Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lenkkeilijä sanoi:Juffe, aattelin kysyä näin nyt kun on jo vähän aikaa vierähtänyt, mites sulla päänsäryn kanssa nyt? Särkeekö vielä päätä vai pystytsä jo treenaan ihan normaalisti?
Jep, epäilin tämän ketjun alussa nestehukkaa, mutta valitettavasti ponnistuspäänsärky on. On nyt sitten päänsäryt jatkunu kivasti 1½viikkoa, aattelin treenata vielä tämän viikon loppuun, ja sitten jos vielä päänsärkyä niin viikon tauko, ja jos viikon tauon jälkeen vielä päätä treenatessa jomottaa niin kait se on lääkärin paikka? Voishan sitä tietenkin kokeilla notkon tyyliäkin, buranaa nassuun ennen jokasta treeniä! :P
Just, kait pitäis hakee itekki vähä buranaa, vaikka pärjäähän noita ilmankin jotenkuten. Ite oon kanssa ruvennu panostaan tohon venyttelyyn kunnolla, ainakin treenin jälkeen, ei vaan niskalle/selälle ole kovin monia venytysliikkeitä. Sanoit että aina lämmitellessä, teetsä jotain erityistä sillon, vaiko esim. ennekun rupeet penkissä varsinaisia sarjoja tekemään niin ilmestyykö kivut jo kun leikit tangolla tai pienillä painoilla? Ei jumah, pitäis kokeilla ihan huumorillla maksimeja penkistä, varmaan pää räjähtäis :Pjuffe sanoi:Moro! Vieläkin sama kipu jatkuu, mutta tulee lähinnä aina lämmitellessä, tosin otan kyl ennen treeniä aina kipulääkkeitä.. ja venyttelen niskat ja yläselän hyvin ennen treeniä.. Sain myös penkin tehtyä suht hyvin, ku en noussukkaan heti sarjan jälkeen ylös penkiltä, vaan jäin penkille makaamaan, jolloin verenpaine ilmeisesti pysyy vähän alempana kuin jos nousisi heti ylös.
Mut, hierojaa yritän nyt ettiä, ketä tekis kotikäyntejä..
Lenkkeilijä sanoi:Just, kait pitäis hakee itekki vähä buranaa, vaikka pärjäähän noita ilmankin jotenkuten. Ite oon kanssa ruvennu panostaan tohon venyttelyyn kunnolla, ainakin treenin jälkeen, ei vaan niskalle/selälle ole kovin monia venytysliikkeitä. Sanoit että aina lämmitellessä, teetsä jotain erityistä sillon, vaiko esim. ennekun rupeet penkissä varsinaisia sarjoja tekemään niin ilmestyykö kivut jo kun leikit tangolla tai pienillä painoilla? Ei jumah, pitäis kokeilla ihan huumorillla maksimeja penkistä, varmaan pää räjähtäis :P
Otan osaa. Siis silloin kun päänsärky iski ekan kerran niin meinas pää räjähtää, ja niskaan koski todella julmasti, siis elämäni pahin päänsärky, sitäpaitsi kun yllättäen vielä iski. Sinä päivänä kun päänsäryn sain niin kyllä päätä jomotti koko sen päivän, ja muistaakseni vähän vielä pari päivää sen jälkeen. Myöhemmin ei sitten päähän koske jos ei rasita itseään, mutta heti kun menee rasittaan niin saattaa taas pää olla koko päivän kipeä, seuraavana päivänä kuitenkin taas päähän ei satu. Mulla on päänsäryt nyt kestäny 2 viikkoa tai siis 2 treeni kiertoa. On nyt ollu pari lepo päivää salilta muttakun eilen kokeilin hiukan punnertaa lattialla niin rupes päätä särkeen, joten kait mulla tätä vielä on. Huomenna sit nähdään kunnolla kun oon taas salille menossa, ilmottelen vaikka enemmän sitten että miltä tuntuu.blackrat sanoi:Itselläkin taitaa juuri tuota ponnistuspäänsärkyä pukata, sunnuntaina pää tuntui halkeavan salilla ja nyt on ollut pari päivää pientä päänsärkyä, kunnes taas tänään sykkeen/verenpaineen noustessa iski samanlainen kipu takaraivoon.
Kuinka pitkään porukoilla on päänsärkyä kestänyt yhtäjaksoisesti, vai onko loppunut melko pian, eli vain yksi 'iso tälli'? Kannattaako alkaa huolestua, jos päänsärky kestää esim. viikon putkeen? Entä onko kellään mitään suuntaa-antavaa neuvoa milloin uskaltaisi salilla tehdä ihan kunnon treenin niin, ettei tarvitsisi pelätä milloin räjähtää. Verryttelyä ja kunnes pää tuntuu olevan ok?
Maanantaina sain ensimmäisen ponnistuspäänsärky-kohtaukseni tehdessäni leukoja.
Siis kipu oli ihan uskomaton, 1 rautakangen isku takaraivoon, jonka jälkeen gorillalauma tappelemassa pään sisälläni 5:n minuutin ajan. Pahin päänsärkyni koskaan. Ja tuon kohtauksen jälkeen oli semmoinen perus päänsärky seuraavaan päivään asti.
Tuon jälkeen on tullut erittäin kovaa päänsärkyä liikunantunnilla, kun spurttasin täysillä, pyöräilessäni kouluun kun oli kiire, ajaessani DH:ta.
Äsken vielä suunittelin meneväni huomenna lekurille, mutta löysin tieni tälle topicille, eli lekuri lienee vielä tässä vaiheessa turha.
Mun sukulainen kuoli mavee tehessä, verisuoni päässä sanoi poks