Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mitäs jos on henkilö joka ei fyysisten syiden takia pysty kyykkäämään? Vittu oikeesti mikä Pakkotoiston Pyhäkulmakivi on kyykky? Prässi on IMO paras liike bodaustyyliseen harjotteluun etu- ja takareisille.

Mitä jos henkilö ei pysty kyykkäämään psyykkisten syiden vuoksi? :wtf:

Mitä vitun väliä sillä on millä ne jalkansa kasvattaa? Dorian Yates asui prässissä ja hackissa ja voitti kuinkas monta olympiaa? Ronnie teki kyykkyä ja prässiä ja voitti olympioita. Monet on keinot samaan päämäärään. Monilla varsinkin pakkiksella se kyykky tuntuu olevan joku ego/statusliike, ilman sen kummempia miettimisiä. Vähän sama asia ku se, että ei se jyrkkä kulma tee susta sen kovempaa jätkää kulmasoudussa ku loivempikaan. Jos latseja ei osaa kontrolloida ni se ei auta vaikka se kulma ois niin jyrkkä että vois ottaa iteltään suihin.

Mitä vitun väliä sillä on millä ne jalkansa kasvattaa? Dorian Yates asui prässissä ja hackissa ja voitti kuinkas monta olympiaa? Ronnie teki kyykkyä ja prässiä ja voitti olympioita. Monet on keinot samaan päämäärään. Monilla varsinkin pakkiksella se kyykky tuntuu olevan joku ego/statusliike, ilman sen kummempia miettimisiä. Vähän sama asia ku se, että ei se jyrkkä kulma tee susta sen kovempaa jätkää kulmasoudussa ku loivempikaan. Jos latseja ei osaa kontrolloida ni se ei auta vaikka se kulma ois niin jyrkkä että vois ottaa iteltään suihin.

No se nyt on aika sama noilla Yateseilla ja Colemaneilla mitä tekee, kun kemiat kunnossa. Natu reenarille taasen kaikki ylimääränen hormonitoiminta on vain plussaa. Kyykky on kokonaisvaltaisempi liike kuin prässi. Kyllähän jalat saa kasvamaan prässilläkin, mutta pidemmällä tähtäimellä kyykky vie voiton.

Toi hormonitoiminta on kaiketi kuitattu hölynpölyksi? Eipä se etureisi tiedä onko se hackissa ja prässissä tekemässä tiukkaa sarjaa. "Hei Quadsit, nyt ollaa tekemässä tiukat sarjat hackissa, muistakaa olla reagoimatta ärsykkeeseen"

No se nyt on aika sama noilla Yateseilla ja Colemaneilla mitä tekee, kun kemiat kunnossa. Natu reenarille taasen kaikki ylimääränen hormonitoiminta on vain plussaa. Kyykky on kokonaisvaltaisempi liike kuin prässi. Kyllähän jalat saa kasvamaan prässilläkin, mutta pidemmällä tähtäimellä kyykky vie voiton.

Josta taas päästään siihen mitkä ne tavoitteet on.. Mulle ainakin riittää se että vyötärö on 80cm reidet 65cm ihan vitun sama onko se joskus sen 2cm isommat tai pienemmät :face: Täytyy olla kyllä kaikki muukin sitten aika lailla maximaalista kasvua ajatellen suunniteltu jos ruvetaan hinkkaamaan tuolla periaattella, ei paljon kannata dokailla tai muutenkaan tehdä mitään mikä syö mahdollista lihaskasvua. Väitän taas absoluuttisena faktana että keskiverto treenarille jollainen itsekkin olen on ihan yks hailee tekeekö kyykkyä vai prässiä-

Starting Strength -ohjelman luoja Mark Rippetoe sanoi: "You can leg press but that's gay" :D

Jotkut ihmiset ei varmaankaan pyyhkisi persettäänkään ellei Rippetoelta ole tullut kirjallista lupaa, että kuinka monella arkilla on pärjättävä ja kummalla kädellä pyyhittävä maksimaalisen tuloksen aikaansaamiseks.

Tollaset kommentit antaa mun mielestä aika typerän kuvan koko ukosta. Homoutta ja jalkaprässiä en ainakaan itse osaa yhdistää milläänlailla.

Akka joka tuli sarjauollani tekemään taljaan alkoi roikkua kahvassa kiinni, kun aloin jatkamaan omaa treeniäni siinä. Niin vahva on näiden itsekkyys, että pitää yrittää toisen sarja sabotoida, kun vallataan suorituspaikka. Pulloni oli pakan vieressä eikä akka keneltäkään kysynyt että oliko käytössä. Hänen mukaansa se, että poistuin paikalta sarjatauolla tarkoitti, että se oli nyt hänen.

salille tuli tänään uusi takareisikone, on kivan näkönen ja painojakin on 90kg asti eli vaikutti oikein mainiolta peliltä.....mutta siihen se sitten jäikin kokeilin sitä härveliä kaikilla asetuksilla mitä keksin ja joka vitun kerta se tyyny pyörii mun pohkeiden päälle vaikka sen olisi määrä pysyä nilkkojen kohdalla, eli oli myyjä osannu työnsä hyvin kun sai paskan myytyä, vanha kone oli kyllä jo ikänsä elänyt mutta se toimi :(
http://www.bhfitness.com/comm-fitness/en/p/L030/gd/2/lying-leg-curl

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Toi hormonitoiminta on kaiketi kuitattu hölynpölyksi? Eipä se etureisi tiedä onko se hackissa ja prässissä tekemässä tiukkaa sarjaa. "Hei Quadsit, nyt ollaa tekemässä tiukat sarjat hackissa, muistakaa olla reagoimatta ärsykkeeseen"

Se hormonijuttu liittyi jotenkin siihen että pää ja kroppa liikkuu mukana. Sama juttu leuanvedossa vs. ylätalja kuin kyykky vs. prässi. Ei niiltä lihaksilta mitään kysytä vaan pää se on joka päättää leuanvedossa että 'perkele, jos ei nouse niin sitten tippuu puusta ja delaa; jos grippi irtoaa niin tippuu puusta ja delaa' jne ja syytää kemiaa kiertoon jolloin nousee+grippi pitää enemmän. Näin bro-sciencellä ilmaistuna. Ei, en mä tohon fanaattisesti usko. :D

Se hormonijuttu liittyi jotenkin siihen että pää ja kroppa liikkuu mukana. Sama juttu leuanvedossa vs. ylätalja kuin kyykky vs. prässi. Ei niiltä lihaksilta mitään kysytä vaan pää se on joka päättää leuanvedossa että 'perkele, jos ei nouse niin sitten tippuu puusta ja delaa; jos grippi irtoaa niin tippuu puusta ja delaa' jne ja syytää kemiaa kiertoon jolloin nousee+grippi pitää enemmän. Näin bro-sciencellä ilmaistuna. Ei, en mä tohon fanaattisesti usko. :D

Niin kyse on tuossa nimenomaan closed kinetic chain liikkeet vs open chain. Closed chain on nimenomaan kaikki missä raajat on liikettä tehdessä lukittuna kiinteään objektiin, esim leuat kyykky mave dippi jne. Näissä liikkeissä kroppa reagoi parhaiten toimimaan yksikkönä, johon se on luotu. Mä lyön vetoa että jos treenattaisiin kahta saman lähtötason omaavaa henkilöä niin että toinen käyttäisi ainoastaan avoimen ja toinen pääasiassa suljetun ketjun liikkeitä, niin suljetun ketjun liikkeet olisi ylivoimaisia.

Akka joka tuli sarjauollani tekemään taljaan alkoi roikkua kahvassa kiinni, kun aloin jatkamaan omaa treeniäni siinä. Niin vahva on näiden itsekkyys, että pitää yrittää toisen sarja sabotoida, kun vallataan suorituspaikka. Pulloni oli pakan vieressä eikä akka keneltäkään kysynyt että oliko käytössä. Hänen mukaansa se, että poistuin paikalta sarjatauolla tarkoitti, että se oli nyt hänen.

Tämä. Aika röyhkeää tulla kyllä kahvaan kiinni toisen sarjan aikana. Muutamia päiviä sitten sain itse vihaisen katseen osakseni kun kävin hakemassa vapaasta penkistä tangon itselleni maastavetoon. Salilla on välillä pulaa vapaista tangoista ja tuolloinkin olin jo vähän aikaa kytännyt milloin tankoja vapautuu. Noh, eräs naishenkilö sitten purki tangostansa painot ja vei tangon tyhjään penkkipaikkaan ja lähti samantien pois. Tyytyväisenä lähdin ottamaan tankoa ja heitin kamani lattialle vapaaseen kohtaan. Kuinka ollakkaan tulee tämä naikkonen kohta vaatimaan tankoa itselleen koska aikoi vielä jatkaa sillä. No mitä hittoa se sitten vei sen siihen tyhjään penkkipaikkaan ja jätti tangon ilman painoja eikä myöskään varannut sitä paikkaa treenikassillaan? Olisin aivan hyvin kerenny alkaa myös lämmittelemään penkkiä, mikäli se olisi ollut vuorossa. Olisi varmaan siitäkin pitänyt sitten väistää tätä naikkosta kun hän oli mielessään paikan/tangon itselleen varannut. Jos tangossa ei ole painoja eikä suorituspaikalla näy kenenkään varusteita tai ihmistä, niin hitto se tanko on silloin vapaa. Tai niin olen ainakin luullut :D

Pääsin vihdoin eilen kokeilemaan kiertävää treeniä (=jättiläissarja) täysin ohjeiden mukaan laitteissa, koska salilla oli mun lisäksi vain yksi nainen. Tarviin 5 vehjettä per kierros. Noh, yhtäkkiä huomaan, että tää toinen nainen on kesken mun kierroksen mennyt prässiin, vaihtanut painot ja kaiken kukkuraks jää siihen prässin alle makoilemaan sarjatauollaan! Meen sit ystävällisesti kysymään, josko voisin tehdä oman sarjani loppuun ja pääsisin lähteen himaan, niin tää rouva alkaa kimittämään etten mä saa varata KAIKKIA laitteita. Sit se pyyhältää valittamaan mun treenaamisesta omistajalle! Hyvänen aika, siellä salilla ei ollut ketään muita kuin me. Mä en tajua ihmisiä.

Mä en tajua ihmisiä.

Mä tajuan. Oon tehny monta kertaa samat temput näille monen laitteen varailijoille, vaikka salilla olisikin ihan muutama jamppa. Huumori loppuu aika äkäseen jos tulet tekemään jalkatreeniä, katsot että onpa vähän porukkaa ja hymyilet kun ei tarvitse jonottaa. Sitten siellä on yksi kaveri varannut jalkaprässin, hackin, kyykkytelineen, smithin sekä reidenojennus & koukistuslaitteet ja käy tekemässä muutaman toiston kerran viidessä minuutissa kussakin laitteessa. Yrität jossain päästä vähän aloittelemaan jumppaa niin vastauksena on nyrpeä naama ja "mulla oli kesken."

Nii justiinsa. Sitä paitsi itse en usko että tollasil ihme supersetti jutuil ei olla eikä tulla ikin saamaan mitää etua verrattun normaalisti tehtyyn voimaharjoitteluun, jopa päinvastoin jos on lihasta tai voimaa haetaan, eri asia jos on tarkoitus jumpata vaa ni sit tietty. Perustuu toki vaan mun omaan mielipiteesee tollasist super mega yms sarjoist, mut tutkimus näyttöö vaa pöytää jos ootte erimieltä :D

Toi kiertosysteemi toimii tasan niin kauan kun kukaan ei oikeasti tarvitse laitteita, mutta jos muutkin tarvii niin pitää antaa tilaa muillekin. Keskustelu auttaa yllättävän paljon tässäkin asiassa ja kysyäkin saa. Kyllä mäkin lappaisin painot pois ja ottaisin laitteen käyttöön jos siellä varataan puol salia pelkästään itelle. Mutta todennäkösesti pieni kehityskeskustelu olis varmaa estäny ton koko tilanteen.

Menin tekeen liikkeistä pyhintä, eli penkkiä, tosimiesten tissiliikettä. Tavoitteena pukkailla 3x3x125kg, mieli korkealla ja toiveikkaana, edellisviikon 122,5kg oli noussut nohevasti kuin teinipojalla konsanaan. Otan viimeisenä lämmittelynä 120kg:lla ykkösen, kuin ilmaa, hyvä palautus ja 125kg tankoon ja eiku alle. Ykkönen tuli hyvin, eipä tullut kakkosta. Hieman vittuuntuneena mokomasta päätin kokeilla uudestaan, eka tuli, toinen nousi rinnasta mutta siinäpä se, ei mihinkään. Aina ei voi voittaa, perkele. Nyt parin viikon tauko ja uudestaan kokeileen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom