Mikä helvetti tuli ku taju melkein lähti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mullakin heitti päästä tossa vähän aikaa sitte, meinasin kaatua. Tais olla vitamiinien tai puhtaasti vaan kaloreiden puutetta.

Siis eihän tässä muutakun että ketuttaa niin prkleesti. Kaikki liikkeet missä painoja tulee vähän enemmän nostettua niin eiköhän päänsärky ala, esim. tänään kun kannoin koulussa paria piparkakkulootaa niin ai että kuinka rupes päätä vihlomaan. Salilla penkkiä, prässiä ja ylätaljaa pelkään eniten, mutta kaikkki eristävät liikkeet hoituu suht. hyvin ilman päänsärkyä. On se vaan ikävää tämä homma, melkein itkettää. :(

Lenkkeilijä sanoi:
Juffe, aattelin kysyä näin nyt kun on jo vähän aikaa vierähtänyt, mites sulla päänsäryn kanssa nyt? Särkeekö vielä päätä vai pystytsä jo treenaan ihan normaalisti?
Jep, epäilin tämän ketjun alussa nestehukkaa, mutta valitettavasti ponnistuspäänsärky on. On nyt sitten päänsäryt jatkunu kivasti 1½viikkoa, aattelin treenata vielä tämän viikon loppuun, ja sitten jos vielä päänsärkyä niin viikon tauko, ja jos viikon tauon jälkeen vielä päätä treenatessa jomottaa niin kait se on lääkärin paikka? Voishan sitä tietenkin kokeilla notkon tyyliäkin, buranaa nassuun ennen jokasta treeniä! :P

Moro! Vieläkin sama kipu jatkuu, mutta tulee lähinnä aina lämmitellessä, tosin otan kyl ennen treeniä aina kipulääkkeitä.. ja venyttelen niskat ja yläselän hyvin ennen treeniä.. Sain myös penkin tehtyä suht hyvin, ku en noussukkaan heti sarjan jälkeen ylös penkiltä, vaan jäin penkille makaamaan, jolloin verenpaine ilmeisesti pysyy vähän alempana kuin jos nousisi heti ylös.

Mut, hierojaa yritän nyt ettiä, ketä tekis kotikäyntejä.. :rolleyes:

juffe sanoi:
Moro! Vieläkin sama kipu jatkuu, mutta tulee lähinnä aina lämmitellessä, tosin otan kyl ennen treeniä aina kipulääkkeitä.. ja venyttelen niskat ja yläselän hyvin ennen treeniä.. Sain myös penkin tehtyä suht hyvin, ku en noussukkaan heti sarjan jälkeen ylös penkiltä, vaan jäin penkille makaamaan, jolloin verenpaine ilmeisesti pysyy vähän alempana kuin jos nousisi heti ylös.

Mut, hierojaa yritän nyt ettiä, ketä tekis kotikäyntejä.. :rolleyes:
Just, kait pitäis hakee itekki vähä buranaa, vaikka pärjäähän noita ilmankin jotenkuten. Ite oon kanssa ruvennu panostaan tohon venyttelyyn kunnolla, ainakin treenin jälkeen, ei vaan niskalle/selälle ole kovin monia venytysliikkeitä. Sanoit että aina lämmitellessä, teetsä jotain erityistä sillon, vaiko esim. ennekun rupeet penkissä varsinaisia sarjoja tekemään niin ilmestyykö kivut jo kun leikit tangolla tai pienillä painoilla? Ei jumah, pitäis kokeilla ihan huumorillla maksimeja penkistä, varmaan pää räjähtäis :P

Lenkkeilijä sanoi:
Just, kait pitäis hakee itekki vähä buranaa, vaikka pärjäähän noita ilmankin jotenkuten. Ite oon kanssa ruvennu panostaan tohon venyttelyyn kunnolla, ainakin treenin jälkeen, ei vaan niskalle/selälle ole kovin monia venytysliikkeitä. Sanoit että aina lämmitellessä, teetsä jotain erityistä sillon, vaiko esim. ennekun rupeet penkissä varsinaisia sarjoja tekemään niin ilmestyykö kivut jo kun leikit tangolla tai pienillä painoilla? Ei jumah, pitäis kokeilla ihan huumorillla maksimeja penkistä, varmaan pää räjähtäis :P

Jep, pelkällä tangolla lämmitellessä jo alkaa pientä vihlontaa tuntua..

Itselläkin taitaa juuri tuota ponnistuspäänsärkyä pukata, sunnuntaina pää tuntui halkeavan salilla ja nyt on ollut pari päivää pientä päänsärkyä, kunnes taas tänään sykkeen/verenpaineen noustessa iski samanlainen kipu takaraivoon.

Kuinka pitkään porukoilla on päänsärkyä kestänyt yhtäjaksoisesti, vai onko loppunut melko pian, eli vain yksi 'iso tälli'? Kannattaako alkaa huolestua, jos päänsärky kestää esim. viikon putkeen? Entä onko kellään mitään suuntaa-antavaa neuvoa milloin uskaltaisi salilla tehdä ihan kunnon treenin niin, ettei tarvitsisi pelätä milloin räjähtää. Verryttelyä ja kunnes pää tuntuu olevan ok?

blackrat sanoi:
Itselläkin taitaa juuri tuota ponnistuspäänsärkyä pukata, sunnuntaina pää tuntui halkeavan salilla ja nyt on ollut pari päivää pientä päänsärkyä, kunnes taas tänään sykkeen/verenpaineen noustessa iski samanlainen kipu takaraivoon.

Kuinka pitkään porukoilla on päänsärkyä kestänyt yhtäjaksoisesti, vai onko loppunut melko pian, eli vain yksi 'iso tälli'? Kannattaako alkaa huolestua, jos päänsärky kestää esim. viikon putkeen? Entä onko kellään mitään suuntaa-antavaa neuvoa milloin uskaltaisi salilla tehdä ihan kunnon treenin niin, ettei tarvitsisi pelätä milloin räjähtää. Verryttelyä ja kunnes pää tuntuu olevan ok?
Otan osaa. Siis silloin kun päänsärky iski ekan kerran niin meinas pää räjähtää, ja niskaan koski todella julmasti, siis elämäni pahin päänsärky, sitäpaitsi kun yllättäen vielä iski. Sinä päivänä kun päänsäryn sain niin kyllä päätä jomotti koko sen päivän, ja muistaakseni vähän vielä pari päivää sen jälkeen. Myöhemmin ei sitten päähän koske jos ei rasita itseään, mutta heti kun menee rasittaan niin saattaa taas pää olla koko päivän kipeä, seuraavana päivänä kuitenkin taas päähän ei satu. Mulla on päänsäryt nyt kestäny 2 viikkoa tai siis 2 treeni kiertoa. On nyt ollu pari lepo päivää salilta muttakun eilen kokeilin hiukan punnertaa lattialla niin rupes päätä särkeen, joten kait mulla tätä vielä on. Huomenna sit nähdään kunnolla kun oon taas salille menossa, ilmottelen vaikka enemmän sitten että miltä tuntuu.

Teen 4-jakosta ohjelmaa ja pystyin ensimmäisen viikon jälkeen tekemään Olkapäät, ojentajat, selän ja vatsat jo melkein täysiä, ylätaljassa otti kuitenkin vikoilla toistoilla vähän päähän, joten piti hellittää. Penkissä ja Prässissä sattui viimmeviikolla eniten.

Oon tästä vaivasta infoa yrittänyt etsiä, mutta ei sitä kuitenkaan paljoa ole löytynyt. Useimmat jotka on kärsinyt ponnistuspäänsärystä on sanonut että about kuukauden kestää kun päänkivut kokonaan loppuu, ja näin näyttää olevan minunkin osalta.

Voithan aina käydä lääkärissä tarkistamassa, mutta epäilen että sieltä määräisivät kipulääkkeitä ja lepoa. Parasta mitä voit nyt tehdä on venytellä kunnolla, erityisesti niska -hartia osat. Vaikea sanoa koska voit ruveta treenaamaan kunnolla, mutta kyllä sinä sen itse todella helposti huomaat. Jo kun olet salilla pienillä painoilla lämmittelyjä tekemässä niin varmasti alkaa jo päätä hiukan jomottamaan jos sinulla on ponnistuspäänsärky, siitä tiedät että ottaa vähän iisimmin.

Mulla oli kans joskus sama ongelma. Venyttelin liian vähän ja hartiat ja yläselkä meni kunnolla jumiin. Paikat aukes kun pidin parin kuukauden tauon puntilta ja kävin 5-6 kertaa hieronnassa. Vasta viimesellä hierontakerralla yläselästä aukesi "lukko" ( en tiedä virallista nimeä tuolle) joka oli heikentänyt verenkiertoa päässä tietyissä asennoissa (esim. penkki). Viimeisen hieronnan jälkeen pidin vielä pari päivää lepoa ja sitten salille kokeilemaan ja ei tietoakaan päänsärystä. Nykyään jos tuntuu siltä että on hartiat jumissa niin nyrkkeilysäkkiä hakkaamaan 5-10 minuutiksi ja kunnon venyttelyt päälle niin aukeaa paikat hyvin.

Kysynpähän tässä vaiheessa oman kysymykseni:

Eilen jalkatreeneissä tein ensimmäistä sarjaa hack kyykyssä ja alkoi ensimmäisellä toistolla rintaan koskemaan aika napakasti. Olin tehnyt alkulämmittelyt ja venytellyt ja sen jälkeen tein hack kyykkyä ja tuossa painot olivat vielä lämmittely tasolla.

Noh, päätin kuitenkin tehdä treenin loppuunja ajattelin, että kyllähän tämä tästä ohi menee, mutta eipä mennytkään.

Nytten treenistä on kulunut aikaa noin 26h ja vielä on rinta kohtuullisen kipeä. Ei niin kipeä kuin eilen, mutta kuitenkin...

Mistähän tämä voisi johtua? Onko tietoa, tai vastaavaa tapahtunut kenellekkään?

Joo tuo ponnistuspäänsärky on ikävä. Itellä kesällä meni ja vieläki muistuttelee, on siitä tredi täälläki. Rupesin sillon tekee kaksjakosella jossa ei sarjoja loppuun tarvinnu vetää ja kyllä se siitä kuukaudessa tai parissa laimeni niin ettei kokoajan pää jomota. Jos joka viikko teet niitä sarjoja loppuun asti niin että päässä vihloo niin voisin kuvitella tuon parantumisen kestävän kauemminkin.. Kävin sillon lekurilla ja ei siitä hyötyä ollu, sain kuitenkin tietää että mikä vaivas. Kannattaa varmaan venytellä niitä niskoja vaikkei ois tuota vaivaa vielä ollukkaa on se pirullinen ja monilla ketkä tuon on saanu on ne niskat ollu jumissa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo....helkkari, itellä kävi kerran vähän samalla lailla kun olin kaverin kanssa salilla. Ja aloin tekemään jalkakyykkyä...vähän tietty sillä fiilingillä et nyt vähän näytän kaverille kuin nousee ;)) Ku ei oltu pitkään aikaan oltu yhdessä treeneissä.
Noo...tein kans pari sarjaa kunnes mulle iski niskakipu silleen veti tiukaks kans ja oli semmonen P*RKELE fiilis. Iskin sit viel otsani siihen tankoon ku olin laittanu tangon paikalleen ja sit jomotti otsassakin niin *** ja V*tutti =D

Dodiin, 3 viikkoa sit iski se eka päänsärkykohtaus. 1,5 vkoa jatkoin salikäyntiä, ja joka päivä tuli sama ongelma ku alko lämmittelemään. Nyt pidin 1,5 vkoa totaalilepoa salilta, ja eilen olin tekemässä mm. penkkiä ja dippejä (eli rinta/ojentajat päivä).. yllätyksekseni huomasin, että EI ENÄÄ PÄÄNSÄRKYÄ.. mahtava fiilis :) mut kyllä mä silti hommaan sen hierojan :)

Maanantaina sain ensimmäisen ponnistuspäänsärky-kohtaukseni tehdessäni leukoja.
Siis kipu oli ihan uskomaton, 1 rautakangen isku takaraivoon, jonka jälkeen gorillalauma tappelemassa pään sisälläni 5:n minuutin ajan. Pahin päänsärkyni koskaan. Ja tuon kohtauksen jälkeen oli semmoinen perus päänsärky seuraavaan päivään asti.
Tuon jälkeen on tullut erittäin kovaa päänsärkyä liikunantunnilla, kun spurttasin täysillä, pyöräilessäni kouluun kun oli kiire, ajaessani DH:ta.
Äsken vielä suunittelin meneväni huomenna lekurille, mutta löysin tieni tälle topicille, eli lekuri lienee vielä tässä vaiheessa turha.

Nostit sitten 4 vuotta vanhan tredin edes ilman minkäänlaista kysymystä :D noh,mikäs siinä jos tykkää.:arvi:

Ponnistuspäänsäryssä on harvoin mukana sitä "parasta ennen"-päiväystä, tiedätkö? Varmasti ajankohtainen asia monelle, ja uskon, että monet etsii tietoa tästä aiheesta päivittäin. Olisiko parempi ratkaisu ollut aloittaa uusi ketju aiheesta, kun vanhoja ketjuja on jo niin monta?

Maanantaina sain ensimmäisen ponnistuspäänsärky-kohtaukseni tehdessäni leukoja.
Siis kipu oli ihan uskomaton, 1 rautakangen isku takaraivoon, jonka jälkeen gorillalauma tappelemassa pään sisälläni 5:n minuutin ajan. Pahin päänsärkyni koskaan. Ja tuon kohtauksen jälkeen oli semmoinen perus päänsärky seuraavaan päivään asti.
Tuon jälkeen on tullut erittäin kovaa päänsärkyä liikunantunnilla, kun spurttasin täysillä, pyöräilessäni kouluun kun oli kiire, ajaessani DH:ta.
Äsken vielä suunittelin meneväni huomenna lekurille, mutta löysin tieni tälle topicille, eli lekuri lienee vielä tässä vaiheessa turha.

Oireet sopisivat myös mainiosti lukinkalvonalaiseen verenvuotoon. Räjähtävä kipu ponnistuksen yhteydessä ja kovin päänsärky ikinä. Ehkei kuitenkaan ollut, koska kertoi täällä tapahtuneesta... Suhtautukaahan vakavasti tommosiin. Kuolleisuus on kyseisessä vuodossa aika iso, mutta voidaan kyllä leikata.

Mulla tulee samanlaisia kyykyssä, mavessa ja kun tekee vatsoja lisäpainolla.
Myös olakohautuksissa. Ei mikään loisto fiilis kun se paukahtaa.
Itsellä se ei treeniä haittaa. Irvistää vaan pikkuisen enemmän. Kotona se hedari sitten vastaa
rupeaa tosissaan särkemään. Hieronta auttaa tuohon. On vissiin hartia seutu lukossa ja kunnolla.

En tiedä mutta ei kannata leikkiä tollasten asioitten kanssa, suoraan lääkäriin vaan jos 4-5min tuntuu että pää räjähtää!! Mun sukulainen kuoli mavee tehessä, verisuoni päässä sanoi poks :rock:

Mun sukulainen kuoli mavee tehessä, verisuoni päässä sanoi poks :rock:

Mullekki sopis tollanen rakasta asiaa tehdessä lähtö :rolleyes:

Itse asiaan: Mulle tulee aina threadin alottajan kuvailema kipu kun teen prässiä "tosissaan", paitsi kipu tulee oikealle puolelle. Sitten ollaan treenaamatta 2 viikkoa. Buranakaan ei tohon kipuun auta. Ekalla kerralla tuli pikku paniikki ku näkö hävis oikeasta silmästä kokonaan n. puoleksi tunniksi (tai siltä se ainakin tuntu) ja jomotus takaraivossa oli VITUNMOINEN.
Nykyään prässi on vain lämmittely liike kyykkyyn, jossa vaivaa ei onneksi tule kuten ei muissakaan liikkeissä.

^voi jessus, varmaan loppuus salilla käynti tommoisee kokemukseen, voi vaa kuvitella mimmoisee pankiikkii siin menis jos katoos näkö kivun saattelemana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom