Mikä helvetti tuli ku taju melkein lähti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä nuo oireet sellaisia on että pistää miettimään onko treenaaminen kaiken sen arvoista, mutta kyllä se lopulta on. No kerrotaan nyt oma kokemus aiheesta kanssa, vaikka aika saman kaltainen muiden tarinoiden kanssa.

Olin HST treenin viimeistä viikkoa tekemässä ja negatiivisia toistoja, jotta kaikki irti koneesta. Lämmittelyiden ja muiden juttujen jälkeen eka sarja kyykkyä smithissä, sujui ihan normaalisti ei ongelmia. Toisen sarjan keskivaiheilla tuntui kova "pamahdus"/"naksahdus" niskassa ja heti perään kuin pään paineet olisi nostettu kattoon. No sarja kesken ja vähän päätä heiluttelemaan ja juomaan nestettä, mutta jo ihan muutamassa minuutissa alkoi päätä jomottaa ja tuli kunnon särjen silmät. No yritin vielä aloittaa seuraavan sarjan, mutta ei ollut toivoakaan tehdä edes yhtä nostoa. Lopulta kamat kassiin ja treenit pakettiin sen jakson osalta, olisi ollut vielä yksi treeni kerta sillä viikolla jäljellä. :(

No kotiin päästyä pari päänsärkylääkettä naamariin ja sänkyyn lepäämään. No olo eikun paheni ja parin tunnin päästä oli pakko sanoa tyttöystävälle että jos lähdettäisiin käymään lääkärissä, rupesi oikeasti pelottamaan juuri aivoverenvuoto koska oireista olin kuullut koska sukulainen kuollut siihen. No matkalla sairaalaan oli jo niin huono olo että muovipussia oli kannettava mukana, kun ei ollut varma koska tulee prodet ylös. Päivystykseen saavuttaessa heikotti jo ihan tosissaan kädet tärisi ja olo oli aivan kauhea. No päivystyksessä sitten lyötiin kipupiikkiä, otetiin kuvia päästä ja selkäydinneste näyte (todella epä miellyttävä kokesmus jo neljännellä yrityksellä sai lääkäri näytteen). No lopputulos oli kuitenkin hyvä ei ollut vuotoja päässä, mutta neurologisella osastolla makailtiin silti yö. Seuraavana päivänä lääkäri päästi lopulta kotiin. Kysyin että mistä mahtoi johtua ja tätä ponnistuspäänsärkyä tarjosi selityksesksi.

No kotiin lähdettäessä olo oli kohtuu hyvä, mutta kotiin päästyä päänsärky ja heikotus alkoi jälleen palata ja eikun lääkkeitä naamariin ja sänkyyn. Seuraavaan 4 päivään ei voinut nousta seisomaan tai tehdä mitään, koska olo muuttui heti aivan kamalaksi alkoi oksettaa ja särkemään päätä (eikä mikään normi jomotus todellakaan). Viikon kuluttua pääsi sitten hiljalleen liikkumaan ja aloittamaan urheilua varovasti, mutta todella pitkään jos ponnisteli tai nosti sykettä liikaa tuli tunne että pää räjähtää. Salilla käyminen jäi kyllä yli vuodeksi ihan vain varmuuden vuoksi.

Mutta kyllä se opetti sen että salilla ottaa nyt varovaisesti jos vähänkin tuntuu olevan terävyys hukassa kevyempi treeni kehiin. Kun jälkeenpäin analysoin tilannetta tuli mieleen että ennen kuin menin salille olo oli ollut aika nuutunut ja väsynyt, joka varmasti vaikutti tilanteeseen. Takana oli kuitenkin jo raskas HST jakso, joka oli ilmeisesti ottanut kroppaan aika kovasti.

Itellä on tullut kovasta treenistä niska ja pääkipua. sitten alkoi tulla vasempaan käteen puutumis oireita. usein yöllä nukkuin jomman kumman käden tunnottomaksi.treenaan paljon ja venyttelen kunnolla mutta se ei riitä, nimittäin mulle apu löyty hierojalta. alkuun oon nyt käyny hierojalla muutaman kerran kuussa ja nyt alotan käymisen 1 kuussa.

yleisin pääkivut johtuu niska hartia lihasten ollella jumissa. siihen ei auta pelkkä venyttely. kunnon hieroja saa ihmeitä aikaan:rock:

Juu sama. Toi on kyl hyvä kysymys onks puutumisesta haittaa treenin kannalt. Ite ainaki nukun pari kertaa viikos toisen käden päällä ja sit keskel yötä herää yhtäkkii ku toista kättä pistelee niin maan perusteellisesti, ku yrittää kättä nostaa ni se vaa pamahtaa alaspäin iha ku ei ois lihaksia kädessä ollenkaa. Tätä puutumista mulla on varmaa tapahtunu niin kauka ku jaksan muistaa:p. Sanoisin oman kokemuksen perusteella et ei tost puutumisesta oo mulle ainakaa mitää haittaa ikinä ollu siis treenin/harjottelun näkökulmasta, ellei se oo syynä siihen miks en saa "vielä" 400kg penkistä:D

Itellä on tullut kovasta treenistä niska ja pääkipua. sitten alkoi tulla vasempaan käteen puutumis oireita. usein yöllä nukkuin jomman kumman käden tunnottomaksi.treenaan paljon ja venyttelen kunnolla mutta se ei riitä, nimittäin mulle apu löyty hierojalta. alkuun oon nyt käyny hierojalla muutaman kerran kuussa ja nyt alotan käymisen 1 kuussa.

yleisin pääkivut johtuu niska hartia lihasten ollella jumissa. siihen ei auta pelkkä venyttely. kunnon hieroja saa ihmeitä aikaan:rock:

Itsellä oli kanssa sama ongelma monia vuosia ja hieroja säännöllisesti auttoi vaivoihin. Nyt sitten vanhempana ja ehkä viisaampana vaatimalla vaadin pääsyä magneettikuviin ja siinä näkyi niskassa välilevyn pullistuma mikä on ollut tod. näk. kauan mutta on niin pieni että ei aiheuta mitään suurempaa ongelmaa (ainakaan tällä hetkellä) kuin juuri tuota särkyä ja puutumista.

Itellä ollut nyt kahessa treenissä ponnistuspäänsärkyä, varsinkin isoissa liikkeissä sattuu perhanasti.

Nyt venyttelen hartioita ja pyydän jonkun hieromaan.

Mitkäs liikkeet kannattaa jättää pois vai riittääkö keventäminen? kokonaan himaan en ainakaan jää :jahas:

Itellä ollut nyt kahessa treenissä ponnistuspäänsärkyä, varsinkin isoissa liikkeissä sattuu perhanasti.

Nyt venyttelen hartioita ja pyydän jonkun hieromaan.

Mitkäs liikkeet kannattaa jättää pois vai riittääkö keventäminen? kokonaan himaan en ainakaan jää :jahas:

Itse kärsin tuossa pari viikkoa sitten ponnistuspäänsärystä, ja sali ja fyysinen rasitus muutenkin jäi kyllä täysin pois. Hierominen ja lepo auttoi, ja olin noin kahdessa viikossa taas täydessä treenauskunnossa.

Juu sama. Toi on kyl hyvä kysymys onks puutumisesta haittaa treenin kannalt. Ite ainaki nukun pari kertaa viikos toisen käden päällä ja sit keskel yötä herää yhtäkkii ku toista kättä pistelee niin maan perusteellisesti, ku yrittää kättä nostaa ni se vaa pamahtaa alaspäin iha ku ei ois lihaksia kädessä ollenkaa. Tätä puutumista mulla on varmaa tapahtunu niin kauka ku jaksan muistaa:p. Sanoisin oman kokemuksen perusteella et ei tost puutumisesta oo mulle ainakaa mitää haittaa ikinä ollu siis treenin/harjottelun näkökulmasta, ellei se oo syynä siihen miks en saa "vielä" 400kg penkistä:D
Toi on kyl tuttua, että kädet valahtaa alas. Kerrankin sattui niin, että nostin kummatkin kädet herätessäni ylös ja kyynärtaipeen kohdalta kumpikin käsi löi itseäni otsaan. Ei siitä ainakaan luulis olevan mitään haittaa, mutta mistäpä sitäkään tietää.

Itse kärsin tuossa pari viikkoa sitten ponnistuspäänsärystä, ja sali ja fyysinen rasitus muutenkin jäi kyllä täysin pois. Hierominen ja lepo auttoi, ja olin noin kahdessa viikossa taas täydessä treenauskunnossa.

Joop no taidan itsekin pitää täyslepoa ettei jää päälle tää kipu. Olis pitänyt näköjöjään sittenkin venytellä niskakin :rolleyes:

Puutuneen käden vieminen housuihin palauttaa tunnon 'häiritsevän' nopeasti. :(

Onhan sitä pariin otteeseen tullut painittua oman käden kanssa kun yhtäkkiä kesken unien oma käsi antaa omistajalleen kunnon luuvitosen nenään. Hetken siinä ehtii vääntää ennenkuin tajuaa että jahas oma käsihän se siinä vaan... ^^

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itellä kävi vähä samaan tyylin jalkoja treenatessa(n.1 vuos sitten) eli hirveä pamahdus päästä,kamala kipu ja verta nenästä.pää kipee noin kuukauden ajan mut onneks meni ohi:D

Mulla napsahti aikoinaan prässiä tehdessä niskan seutu ihan juntturaan. Päätä ei juuri pystyny liikuttelemaan ilman kipuja. Siihen sitten puolen tunnin niskahieronta seuraavana päivänä, ja lepäilyä niin alkoi rauhottumaan. Viikon verran tais olla kipeä.

Pientä jälkianalyysia: pohjalla oli varmaankin jotain jumitiloja ja riittävä rutistus viimeisiä toistoja tehdessä räjäytti niskan epäsuotuisaan tilaan:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom