Mielipiteet Atkinsistä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
IJK sanoi:
Katos retardi, tossa oli kysymys ja mulla selkeä mielipide vastauksena.
Perusteluja on kuitenkin varmaan turha pyytää?

Niin arvelinkin. Älä nyt kuitenkaan enään vedä niitä herneitä takaisin nenään. Ehkä tuli provottua itsekin hieman rankasti...

Vähähiilihydraattiset dieetit toimii joillekin paremmin johtuen niiden tehokkaammasta vaikutuksesta nälän hallintaan ja perusaineenvaihdunnan muutoksiin.

syödyt kalorit - peruskulutus - liikuessa kulutetut = laihdutut/lihotut kalorit
^^^^^^^
Tuohon osaan yhtälöä vähähiilihydraattiset dieetit antaa helpotusta joillekin ihmisille. Samoilla kaloreilla laihdutaan enemmän kuin korkeammilla kaloreilla korkea hiilihydraattisella dieetillä. Hyvät kontrolloidut ja laajat kokeet puuttuvat, joten ei asiaa voi varmaksi sanoa. Olen kyllä sitä mieltä, että laadukkaat ja isot tutkimukset puuttuvat melkein kaikkialta ravitsemustieteistä. Tämän hetken tutkimusten ja yksittäisten ihmisten kokeilujen perusteella vähähiilihydraattiset dieetit toimii ihan varmasti ja vielä erittäin hyvin.

Ihmiset on kuitenkin yksilöitä, joten joillekin ne ei toimi.

JFG sanoi:
Erittäin mielenkiinoinen näkökulma. Olen nimittäin alkanut opettelemaan juomaan punaviinejä ja alkanut tykkäämäänkin kun ei ihan sitä halvinta pulloa osta. Lisäksi viiniä ei tule nautittua niin nopsaan kun kaljoja -> jatkuva nousuhumala.

Paljonko esim 12.5% punaviinin ravintoarvot vs. keskioluen ravintoarvot?

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=902&lang=fi

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=924&lang=fi

Nuo ovat siis yleisarvoja, eivät päde kaikkiin viineihin tai keskareihin. Lisäksi pitää muistaa punaviinin sisältävän muitakin hyötyaineita, esim. flavonoideja ja antioksidantteja.

Pii sanoi:
Minäpä uskaltaisin väittää, että rasva-aineenvaihdunnan häiriö johtuu liian suuresta hiilihydraatin mässäilystä...itselläni esim. oli aikoinaan jo veren trigylseridit kohollaan, joka on juuri merkki rasva-aineenvaihdunnan häiriöstä...kun siloitin hiilihydraattien käyttöä a) vähemmäksi b) hitaasti-imeytyväksi romahtivat trig. arvot alas...rasvaa en säännöstellyt...päinvastoin otin mm. kananmunat ruokavalioon keltuaisineen mukaan...vrk. hiilihydraattien määrät nykyisinkin huitelevat 150 - 250g alueella, eli kyse ei ole kuitenkaan mistään hirmu alhaisista pitoisuuksista...mutta toimii meikäläisellä.

Kun nautitaan hiilihydraattia, nousee veren insuliinipitoisuus...tällä insuliinilla on rasva-aineenvaihduntaa rajoittava vaikutus...jos kerralla huitastaan poskeen kunnon hilariannos, nousee myös insuliini veressä "tappiin" jumiuttaen siksiaikaa samalla rasva-aineenvaihdunnan...lisäten lisäksi samanaikaisesti rasvan ja ylimääräisen sokerin varastoitumista rasvana rasvasoluihin ja ilmeiseti myös samalla esim normaalien lihassolujenkin rasvapitoisuus nousee häiriten näiden toimintaa, sillä näiden kyky varastoida rasvaa on paljon heikompi kuin varsinaisen rasvasolun ja tästä aiheutuukin ko. solun aineenvaihduntaan häiriötä.
Kun näitä insuliinipiikkejä päivästä toiseen uusitaan alkaa elimistön kyky reagoida insuliiniin heiketä ja II-tyypin diabetes kehittyä.

Kuinka suurista hiilariannoksista tässä nyt puhutaan? Tuli nimittäin vain mieleen tavallinen palautusjuoma, joka sisältää semmoset 30 g protskua ja 60 g hiilaria... Minkälaisia vaikutuksia tällaisilla nopeasti imeytyvillä hiilaripiikeillä joka toinen päivä vedettynä on? :nolo:

Habankorppu sanoi:
Kuinka suurista hiilariannoksista tässä nyt puhutaan? Tuli nimittäin vain mieleen tavallinen palautusjuoma, joka sisältää semmoset 30 g protskua ja 60 g hiilaria... Minkälaisia vaikutuksia tällaisilla nopeasti imeytyvillä hiilaripiikeillä joka toinen päivä vedettynä on? :nolo:
Palautusjuoma ei nosta hirveästi insuliinia, koska se imeytyy helpommin vähemmällä insuliini määrällä treenin alentaman insuliini resistanssin vuoksi. Jos tuota mietit niin miksi et korvaa osaa hiilareista vaikka fruktoosilla tai vaihda jauhoja esim. banaaniin. Perusbodarin treenissä ei näy varmasti mitään eroa. Tuskin edes muilla kuin ihan huipuilla eron palautumisessa voi huomata.

Suurempi vaikutus tuolla voi teoreettisesti olla esim. käsipäivän kuin jalkapäivän jälkeen. Jaloissa, kun on sen verran enemän lihasmassaa, että ne imevät huomattavasti enemmän itsestään ravintoaineita. Paitsi jos ei ole ihan über tehokas rintahauispelle ;)

onkos kukaan juonut alkoholia atkinsilla suuria määriä? keskeyttääkö se ketoosin? varmaan olut sisältää riittävästi hiilihydraattia , mutta mites raaka viina?
olen lukenut lylen kirjasta että runsas alkoholin nauttiminen ketoosissa olisi vaarallista? kokemusta? kommenttia?

Kyllä se on niin, että ZONE on yksi ja ainoa oikea vaihtoehto.

Atkins on silti parempi kuin perinteiset suositukset ja bodareille suositetut. Käsittämätöntä, että vieläkin bodareille hehkutellaan, et syökää pastaa,leipää,riisiä jne. Noiden ruokien syömiseen ei oo yhtään hyvää syytä.
Niillä on korkea GI, ja vitamiineja ja mineraaleja ei juuri lainkaan.

Hiilarilähteinä pitäis olla vihannekset ja hedelmät. KYLLÄ, ne on hiilarilähteitä, eikä mitään pelkkiä vitamiinipaloja.

Miinuskaloridieettikin toimii lähinnä sen takia, että(ainakin bodarit)vähentää juuri hiilihydraatteja. Ei sen takia, että "nyt kulutan enemmän kaloreita kuin nautin".

ektomorfi sanoi:

No älähän ny :)
Ja olen kyllä lukenut sekä alkuperäisen zonen että uudemman omega zonen...

ektomorfi sanoi:
Hiilarilähteinä pitäis olla vihannekset ja hedelmät. KYLLÄ, ne on hiilarilähteitä, eikä mitään pelkkiä vitamiinipaloja.

Eikös Zonella 40%energiasta tule hiilihydraateista? 3000 kcal kuluttavalla henkilöllä se tarkoittaa 300 g hiilihydraattia. Ja tuon määrän meinasit kaiken vetää hedelmistä ja vihanneksista? :whip:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllä, 40% hiilareita. Mutta mitään 3000 kaloria ei todellakaan tarvi(kukaan), koska "ihannetilassa" kroppa rupeaa käyttämään rasvavarastoja energiaksi. Ja tyypillisellä miehellä on kropassaan tällaista energiaa(kaloreita) n. 1700 pannukakun verran kuten B. Sears kertoo.

Näin se ihmisen kuuluisi genetiikkansa perusteella syödä. Viljatuotteet sun muut tuli yleiseen käyttöön myöhäses vaihees ihmisen kannalta, ja FAKTA on, että ne eivät sovellu ihmiselle.

Ravintoympyrät roskiin, people.

Mielestäni tehköön kaikki niin miten parhaalta itsestä tuntuu! Toiselle sopii toinen,toiselle ei..Hyvä kun on mielipiteitä, mutta ei pidä tyrmätä toisten sanomisia.Eks vaan?Tärkeintä on että, syödään tarpeeksi, jotta jaksetaan treenata ja kasvetaan isoksi! :piis:

ektomorfi sanoi:
Näin se ihmisen kuuluisi genetiikkansa perusteella syödä. Viljatuotteet sun muut tuli yleiseen käyttöön myöhäses vaihees ihmisen kannalta, ja FAKTA on, että ne eivät sovellu ihmiselle.

Aivan totta. Mutta tuo 40% on kyllä liikaa, semmonen 15-30% olisi sellanen sopiva, kunhan se otetaan kasviksista ja VALIKOIDUISTA hedelmistä (ei siis mitään banaaneja etc.)

ektomorfi sanoi:
Ravintoympyrät roskiin, people.

Ei tule tapahtumaan, ei ainakaan ennen kuin KTL-johdossa istuvat nämä vanhat jäärät tulppana kehitykselle. Vittu mä en ymmärrä miten se Puska saa istua siellä pääjohtajan pallilla, vaikka valehtelee kansalle suoraan. Esim. kertoen tutkimustulokset vääristellysti. Puskalla on perustietämyksessäkin puutteita.

Suomi tosiaan on herkkusieniviljelmä: pidetään pimeässä ja heitetään paskaa niskaan.

Samaa mieltä oon emiliana. Tiedän henk.koht. kuinka paljo uskontoja tyrkyttävät tyypit vituttaa ja sama se on muidenki tyrkyttäjien suhteen. Vaikka "The Zone" onki mulle kuin Raamattu(tai siis huomattavasti enemmän), niin koitan ottaa rauhas.

Mutta siitä, mä oon täysin vakuuttunu, et on vaan ajan kysymys, koska ne pastat,riisit sun muut lentää yleisistäkin ravintosuosituksista pihalle. Oikeestaan se on ihme, et ne edelleen on siellä(tosin USAn joku diabetes-liitto on jo muuttanut suosituksensa 40-30-30-systeemiin, harmi etteivät vaan maininnu, et se on Zonea se).

Ja Critter, mä en kyllä menis ihan perstuntumalta sanomaan, et 40% on liikaa. Barry Sears( :worship: ) on kehittäny kyseistä dieettiä 12 vuotta, joista 6 v pelkästään hionut sitä lukuisilla tutkimuksilla(huippu-urheilijoiden, ylipainoisten jne kanssa) , niin mä en rupee siinä vaihees väittään, et ehkä 15% olis parempi. Ja jos joku "ravitsemusterapeutti" kertoo jotain muuta, niin se ei paljoa paina mulle. Kyseinen herra omistaa muistaakseni myös patenti useimpiin tehokkaisiin syöpälääkkeisiin, joten mikää 5 pennin ravintoguru ei oo kysees.

Mutta kuten sanottu, kaikki syököön niin ku haluaa.

Mun opiskelijakaveri on Atkinsin dieetillä ja sillä on viikon sisään lähteny taju/sumentunu silmissä/huimannu/laatta lentäny :urjo: /päässä humissu/voimat loppunu yms. lukemattomia kertoja, useesti päivässä ja mitään kevyttä kävelyä rankempaa ei pysty tekee eikä edes sitä 15min. kauempaa. Sit tää toveri on kalmankalpee ja harmaat silmänaluset :eek: ja äkänen ku ampiainen! Hyvin toimii näköjään, kannattaa kaikkien vaan kokeilla.... :lol2:

Yhtä#Hauista sanoi:
Mun opiskelijakaveri on Atkinsin dieetillä ja sillä on viikon sisään lähteny taju/sumentunu silmissä/huimannu/laatta lentäny :urjo: /päässä humissu/voimat loppunu yms. lukemattomia kertoja, useesti päivässä ja mitään kevyttä kävelyä rankempaa ei pysty tekee eikä edes sitä 15min. kauempaa. Sit tää toveri on kalmankalpee ja harmaat silmänaluset :eek: ja äkänen ku ampiainen! Hyvin toimii näköjään, kannattaa kaikkien vaan kokeilla.... :lol2:

Vitsailet, right?!?

Ja ektomorfia, nuo nyt ovat mielipidejuttuja, mutta selvää on, että kasvikset, pähkinät ja hedelmät ovat ainoita terveellisiä hh:n lähteitä (jäiköhän jokin pois?) Mutta se ei ole niin oleellista, onko hh-osuus 40% vai 30%. Tärkeintä on saada viljat ja puhdas tärkkelys&sokeri pois. Yksistään nuo vähentämällä vähenee huimasti myös transrasvan, pitkien tyydyttyneiden-ja omega6-rasvahappojen saanti ruokavaliossa.

En kyllä tuossa Zone-asiassa ole niin kovinkaan asiantuntija, sillä minulle toimii täydellisesti nykyinen ruokavalio johon kuuluu esim. kasviksia, pähkinöitä, lihaa, kalaa, maitotaloustuotteita, hedelmiä, kasviöljyistä vain ja ainoastaan oliiviöljy sekä kookosöljy, kahvia, teetä, kananmunia, punaviiniä, valkoviiniä, sieniä, marjoja. Varmaan aika samat tuotteet kuin zonellakin, määrissä hiukan viilailua. Tokihan tuollainen ruokavalio on tuomittava, sen toki tiedän, puuttuuhan siitä tutkitusti terveellisen ruokavalion peruspilarit, eli peruna, riisi, leipä... Taidan olla poikkeustapaus, kun tuollaisella itsemurha-ruokavaliolla pysyn ylipäätään elossa. :kippis1:

Se on muuten Joslinin diabetes-liitto, joka tuon 40/30/30 suosituksen antoi.

Meitä on moneksi... :)

Ei toimi minulla lowcarb eikä edes zone. Dieetillä paras tulos tulee suht vähärasvaisella(17%) ja suht runsas hiilarisella(51%). Hiilarilähteinä kaurapuuro, ruispasta ja täysjyväriisi. Toki kasviksia menee paljon.

Lightweight sanoi:
Palautusjuoma ei nosta hirveästi insuliinia, koska se imeytyy helpommin vähemmällä insuliini määrällä treenin alentaman insuliini resistanssin vuoksi.
Väärin.
onkos kukaan juonut alkoholia atkinsilla suuria määriä? keskeyttääkö se ketoosin?
Ei ja ei.

Atkins on silti parempi kuin perinteiset suositukset ja bodareille suositetut. Käsittämätöntä, että vieläkin bodareille hehkutellaan, et syökää pastaa,leipää,riisiä jne. Noiden ruokien syömiseen ei oo yhtään hyvää syytä.
Niillä on korkea GI, ja vitamiineja ja mineraaleja ei juuri lainkaan.
Ha1
Bleh.
Kyllä, 40% hiilareita. Mutta mitään 3000 kaloria ei todellakaan tarvi(kukaan), koska "ihannetilassa" kroppa rupeaa käyttämään rasvavarastoja energiaksi. Ja tyypillisellä miehellä on kropassaan tällaista energiaa(kaloreita) n. 1700 pannukakun verran kuten B. Sears kertoo.
Just.
Mielestäni tehköön kaikki niin miten parhaalta itsestä tuntuu! Toiselle sopii toinen,toiselle ei..Hyvä kun on mielipiteitä, mutta ei pidä tyrmätä toisten sanomisia.Eks vaan?
Mut jos ne on nii typerii...?
Tiedän henk.koht. kuinka paljo uskontoja tyrkyttävät tyypit vituttaa ja sama se on muidenki tyrkyttäjien suhteen.
Toivottavasti ei tarvi hirvesti kattella peiliin päivittäin.

Yhtä#Hauista sanoi:
Mun opiskelijakaveri on Atkinsin dieetillä ja sillä on viikon sisään --

Niin... Jos Pekka sanoo Villelle että autolla on siistiä ajaa 200 km/h. Ville sitten riemastuu ja ajaa kahtasataa, siltatolppaan. Ei se tee Pekan väitteestä yhtään vähemmän totta, jos Ville toteuttaa homman päin vittua.

Ja edelleen... ei se kaikilla toimi, ei mikään toimi kaikilla samalla tavalla. Paitsi ysimillinen ohimoon.

Sitäpaitsi viikon sisällähän atkinsin aloittelemisesta toi taitaa olla suht yleistä, jonka jälkeen homman pitäisi helpottua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom