Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tämä ei varmaan koske kaikkia tapauksia, mutta ainakin itse räplään kännykkää taukojen aikana sen takia, että siitä voi katsoa sekuntikelloa, kun haluaa kellottaa tauot.
Tämä! Itselläni on melkein reeni pilalla jos puhelin jää kotiin. Yritän pitää sarjatauot etenkin kyykyissä aina sekunnilleen samoina ja kännykän timeri kivasti piippaa kun on aika nostaa jälleen raudat ilmaan. Eipähän tule lusmuiltua liian pitkiä taukoja :). Androidille löytyvä Stopwatch & Timer on itselläni käytössä, kerrassaan loistava.

mikä siinä on että joka salilta löytyy näitä muitten kyttääjiä ketkä itse melkeimpä pelkästään vetää crosstrainerillä ja sitten naureskellaan meille ketkä alottelee pitkästä aikaa taas uusiksi pienillä painoilla...ei voi ymmärtää huoh.

By far eniten potuttaa loukkaantumiset. Onkohan koskaan pystynyt käymään salilla vuotta putkeen, etteikö joku paikka olisi aiheuttanut edes jonkinlaista taukoa treeniin. Minulla nilkat pyörii joukkuepeleissä melko usein niin niistä saa aina kivoja vammoja. Sekä kiertäjäkalvosimien takia pitänyt useasti käydä lääkärin puheilla. Terveenä treenatessa ei potuta oikeastaan mikään..

..Paitsi. Kun palkkaripurkki on auennut treenikassiin. Kun jostain vaatekappaleesta se vaihtoversio jäi kotiin ja salin jälkeen pitäisi mennä esim. syömään johonkin. Painot jätetty laitteisiin. Liian vähän laitteita ja jos yhtä laitetta varataan tunniksi. Kuukautissiteille dedikoitu roskakori yleisessä vessassa. Kun on itse h*lvetin heikko, eikä painot nouse.

Nyt oikeesti. Se on ihan luonnollista, ookoo ja jopa osoitus siitä, että treenaa kunnolla, kun salilla tulee hiki.

Mutta se, että salille tulee valmiiksi vanhalta hieltä haisten, ilmeisen ties koska pestyissä treenikledjuissa; se ei ole ookoo, kaikkea muuta. Mä koitan olla maindaamatta mistään turhasta, tästä on vaikea olla maindaamatta, kun iski migreenikohtaus päälle siitä hajusta.

Nyt oikeesti. Se on ihan luonnollista, ookoo ja jopa osoitus siitä, että treenaa kunnolla, kun salilla tulee hiki.

Mutta se, että salille tulee valmiiksi vanhalta hieltä haisten, ilmeisen ties koska pestyissä treenikledjuissa; se ei ole ookoo, kaikkea muuta. Mä koitan olla maindaamatta mistään turhasta, tästä on vaikea olla maindaamatta, kun iski migreenikohtaus päälle siitä hajusta.

Mä niiiin tiiän mistä puhut. Tiedän tapauksia joiden vaatteet haisee tyyliin ihan kissankuselle kun alkavat hikoilla. Se ei ole sellainen normaali hienhaju mikä on normaalia eikä todellakaan haittaa. Mutta sellainen silmiä kirveltävän pistävä haju on karmaisevaa! Kai se ihminenkin haistaa itse miten hirveältä haisee?!

Enpä mä itekkään aina haise varmaan kukkasille, mutta nyt tonne salille on pesiytyny pari intialaista nuorta jamppaa. Uskoisin et se haju tulee niitten käyttämistä mausteista ruoassa tjsp ja tarttuu vaatteisiin, eikä välttämättä muitten mielestä etes haise pahalle.
Mut itel on sattumoisin kokemusta hemmetin likasesta intialaisesta asunnosta, jossa tehin remppaa ja siel hais täsmälleen samalta miltä toi pukuhuone tuol salil haisee nyt. Siis en tarkota mitään pientä pölyä vaan asuntoa mis sukat tarttu lattiaan kiinni, jos ei ollu kengät jalas. Näen vieläki painajaisia siitä kämpästä ja tuo pukuhuone tuo nyt sen täysin saman muiston mieleen...

Ei se haju lähde kaikista vaatteista vaikka kuinka pesisi normaalisti.
Sanoisin, että vaatteet pestään ja/tai kuivataan väärin, jos ne alkaa haista heti kun hiki alkaa virtaamaan. Olis tärkeää saada ne vaatteet kuivaksi aina mahdollisimman nopeasti sekä treenin jälkeen että pesun jälkeen. Lisäksi ne pitää pestä 60°C, tai korkeammassa lämpötilassa. Ainakin perus kollarit ja t-paidat pysyy hajuttomina.

Sitten on hankalampia treenikamoja, kuten esim. neopreenilämppärit. Mulla on neopreeni polvilämppärit ja ne kuivuu tosi hitaasti, eikä niitä voi laittaa pesukoneeseenkaan. Ilman pesemistä ne löyhkää aika karmeesti jonkin ajan päästä. Pesen ja huuhtelen ne aina käytön jälkeen ja laitan kuivaustelineeseen roikkumaan. Muutaman käyttökerran välein käsittelen ne etikalla, jonka jälkeen reilu huuhtelu ja nopea kuivatus. Melko vaivalloistahan se on, mutta pysyvätpähän kuitenkin suht. hajuttomana näin.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Etikalla lähtee ja jos ei lähde niin varmaan voi jo viskata mäkeen moisen vaatteen.

Niin, se on jo vähän muuta kuin normaali pesu. Tuota taas ei kaikki penttiperustreenarit tiedä.

Sanoisin, että vaatteet pestään ja/tai kuivataan väärin, jos ne alkaa haista heti kun hiki alkaa virtaamaan. Olis tärkeää saada ne vaatteet kuivaksi aina mahdollisimman nopeasti sekä treenin jälkeen että pesun jälkeen. Lisäksi ne pitää pestä 60°C, tai korkeammassa lämpötilassa. Ainakin perus kollarit ja t-paidat pysyy hajuttomina.

Sitten on hankalampia treenikamoja, kuten esim. neopreenilämppärit. Mulla on neopreeni polvilämppärit ja ne kuivuu tosi hitaasti, eikä niitä voi laittaa pesukoneeseenkaan. Ilman pesemistä ne löyhkää aika karmeesti jonkin ajan päästä. Pesen ja huuhtelen ne aina käytön jälkeen ja laitan kuivaustelineeseen roikkumaan. Muutaman käyttökerran välein käsittelen ne etikalla, jonka jälkeen reilu huuhtelu ja nopea kuivatus. Melko vaivalloistahan se on, mutta pysyvätpähän kuitenkin suht. hajuttomana näin.

Iso osa teknisistä vaatteista voi kärsiä jos niitä 60 asteessa peset jatkuvasti. Etikasta on apua, mutta se ei edelleen ole normaalia pesua. Pakkiksella näistä puhutaan usein ja osa tuntuu pitävän noita itsestäänselvyyksinä. Helvetti kaikki ei osaa edes sitä pesukonetta käyttää vaan sen tekee kumppani, ei niillä kaikilla ole takuulla mitään hajua myöskään miten ne treenikamat saa puhtoisiksi. :D

Johtuuko tuo hieltä haiseminen enemmän siitä, että ei välitetä vai siitä, että oma nokka ei sitä haista? "Omalla" salilla on pari tällaista veijaria, mut onneksi osuvat harvoin paikalle samaan aikaan.

^^Seliseli, noita asioita voi opetella. Jos vaikka saa vihiä siitä, että ne vaatteet haisee, niin voi tulla vaikka Pakkikselta hakemaan neuvoja. :D

Peskööt vaikka 30 asteessa kuhan ne pesee. Veikkaisin melkeen että niitä treenivaatteita ei oo pesty ollenkaan (ainakaan kuukausiin) sen muutaman kerran kun törmännyt näihin tapauksiin joilla vaatteet löyhkää hikikusisekotukselle toiselle puolelle salia asti.

Ei se nyt voi olla siitä kii että pesis vähän liian viileellä jos vaatteista oikeesti lähtee ihan jäätävä haju.

^^Seliseli, noita asioita voi opetella. Jos vaikka saa vihiä siitä, että ne vaatteet haisee, niin voi tulla vaikka Pakkikselta hakemaan neuvoja. :D

Meinaat niiden löytävän tänne? Jos käsipainojen käyttö on jo liian haastavaa osalle niin en kyllä rahojani löisi sen puolesta, että pakkikselle löytävät. :lol2:

Vitutti eilen kun salilla oli Radio Rock soimassa ja sieltä tuli (ilmeisesti?) Klasun joku vitun masentava haastattelu. Musaa tuli ehkä pari biisiä ja sit turistiin vaan vitun raskaita juttuja. Seuraavalla kerralla oma ämppäri mukaan ja AUXilla kii, kun ei tuohon saa USB:tä liitettyä :(

Etikalla lähtee ja jos ei lähde niin varmaan voi jo viskata mäkeen moisen vaatteen.

Sanoisin, että vaatteet pestään ja/tai kuivataan väärin, jos ne alkaa haista heti kun hiki alkaa virtaamaan.

Just näin. On olemassa asia nimeltä treenihiki ja jota en tuominnut, saati että siitä olisin valittanut. Se kun imo kuuluu ihan asiaan. Satujumppaahan se on, jos ei yhtään hiki tule. Mutta sitten on se hien haju, joka on seurausta huonosta hygieniasta/huolimattomuudesta, ja siihen päälle vielä se pesemättömien, ties kuinka monta treenikertaa käytettyjen kamppeiden lemu. Aika karua joutua vetäisemään migreenilääkitys nassuun tuollaisen takia.

Ja ihan ystävällisenä vinkkinä, jos hikoilee paljon, niin kantsii ostaa t-paitoja yms. jotka ovat 100% puuvillaa. Niistä lähtee haju pesukoneessa ihan helposti. Tekokuidut, kuten esim. viskoosi ovat taas sellaisia, joihin haju tarttuu. Ja vinkki nro 2: Stadiumissa myytiin tänäänkin ihan hyviä treenipaitoja kolme kympillä tjsp. Eli ei voi olla edes rahasta kiinni. Vinkki nro 3: Jos ei jaksa ennen treeniä käydä ihan suihkussa, niin pelkkä kainaloiden huuhtaisu lavuaarissakin voi auttaa.

Muusta en tiiä mut ainaku meen ees käytävälle, joka johtaa kohti salii ja pukkarei, ni sellanen mukava lämmin hienhajuinen tuulahdus tulee naamal... Laittaa aina hymyilyttää :)

Tässä kun lukee näitä hikijuttuja, tulee funtsittua että onkohan itse yksi näistä haisuleista.. Toivottavasti en. Tietääkseni omaa hienhajua ei kovin helposti itse havaitse, kun on siihen hajuun niin tottunut? Itselläni on tapana pestä treenipaita ja -shortsit kahden treenin jälkeen. Sen ensimmäisen treenin jälkeen laitan toki kledjut roikkumaan johonkin. Onko tämä nyt ihan oksettava menettelytapa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom