Merkonomista talouselämän huipulle sikaria polttelemaan ja konjakkia naatiskelemaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Ei mulla oo työtä vastaan mitään, vaan huonoa koulutusta, vaikea selittää tyhjentävästi, en vaan kauheasti jostain syystä kunnioita huonoja suorituksia kenessäkään, kaikista vähiten itsessäni, ja mun on tosi vaikea hyväksyä sitä että jotkut ei ees yritä, vaan niille kelpaa se *vain joku* työ.


En mä aatellu todellakaan tälle pohjalle jäädä, ja lähinnä jokäytännön syistä, eli mä en viittis olla ikävuosia 23-60 työtön juoppo.


Joo...

En nyt tiedä mitä vitun kuuta haet taivaalta, mutta sillä koulutuksella ei ole vittuakaan väliä jos olet muuten ihan apina joka ei osaa muuta kun juuri sen mitä siinä aapisessa lukee.

Sitä paitsi osaavalle löytyy aina hommia ja taitavat kyllä koulutetaan työpaikan puolesta. Tottakai peruskoulutus pitää olla käytynä, mutta tommonen helvetimoinen tittelin hakeminen pelkästään sen takia, että saa sen tittelin on jotain mitä en ymmärrä.

No mitäs sitten kun olet käynyt sen jeesustelukoulun ja olet niin väpelö ettet saa mistään duunia? Sit olet 26-69vuotias työtön juoppo jolla on upee titteli. Voit päteä paikallisessa kapakassa mikä olet koulutukseltasi.

Ei vittu... haluut vaan hienon koulutuksen... Sulle ei oo ees mitään väliä mitä teet työksesi sen koulun jälkeen kunhan saat sen vaan suoritettua.... Herää nyt vittu, et oo enää mikään pentu vaan 21WEE!

Vittu mun verorahoja tommosen uppotukkien koulutukseen sit käytetään :rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos jotaa väliä on, niin liikkeenjohdon konsultointi, pörssimeklari, yleisesti rahoitusala ja analyytikkohommat kiinnostaisi, samoin joku tutkimustyö, tai just taloustoimittaja tai analyytikko, siis kansantalouden tutkimuksessa.

Ei mitkää pomoviskaalihommat niinkään, en mä mikskää myymälän apuvastaavaks halua, vaa just joku investointipankkiiri, tai tutkija, tai talous/muukin toimittaja, tai jotain ton tyylistä.

JA voi vähän hiljasii pidellä ruveta pörssimeklariksikaan tällä koulutuksella. Ei mua oikein kauheesti mikää myyntityö tai asiakaspalvelu, tai myymälänhoitaminen, tai logistiikka-ala kiinnosta ollenkaan.

tavallisemmista hommista sitte vaikee sanoo, autoalan hallinnollisella puolella vois olla kiinnostavaa olla, ei kuitenkaan käytettyjn tojotoiden myyntiä. ei hirveen sosiaalista mulle.
 
No jos jotaa väliä on, niin liikkeenjohdon konsultointi, pörssimeklari, yleisesti rahoitusala ja analyytikkohommat kiinnostaisi, samoin joku tutkimustyö, tai just taloustoimittaja tai analyytikko, siis kansantalouden tutkimuksessa.

Ootko varma et sulla on tarpeeks nallekarkkeja pussissa noihin hommiin?
 
Sen iteasiassa näkis sitte tulevaisuudessa. Eka projekti on tosiaa oikeaan kouluun.

Vitustako sitä voi muute kokeilematta tietää.


ja toiseksee, nyt tollee vastaan vittuiluun vittuilemalla, onko itellä?
 
Ootko varma et sulla on tarpeeks nallekarkkeja pussissa noihin hommiin?
Nallekarkit karisee lattialle viimeistään haastattelussa kun indica aloittaa käymänsä koulun kommentoinnin :D
 
En oo tota käymässä loppuun, enkä oo tota myöskään cv.ssä ilmoittamassa

ja nyt on mun osalta tää keskustelu tässä.


mä oon kantani sanonu, mä oon teidän mielipiteen kuullu, ja tiedän tasantarkkaan että täällä ketjussa ei tasan yksikään kirjoittaja edes halua mun parasta, tai ole mun puolella mitenkään, akateemisille samaan pyrkivä on kilpailija, ja ei-akateemisille taas mahdollinen tuleva purnauksen ja kateuden kohde.. et siel se ja se viskaali ajaa saatana mersulla, ja riistää työläisiä. Kuitenkaan kukaan teistä ei halua että mä mitenkään onnistun, niin en näe kyllä mitään syytä keskustella asiasta enempää. TE toivotte että mun hommat menee mahollisimman paljon vituiksi. Suomessa yleensäkin kaikki toivoo toisille pelkkää pahaa.

Mä en, mä oon vaa tyytyväinen jos joku menestyy tahollaan, se ei oo multa pois, jos toiset pärjää.

ja toisekseen mä oon ton koulutusasian kanssa sitä mieltä että joka vituntapauksessa jonnekin muuhun paikkaan ja alalle on päästävä, on se sitte inssiksi, ktm.mmäksi tai vaikka sitte vittu poronhoitoalalle, mutta kun en kuitenkaan oo tradenomiksi alkamassa.. ei mua jaksa kiinnostaa.

Selkeesti paistaa läpi sellanen puolvihamielinen asenne, et toivottavast tolla vitun runkulla menis päinvittua elämä. Eli mun osalta tän asian ruotiminen jääkööt täältä tähän, enkä kommentoi enää yhteenkään henkilökohtaisuuteen.
 
Sen iteasiassa näkis sitte tulevaisuudessa. Eka projekti on tosiaa oikeaan kouluun.

Vitustako sitä voi muute kokeilematta tietää.


ja toiseksee, nyt tollee vastaan vittuiluun vittuilemalla, onko itellä?


Ei näillä höömeillä....

Hieno homma, että osasit sanoa kuitenkin mitä suunnilleen haluat tehdä.

Edit: Lopetappa toi itsesäälissä pyöriminen. Täällä ei kukaan sulle epäonnistumista toivo. Välillä vaan kirjottelet niin sekavia, että pakko niihin on kommentoida.
 
Jep, kyl mä tiiän mitä mä tahdon. enempää kuitenkaan en asiasta täällä nyt keskustelua käy, koska mulle vittuillaan vaan armottomasti, kaikki haluaa että mä epäonnistun, ja että mun elämä menee mahollisimman huonosti, ja etten ikinä pääsisi minnekään.

Toiseksi, mä alunperinkin alotin ton nykysen koulun että mä saan lisäaikaa alanvalintaan, ei se koskaa oo yhtää kiinnostanu enempää. ei vittuakaa ikinä, iteasias. jotenki oon vaa jääny jumii sinne, ja nyt lähen vittuu sielt seuraavaksi, teen mitä vaa muuta.

toisekseen, eiks liikkeenjohdon konsultteja nyt oo aika vitusti? Itekin tunnen sellaisia. TUTA-pohjalta olevia.

Mut kuitenki täältä tähän. Sama ku menisin saatananpalvojana veli saarikallen palstoille keskustelemaan, yhtä paljon siellä mun puolella ollaan ku tässä asiassa tässä ketjussa. jep.
 
Itse opiskelen myös BBA:ta ja meillä ainakin on ihan suht tasokasta koulutusta. Se on sitten itsestäkin kiinni haluaako oppia vai ei. Vaatimustaso ei tietenkään ole yhtä korkealla kun esim. kauppiksessa, mutta jos on kiinnostusta niin aika paljon sieltä voi oppia.

Kaupallinen tutkinto ei ole koskaan pahitteekksi vaikka päätyisi mihin tahansa hommiin. Olenkin ajatellut suorittaa vielä yliopistotutkinnon lisäksi, jolloin minusta on aika hyvät eväät työelämään.
 
Jep, kyl mä tiiän mitä mä tahdon. enempää kuitenkaan en asiasta täällä nyt keskustelua käy, koska mulle vittuillaan vaan armottomasti, kaikki haluaa että mä epäonnistun, ja että mun elämä menee mahollisimman huonosti, ja etten ikinä pääsisi minnekään.

Kyllä nuo sinun juttusi ovat niin pimeitä ja reaalimaailmasta vieraantuneita että tuskin kukaan nyt ainakaan on samaa mieltä kanssasi. Tosiasia nyt vain on että ensin sinun pitää tehdä pieni reality check ja sen jälkeen pohtia huolella tavoitteitasi. Itsellänikin oli tuollainen korkeakoulufanitus lievempänä tapauksena, mutta olin silloin 16-vuotias. Pahimmatkin tapaukset yleensä parantuvat viimeistään intin aikana, mutta teikäläiselle on näköjään jäänyt pysyvästi pari ruuvia löysälle.

Tosiasia on myös se, että mahdollisesti pääset ensi syksynä vaikka kauppakorkeaan ja valmistut kolmen vuoden päästä huippupapereilla suoraan kovapalkkaiseen duuniin. Todennäköisyys tuolle on kuitenkin aika pieni, ellet onnistu tekemään perustavanlaatuisia muutoksia arvomaailmassasi, elämäntavoissasi ja työmoraalissasi. Tämä siis vain minun veikkaukseni.
 
Herää nyt pahvi. Hiukan rajaa tohon paranoidiin itsesääliin. Ei täällä mitkään vainot sua kohtaan ole menossä.

Liikkeenjohdon konsultteja on ihan vitusti. Suurin osa heistä on tullut liikkeenjohdon konsulteiksi vasta vähän myöhemmin uralla. Se kun kuitenkin vaatii aika paljon kokemusta taustalle useimmissa tapauksissa. Ne jotka menee suoraan konsulttifirmaan koulusta tekee nekin alkuun aika paljon muuta kuin sitä konsultointia.

Oikeastaan toi koko sun lista ehkä sitä rahoitusalaa lukuunottamatta on sellainen, että saa varautua, että hetken kestää ennen kuin pääsee tekemään sitä, mitä todella haluaa.

Ja merkonominakin pääsee vaikka Soneran tj:ksi. Esim. KTM keskimäärin saa ainakin jonkinlaisen edun yleensä työuran alussa, jos vertaa alempiin tutkintoihin, mutta oikeasti uralla merkkaa myös se asenne ja osaaminen ja oppimiskyky.

Ja oli ala ja titteli ja koulutuslinja mikä tahansa niin aika glorifioitu kuva nyt indicalla on. Jopa TKK:n Tutalla on apinoita. Ne vaan saattaa olla apinoita, jotka on tosi hyviä fysiikassa ja matematiikassa. Ja oli koulusitten vaikka Perämetsän kauppakorkeakoulu niin sen koulun parhaat eivät kovin paljon eroa esim. HKKK:n parhaista. Esim. Tutalla ja HKKK:lla se keskimääräinen aines voi olla vähän parempaa kuin muissa kouluissa, mutta hyvät on aina hyviä ja paskat paskoja, oli koulu mikä tahansa.
 
...mahdollisesti pääset ensi syksynä vaikka kauppakorkeaan ja valmistut kolmen vuoden päästä huippupapereilla suoraan kovapalkkaiseen duuniin. Todennäköisyys tuolle on kuitenkin aika pieni, ellet onnistu tekemään perustavanlaatuisia muutoksia arvomaailmassasi, elämäntavoissasi ja työmoraalissasi. Tämä siis vain minun veikkaukseni.

Itsekin ihmettelin että ensin vinetetään että "on ylivaikeeta, ei pääse, arvostan kaikki siä olevia, te ootte jotain, mä en kuitenkaan"...
Sitten jos vastataan että et tolla asenteella ainakaan niin "ette halua mulle menestystä jne"....

Oikealla asenteella ja työnteolla on tehty monta tuhkimotarinaa. Eikä se menestyminen aina tarvii ees niitä korkeakoulupapereita. Riippuu toki tavoitteista ja alasta. (ja menestymisellä tarkoitan nyt työelämää, työelämässä menestyminen ei tarkoita että ihmisellä on elämä ja asiat mallillaan)
 
On oikeasti parempi että mä en kirjoittele tänne enää, kannattaisi muittenkin lopettaa hyvän threadin tuhoaminen.

ei teistä kukaan tunne mua, eikä senkoommin tuu tuntemaankaan, joten ihan hyvin voitte haukkua jotain muuta koiraa ok?
Kummasti muuten kauppakorkeaa suositeltiin kyllä threadin alottajalle? eikös senkin kannattaisi vaan alkaa merkonoomiksi, ku se nyt kerran on ihan sama mitä tutkintoja mukamas on.. vittuako sykkimää jos ei saa ku luun käteen. Mä kyllä tästälähtien siirryn ainoastaan lueskelemaan rasisti ja parisuhdeosiota.

ja näyttäkää yksikin soneran tj joka on merkonomi. Ei mulla muuta..
 
ja näyttäkää yksikin soneran tj joka on merkonomi. Ei mulla muuta..

Harri Koponen, mainittu myös aikaisemmin tässä ketjussa.

Se on kyllä tosiaan parempi että annat olla jos et kykene muuhun kuin katkeraan vuodatukseen.

Edit. Laitetaan kuvakin kun pyysit näyttämään.

harri_koponen.jpg
 
Viimeksi muokattu:
oho.. vittu saatana..... no asu mun äitin lapsuudenkodin naapurissa lottovoittaja-miljonääri. Ei se sen ihmeellisempää ole.

jep, moimoi, meikäläinen painuu kyllä nyt helvettiin. pitäkää ketju pystyssä.

edit: no ei hartsa oo no offence varmaa kovakaa saantimies. vittuilkaa nyt oikein iloksenne, tekopaikat.. mä en unoha. mä viel näytän vittu!
saitte mitä halusitte.
 
Koitetaan nyt olla vielä asiallisia, niin sillä merkonomijutulla ajoin takaa sitä mitä moni muukin, että sulla tuntuu olevan vähän vinoutunut käsitys työelämän ja koulutuksen suhteesta, ja tunnut arvostavan sitä koulutusta enemmänkin tittelin kannalta.

Itsellekin oli aikoinaan tärkeää päästä opiskelemaan KTM:ksi, mutta eipä ne maisterin paperit niin ihmeelliseltä sitten tuntuneetkaan. Paljon paremmalta tuntuu se, että nyt vihdoin olen päässyt työhön, jossa on mukavaa ja jota tykkään tehdä. Toki paperit auttoivat, mutta ei sillä asenteella saisi yhtään työpaikkaa, että olettaisi sen tittelin tuovan kaiken valmiina ja tekevän paremmaksi kuin merkonomit ja tradenomit. Niiden kanssa kun joutuu vielä aika paljon töitä tekemään ja niitä tulee varmaan olemaan vielä joskus esimiehenäkin.

Asenne ja osaaminen ratkaisevat.
 
Vaikka tämä menee jo ohi aiheen pahasti, niin 150 kg ei todellakaan ole keskinkertainen tulos, ainakaan jos ton tekee hyvällä tekniikalla.

Eli ei ihan joka toinen vastaantuleva heppu tota rautaa nosta, vaikka kävis salillakin.
Ei joka toinen heppu ja tuskin joka kolmaskaan, mutta ei puolentoistasadan penkkaajat nyt sentään mitään harvinaisuuksia ole.
 
No jos jotaa väliä on, niin liikkeenjohdon konsultointi, pörssimeklari, yleisesti rahoitusala ja analyytikkohommat kiinnostaisi, samoin joku tutkimustyö, tai just taloustoimittaja tai analyytikko, siis kansantalouden tutkimuksessa.
Kuka hitto sun konsultin neuvoihisi, analyyseihisi tai tutkimuksiisi luottaisi paskan vertaa, kun et itsekään tunnut luottavan itseesi? Vai nouseeko itseluottamuksesi siinä kohtaa uusin sfääreihin kun tohtorinhattu uppoaa kupoliisi?
 
Ei vittu... haluut vaan hienon koulutuksen... Sulle ei oo ees mitään väliä mitä teet työksesi sen koulun jälkeen kunhan saat sen vaan suoritettua.... Herää nyt vittu, et oo enää mikään pentu vaan 21WEE!

Vittu mun verorahoja tommosen uppotukkien koulutukseen sit käytetään :rolleyes:

Monilla täsmentyy se varsinainen urahaave (lopullisesti?) vasta, kun pääsee opiskelemaan haluamaansa alaa ja on melko loppuvaiheessa opinnoissaan. Tällöin se oma tietotaso kohteena olevasta aihepiiristä alkaa olla jo aika hyvää luokkaa. Jos se valittu opinahjo tuntuu väärältä jo alun alkaen, niin silloinhan veronmaksajankin näkökulmasta on parempi, mitä nopeammin se opiskelija joko vaihtaa opiskelupaikkaa tai lähtee työelämään!

Joo...
sillä koulutuksella ei ole vittuakaan väliä jos olet muuten ihan apina joka ei osaa muuta kun juuri sen mitä siinä aapisessa lukee.

Sitä paitsi osaavalle löytyy aina hommia ja taitavat kyllä koulutetaan työpaikan puolesta. Tottakai peruskoulutus pitää olla käytynä, mutta tommonen helvetimoinen tittelin hakeminen pelkästään sen takia, että saa sen tittelin on jotain mitä en ymmärrä.

Nykymaailmassa on vaan se ongelma, että millä helvetillä sä osotat olevas "osaava" ja/tai "taitava", jos sulla ei ole mitään meriittejä osottaa? Mä en ainakaan ikinä palkkais jotain ihmistä todella vaativaan hommaan, jos sillä ei olis mitään muuta osoittaa väitteensä tueksi kuin oma sanansa ja "peruskoulutus". Varsinkin jos jonossa olisi hakijoita, joilla olisi kunnon tutkintoja arvostetuista lafkoista.

Homma muuttuu toki täysin siinä vaiheessa, kun ihmisillä alkaa olla ihan oikeaa työkokemusta (ts. muuta kuin tsupparin hommat tms).

Meriittien hankkiminen on varmasti osasyy sille miksi ihmiset kouluttautuvat. Harva kuitenkaan pystyy tekemään kokonaista tutkintoa vaan meriittien toivossa. Sen verran paljon aiheelle pitää kuitenkin omistautua varsinkin opintojen loppuvaiheessa.

Jos aihe ei kiinnosta, niin se gradu jää tekemättä. Näitähän löytyy Suomesta sitten aika paljonkin...
 
Back
Ylös Bottom