B.O.S.S. sanoi:itsemurhajalankulkijat:
-varsinkin nyt talviliukkailla tämä on oikeasti ongelma: mikä on, että sinne suojatielle on pakko laput silmillä hypätä autojen eteen "pitämään oikeuksistaan kiinnni"??!!
Täällä ilmoittautuu yksi itsemurhajalankulkija. Liikun kävellen pääasiassa Hgin keskustassa ja voin kertoa, että kyllä v_ttaa tämä autoilijoiden suojatiekäyttäytyminen. Mun mielestä suojatiet on suojateitä, kuten joku tuolla jo mainitsikin. Sen tähden olen aloittanut yhden ihmisen kampanjan, joka tosin saattaa viedä hengen, mutta onpahan elämälläni missio... :jahas:
Keskustassakin asuu paljon ihmisiä, jotka ovat "huonoja" liikkumaan, etupäässä tietysti vanhuksia ja pieniä lapsia. Mun kampanja alkoi kun alkoi ärsyttämään se, että autoilijat eivät kunnioita edes näiden ihmisten turvallisuutta, vaan ajavat suojateistä piittaamatta. Niinpä mä sitten otan autojen kanssa matsia suojateillä, kävelen tahallani eteen - liikennesääntöjä noudattaen, tietysti.
Pari kertaa on ollut läheltä piti -tilanne, mutta toivon että autoilijat ovat oppineet niistä jotain. Koska olen aika pieni, toivon että autoilijat luulevat melkein ajaneensa lapsen yli... jotain hyötyä tästä pituudestakin. :D Minä pärjään, mutta entäs ne pienet lapset joiden kyky käsittää liikennettä ja sääntöjä ja etäisyyksiä on ihan toinen?
Että jos teidän eteenne suojatiellä keskustassa hyppii joku pieni ja vihaisennäköinen ihminen, voitte laittaa tänne ystävälliset kiitokset siitä, että yritän opettaa teitä kunnioittamaan liikennesääntöjä. :jahas:
nimim. " mulla on valta, mä koulutan muita"