irtakk
irmeli
Nyt pitää kyllä avautua. Oon pari-kolme kuukautta treenannut salilla penkkiä 1-2krt viikossa, koska tarvitsen sitä tulosta pääsykokeisiin. Lievästi on alkanut vituttaa se, että JOKAINEN, jonka kanssa olen näiden kuukausien aikana salilla puhunut, on kommentoinut vittuilevaan sävyyn "mistä lähtien penkkaaminen on auttanut omassa lajissasi (pallopeli)". Toteamus saattaa olla joko avauspuheenvuoro, tai tulla vasta siinä vaiheessa, kun olen kysynyt montako sarjaa toisella on vielä jäljellä.
Eilen meni vitutus kuitenkin ihan uudelle asteelle, kun eräs vanhempi herrasmies laski tankoa alemmas sarjojeni välillä siitä huolimatta, että sanoin sen olevan hyvä juuri sellaisena, kun se sillä hetkellä oli. Hän kuitenkin oli sitä mieltä, että meidän kätemme ovat saman mittaiset, ja hän pitää tankoa aina alempana, joten minunkin pitäisi. No, tankohan oli sen jälkeen sellaisella korkeudella, että minulla oli kädet melkein 90asteen kulmassa tangosta kiinni ottaessa. Sain sitten nostaa tangon samalle korkeudelle, missä se oli aiemmin ollut.
Mutta sitten mies alkoi kommentoida, että tanko on minulla siksi korkeammalla, koska teen penkkiä liian kapealla otteella. Johon yritin todeta, että oteleveys on pääsykokeissa määrätty, joten haluan tehdä penkkiä sillä leveydellä. Hänen mielestään minun pitäisi kuitenkin tehdä ennemmin leveällä otteella, koska se tuntuu eri lihaksissa. Sitten hän ilmoitti oman mielipiteensä siitä, mikä on 80 senttiä. Lopulta hän hyväksyi oteleveyden, mutta minun kannattaisi kuitenkin ottaa seuraavalla kerralla mittanauha mukaan. Seuraavaksi hän kertoi, että minun kannattaisi harjoitella pyramidi-treeninä penkkiä. Niin hän itse tekee.
Kun pääsin taas penkkaamaan, hän katsoi vieressä, miten se menee. Ilmeisesti halusi luoda ns painetilanteen, koska niissä hänen mielestään penkkaukseni menee paremmin. Sama tuloshan sieltä tuli, kun aiemmalla kierroksella ennen herran treenaukseeni mukaan tuloa, mutta hän kuitenkin tiesi sanoa, että nyt se meni paremmin. Lisäksi hän tietenkin muistutti minua ottamaan happea, koska olisin toki tässä painetilanteessa saattanut itse unohtaa hengittämisen, toisin kuin paineettomana treenatessani.
Sarjani jälkeen hän kysyi, voiko tehdä oman sarjansa sarjojeni välissä. Toki toki, eihän sitä vieressä olevaa tyhjää penkkiä kannata käyttää, kun mukavampaa on venkslata painoja tähän yhteen. Pakenin sarjani jälkeen nopeasti paikalta, ja kuulin vielä takaani huudon, että minun pitää muistaa tehdä myös hauista, ettei lihakset kehity yksipuolisesti.
Joo, eli salilla ärsyttää ihmiset. Varsinkin ne, jotka osaavat puhua.
Mua alkoi vähän vituttaa sun puolesta. Oisin varmaan täräyttäny tuota miestä jossain vaiheessa tangolla päähän.