Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miltä se tuntuu polvessa kun on tulehdusta? Itsellä meinaa polvi reistaillu jo kolme viikkoa. Jos koitan edes lämmitellä kyykkyjä ni tuntuu että polvi voi irrota. Se ei hirveesti satu mutta häiritsee silti

Limapussitulehdusta mulla: 4-päisen reisilihaksiston jänteen alla, lumpion alapuolella ilmeisesti ja myös takareiden lihasten kiinnittymiskohdassa ?
Se on sellaista kiristävää kipua polven polvilumpion alapuolella, edessä ja sisäsyrjällä. Sormella painellen selkeästi polven lumpion alapuolella, sisäsivulla: siis ei ole nivelen kohdalla. Joten ei mikään nivelkierukkavamma juttu.
Tosta Sikakyykystä ei tullut ku perus persedomssit ja eilen rykäsin yläselkää laitteilla ja vapaalla tangolla kulmasoutua (pikkasen otti persiiseen :LOL:). Hiukka noissa limapussukat ärtyili .... ilmeisesti staattisen jännityksen johdosta bursat litistyy. Kotosalla laittelin kipugeelii ja vaimolla sen verran kylmät kädet ni anto KK- hoitoa. Nyt aikas ok.

Ihan alussa mulla kans tuntu siltä että ....oho.... ei tällä jalalla voi edes kävellä.....
Polvi oli holjun tuntune ja hermotuski alko heikentyä.
Meinasin hakee kyynärsauvat. Sitte venyttelin takareisii ja lähentäjii ja hiukka etureittäki .... ja se alko lievenee.. mutta hitaasti
Aluksi ainut liike mitä pystyin salilla edes vähän tekemään oli takareisipenkki ... etureisipenkiiä en yhtään vaikka hiukka hakkiäkin pystyin.... ja prässiä.

Lueskelin noita Sakari Oravan & kumpp. juttuja polven ligamenteista yms. ja kyllähän se kunnon limapussitulehdus (bursiitti) vaikuttaa koko polven toimintaan. Ei siis ihme että aluksi kipu hämäs ja itse ajatelin että kierukka oli pashkana jne... onneksi ei...

So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Give, by Kurt Vonnegut)

Tervetuloa kerhoon.
Itse odotin torvisoittokuntaa ja ruusunlehtiä heitteleviä fitnesspimuja jotka haluaisi antautua tulevalle alfaurokselle mutta ei, mitään näistä ei toteutunut.
Seuraava tavoite voisi olla 200kg kyykyssä jos silloin em. mainitut toteutuu.
(itse hinkkasin vaikka kuinka ja kauan penkkiä että pääsi sinne joten tiedän tunteen)
Eniten tässä yllätti, kuinka nopealla treenillä & helposti se kuitenkin nousi. Nyt on junttipunttikausi edelleen menossa, kamppailulajit hetken tauolla, mutta tälläkertaa yksin salilla jolloin treenitahti lepposempi. Jos sitä sit tähtäisi etukyykyn reilu 100kg seuraavaksi ja mave reilu 150kg. Penkki kohtuuttomasti edellä muita :D

Yläfemmat sain sillon ohjaajalta ja käsittämättömän henkisen boostin. Mutta fitnesspimujen suosio jäi minimiin...

Tänään tuli penkissä 3x3, 7x2 125 kg penkki kapeella. Selvä PR.
Olen nyt todennäköisesti vahvimmillani. Toivottavasti se 150 kg tulee ylös kohtapiakkoin vaikka jopa kapeella.

Alkaa oppia tuntumatreenin saloja. Volyymitreeneissä saanut tosi mahtavan tuntuman etu ja takareisiin sekä hauikseen ja ojentajaan. Painoja sai pudottaa mutta oikeilla jäljillä. Nyt kun oppis treenaamaan lopunkin kropan tehokkaasti :whistle:

Toki tulee mieleen onko tässä tuntumahinkkailusta hyötyä kun käyteyt painot on niin pieniä, vaikka lihakset saa ajettua tosi loppuun. Aika näyttää?

Olin menossa tekemään perinteistä voimailutyylistä selkäsettiä salille ja olikin mestat varattuna niin sain päähäni kokeilla tuntumahomoilua ja selkä oli kuin sitä olisi joku hakannut tehdessä, kirveli ja polttelit niin perkeleesti mitä harvoin tapahtuu.
On se ihminen vaan ihmeellinen että on sitä onnellisempi mitä enemmän sattuu :)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Itelle kyykky täysin pohjasta on 100x kevyempi kuin 90 asteen kulmasta. Elastinen voima vaikuttaa ehkä suurimmaksi osaksi + polvet ei ota itteensä kun teke täysin pohjasta :)

Se että on tajunnut keventämisen hienouden. Kuukauden päivät taas sai tehtyä tosi kovaa treeniä ja nyt alkaa huomaamaan selvää väsymistä ja treenejä ei odota samanlailla, on mukava pitää kevyt viikko. Myös kehitystä tuli hyvin.

Jep ton vuoks just teenki noita. Koen polville terveemmäks. ''Kevyempiä'' vajaammat on kyl itelle siinä mielessä, et painoa saa enemmän tankoon.
Mitä syvempi, ni sen raskaampi on keskikropalle, ja useempi asia pitää huomioida teknisesti. Ainaki mulla näin. Syvempi on hyvällä tapaa raskaampi, ja vajaampi taas huonolla tapaa raskaampi.
Syvä tekee hyvää mun perseelle, mut esim. 90 asteeseen jätetty boksikyykky hapottaa etureisiäni hieman enemmän. Vartti/1/4 kyykkyyn saa sen 150% enemmän painoa, ja noita en tuu koskaan harrastaan kyl.

Minulle ainakin kontrolloitu 90:n asteen kyykky on raskaampi kuin atg vauhdilla. Ja nyt en tarkoita edes mitään pommikyykkyä. 90:n asteen kyykyssä pysäytys ja suunnanmuutos tehdään vain täysin lihaksilla. Toki jos tekisi atg pysäytyksellä niin ei tarttis pohtia, kumpi on raskaampi.

Se että kyykkyä meni 3x5 120kg viiminen oli kyllä siinä ja siinä et nouseeko ja alko vähän paketti hajota, ja MaVea 1x5 100kg. Pieni askel minulle mutta pieni kaikille muillekkin.
Penkki tulos laahaa perässä reilusti ja pystäri on aivan onneton mut kai se siitä hiotuu. :puntti:

Itelle kyykky täysin pohjasta on 100x kevyempi kuin 90 asteen kulmasta. Elastinen voima vaikuttaa ehkä suurimmaksi osaksi + polvet ei ota itteensä kun teke täysin pohjasta :)
Mulle sit taas 90 astetta on helpoin, sitä syvempi vähän vaikeampi ja tommonen vähän yli vaakatason 1/3-kyykky kaikkein vaikein.

Ei salilla mutta kiropraktikolla kun kaveri selitti useaan otteeseen kuinka piti käyttää normaalia enemmän voimaa kun selässä niin paljon lihaksia. Jumia ne todennäköisesti oli :D Ilahdutti/nauratti myös se että kiropraktikolla nuuskat huulessa kesken hoidon :D Eisiinä nyt liikkuu taas paikat paremmin :D

Mavettelin pitkästä aikaa, lonkan mobilisointi/venyttely yms hokkuspokkus selkeesti tepsiny ku ei kirrannu ollenkaan vastaan ja tulipa sieltä lopulta 2*omapaino*3 toistoa ylös. Tiiä vaikka innostuisi taas enemmänkin mavetteleen, sikäli kun tuo lonkka pysyy kurissa.

Kuinka paljon on peliaikaa tuohon 18 ikävuoteen?
1.5 vuotta olis aikaa. Jos tämä nykyinen kehitys jatkuu enkä loukkaannu niin taitaa jopa onnistua.
Ollu aika nopeeta kehitystä? Muistelisin, et ei oo kauheesti aikaa, ku sulla oli treenivideoketjussa pätkä jostain 5x80kg penkistä?
5.12.2017 sain ekan kerran 100kg. Sen jälkeen hinkkasi aika kauan paikoillaan ja sairastumiset puski päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom