Mikä helvetti tuli ku taju melkein lähti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moro!

Eli tänään salilla, kun rintapäivä, tehtiin ensin penkki ihan normaalisti, mutta kovasta penkkipäivästä johtuen tehtiinkin vain yksi apuliike rinnalle, flyerit taljassa.

Noh, eka sarja meni ihan ok. Kun olin saanut toisen sarjan loppuun, niin kun päästin taljoista irti, niin armoton pää/niskakipu iski, vasenta otsalohkoa rupesi ÄLYTTÖMÄSTI vihlomaan, kuten myös vasenta puolta niskassa, tinnitus ja taju meinas lähtee, sumeni vaan, ja hirvittävä kipu päässä ja niskan toisella puolella. Päätä kuitenkin pystyi liikuttamaan ihan normaalisti. Tätä kesti pahana noin 4-5min, jonka jälkeen pääkipu tuntui lähinnä "normaalilta" pääkivulta, ja päätin vielä tehdä yhden liikkeen ojentajille, ja treenit loppui sitten siihen. Kotia päästyäni vedin buranan poskeen ja nyt ei oo pää kipeä :)

Kyselisinkin, että mikä H*LVETTIÄ tapahtui? Miksi armoton pääkipu? Menikö niskasta joku katkipoikkinakki? :itku:

Ois kiva jos joku osais vähän avittaa että mitä tapahtui!

Kiitoksia jo etukäteen!

Jaa-a, paha sanoo. Muista kumminkin, että kukaan muu kuin sinä itse ei voi tietää miten "vakavalta" se tuntui. Saattaisi olla jopa lääkärikäynti paikallaan.

Ei pirä intoilla niitten painojen kanssa :D

Mutuna sulla on joko valmiiksi ollut paikat jumissa tai sitten revit vain liian lujaa. Hierojalle, enemmän venytyksiä ja rauhallisemmin.
Varmaan huomenna/ylihuomenna kahta kauheempi kipu, että lisää buranaa vaan kaupasta.

eDiT: Lisäksi voi olla että on flunssaa/ylikuntoa tulossa ja tulehdusherkkyys noussut. Lisää vitamiineja!

Kiitoksia vinkeistä. Ylikunto voi olla ovella, pientä lämpötilan nousua ollut havaittavissa viikonlopun jälkeen. Vitamiineja vedän ihan riittämiin, joten niistä ei pitäisi olla pulaa. Paikat voi olla kyllä totaalisen jumissa, esim. perjantaina oli kyykky+mave ym, ja venyttely jäi "puolitiehen" joten voisiko tässä olla syy, että niskat olis esim. ollu totaalisen jumissa ja kun viimestä toistoa painaa niin kaikki paikat jännittyy ja sitten niskat napsahti jotenkin johonkin hermoon?

juffe sanoi:
perjantaina oli kyykky+mave ym, ja venyttely jäi "puolitiehen" joten voisiko tässä olla syy, että niskat olis esim. ollu totaalisen jumissa ja kun viimestä toistoa painaa niin kaikki paikat jännittyy ja sitten niskat napsahti jotenkin johonkin hermoon?
Tuossa tapauksessa hyvin todennäköistä että oli mavesta vaan jumi päällä ja sitten tuli pieni revähdys niskassa.
Venyttelyn muistaa yleensä sitten kun on paikat aivan lukossa...

Onko muuten kenelläkään faktatietoa kuinka paljon kropan lihasten jumissa oleminen vaikuttaa terveenä pysymiseen? Tuntuu että kipeeksi tulee useimmiten silloin kun on ollut "täydellinen treeni" edellispäivänä ja paikat on kipeät.

juffe sanoi:
Moro!
armoton pää/niskakipu iski, vasenta otsalohkoa rupesi ÄLYTTÖMÄSTI vihlomaan, kuten myös vasenta puolta niskassa, ja hirvittävä kipu päässä ja niskan toisella puolella. Päätä kuitenkin pystyi liikuttamaan ihan normaalisti.
Puolisentoista viikkoa sitten about sama ilmiö minulla jalkaprässistä, mahtava jysäri tuli ja treenit jäi väliin, kipu väheni selvästi lääkkeitten avulla.
Ongelmana kuitenkin se että tuo kipu tulee nyt heti takaisin kun tekee jotain vähänkään raskaampaa liikettä, kokeiltu 2 kertaa, tiedä sitten ilmaantuuko sinulla sama ilmiö?
Muuta en tiedä, kun että nyt ei pysty treenaamaan, mutta huomenna meinasin varata ajan lääkärille, toiv. saan heti ajan ;)

Mitä nyt vanhoja threadejä selasin, niin syynä voisi olla revähdys jossain missä 3 (?) niskalihasta tulevat yhteen, äkillinen verenpaineen nousu, ponnistuspäänsärky, taikka pahimmassa tapauksessa jokin pieni aivoverenvuoto , tiedä sitten :)

osku sanoi:
"ponnistuspäänsärky"

Aamen. Itse olen kahteen kertaan kärsinyt kyseisestä vaivasta. Molemmilla kerroilla se ilmaantui aivan loppuun vedetyn penkkisarjan päätteeksi. Vaiva lähti itsestään ensimmäisellä kerralla parissa viikossa ja toisella kerralla kului melkein kuukauden päivät. Yleensä punnerrusliikket laukaisivat kivun uudestaan ja pahimmillaan treenit loppuivat siihen.

Edit: Huvittavaa on se, että tuo Juffen kuvaus kivusta on miltei tarkalleen samanlainen kuin omalle kohdalleni sattunut.

Mulla ei oo koskaan tullu ponnistuspäänsärkyä penkistä, vaan useimmiten se tulee maastavedosta. Näin on pari kertaa käyny.
Kannattaa pitää se niska rentona ja yrittää muutenkin olla pitämättä koko kroppaa jännittyneenä liikkeen aikana. Pitää myös muistaa hengittää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni revähti kolme viikkoa sitten niskasta jokin lihas - saattoi olla myös epäkäslihas, vaikea paikantaa - flyesejä tasapenkillä tehdessäni. Hartianseutu ja yläselkä tuntuivat jo aikaisemmin hieman väsyneiltä ja kireiltä, joten lopputulos oli hyvinkin looginen. Oireita olivat ponnistuspäänsäryn kaltainen jomottava kipu niskassa joka levisi osittain myös takaraivon ja päälaen alueelle. Pidin taukoa pari viikkoa, venyttelin ja annoin kylmähoitoa, vaiva katosi tauon aikana. Nyt olen kiinnittänyt erityistä huomiota yläkropan rentouteen liikkeiden aikana, eikä vaiva ole uusiutunut.

Huh huh, itellä tänään rinta-, hauispäivä ja samalla kun penkkiä nostelin niin yhtäkkiä alko jumalaton päänsärky! Ei sitten vinopenkin nostelusta tahtonut tulla enään oikeen mitään kun päätä jyskytti sen verran kovaa, puhumattakaan hauiksista. Ajattelin että heti kun pääsen kotiin ja saan ruokaa nassuun niin eiköhän päänsäryt hellitä. Ei siihen kylläkään ruoka/juoma mitään auttanu, menin heti ruokailun jälkeen sänkyyn nuqqumaan, kait mä siinä nukuin joku melkein 2 tuntia, eli vähän aikaan sit nousin. Harmi vaan että vieläkin päätä särkee, ei kuitenkaan enään yhtä armottomasti kun aikaisemmin.
Oon tullu siihen tulokseen että nestehukan piikkiin laitetaan tämänpäiväinen, sillä kun nyt rupeen oikeen ajatteleen niin en tosiaankaan juonut mitään ennenkun lähdin salille. Huomenna onkin sitten taas uusi päivä ja uudet kujeet, jos sillonkin alkaa päänsärky niin mä alan jo huolestua!

Jos epäilet nestehukkaa niin ota juomapullo mukaan treeniin ja juo vettä. Itsellä menee aina n. litra (jalkatreenissä enemmän ;)). En edes pärjäisi treenin aikana ilman nestettä.

Angel of Death sanoi:
Jos epäilet nestehukkaa niin ota juomapullo mukaan treeniin ja juo vettä. Itsellä menee aina n. litra (jalkatreenissä enemmän ;)). En edes pärjäisi treenin aikana ilman nestettä.
Jees, sattu vaan juomapullo unohtua tänään, no sainhan mä vettä ihan siitä kassaltakin, mahtavassa muovimukissa, joten piti sitten kassalla rampata edestakasin. Mutta eihän se tähän varsinaiseen nestehukkaan ehtinyt auttaa kun en ollut ennen salille menoa juonut mitään, sitäpaitsi penkki oli ensimmäisenä ohjelmassa, joten hain vettä vasta penkin jälkeen, ja silloinhan jo päätä jomotti :P

Omskakas sanoi:
Aamen. Itse olen kahteen kertaan kärsinyt kyseisestä vaivasta. Molemmilla kerroilla se ilmaantui aivan loppuun vedetyn penkkisarjan päätteeksi. Vaiva lähti itsestään ensimmäisellä kerralla parissa viikossa ja toisella kerralla kului melkein kuukauden päivät. Yleensä punnerrusliikket laukaisivat kivun uudestaan ja pahimmillaan treenit loppuivat siihen.

Edit: Huvittavaa on se, että tuo Juffen kuvaus kivusta on miltei tarkalleen samanlainen kuin omalle kohdalleni sattunut.

Kiitoksia tuesta, ystävät hyvät :D
Voi olla, että jos viel ens viikolla samassa liikkeessä ilmestyy sama vika, niin sit meen kyllä samantien lekurille.. nyt jäi vaan pieni "kammo" siihen liikkeeseen, oli niin tuskainen olo :(

Angel of Death sanoi:

Sama vika, itellä menee pahimmillaan 2x1,5L, mut yleensä menee vaan se 1,5L :)

juffe sanoi:
Voi olla, että jos viel ens viikolla samassa liikkeessä ilmestyy sama vika, niin sit meen kyllä samantien lekurille.. nyt jäi vaan pieni "kammo" siihen liikkeeseen, oli niin tuskainen olo :(

Itsellä ponnistuspäänsärky kesti kaksi kuukautta, jolloin ei massaliikkeitä pystynyt tekemään, mutta meni se sitten lopulta ohi. Tuntuu olevan aika yleinen vaiva, kun puristaa sarjan loppuun asti.

En tiedä tuosta sinun vaivastasi, mutta itselleni tulee toisinaan migreeni kovan punttitreenin jälkeen, eli yleensä jalkatreenin, koska verenpaine nousee. Yritän ennaltaehkäistä sitä juomalla tarpeeksi, pitämällä verensokerin sopivana sekä muistamalla hengittää oikeaoppisesti treenaamisen aikana.

Toki tuon migreenin laukaisee niin moni muukin syy, mutta kova treeni on niistä yksi, valitettavasti. Migreeni on helvetillinen vaiva ja täsmälääkkeet maksavat mansikoita... :curs:

Mutta keskustele vaivasta lekurin kanssa. Toivottavasti kaikki on ok. :thumbs:

Omskakas sanoi:

Osaako joku selittää mistä se johtuu että se kipu lähtee vasemmalta puolelta?
Kiinnostaisi vaan tietää... :)

Itellä meinaa taju meinaa välillä lähteä kun niskat on jumissa.. Pitäs venytellä enemmän :P
"Ponnistussärky/huimaus" iskee harvemmin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom