Mielipiteet Atkinsistä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
IJK sanoi:
Kyllä se Cocktonin elimistö laihtuu miinuskaloreilla, tuli ne ~mistä ravintoaineista tahansa.

Imo Atkins&Co on vitusta, paljon paremmin tulee tulosta HH ~200 ja vähän alle.
Ärsyttää, kun suurin osa matalahiilihydraattisen ruokavalion vastustajista on inttäjiä. Kun kysyy perusteluja niin järkeviä harvemmin löytyy. Mielipiteitäkin saa olla, mutta kyllä niistä tämän kaltaisissa asioissa pitää joutua hieman perustelemaankin.

A calorie is not a calorie because the macronutrient content of each meal affects the body's response to the feeding. That basically means you could change your body composition by eating the same amount of calories each day, but making different food choices. Meal timing also plays an important role.

http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/leaneating_1.htm

(Mies joka kirjoittaa niin hyvin kuin JB ei voi olla pahasti väärässä..)

Lightweight sanoi:
Ärsyttää, kun suurin osa matalahiilihydraattisen ruokavalion vastustajista on inttäjiä. Kun kysyy perusteluja niin järkeviä harvemmin löytyy. Mielipiteitäkin saa olla, mutta kyllä niistä tämän kaltaisissa asioissa pitää joutua hieman perustelemaankin.

jack9991 sanoi:
Mitä mieltä olette Atkins:n dietistä?

Katos retardi, tossa oli kysymys ja mulla selkeä mielipide vastauksena.

Powerhousu sanoi:
Se oli tarkoitettu vastaukseksi siihen kun väitit että "normaali" dieetti ei toimi sulla. Eli aivan varmasti toimii jos vaan pystyt pitämään kalorit tarpeeksi alhaalla.

No onhan se nyt vittu...

Jos jotakin ruokavaliota ei pysty noudattamaan, niin se ei silloin toimi!

Tää nyt menee samaan kategoriaan kuin totamus "leikkaus onnistui mainiosti. Potilas tosin kuoli."

Powerhousu sanoi:
Kukaan nimittäin ei liho miinuskaloreilla, se on jo fysiikan lakienkin vastaista. Ja sehän on ihan selvä että joillakin jotkut dieetit toimii PAREMMIN kuin toiset.

No ei tietenkään liho.

Mun mielestä on jo kohtuullisen pilkunnussimista pohtia sitä, toimiiko ruokavalio A huonommin/paremmin kuin ruokavalio B mikäli toinen näistä ei toimi ollenkaan.

Siispä: vähähiilarinen eittämättä toimii mulla PAREMMIN. Happy?

Prrrrrrrrrrkele...... :piis:

Aina puhutaan että laihtuu kun syö vähemmän mitä kuluttaa. Mutta miten paljon se peruskulutus voi vaihdella/muuttua ihmisellä olettaen tietenkin että liikutaan joka päivä saman verran?

Cockton sanoi:
Mun mielestä on jo kohtuullisen pilkunnussimista pohtia sitä, toimiiko ruokavalio A huonommin/paremmin kuin ruokavalio B mikäli toinen näistä ei toimi ollenkaan.
:
Pystytkö Cocton arvioimaan, kuinka paljon tossa vähähiilarissa on pitkällä aikajaksolla toleranssia noiden hiilarien suhteen? Eli jos syön nyt esim 100 yksikköä hiilaria viikossa esim ma-su 15+15+15+15+15+20+20 ja vähähiilarisella dieetillä söisin 80 yksikköä hiilaria viikossa esim 10+10+30+10+30+5+5, siten että voisi jonain päivinä ryypätä ja mässäillä, kuintenkin niin että 1-2 viikon säteellä katsottuna hiilaritasot olisivat kuitenkin aikaisempaa alempana.. Oli varmaan harvinaisen epäselvä kysymys, mutta kuitenkin..

JFG sanoi:
Pystytkö Cocton arvioimaan, kuinka paljon tossa vähähiilarissa on pitkällä aikajaksolla toleranssia noiden hiilarien suhteen? Eli jos syön nyt esim 100 yksikköä hiilaria viikossa esim ma-su 15+15+15+15+15+20+20 ja vähähiilarisella dieetillä söisin 80 yksikköä hiilaria viikossa esim 10+10+30+10+30+5+5, siten että voisi jonain päivinä ryypätä ja mässäillä, kuintenkin niin että 1-2 viikon säteellä katsottuna hiilaritasot olisivat kuitenkin aikaisempaa alempana.. Oli varmaan harvinaisen epäselvä kysymys, mutta kuitenkin..

No, toleranssia on, mutta 2 asiaa nousee esiin. Ensiksikin, ketoillessa tulisi hiilarit ottaa mahd hyvistä lähteisä (kasvikset). Ja tuolla 5g/päivä tulee jo vajausta päivittäisestä tarpeesta. Tosin yhden päivän vajaus ei ole merkittävä. Toinen seikka on ketoosista poistuminen, mutta se nyt ei tapahdu 30hh(g)/päivä. Eli ellet nyt älyttömästi halua hifistellä, niin ei tuolla juurikaan väliä ole. Vitamiinien ja hivenien suhteenhan täytyy noilla hiilareilla olla anyway tarkkana. Jos siis ymmärsin kysymyksesi oikein?

Critter sanoi:
No, toleranssia on, mutta 2 asiaa nousee esiin. Ensiksikin, ketoillessa tulisi hiilarit ottaa mahd hyvistä lähteisä (kasvikset). Ja tuolla 5g/päivä tulee jo vajausta päivittäisestä tarpeesta. Tosin yhden päivän vajaus ei ole merkittävä. Toinen seikka on ketoosista poistuminen, mutta se nyt ei tapahdu 30hh(g)/päivä. Eli ellet nyt älyttömästi halua hifistellä, niin ei tuolla juurikaan väliä ole. Vitamiinien ja hivenien suhteenhan täytyy noilla hiilareilla olla anyway tarkkana. Jos siis ymmärsin kysymyksesi oikein?

Sorry nyt en tarkoittanut hiilarigrammoja vaan jotain suhdelukua olkoot tuossa vaikka 100% lähtötasona mitä syön nyt ja puottaisin vastaavasti hiilariannoksen esim. 80%:iin. Pointti oli että kuinka paljon toi hiilariannos voi päivittäin heitellä, jos pitkällä aikavälillä kuitenkin on vähemmän hiilaria.

En usko pystyväni minkäänlaiseen muuhun dieettiin, kuin hiilareiden osittaiseen vähentämiseen. Muutenkaan en kykene minkäänlaiseen hifistelyyn.

ÖÖö... o_O oli joo vähän epäselvä :D

Mut tosiaan hankala hahmottaa tuota prosenttimäärää, mutta ehkä sitä vois ajatella näin päin: kun lihasten ja maksan glykogeenivarastot on tyhjentyneet, ne täytetään ensin, kun ruoasta aletaan hiilaria saamaan (tämän jälkeen sitä aletaan varastoimaan muualle). Olen tässä CKD:llä kokeillut eri määriä, ja ainakin vielä vajaa kilo hiilihydraattia tuntui menevän noihin varastoihin. Tämä siksi, että seuraavana aamuna kävin lenkillä, ja ketostix näytti positiivista iltapäivällä. Toki osa voi mennä rasvaksi jo tuosta määrästä, mutta se on pientä tähän kokonaismassaan verrattuna. Tämä olettaen että ne varastot on hakattu tyhjiksi ennen hiilaritankkausta.

Mutta siis... Jos jätetään se prosenttien ja grammojen arvailu vähemmälle, niin jos sulla on paljon tiputettavaa niin kerran kahdessa viikossa harrastettu mässäily ja ryyppääminen eivät sitä dieettiä kaada. Olettaen että näiden väliaika vietetään ruodussa, esim. ketoosissa tai muuten vaan lowcarbilla. En toki suosittele tuota :) mutta ei se siihen kaadu. Ehkä vähän nopeampia tuloksia tulis ilman viinaa, eli pelkällä hiilaritankkauksella, mutta eipä tässä mikään kiire ole kun täksi kesäksi ei vielä sixpäkki tule kuitenkaan :) Mulla on tarkoitus pitää tuota CKD:n sykliä noin 8 päivässä, tai 2 viikossa. Vähän fiilisten mukaan.

Siitä tämä on hyvä ettei hifistelyä tarvitse harrastaa jos ei halua.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
:D
Cockton sanoi:
Mutta siis... Jos jätetään se prosenttien ja grammojen arvailu vähemmälle, niin jos sulla on paljon tiputettavaa niin kerran kahdessa viikossa harrastettu mässäily ja ryyppääminen eivät sitä dieettiä kaada. Olettaen että näiden väliaika vietetään ruodussa, esim. ketoosissa tai muuten vaan lowcarbilla. En toki suosittele tuota :) mutta ei se siihen kaadu. Ehkä vähän nopeampia tuloksia tulis ilman viinaa, eli pelkällä hiilaritankkauksella, mutta eipä tässä mikään kiire ole kun täksi kesäksi ei vielä sixpäkki tule kuitenkaan :) Mulla on tarkoitus pitää tuota CKD:n sykliä noin 8 päivässä, tai 2 viikossa. Vähän fiilisten mukaan.

Siitä tämä on hyvä ettei hifistelyä tarvitse harrastaa jos ei halua.

Ei mulla oo sillätavalla mitään hoppua alkaa diettaamaan, mutta jos paino nousee tätä tahtia, kun nyt niin joskus on pakko alkaa miettimään sitä laihdutuspuoltakin. Olen ollut vain niin fiiliksissä punttipuolen tulosten kehittymisestä, ettei fläsän kerääntynyminen ole juurikaan häirinnyt.

Keitosta luopuminen tulee olemaan se kaikkein vaikein paikka. Olen muuten kehittynyt voima ja lihaspuolella ihan selkeäasti talven viim. 6 kk aikana vaikka ryyppään krapulan 1-2 krt/vk. Saatan vetää illassa esim. mäyräkoiran ja baariisa vielä 5 tuoppia päälle. Se määrä ylittänee ketoosirajat...

JFG sanoi:
Keitosta luopuminen tulee olemaan se kaikkein vaikein paikka. Olen muuten kehittynyt voima ja lihaspuolella ihan selkeäasti talven viim. 6 kk aikana vaikka ryyppään krapulan 1-2 krt/vk. Saatan vetää illassa esim. mäyräkoiran ja baariisa vielä 5 tuoppia päälle. Se määrä ylittänee ketoosirajat...

Mikset ala juomaan kirkkaita, punaviiniä, valkoviinejä, light-juomia. Itse juon aina "keittona" pullon hyvää punkkua tai punaviiniä. Useimmissa viineissä hiilarit alle 3g/dl

Belmondo sanoi:
A calorie is not a calorie

"a calorie is a calorie. Further research is needed to identify the mechanisms that result in greater weight loss with one diet than with another."

http://www.ajcn.org/cgi/content/full/79/5/899S

Mutta JB ei tätä tarkoittanutkaan.

"Although the origin of the difference in weight loss between VLCK and LF diets remains controversial, such a response clearly does not violate any thermodynamic laws"

Lähde: Comparison of energy-restricted very low-carbohydrate and low-fat diets on weight loss and body composition in overweight men and women

Volek et. al.

Cockton sanoi:
No onhan se nyt vittu...
:D Taitaa olla pinna kireellä dieetin takia. Pisti naurattaan sun herneet tollasesta asiasta. Se että et pysty noudattamaan jotakin dieettiä, ei ole sen dieetin vika, ja se ei tee siitä huonoa dieettiä.

Powerhousu sanoi:
:D Taitaa olla pinna kireellä dieetin takia. Pisti naurattaan sun herneet tollasesta asiasta. Se että et pysty noudattamaan jotakin dieettiä, ei ole sen dieetin vika, ja se ei tee siitä huonoa dieettiä.

Ei tässä nyt sen takia ole hermo kireellä.

Ei, se ei ole dieetin vika, mutta se ei ole myöskään mun vika. Se ei itseasiassa ole kenenkään vika. Ja koko kysymys viasta on tässä täysin epäoleellinen... ;)

Sitä kun on 10 vuotta iskeny päätä seinään jatkuvasti yrittäessän laihduttaa, niin sitä alkaa toleranssi mennä "sulla on huono itsekuri jos ei onnistu" -kommenteille. Nothing personal. (Sähän et noin sanonut, mutta ymmärtänet pointin.)

Siksi olen niin vitun ilonen siitä että lopultakin löyty ruokavalio jota pystyn noudattamaan vaikka lopun ikääni ja jossain vaiheessa olemaan normaalipainonen. Mutta tärkein läksy minkä tässä on oppinut on ollu just se, että kaikki ei toimi kaikilla.

Cockton sanoi:
Virallisterveellisellä ruokavaliolla mun elimistö ei pystynyt laihtumaan. Nykyisellä ruokavaliollani pystyy, ja tämä menee samaan kategoriaan kuin Atkins, eli vähähiilihydraattinen.

Ehkä ymmärsin sinut cockton väärin? :hyper: Tarkoitit siis varmaan että Atkinson tyyppinen dietti toimii sinulla paremmin.(ehkä ulosantisikin oli hieman huono?)

No asiaan... low carbia olen itse koittanut, samalla tavoin tuntui toimivan kuin muutkin dietit, koin vain yleisen jaksamisen hieman vaikeammaksi.

Diettaus tapaa miettiessä oleellisinta olisi miettiä juuri sitä, mikä on itselle sopivin
esim. pystyykö luopumaan hiilareista, tai onko varaa vetää proteiini pitosta safkaa.

Kaikki dietit IMO toimii, ihmiset vain ei osaa/jaksa toteuttaa niitä.

Cockton: luepa tekstisi ja mieti oletko hieman ylireagoinut, ulosantisi on ollut vähintäänkin vajavaista.

Critter sanoi:
Mikset ala juomaan kirkkaita, punaviiniä, valkoviinejä, light-juomia. Itse juon aina "keittona" pullon hyvää punkkua tai punaviiniä. Useimmissa viineissä hiilarit alle 3g/dl
Erittäin mielenkiinoinen näkökulma. Olen nimittäin alkanut opettelemaan juomaan punaviinejä ja alkanut tykkäämäänkin kun ei ihan sitä halvinta pulloa osta. Lisäksi viiniä ei tule nautittua niin nopsaan kun kaljoja -> jatkuva nousuhumala.

Paljonko esim 12.5% punaviinin ravintoarvot vs. keskioluen ravintoarvot?

Everlast sanoi:
Cockton: luepa tekstisi ja mieti oletko hieman ylireagoinut, ulosantisi on ollut vähintäänkin vajavaista.

Ajatteleminen ennen puhumista on sama kun pyyhkisi ennen paskantamista.

- Paska Ankka

;) :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom