidättämään hengitystä kun kaiffari menee ohi.

Onneks mun salilla ei tietääkseni käy ketään itäblokin jamppaa. Kaikkihan sen tietää millaiselta vessa näyttää kun he käyvät sielä asialla... Tosin ei saisi yleistää, mutta valitettavan usein näin on.

Mutta miksi toi sua potuttaa? :D Ei mua ainakaa haittaa vaikka joku käy kalsongit jalas pesulla. Siinähän käy. :D

Onneks mun salilla ei tietääkseni käy ketään itäblokin jamppaa. Kaikkihan sen tietää millaiselta vessa näyttää kun he käyvät sielä asialla... Tosin ei saisi yleistää, mutta valitettavan usein näin on.

Mutta miksi toi sua potuttaa? :D Ei mua ainakaa haittaa vaikka joku käy kalsongit jalas pesulla. Siinähän käy. :D

On se outoa kun ollaan opittu sama kieli ja kuitenkin ymmärretään sitä eri tavalla, alun lauseet oli tarkoitettu selittäviksi, vaikka peseytyy säännöllisesti, voi silti haista, mies peseytyy mutta paskaset treenikuteet haisee silti, kalsarit päällä peseytyminen on vain huvittava sivuseikka, ei sillä ole merkitystä. AAARGGH!! £@$£{€{$$&¤##[€$$@£@@£

Just näin. On olemassa asia nimeltä treenihiki ja jota en tuominnut, saati että siitä olisin valittanut. Se kun imo kuuluu ihan asiaan. Satujumppaahan se on, jos ei yhtään hiki tule. Mutta sitten on se hien haju, joka on seurausta huonosta hygieniasta/huolimattomuudesta, ja siihen päälle vielä se pesemättömien, ties kuinka monta treenikertaa käytettyjen kamppeiden lemu. Aika karua joutua vetäisemään migreenilääkitys nassuun tuollaisen takia.

Ja ihan ystävällisenä vinkkinä, jos hikoilee paljon, niin kantsii ostaa t-paitoja yms. jotka ovat 100% puuvillaa. Niistä lähtee haju pesukoneessa ihan helposti. Tekokuidut, kuten esim. viskoosi ovat taas sellaisia, joihin haju tarttuu. Ja vinkki nro 2: Stadiumissa myytiin tänäänkin ihan hyviä treenipaitoja kolme kympillä tjsp. Eli ei voi olla edes rahasta kiinni. Vinkki nro 3: Jos ei jaksa ennen treeniä käydä ihan suihkussa, niin pelkkä kainaloiden huuhtaisu lavuaarissakin voi auttaa.

Kultaisella 80-luvulla daameilla oli piukeat aerobic-trikoot jotka ei aina hienopesussa raikastuneet. Silloin kuulin sellaisen niksipirkkavinkin että kannattaa pistää sanottu vaatekpl vuorokaudeksi pakastimeen. Mielellään tietty puhtaana ettei mustikat muutu karpaloiksi. Talvella ulos partsille tms.

Ajatus on kai se että osa bakteriasta kestää ne pesulämpötilat mitää keinokuitukin, mutta ei vuorokautta pakkasessa. Näin olen joskus juoksu/fillarointikamoille tehnyt, kun haju muuttuu ikäväksi. Entisaikaan vaatteita tuuletettiin enemmän ja pestiin vähemmän. Etenkin talvella toimii hyvin!

Tässä kun lukee näitä hikijuttuja, tulee funtsittua että onkohan itse yksi näistä haisuleista.. Toivottavasti en. Tietääkseni omaa hienhajua ei kovin helposti itse havaitse, kun on siihen hajuun niin tottunut? Itselläni on tapana pestä treenipaita ja -shortsit kahden treenin jälkeen. Sen ensimmäisen treenin jälkeen laitan toki kledjut roikkumaan johonkin. Onko tämä nyt ihan oksettava menettelytapa?

Sama tahti minullakin - luulen, että puuvillavaatteille tämä onkin hyvä rytmi, mutta teknisistä vaatteista ei taas tunnu haju lähtevän millään kun on kerran siihen tarttunut - kellään ideoita?

Mikään ei varsinaisesti ketuta, mutta olen seuraillut, kuinka monet tulevat repimään painoja ilman minkäänlaista suunnitelmallisuutta. Usein nämä tyypit aloittavat runkkupenkillä, siirtyvät tekemään hauista tangolla ja lopulta alkavat tehdä yksittäisiä sarjoja kaikilla mahdollisilla painopakkalaitteilla. Kaikki sarjat tehdään tietysti mahdollisimman suurella painolla ja repimällä loppuun saakka. Aiheuttaa minulla ainakin levottomuutta tuollaisen katselu (ehkä ei pitäisi katsella enää).

Muutenkin vähän vaikee ymmärtää tuota yksijakoista treeniä, jossa koko keho treenetaan yhdessä treenissä ja monesti vielä vähän reiluun puoleen tuntiin. Kai kukin treenaa sit tavallaan.

Sama tahti minullakin - luulen, että puuvillavaatteille tämä onkin hyvä rytmi, mutta teknisistä vaatteista ei taas tunnu haju lähtevän millään kun on kerran siihen tarttunut - kellään ideoita?

Sertolla on tollasta "Sportti" pyykinpesunestettä, poistaa ainakin pahimman löyhkän normaalilla pesulla :) Onpi suunniteltu juuri hien hajun poistamiselle.

Tässä kun lukee näitä hikijuttuja, tulee funtsittua että onkohan itse yksi näistä haisuleista.. Toivottavasti en. Tietääkseni omaa hienhajua ei kovin helposti itse havaitse, kun on siihen hajuun niin tottunut? Itselläni on tapana pestä treenipaita ja -shortsit kahden treenin jälkeen. Sen ensimmäisen treenin jälkeen laitan toki kledjut roikkumaan johonkin. Onko tämä nyt ihan oksettava menettelytapa?

Vähän salaa toivoinkin, että joku mahdollisista haisuleista hieman havahtuisi :)

Ja sikäli miten paljon kommentteja tuo mun avautuminen kirvoitti, kyse ei nyt liene ihan siitä, että olisin itse vain niin herkkänenäinen. Mutta siis, kyllähän treenipaita pitää pestä joka käytön jälkeen; menee kuitenkin samaan kategoriaan kuin alusvaate. Ja sillä, että sen pesee joka käytön jälkeen, estää myös sitä hajun pinttymistä. Jos haju on tarttunut tiukkaan, niin kannattaa kokeilla etikkaa, mutta jos se ei auta, niin kyllä se vaate on aikalailla menetetty.

Sali on siinä mielessä mainio laji, että sinne ei edes tarvitse mitään niin teknistä vaatetta. Kuten sanottua, 100% puuvilla paras. Kestää parhaiten pesuakin. Ja noissa teknisissä vaatteissa on monasti elastaania, lycraa, yms. tekokuitua, jotka helposti nimenomaan imaisevat hajun. Ja hullua sinänsä, monet tekniset vaatteet eivät edes kunnolla korkeita pesulämpötiloja kestä, vaikka se on nimenomaan vähintään se 60 astetta, jossa pöpöt vasta lähtevät. Niitä vaatteita ei oikein pysty säästelemään silläkään, että pesee harvemmin ja tuulettaa välissä, koska hiki vaatteeseen jäädessään sitten taas syövyttää ja haurastuttaa tekokuituja, ja kun se haju vaatteisiin on jumahtanut, se myös tulee samantien voimakkaampana esiin, kun ne päällä uudestaan hikoilee.

Jos vaan luonne antaa periksi, niin mikäs siinä, että lähtee metsikköön yksin pimeään juoksentelemaan niissä hien piinnyttämissä Hi-Tec Anti-Sweat Pro-Tech -juoksureleissään. Mutta varsinkin pienellä kuntosalilla sitä kun ollaan suljetussa tilassa, paljon jengiä kerralla, salietikettiin kuuluu toisten huomioiminen myös tuolta osin. Ja vaikka nyt noista teknisistä releistä enemmän tässä avauduin, niin ei ollut kukaan Gaspit päällä, joka olisi eilen haissut, vaan haju lähti niistä kavereista, jotka muutenkin vähän vaikuttivat toimintansa osalta uudenvuodenlupaajilta, ja päällä oli ryppyistä salikassissa varmaan viime helmikuusta asti lillunutta vaatetta, ja olemus muutenkin sellainen, että suihkussa ei välttis joka päivä käydä.

Ja siis hienoa, että harrastus lähtenyt käyntiin. Mutta ensi kerralla vähintään se kainaloiden pesu ennen treeniä, ja vastapestyt vaatteet päälle. Salikassia pakatessaan voipi vielä käyttää ne kledjut kertaalleen nenun alla ja nuuhkaista, haisevatko. Jos tulee pienikin tuoksahdus, niin sen haistavat valitettavasti kyllä myös kanssatreenaajat kun siihen päälle iskee tuore treenihiki lisäksi.

sori ot, mutta mitä hitto? Pestään kahden treenikerran jälkeen kamat? Nyt joku roti! Treenikamat pestää joka käyttökerran jälkeen!! Ei siellä salilla ole pakko joka kerta olla siinä samassa haisevassa teknisessä paidassa tai siinä kulahtaneessa hihattomassa! Käykää vaikka kirpparilla ostamassa lisää vaatteita jos ei muuten ole varaa! Vituttaa paskalta haisevat ihmiset suunnattomasti.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
En mä ainakaan jaksa joka kerran jälkeen pestä mun hupparei tai neuleita, joka päivä tietty käy suihkus, laittaa uuden t paidan, sukat ja kalsarit, mut en tiiä miks neule pitäis joka kerran jälkeen pestä ku hyvä kun pieni kahi maksimissaan tulee mul yläkroppa päivinä.. :D

:D ,salin jälkeen chillailua...

miitti.webp

Onko sulla neule päällä salilla? :wtf:
aina :D jalkapäivä on ainoo mis tulee sillee kuuma ni sillon otan sen hetken ajan pääst yleensä pois tosin :) mut eihä yläkroppa päivin nii kuuma tuu ku suhteellisen pientä lihasmassaa reenataa 30s-1min kerrallaa ja sen jälkee huilitaan taas tekemät mitää jopa useita minuutteja.. xD ja joku ojentajat taljas tai viparit sivul, nii pieniä lihaksia jotai minuutti kerrallaa ja taas taukoa. Ku en tee mitää supersetteikää pahemmin ni ei kauhee intensiivist :D

Käykää vaikka kirpparilla ostamassa lisää vaatteita jos ei muuten ole varaa!

Toki juurikin kirppikseltä ostetut (treeni)vaatteet voivat olla niitä, joihin hienhaju palanut kiinni.

Lisää vinkkejä kaikille uusavuttomille ja muille, jotka ovat tottuneet siihen, että joku muu tehnyt vaatehuollon ennen: Mitä vähemmän vaatteessa on mitään detaljeja, sitä paremmin se pesua kestää. Puuvilla puhdistuu parhaiten. Kannattaa myös vaatehuoltoa helpottaakseen suosia mahdollisimman yksivärisiä treenivaatteita. Eikä se rahallinenkaan satsaus ole suuri; kympillä tai alle saa esim. ihan hyvän treenipaidan, joka kestää sen minkä kestää. Ja kun kivan bongaa, teen ainakin itse niin, että ostan sitä samaa paitaa, toppia tai alaosaa useamman kappaleen kerralla.

aina :D jalkapäivä on ainoo mis tulee sillee kuuma ni sillon otan sen hetken ajan pääst yleensä pois tosin :) mut eihä yläkroppa päivin nii kuuma tuu ku suhteellisen pientä lihasmassaa reenataa 30s-1min kerrallaa ja sen jälkee huilitaan taas tekemät mitää jopa useita minuutteja.. xD ja joku ojentajat taljas tai viparit sivul, nii pieniä lihaksia jotai minuutti kerrallaa ja taas taukoa. Ku en tee mitää supersetteikää pahemmin ni ei kauhee intensiivist :D
Mitä mä just luin??!! Taidan sitten treenata yläkroppaa paljon isommilla painoilla kuin sinä. Ja viimeksi kun tsekkasin, kyllä mulla luojan kiitos selkä oli isompi kuin persus.

Neidit turvat kii,
Vaikka mun colleget ois täynnä reikii,
Paska haisee ja puntti kulkee,
En todellakaan aio mun peräaukkoo sulkee,

Jos et mun hajuu kestä,
En siltikään vaatteitani joka treenin jälkeen jaksa pestä,
Kun haju huumaa on rautakin kuumaa,
Salilla kuuluu haista testo,
Eikä fitnesskissat ole siihen mikään esto,

Jos olet mies ja hajut salilla siltikin haittaa,
Suosittelen sua myös kyntesi laittaa,
Otathan varovasti myös painojen kanssa,
koska ethän halua selkääsi taittaa.

Tämä kuuluu jo melkein Salikomediaa-ketjuun. Mitä helvettiä?

Neidit turvat kii,
Vaikka mun colleget ois täynnä reikii,
Paska haisee ja puntti kulkee,
En todellakaan aio mun peräaukkoo sulkee,

Jos et mun hajuu kestä,
En siltikään vaatteitani joka treenin jälkeen jaksa pestä,
Kun haju huumaa on rautakin kuumaa,
Salilla kuuluu haista testo,
Eikä fitnesskissat ole siihen mikään esto,

Jos olet mies ja hajut salilla siltikin haittaa,
Suosittelen sua myös kyntesi laittaa,
Otathan varovasti myös painojen kanssa,
koska ethän halua selkääsi taittaa.

Aamen.

Valkoiset treenipaidat on hyviä kun ne voi laittaa lillumaan klorite-ruokasooda -veteen. Mustat ja keinokuituiset menee surutta 60 asteeseen pyyhkeiden kanssa ... hyvin ne salilla toimii vaikka olis väsähtäneitä ja ilman painatuksia. Ei väliä. :)

Kyllä mä pesen tai pesetän joka reenin jälkeen käyttämäni vaatekappaleet. Hikoilen niin perkeleesti etten itekään pysty niitä enää uudestaan päälleni vetäseen. En lakkaa kynsiäni, enkä maistele kikkeliä tahi ota sitä sisääni, mutta kyllä se nyt toisten huomioon ottamista on ettei haise paskaripulivitulta salilla tai missään muuallakaan. Ei se haiseminen mikään itseisarvo salilla ole, eikä kenenkään hauis tai kikkeli tietääkseni saa otollisempia kasvuolosuhteita urean tuoksusta. Mut en mä ketään kiellä haisemasta, ei oo mun asia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom