Mä ajan pommilla. Auto on vanha, ja erittäin KEVYT. Tuntumaa tiehen ei siis saa sateella eikä kun tie on jäässä.
Kesäisin ajelen mielelläni vähän reippaampaa vauhtia, mutta talvisin ja monsuunisateiden tapaisilla keleillä kyllä ajan rajoitusten mukaan. Ja mikä ärsyttää siinä, on että muut autoilijat tuntuvat syyllistävän minua kun ajan rajoitusten mukaisesti... on se kumma. Suurilla teillä meno on retkeätä tietysti, kun ei ole mutkia mistä auto lentäisi ojaan, mutta sivuteillä näitä mutkia onkin jo vähän väliä. Niissä on tasan pakko hidastaa ellei halua auton menevän ojaan. Jos joku sitten tahallaan painaa aivan perseeseen kiinni, se ei todellakaan ole hyvä juttu, sillä jos yrittää mennä kovempaa, edessä on vähintäänkin käsijarrukäännös, ja jos takanaolijan jarrut eivät pelaa tarpeeksi nopeasti, on takana-ajajan ihan oma ongelma miten se sen autonsa sieltä ojasta tonkii.
Kyllä Suomi on keleiltään sellanen maa, että varsinkin jäisiin aikoihin voisi todellakin ottaa huomioon se, että kaikki autot eivät ole tasa-arvoisia. Joillakin saa otteen tiestä huomattavasti helpommin kuin toisilla.
Sitten ne prkl vilkut... Voiko se todellakin olla niin vaikeata käyttää niitä. Onneksi Suomessa ei ole niin paljon isoja liikenneympyröitä, joissa kävelijät ovat riippuvaisia siitä, laitetaanko sitä vilkkua poistuttaessa vai ei. Itse asun briteissä ja kävelen kaikkialle, jossa on joka käänteessä se liikenneympyrä... kertaakaan en ole nähnyt että vilkkua olisi käytetty niissä oikein. Joka kerta olen sen takia joutunut melkein auton jyrätyksi tai sitten olen joutunut odottamaan älyttömän kauan että pääsisin tien yli, myöhästyen kaikkialta. Miten autoilijat jotenkin kuvittelee, että HEILLÄ on kiireempi kuin kenelläkään kävelijällä, että he ovat kuninkaita ja maailman valtijoita, ja mikä tahansa mikä ei kulje neljällä pyörällä ja ole maksanut VÄHINTÄÄN yhtä paljon kuin heidän oma kärrynsä, on heitä ala-arvoisempi paska.
Turhia hidasteluita en todellakaan ymmärrä, mutta saa olla vaarantamatta sitä liikennettä ajattelemattomuudellaan.
E: no olipas vanha tredi mutta kylläpä helpotti. :D