Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Se että kaiken maailman ruipelot ja ensikertalaiset tekee isommilla painoilla ku mä. Ei oo voimageenejä ilmeisesti tähän kaveriin siunaantunu. Noh treeniä vaan...

- - - Updated - - -

Teen kulmasoudun käsipainolla, jotenkin vähän väärällä tekniikalla. En saa kunnollista tuntumaa, vaikka miten katso peilistä että asento olisi oikea... Osaako joku neuvoa, mitkä tossa on yleisimmät virheet?

Suosittelen nojaamaan tasapenkkiin ja vetämään painon kylkeen mahdollisimman 'alas'. Itsellä huomannut joskus että tullut rykäistyä sitä painoa kohti olkapäätä ja sit ihmeteltyä ku lähinnä tulee olkapää kipeeks. Eli sinne vatsan tasolle tähtää.

Eilen ärsytti vieraalla salilla suunnattomasti liian pieni levytankoalue. Koko sali ängetty täyteen turhia laitteita, ja pienes nurkas sit pysty heiluu ja sielki kokoaja 5 jätkää teki samaa aikaa penkkiä jne.. Huoh oma sali on ehk neljäsosan kokone tosta mut siel sentää mahtuu tekee voimapyörää, tuol ei ollu ees sen verta tilaa! >:|

Liikuntamylly AKA pakolaiskeskus @Musta Barbaari

Sali on räjähtänyt ihan totaalisesti käsiin, kun piti käydä treeni siellä heittämässä. Mukavaa, että on repinyt nuoria salille ja innostaa. Sali on vaan aivan karmeassa kunnossa nykyään verrattuna siihen mitä vuosi sitten oli kun aktiivisesti kävin.

Suosittelen nojaamaan tasapenkkiin ja vetämään painon kylkeen mahdollisimman 'alas'. Itsellä huomannut joskus että tullut rykäistyä sitä painoa kohti olkapäätä ja sit ihmeteltyä ku lähinnä tulee olkapää kipeeks. Eli sinne vatsan tasolle tähtää.

Tai sit vinopenkkiin. Tuntuu ehkä äkkiseltään että tällä tavalla liike menee helposti liian ylös, enemmän trapseille. Itse koen hieman pystymmän asennon helpommaksi vetää enemmän lantiota kohti ja latsit aktivoituu silloin huomattavasti paremmin. Lisäksi kyynärnivelen liikkuma kulma pienenee ja rasitus hauikselle vähenee. Eli kaikin puolin parempi kohdelihaksen kannalta jos mustavalkoisesti ajattelee. Ehkä monipuolisuuden vuoksi voisi olla hyvä tehdä sekä pystymmässä että enemmän vaakatasossa asennossa.

Omalla salilla on alkanut pyörimään jokin automainos noin 5 minuutin loopilla musiikin päälle soitettuna... :wtf: "Musiikki" on tosin suurimmaksi osaksi jotain aulan 15-vuotiaiden likkojen valitsemaa hiphopeurolistahittihumppaa...

Noh eipä tuo hirveästi harmita, sillä en treenatessa juurikaan taustametelistä välitä ja sali on halpa (oma tarjous 149€/vuosi) ja hyvin varusteltu, joten paikkana tuo toimii erittäin hyvin. Mutta aika mielenkiintoinen mainostusmuoto...

Syöminen. Vituttaa kun pitää syödä vaikka ei ole nälkä, nopea aineenvaihdunta tuppaa olemaan perseestä ja sen kyllä huomaa seuraavana päivänä salilla jos on laiminlyönyt syömisiä.

Seuraavat 3 viikkoa ovat vuoden tuskaisimmat. Salilla ei jalka jakaannu, kun uudenvuoden lupauksen tehneet harrastelevat sen minkä jaksavat.
Mahdollisimman paljon pitäisi saada ajoitettua hiljaisiin aikoihin, mutteihan se aina onnistu...

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Kun niitä kässäreitä ja levyjä ei saada paikalleen :face: Toisena apinat jotka heittelee kässäreitä tai juomapulloa ympäri salilla, koska ollaan niin isoja ettei väliä o. Kolmas juttu on paikkojen antautuminen, nytkin lapa niin kipee että ei sanotuksi saa :)

No nyt pikkasen vituttaa toi ajomatka salille. Iloisesti rallattelin radion tahdissa kun auto hajoaa keskelle yhtä Suomen vilkkaimmin liikennoidyistä maanteistä. Voi moro taas..kytkinremontti aloittaa iloisesti uuden vuoden.

Hetken mielijohteesta päätin vaihtaa salia ja nyt parin viikon jälkeen alkoi kyrpimään mm. liian matala ristikkäistalja, vain yksi kunnollinen penkkipunnerruslaite, erilaisten tankojen puute yms. Entinen sali oli ehkä ruuhkaisempi ja paljon paskaisempi (=pukuhuone, jota ei ilmeisesti siivota kuin korkeintaan kerran kk), mutta paremmat treenit siellä sai kuin tässä nykyisessä.

E: Toisaalta tuo vanha sali saattaa olla taas täynnä näitä uudenvuodenlupauksia, joten en taida vielä palata sinne.

Nyt kyllä potuttaa jo valmiiksi tammikuun laihdutusruuhkat.

Mua alko tänä aamuna potuttaan sama asia! onneksi oli selkä päivä.. Katselin vaan kun joku elämäntapa remonttilainen teki jalkaprässissä 3x8min ja sarjatauot tietty makas istuimella :face: ja tätä lystiä on ainakin helmikuuhun luvassa.

Se potuttaa ku on juonu kaljaa 3 iltaa putkeen reenaamat ja aattelee et hyvii lepopäivii tullu pidettyy ja tähä mennes kaks ekaa reenii ton jälkee tulokset menny vaa alaspäi.. :O

Nyt pitää kyllä avautua. Oon pari-kolme kuukautta treenannut salilla penkkiä 1-2krt viikossa, koska tarvitsen sitä tulosta pääsykokeisiin. Lievästi on alkanut vituttaa se, että JOKAINEN, jonka kanssa olen näiden kuukausien aikana salilla puhunut, on kommentoinut vittuilevaan sävyyn "mistä lähtien penkkaaminen on auttanut omassa lajissasi (pallopeli)". Toteamus saattaa olla joko avauspuheenvuoro, tai tulla vasta siinä vaiheessa, kun olen kysynyt montako sarjaa toisella on vielä jäljellä.

Eilen meni vitutus kuitenkin ihan uudelle asteelle, kun eräs vanhempi herrasmies laski tankoa alemmas sarjojeni välillä siitä huolimatta, että sanoin sen olevan hyvä juuri sellaisena, kun se sillä hetkellä oli. Hän kuitenkin oli sitä mieltä, että meidän kätemme ovat saman mittaiset, ja hän pitää tankoa aina alempana, joten minunkin pitäisi. No, tankohan oli sen jälkeen sellaisella korkeudella, että minulla oli kädet melkein 90asteen kulmassa tangosta kiinni ottaessa. Sain sitten nostaa tangon samalle korkeudelle, missä se oli aiemmin ollut.

Mutta sitten mies alkoi kommentoida, että tanko on minulla siksi korkeammalla, koska teen penkkiä liian kapealla otteella. Johon yritin todeta, että oteleveys on pääsykokeissa määrätty, joten haluan tehdä penkkiä sillä leveydellä. Hänen mielestään minun pitäisi kuitenkin tehdä ennemmin leveällä otteella, koska se tuntuu eri lihaksissa. Sitten hän ilmoitti oman mielipiteensä siitä, mikä on 80 senttiä. Lopulta hän hyväksyi oteleveyden, mutta minun kannattaisi kuitenkin ottaa seuraavalla kerralla mittanauha mukaan. Seuraavaksi hän kertoi, että minun kannattaisi harjoitella pyramidi-treeninä penkkiä. Niin hän itse tekee.

Kun pääsin taas penkkaamaan, hän katsoi vieressä, miten se menee. Ilmeisesti halusi luoda ns painetilanteen, koska niissä hänen mielestään penkkaukseni menee paremmin. Sama tuloshan sieltä tuli, kun aiemmalla kierroksella ennen herran treenaukseeni mukaan tuloa, mutta hän kuitenkin tiesi sanoa, että nyt se meni paremmin. Lisäksi hän tietenkin muistutti minua ottamaan happea, koska olisin toki tässä painetilanteessa saattanut itse unohtaa hengittämisen, toisin kuin paineettomana treenatessani.
Sarjani jälkeen hän kysyi, voiko tehdä oman sarjansa sarjojeni välissä. Toki toki, eihän sitä vieressä olevaa tyhjää penkkiä kannata käyttää, kun mukavampaa on venkslata painoja tähän yhteen. Pakenin sarjani jälkeen nopeasti paikalta, ja kuulin vielä takaani huudon, että minun pitää muistaa tehdä myös hauista, ettei lihakset kehity yksipuolisesti.

Joo, eli salilla ärsyttää ihmiset. Varsinkin ne, jotka osaavat puhua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom