Lightweight sanoi:Itse pidän yhtenä vaihtoehtona sitä, että kestävyysurheilijoiden kannattaisi syödä rasva ja proteiini painotteisemmin harjoituskaudella. Tälle en ole pitäviä perusteluja löytänyt, koska itse kestävyysharjoittelukin parantaa rasva-aineenvaihduntaa jo huomattavasti. Voitaisiinko oikein suunnitellulla dieetillä saada lisä parannusta?
Joillakin fillaristeilla oli itse asiassa tehty tutkimus jossa ne vedettiin matalahiilariselle (vai jopa ketolle?) juuri sen takia että rasvan mobilisointi ja käyttö energiaksi tehostuisi. Linkkiä en löydä, mutta tulokset taisi mennä jotenkin niin että osalla tulokset heikkeni, osalla saattoi jopa parantuakin. Veikkaisin että toi menee jotenkin yksiin sen havainnon kanssa että osa ihmisistä vaan porskuttaa paremmin hiilareilla, toiset taas voi paremmin lowcarbilla.
:kin nauraa kohta...
-naamaa kun niinkuin sanoinkin jo aiemmin, niin mua ei kiinnosta kuka on oikeassa, vaan että mikä on oikein. Tämän takia olen niin provosoiva, kun se herättää porukkaa ja ei mua hävetä vaikka koko homma olisi täysin väärin, kuten on jo vaikka miten moneen kertaan tässä parin vuoden aikana ollutkin tänne postaillessani. Virheistä kato oppii aina parhaiten.
kävin hiljattain keskustelun työporukassa atkins dieetistä kun itse olin ketolla. työkaveri oli katsonu sen taannoisen dokumentin telkusta ja esiintyi sitten "atkinsonin" asiantuntijana. kerroin sitten asiasta että itse olen sillä "atkinsonin" dieetillä sillä erotuksella että en ole lukenut kenenkään tietyn gurun kirjaa vaan sovellan tietoa itse. ja että se ei tarkoita pelkän pekonin ja kermajuuston syömistä aamusta iltaan. kaveri kuunteli hetken epäluuloisena ja jatkoi sitten taas juttua siitä kun atkinsonilla syödään sitä ja tätä ja että mitäs sit tehdään kun pitää jättää riisi peruna ja pasta pois, että voikohan syödä vaikka leipää?