Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuukkeli sanoi:Lightweight
Palautusjuoma ei nosta hirveästi insuliinia, koska se imeytyy helpommin vähemmällä insuliini määrällä treenin alentaman insuliini resistenssin vuoksi.
Oliko mielestäsi tuossa lauseessani väärin perustelu vai koko pointi oli huuhaata? Uusi tieto ja vanhan korjaaminen kiinnostaa aina, mutta miksi ei voi vastata yhtään järkevämmin. Pieni tiedon hipunen sinne väärin ja hah sanojen joukkoon.Kuukkeli sanoi:Väärin.
Yhtä#Hauista sanoi:Mun opiskelijakaveri on Atkinsin dieetillä ja sillä on viikon sisään lähteny taju/sumentunu silmissä/huimannu/laatta lentäny :urjo: /päässä humissu/voimat loppunu yms. lukemattomia kertoja, useesti päivässä ja mitään kevyttä kävelyä rankempaa ei pysty tekee eikä edes sitä 15min. kauempaa. Sit tää toveri on kalmankalpee ja harmaat silmänalusetja äkänen ku ampiainen! Hyvin toimii näköjään, kannattaa kaikkien vaan kokeilla.... :lol2:
exitusletalis sanoi:Mä kuulin yhest tyypist joka oli vetäny proteiinii monta päivää putkee ja sillä oli turvonnu hauikset pingispallon kokosix!!!!1
Mielestäni kanssa hiilaritankkaukselle ei ole hyviä perusteluja, mutta on hölmöä olla syömättä runsashiilihydraattista ravintoa ennen kisoja. Se kuitenkin pitää huolen maksan ja lihasten glykogeeni tasoista, joten on pienempi mahdollisuus, että niiden riittämättömyys rajoittaa itse kilpailusuoritusta. Itse pidän yhtenä vaihtoehtona sitä, että kestävyysurheilijoiden kannattaisi syödä rasva ja proteiini painotteisemmin harjoituskaudella. Tälle en ole pitäviä perusteluja löytänyt, koska itse kestävyysharjoittelukin parantaa rasva-aineenvaihduntaa jo huomattavasti. Voitaisiinko oikein suunnitellulla dieetillä saada lisä parannusta?ektomorfi sanoi:HiilariLÄHTEET on kyl tärkeää, mutta niin on suhde proteiinin ja rasvanki kanssa. Kaiken maailman "hiilaritankkaukset"(joita jopa huippu-kestävyysurheilijat käyttää)on niin käsittämätöntä sontaa, et huh.
Ehkä "hieman" huonosti esitetty tutkimus, jos todellakin tuollainen laadukkaasti tehty tutkimus on lukisin sen mielelläni. Voihan tämä ero johtua toisessa ryhmässä esim. parantuneesta rasva-aineenvaihdunnasta, en rupea vastaan väittämään. Miksi tehdä huippu-urheilijoilla tutkimuksia 1000 kcal energian saannilla. Ihan älytöntä, koska suurin osa huippu-urheilijoista kun syö kuitenkin monta kertaa noin paljon. Paitsi jotkut painoluokkaurheilijat painoa tiputtaessaan tai venäläiset voimistelijat ;). Mielestäni erittäin hölmö tutkimus asetelma.ektomorfi sanoi:Pari tutkimusta osoitti jo hiilareiden "yliarvostuksen":
Eli kahdelle potilasjoukolle annettiin päivittäin 1000 kaloria. Toiselle ryhmälle tämä määrä oli enimmäkseen(en muista tarkkaa)rasvaa ja toiselle hiilareita. Hiilareita saaneessa ryhmässä paino jopa nousi joillakin-1000 kalorilla.
Ja toisessa tutkimuksessa mitattiin huippu-urheilijoiden suorituskykyä ja samalla tavalla ruokavaliot koostui rasvasta ja hiilihydraatista. Ja yllätys yllätys, rasva-ryhmän suorituskyky parani enemmän kuin hiilariryhmän. (-Sori, ettei oon tarkkoja tietoja, muistan vaan pääpiirteet.)
Melkolailla samaa mieltä, mutta voisitko kirjoittaa hieman selvemmin ja provota vähemmän. :curs:ektomorfi sanoi:Mutta noi tutkimukset oli aika noloja hiilari-ravitsemusterapeuttien(joita valmistuu jatkuvasti ku hakataan :wall: )kannalta. Mutta mitäpä sitä suosituksia muuttamaan, vaikka ny jotku FAKTAT ja KOKEMUS puhuiski vastaan.
Lightweight sanoi:Jos väität, että hiilaritankkaus on hölmöä niin saisit kyllä perustella sen myös paremmin. Ei ne ainakaan sontaa sentään ole, turhia vatsan väänteitä voi saada, mutta parin päivän hiilaritankkaus ei lisää hiilareiden käyttöä energiaksi mitenkään hirmuisesti ja lihasten glykogeenivarastot on todettu rajoittavaksi tekijäksi useassa tutkimuksessa. Tutkimusasetelmat on tietenkin olleet maallikko ja ennen harrastettu hiilihydraattipitoinen ruokavalio.
Lightweight sanoi:Miksi tehdä huippu-urheilijoilla tutkimuksia 1000 kcal energian saannilla. Ihan älytöntä, koska suurin osa huippu-urheilijoista kun syö kuitenkin monta kertaa noin paljon. Paitsi jotkut painoluokkaurheilijat painoa tiputtaessaan tai venäläiset voimistelijat ;). Mielestäni erittäin hölmö tutkimus asetelma.
No way in hell :evil:Lightweight sanoi:Melkolailla samaa mieltä, mutta voisitko kirjoittaa hieman selvemmin ja provota vähemmän. :curs:
Tuossa kohtaa homma on juuri ninkuin kirjoitin. Insuliini nousee kyllä ihan normisti.Lightweight sanoi:Oliko mielestäsi tuossa lauseessani väärin perustelu vai koko pointi oli huuhaata? Uusi tieto ja vanhan korjaaminen kiinnostaa aina, mutta miksi ei voi vastata yhtään järkevämmin. Pieni tiedon hipunen sinne väärin ja hah sanojen joukkoon.
Can't see the irony...ektomorfi sanoi:Kyllä sul on Critter selkeesti homma hanskas. Pähkinäthän on rasvan lähteenäkin mainio valinta.
HiilariLÄHTEET on kyl tärkeää, mutta niin on suhde proteiinin ja rasvanki kanssa. Kaiken maailman "hiilaritankkaukset"(joita jopa huippu-kestävyysurheilijat käyttää)on niin käsittämätöntä sontaa, et huh.
Pari tutkimusta osoitti jo hiilareiden "yliarvostuksen":
Eli kahdelle potilasjoukolle annettiin päivittäin 1000 kaloria. Toiselle ryhmälle tämä määrä oli enimmäkseen(en muista tarkkaa)rasvaa ja toiselle hiilareita. Hiilareita saaneessa ryhmässä paino jopa nousi joillakin-1000 kalorilla.
Ja toisessa tutkimuksessa mitattiin huippu-urheilijoiden suorituskykyä ja samalla tavalla ruokavaliot koostui rasvasta ja hiilihydraatista. Ja yllätys yllätys, rasva-ryhmän suorituskyky parani enemmän kuin hiilariryhmän. (-Sori, ettei oon tarkkoja tietoja, muistan vaan pääpiirteet.)
Mutta noi tutkimukset oli aika noloja hiilari-ravitsemusterapeuttien(joita valmistuu jatkuvasti ku hakataan :wall: )kannalta. Mutta mitäpä sitä suosituksia muuttamaan, vaikka ny jotku FAKTAT ja KOKEMUS puhuiski vastaan.
Niinhä se Jesseki oli Jumalan poika.
Ja Kuukkeli: "Mut jos ne on niin typerii..."
Perhana, tyrmäsit mun kommentit kyl täysin, näytit missä kaappi seisoo.
Oh, the irony.
Agreed.Ehkä "hieman" huonosti esitetty tutkimus
Disagreed. References?Ja muutenkin, kaikki se hiilarimäärä, mikä ylittää kyseisen rajallisen varastotilan, menee insuliinin "käskystä" rasvavarastoihin.
Mulle on aivan sama oonko mä oikeassa vai väärässä. Näin uskon sustakin.Pointti oli vaan, että ravinto on monelle uskon asia, ja tutkimustulokset, jotka kyseenalaistavat "omia oppeja" ei paljon paina näille uskovaisille.
Kuukkeli sanoi:Can't see the irony... Agreed. Disagreed. References?
Käytetään energiaksi?!?!?!?!?!?!?!Critter sanoi:Siis täh, etkö ymmärrä edes tuota? Mitäs sille tapahtuu, jossei se varastoidu?![]()
Kuukkeli sanoi:Väärin.
Ei ja ei. Ha1 Bleh. Just. Mut jos ne on nii typerii...? Toivottavasti ei tarvi hirvesti kattella peiliin päivittäin.
Kuukkeli sanoi:Käytetään energiaksi?!?!?!?!?!?!?!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Cockton sanoi:tjoo-o...
En.Critter sanoi:Siis mitä helvettiä, meinaatko ettei pelkkää hiilaria syömällä voi lihoa?
Miksi? Insuliiniresistenssi on kuitenkin tietämykseni mukaan alhaisempi kuin normaalisti johtuen lihasten alentuneista glykogeenivarastoista ja treenin jälkeisestä hormoonien alentamasta insuliiniresistenssistä.Kuukkeli sanoi:Tuossa kohtaa homma on juuri ninkuin kirjoitin. Insuliini nousee kyllä ihan normisti.
Onko hieman tullut vedettyä opiaatti tai amfetamiini johdannaisia tai etanolia? Tekee mieli isotella? Ei vai? Ihan varma asiasta? No tämän jälkeen voisit hieman tarkistella kirjoittelujasi? Ihan vaikka lukea kerran tai kaksi mitä toinen on kirjoittanut. :curs:Kuukkeli sanoi:Toisiin kohtiin voit antaa perusteluja, jos haluat, jotta voin näyttää kaapin paikan, kuten sen itse ilmaisit.
Got me there? Neuroottiset harhat voisi tulla mieleen ensimmäiseksi diagnoosiksi. Kannattaa varmaan hakea joltakin ammattiauttajalta apua. Mä en pysty noihin sun hiljaisiin avun pyyntöihisi vastaamaan tätä kautta.Kuukkeli sanoi:En kuitenkaan usko, että erimielisyytemme ulottuu sun provokatiivisuuden ulkopuolelle.
Samaa mieltä. Suurin osa ylimääräisistä hiilareista menee oman lukemani mukaan suurimmaksi osaksi hiilihydraattivarastoihin. Sitten vasta, kun ne alkavat olemaan ääriään myöten täynnä osa hiilihydraateista aletaan muuttamaan merkittävässä suhteessa rasvoiksi. The Zonessa Barry Sears hieman yksinkertaistaa asioita.Ja muutenkin, kaikki se hiilarimäärä, mikä ylittää kyseisen rajallisen varastotilan, menee insuliinin "käskystä" rasvavarastoihin.
Disagreed. References?
Kuukkeli sanoi:Veressä.
ektomorfi sanoi:Niin, kuten tiedämme glykogeenivarastot(ja maksan varastotila hiilareille)on erittäin RAJALLINEN. Pitkäkestoisissa suorituksissa keho siirtyy käyttämään energiaksi rasvaa n. 20-30 min. kuluessa RIIPPUMATTA siitä kuinka monta energiapatukkaa tai pastakulhoa siihen alle on vedetty. Ja muutenkin, kaikki se hiilarimäärä, mikä ylittää kyseisen rajallisen varastotilan, menee insuliinin "käskystä" rasvavarastoihin. Eli tosi järkevää.![]()