Mielipiteet Atkinsistä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Juu, siihen voipi mennä 3 viikkoa kun kroppa on sopeutunut ketoosiin niin hyvin ettei huonoa oloa ole. Oli mullaki ekalla kerralla kahden viikon ripuli.

Kuukkeli sanoi:
Lightweight
Palautusjuoma ei nosta hirveästi insuliinia, koska se imeytyy helpommin vähemmällä insuliini määrällä treenin alentaman insuliini resistenssin vuoksi.
Kuukkeli sanoi:
Väärin.
Oliko mielestäsi tuossa lauseessani väärin perustelu vai koko pointi oli huuhaata? Uusi tieto ja vanhan korjaaminen kiinnostaa aina, mutta miksi ei voi vastata yhtään järkevämmin. Pieni tiedon hipunen sinne väärin ja hah sanojen joukkoon.

Yhtä#Hauista sanoi:
Mun opiskelijakaveri on Atkinsin dieetillä ja sillä on viikon sisään lähteny taju/sumentunu silmissä/huimannu/laatta lentäny :urjo: /päässä humissu/voimat loppunu yms. lukemattomia kertoja, useesti päivässä ja mitään kevyttä kävelyä rankempaa ei pysty tekee eikä edes sitä 15min. kauempaa. Sit tää toveri on kalmankalpee ja harmaat silmänaluset :eek: ja äkänen ku ampiainen! Hyvin toimii näköjään, kannattaa kaikkien vaan kokeilla.... :lol2:

Joo mä kuulin tän kanssa... Siis oikeesti.. Onx joku niin hullu et koklaa kaikkee hulluja juttuja vaan siks et haluis näyttää paremmalt.. Mä kuulin yhest tyypist joka oli vetäny proteiinii monta päivää putkee ja sillä oli turvonnu hauikset pingispallon kokosix!!!!1

Kyllä sul on Critter selkeesti homma hanskas. Pähkinäthän on rasvan lähteenäkin mainio valinta.

HiilariLÄHTEET on kyl tärkeää, mutta niin on suhde proteiinin ja rasvanki kanssa. Kaiken maailman "hiilaritankkaukset"(joita jopa huippu-kestävyysurheilijat käyttää)on niin käsittämätöntä sontaa, et huh.
Pari tutkimusta osoitti jo hiilareiden "yliarvostuksen":
Eli kahdelle potilasjoukolle annettiin päivittäin 1000 kaloria. Toiselle ryhmälle tämä määrä oli enimmäkseen(en muista tarkkaa)rasvaa ja toiselle hiilareita. Hiilareita saaneessa ryhmässä paino jopa nousi joillakin-1000 kalorilla.
Ja toisessa tutkimuksessa mitattiin huippu-urheilijoiden suorituskykyä ja samalla tavalla ruokavaliot koostui rasvasta ja hiilihydraatista. Ja yllätys yllätys, rasva-ryhmän suorituskyky parani enemmän kuin hiilariryhmän. (-Sori, ettei oon tarkkoja tietoja, muistan vaan pääpiirteet.)

Mutta noi tutkimukset oli aika noloja hiilari-ravitsemusterapeuttien(joita valmistuu jatkuvasti ku hakataan :wall: )kannalta. Mutta mitäpä sitä suosituksia muuttamaan, vaikka ny jotku FAKTAT ja KOKEMUS puhuiski vastaan :hyper: .

Niinhä se Jesseki oli Jumalan poika. :rolleyes:

Ja Kuukkeli: "Mut jos ne on niin typerii..."
Perhana, tyrmäsit mun kommentit kyl täysin, näytit missä kaappi seisoo.
Oh, the irony.

exitusletalis sanoi:
Mä kuulin yhest tyypist joka oli vetäny proteiinii monta päivää putkee ja sillä oli turvonnu hauikset pingispallon kokosix!!!!1

:lol2:

ektomorfi sanoi:
HiilariLÄHTEET on kyl tärkeää, mutta niin on suhde proteiinin ja rasvanki kanssa. Kaiken maailman "hiilaritankkaukset"(joita jopa huippu-kestävyysurheilijat käyttää)on niin käsittämätöntä sontaa, et huh.
Mielestäni kanssa hiilaritankkaukselle ei ole hyviä perusteluja, mutta on hölmöä olla syömättä runsashiilihydraattista ravintoa ennen kisoja. Se kuitenkin pitää huolen maksan ja lihasten glykogeeni tasoista, joten on pienempi mahdollisuus, että niiden riittämättömyys rajoittaa itse kilpailusuoritusta. Itse pidän yhtenä vaihtoehtona sitä, että kestävyysurheilijoiden kannattaisi syödä rasva ja proteiini painotteisemmin harjoituskaudella. Tälle en ole pitäviä perusteluja löytänyt, koska itse kestävyysharjoittelukin parantaa rasva-aineenvaihduntaa jo huomattavasti. Voitaisiinko oikein suunnitellulla dieetillä saada lisä parannusta?

Jos väität, että hiilaritankkaus on hölmöä niin saisit kyllä perustella sen myös paremmin. Ei ne ainakaan sontaa sentään ole, turhia vatsan väänteitä voi saada, mutta parin päivän hiilaritankkaus ei lisää hiilareiden käyttöä energiaksi mitenkään hirmuisesti ja lihasten glykogeenivarastot on todettu rajoittavaksi tekijäksi useassa tutkimuksessa. Tutkimusasetelmat on tietenkin olleet maallikko ja ennen harrastettu hiilihydraattipitoinen ruokavalio.

ektomorfi sanoi:
Eli kahdelle potilasjoukolle annettiin päivittäin 1000 kaloria. Toiselle ryhmälle tämä määrä oli enimmäkseen(en muista tarkkaa)rasvaa ja toiselle hiilareita. Hiilareita saaneessa ryhmässä paino jopa nousi joillakin-1000 kalorilla.
Ja toisessa tutkimuksessa mitattiin huippu-urheilijoiden suorituskykyä ja samalla tavalla ruokavaliot koostui rasvasta ja hiilihydraatista. Ja yllätys yllätys, rasva-ryhmän suorituskyky parani enemmän kuin hiilariryhmän. (-Sori, ettei oon tarkkoja tietoja, muistan vaan pääpiirteet.)
Ehkä "hieman" huonosti esitetty tutkimus, jos todellakin tuollainen laadukkaasti tehty tutkimus on lukisin sen mielelläni. Voihan tämä ero johtua toisessa ryhmässä esim. parantuneesta rasva-aineenvaihdunnasta, en rupea vastaan väittämään. Miksi tehdä huippu-urheilijoilla tutkimuksia 1000 kcal energian saannilla. Ihan älytöntä, koska suurin osa huippu-urheilijoista kun syö kuitenkin monta kertaa noin paljon. Paitsi jotkut painoluokkaurheilijat painoa tiputtaessaan tai venäläiset voimistelijat ;). Mielestäni erittäin hölmö tutkimus asetelma.

ektomorfi sanoi:
Mutta noi tutkimukset oli aika noloja hiilari-ravitsemusterapeuttien(joita valmistuu jatkuvasti ku hakataan :wall: )kannalta. Mutta mitäpä sitä suosituksia muuttamaan, vaikka ny jotku FAKTAT ja KOKEMUS puhuiski vastaan :hyper: .
Melkolailla samaa mieltä, mutta voisitko kirjoittaa hieman selvemmin ja provota vähemmän. :curs:

Lightweight sanoi:
Jos väität, että hiilaritankkaus on hölmöä niin saisit kyllä perustella sen myös paremmin. Ei ne ainakaan sontaa sentään ole, turhia vatsan väänteitä voi saada, mutta parin päivän hiilaritankkaus ei lisää hiilareiden käyttöä energiaksi mitenkään hirmuisesti ja lihasten glykogeenivarastot on todettu rajoittavaksi tekijäksi useassa tutkimuksessa. Tutkimusasetelmat on tietenkin olleet maallikko ja ennen harrastettu hiilihydraattipitoinen ruokavalio.

Niin, kuten tiedämme glykogeenivarastot(ja maksan varastotila hiilareille)on erittäin RAJALLINEN. Pitkäkestoisissa suorituksissa keho siirtyy käyttämään energiaksi rasvaa n. 20-30 min. kuluessa RIIPPUMATTA siitä kuinka monta energiapatukkaa tai pastakulhoa siihen alle on vedetty. Ja muutenkin, kaikki se hiilarimäärä, mikä ylittää kyseisen rajallisen varastotilan, menee insuliinin "käskystä" rasvavarastoihin. Eli tosi järkevää. :rolleyes:

Lightweight sanoi:
Miksi tehdä huippu-urheilijoilla tutkimuksia 1000 kcal energian saannilla. Ihan älytöntä, koska suurin osa huippu-urheilijoista kun syö kuitenkin monta kertaa noin paljon. Paitsi jotkut painoluokkaurheilijat painoa tiputtaessaan tai venäläiset voimistelijat ;). Mielestäni erittäin hölmö tutkimus asetelma.

Siis siinä huippu-urheilijoiden tutkimuksessa ei ollut kyse 1000 kalorista niinkuin vuodepotilailla toisess tutkimuksessa. Tosiaan tarkkaan en muista, enkä kyllä jaksa etsiäkään sitä tietoa nyt. Mutta "The Zone"-kirjasta löytyy kaiken muun hyvän lisäks nämä tutkimukset. Pointti oli vaan, että ravinto on monelle uskon asia, ja tutkimustulokset, jotka kyseenalaistavat "omia oppeja" ei paljon paina näille uskovaisille.

Lightweight sanoi:
Melkolailla samaa mieltä, mutta voisitko kirjoittaa hieman selvemmin ja provota vähemmän. :curs:
No way in hell :evil:

Lightweight sanoi:
Oliko mielestäsi tuossa lauseessani väärin perustelu vai koko pointi oli huuhaata? Uusi tieto ja vanhan korjaaminen kiinnostaa aina, mutta miksi ei voi vastata yhtään järkevämmin. Pieni tiedon hipunen sinne väärin ja hah sanojen joukkoon.
Tuossa kohtaa homma on juuri ninkuin kirjoitin. Insuliini nousee kyllä ihan normisti.

Toisiin kohtiin voit antaa perusteluja, jos haluat, jotta voin näyttää kaapin paikan, kuten sen itse ilmaisit. En kuitenkaan usko, että erimielisyytemme ulottuu sun provokatiivisuuden ulkopuolelle.

ektomorfi sanoi:
Kyllä sul on Critter selkeesti homma hanskas. Pähkinäthän on rasvan lähteenäkin mainio valinta.

Niinhä se Jesseki oli Jumalan poika. :rolleyes:

Ja Kuukkeli: "Mut jos ne on niin typerii..."
Perhana, tyrmäsit mun kommentit kyl täysin, näytit missä kaappi seisoo.
Oh, the irony.
Can't see the irony...
Ehkä "hieman" huonosti esitetty tutkimus
Agreed.
Ja muutenkin, kaikki se hiilarimäärä, mikä ylittää kyseisen rajallisen varastotilan, menee insuliinin "käskystä" rasvavarastoihin.
Disagreed. References?
Pointti oli vaan, että ravinto on monelle uskon asia, ja tutkimustulokset, jotka kyseenalaistavat "omia oppeja" ei paljon paina näille uskovaisille.
Mulle on aivan sama oonko mä oikeassa vai väärässä. Näin uskon sustakin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kuukkeli sanoi:
Väärin.
Ei ja ei. Ha1 Bleh. Just. Mut jos ne on nii typerii...? Toivottavasti ei tarvi hirvesti kattella peiliin päivittäin.

Kaverilla, jolle on "aivan sama onko se oikeas vai vääräs", on yllättävän paljon jyrkkiä mielipiteitä asioista.

Vai "Käytetään energiaksi"? NE hiilarit mitkä menee glykogeenivarastoihin/maksaan käytetään energiaksi. Nyt oli kyse niistä varastotilan ylittävistä hiilareista. Vai onko sun uskomattomassa kropassa kenties loputtomat varastot?

Jeesus, nyt on jo niin perusasiat hakuses, et suosittelen ensin pientä nöyryyttä, sitten voisit tutustua asioihin kunnolla, JA SEN JÄLKEEN voit ruveta laukomaan totuuksias.

Tai jatka vaan samaan malliin, eipähän tuu aika pitkäks :lol2:

Kuukkeli sanoi:
Tuossa kohtaa homma on juuri ninkuin kirjoitin. Insuliini nousee kyllä ihan normisti.
Miksi? Insuliiniresistenssi on kuitenkin tietämykseni mukaan alhaisempi kuin normaalisti johtuen lihasten alentuneista glykogeenivarastoista ja treenin jälkeisestä hormoonien alentamasta insuliiniresistenssistä.

Kuukkeli sanoi:
Toisiin kohtiin voit antaa perusteluja, jos haluat, jotta voin näyttää kaapin paikan, kuten sen itse ilmaisit.
Onko hieman tullut vedettyä opiaatti tai amfetamiini johdannaisia tai etanolia? Tekee mieli isotella? Ei vai? Ihan varma asiasta? No tämän jälkeen voisit hieman tarkistella kirjoittelujasi? Ihan vaikka lukea kerran tai kaksi mitä toinen on kirjoittanut. :curs:

Kuukkeli sanoi:
En kuitenkaan usko, että erimielisyytemme ulottuu sun provokatiivisuuden ulkopuolelle.
Got me there? Neuroottiset harhat voisi tulla mieleen ensimmäiseksi diagnoosiksi. Kannattaa varmaan hakea joltakin ammattiauttajalta apua. Mä en pysty noihin sun hiljaisiin avun pyyntöihisi vastaamaan tätä kautta.

Yksi tapa on myös vastata kysymyksiin ja perustelu pyyntöihin ;) Vinkki vinkki. Ketään ei varmaan haittaa jos sulla oikeasti on tietoa ja jaksat suuressa ylhäisyydessäsi jakaa sen meille... Ehkä minä yritin juuri sitä hakea noilla edellisillä kommenteilla. Rauhaa vaan muuten, mutta kakista tiedot ulos :kippis1:

Ja muutenkin, kaikki se hiilarimäärä, mikä ylittää kyseisen rajallisen varastotilan, menee insuliinin "käskystä" rasvavarastoihin.

Disagreed. References?
Samaa mieltä. Suurin osa ylimääräisistä hiilareista menee oman lukemani mukaan suurimmaksi osaksi hiilihydraattivarastoihin. Sitten vasta, kun ne alkavat olemaan ääriään myöten täynnä osa hiilihydraateista aletaan muuttamaan merkittävässä suhteessa rasvoiksi. The Zonessa Barry Sears hieman yksinkertaistaa asioita.

Kuukkeli sanoi:
Veressä.

Siis täh, nyt mä en ymmärrä ollenkaan. Vai tarkoitatko, että jos syöt 1 kg:n hiilareita, niin tuo 1000g odottaa veressä energiaksi käyttöä? Ilman hyperglykemiaa? :whip:

ektomorfi sanoi:
Niin, kuten tiedämme glykogeenivarastot(ja maksan varastotila hiilareille)on erittäin RAJALLINEN. Pitkäkestoisissa suorituksissa keho siirtyy käyttämään energiaksi rasvaa n. 20-30 min. kuluessa RIIPPUMATTA siitä kuinka monta energiapatukkaa tai pastakulhoa siihen alle on vedetty. Ja muutenkin, kaikki se hiilarimäärä, mikä ylittää kyseisen rajallisen varastotilan, menee insuliinin "käskystä" rasvavarastoihin. Eli tosi järkevää. :rolleyes:

Kiva että tiedät tämän faktaksi. Käypä lukemassa http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=28853&highlight=rasva* niin nähdään vähän referenssejäkin ja voidaan jatkaa keskustelua. Se että jossain ravitsemusoppaassa on lista referenssejä ei vielä kerro paljoa kun niitä tutkimuksia voi lukea niinkuin piru raamattua (Atkins taisi syyllistyä tähän, Zonea en ole lukenut).

Sen voisi joku oikeasti kertoa, että jos kerran ylimäärä-hh ei mene mitenkään herkästi läskiksi, niin mitä sille oikein tehdään? Hikoillaan pois? Tuhlataan johonkin muuhun sähläykseen? Hiilarikeijut varastaa?

BTW: hiilaritankkaus ei ole tuubaa. Oikeasti; kun sen tekee kunnolla niin glykogeenit on mahdollista saada joksikin aikaa korkeammalle kuin normaalisti. Ei ne "varastot" ole mikään tankki joka ylivuotaa laardiksi tasan tarkkaan tietyssä konsentraatiossa. Tosin tuolla aerobisella osastolla keskusteltiin joku aika sitten siitä miksi aerobisten lajien urheilijat ei niin yleisesti tee perinteistä tyhjennys-tankkaus -sykliä maksimoidakseen glykogeenit. Syy taisi olla että hyöty ei ole vaivan (ehkä riskinkin, jos sykli menee vikaan?) arvoinen vaan pelkällä runsaalla hiilarilla varmistetaan varastot tappiin. Tai sitten se että siitä ei ole hyötyä kuin tietynkestoisessa liikunnassa kun rasvan käyttöön pudotaan kuitenkin ennemmin tai myöhemmin? Emt...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom