Merkonomista talouselämän huipulle sikaria polttelemaan ja konjakkia naatiskelemaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Väitätkö tosissasi, että suuret massat tekee näin? Aina on vempuloita ollut ja tulee aina olemaan, mutta älä nyt hyvä ihminen ala niitä sentään suuriksi massoiksi kutsumaan.

Ja eipä voi ihmisen elämänkatsomus paljon enempää perseestä olla, jos ainut arvostuksen mittari on korkea koulutus. :david:

Komppaan tätä ihan täysin... Ilmeisesti Indicalla on jokin itsetunto ongelma tai paska tuuri käynyt työnhakuprosessissa.

Vai onko syrjäseudun AMK:t todella noin huonossa jamassa?:wtf:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Komppaan tätä ihan täysin... Ilmeisesti Indicalla on jokin itsetunto ongelma tai paska tuuri käynyt työnhakuprosessissa.

Vai onko syrjäseudun AMK:t todella noin huonossa jamassa?:wtf:

tuohon vois todeta, että ei timpurilla se vasara (=koulutus) ratkaise, vaan se miten sitä käyttää....
 
Menee henkilökohtasuuksien puimiseksi, kaks oikein noista.

AMKoiden tasosta mä en osaa sanoa muilta osin mitään kuin mitä itse teen, normaalilinjoilla voi ihan hyvin olla ihan asiallinen meininki, mutta mä oon tosiaan nimeltämaintsemattomassa paikassa, joka on yhteishaun ulkopuolinen, eikä mulla oo kontaktipintaa ihan tavalliseen amk.hon, muuta kuin muutamia tuttuja jotka kaikki negaa sitä ihan vitun paljon. Oma on sitte niin perseestä ettei mitään rajaa, kaikilta osin, eikä tolla koulutuksella oikein töitä saa, on huomattu;) ja aika tosi vitun moni on jo äänestäny jaloillaan.



mietin että pitäiskö tota kirjottaa, mut ei kukaa joka mut tuntee kuitenkaan tätä lue, eikä kukaa (toivonmukaan!!) pysty arvaamaan missä mä oon tai kuka mä oon. edelleen, muuten voisin ihan hyvin olla sillä ristimänimellä.

edit: ja toiseksi en yleensäkään ymmärrä sitten sitä että akateemiset ja yleensäkin monet kehottaa vaan yksinkertasesti opiskelemaan sen nomitutkinnon kunnolla ja pysymään tavallaan pois jaloista kilpailemasta niiden kanssa, okei sillä tasolla ymmärrän tietenkin että taas on yksi elämässään vitun pettyny matalapalkkanen luuseri pois jaloista, mutta yksilötasolla epäonnistunut ammatinvalinta on tragedia. Toiseksi meikäläisen suuntautumisvaihtoehdolla / vaihtoehdottomuudella (meillä on joka ainoasta aihepiiristä tyyliin 1 peruskurssi + kieliä sitte enemmin,) ei oikein pysty noinvaan menemään mihkään hienoihin taloushallinnon ym. töihin, koska meille EI ole opetettu kuin erittäin kevyttasoiset perusteet aiheesta, ja jokainen joka on edes sen kauppakorkeen pääsykoekirjan lukenut pitemmälle kuin sivulle 30, tietää enemmin kuin mä oon koulussa oppinut. Sama pätee ihan joka ainoaan liiketoiminnan osa-alueeseen. Kertakaikkiaan se ei oo mun vika jos mä oon sellasessa koulussa missä ei opeteta mistään aiheesta mulle kuin perusteet, ja valinnaiskursseja ei käytännössä ole vapaasti valittavissa, ja ne mitä "valinnaisina" oli on kielet, ja sitte maaesitelmiä ja muuta haihattelua. ei kuitenkaan mitään työelämäkelpoista.

En mä aatellu todellakaan tälle pohjalle jäädä, ja lähinnä jokäytännön syistä, eli mä en viittis olla ikävuosia 23-60 työtön juoppo.

Ja sitte mä oon nii huomannu senkin että mikää ei suunnillee oo nii vähän kunnioitettua ku se että on tradenomi. Kysy keltä vaan akateemiselta tai muitten alojen ihmisiltä.
 
AMKoiden tasosta mä en osaa sanoa muilta osin mitään kuin mitä itse teen, normaalilinjoilla voi ihan hyvin olla ihan asiallinen meininki, mutta mä oon tosiaan nimeltämaintsemattomassa paikassa, joka on yhteishaun ulkopuolinen, eikä mulla oo kontaktipintaa ihan tavalliseen amk.hon, muuta kuin muutamia tuttuja jotka kaikki negaa sitä ihan vitun paljon. Oma on sitte niin perseestä ettei mitään rajaa, kaikilta osin, eikä tolla koulutuksella oikein töitä saa, on huomattu;) ja aika tosi vitun moni on jo äänestäny jaloillaan.

Miksi sitten menit sinne? Englanninkielisten linjojen taso on AMK:ssa yleensäkin lähempänä surkeaa kuin hyvää koulutusohjelmasta riippumatta.
 
Onkohan totta, vaikka henkilöllä olisi ammatillinen koulutus? Sen ymmärrän jos ei ole koulutusta. Joku 50v raksaäijä jää työttömäksi, niin hänenkin täytyy hakea kouluun?

Ei todellakaan tartte hakea. Tuo koskeen juurikin nuoria vailla ammattia olevia.
 
Modified taas teki mun disclaimerin tyhjäksi.

Okei, mä menin sinne siksi, että mulle päinvastoin väitettiin että englanninkielisen linjan kautta on tosi kova sana, sinne on iha vitun vaikee päästä, ja että sieltä pääsee suomen lisäksi helposti kovapalkkasiin hommiin eri vieraisiin maihin, ja saa kaksoistutkinnon(mikä on iteasiassa paskapuhetta) ja että se vastaa kauppatieteiden kandin tutkintoa, ja että se EI ole Tradenomitutkinto, jota mä en missää vaiheessa halunnu ees olla ja mitä mä aina halveksuin jos mitään saa halveksia! Mä luulin iteasiassa että musta ei tuu mikää vitun nomipelle, ja että ton jälkee mä voin lähtä hyväpalkkasena ammattilaisena muuallekin.

Ja että tosiaan mulle meni toi oppilaitoksen mainonta läpi ihan vitun hyvin, mä luulin että se on tosiaa niin, että noi on tosi yltiövaikeita vaikeepääsysiä eliittilinjoja, ja suomenkielisii 20004,6436436 kertaa parempia, niinku annettii ymmärtää.

En mä mihkää tavallisee tradenomipaikkaa ois ikinä haksahtanu! sitte totuus iski päin kasvoja, ku mä oon ainoa yli b:n papereilla, ja mä luulin et sinne pitää olla e:n paprut ainaki ku se kerran on eliittipaikka, eikä mikää tradenomikoulu.

ja sitte menin siksi kanssa, koska mulle sanottii siin haastattelus, et tän jälkee voi sitte suorittaa vuodessa MBAtutkinnon tai yliopistotutkinnon ulkomailla, ja olla tosi kova sana työelämässä. oikee kauppatieteilijä.


kerrankos sitä erehtyy ja uskoo mainontaa. Siskolle oon sanonu että et vitus tee samaa virhettä ku mä, ja mä en ikinä oo sun kanssa puheväleissä jos sä joksu vitun tradepelleks rupeat, ja ei se oo alkamas;) toivottavast! naurettavaa pelleilyä noi *erikoislinjat* älkää vitussa menkö ikinä!
 
En mä aatellu todellakaan tälle pohjalle jäädä, ja lähinnä jokäytännön syistä, eli mä en viittis olla ikävuosia 23-60 työtön juoppo.

Ja sitte mä oon nii huomannu senkin että mikää ei suunnillee oo nii vähän kunnioitettua ku se että on tradenomi. Kysy keltä vaan akateemiselta tai muitten alojen ihmisiltä.

Voi hyvää päivää mitä juttua, en mä voi sanoa muuta, kuin että oot vissin aikalailla kuutamolla!?

Vaihtoehdot on joku hieno virka isolla palkalla tai työtön juoppo? Saatat vielä tulla pettymään vaikka kävisit mitkä koulut. Ei niitä paikkoja hopealautasella jaeta koulutetuillakaan, jostakin pitää alkaa ja kyntensä näyttää. Ei niillä pelkillä papereilla kuuhun mennä.

Ja mitä ihmeen kunnioitusta sä haet ja keneltä? Pikkusen alkaa oleen kieroutunutta jo koko juttu. Mitä väliä sillä on mikä on koulutukseltaan jos on muuten hyvä tyyppi ja hoitaa tonttinsa? Esim. mun kaveripiirissä on melkeinpä juoposta työttömästä korkeasti koulutettuihin (maisterit, DI:t yms) ja kummasti sitä on kaikkien kanssa juttuun tullut, vaikka itse edustan juurikin sitä keskitason duunaria.

Ei ihminen ole sitä mitä se on lukenut, vaan mitä tuo itsestään esille ja miten suhtautuu muihin ihmisiin.
 
Ja mitä ihmeen kunnioitusta sä haet ja keneltä?


NO voi sitten katsella sieltä pilvilinnoista alaspäin ja naureskella tradenomeille ja muulle tuulipukansalle. Voi olla vaan parempi ihminen korkeakoulututkinnon suorittaneena. Onnea matkaan :thumbs:
 
Ja että tosiaan mulle meni toi oppilaitoksen mainonta läpi ihan vitun hyvin, mä luulin että se on tosiaa niin, että noi on tosi yltiövaikeita vaikeepääsysiä eliittilinjoja, ja suomenkielisii 20004,6436436 kertaa parempia, niinku annettii ymmärtää.

En mä mihkää tavallisee tradenomipaikkaa ois ikinä haksahtanu! sitte totuus iski päin kasvoja, ku mä oon ainoa yli b:n papereilla, ja mä luulin et sinne pitää olla e:n paprut ainaki ku se kerran on eliittipaikka, eikä mikää tradenomikoulu.

ja sitte menin siksi kanssa, koska mulle sanottii siin haastattelus, et tän jälkee voi sitte suorittaa vuodessa MBAtutkinnon tai yliopistotutkinnon ulkomailla, ja olla tosi kova sana työelämässä. oikee kauppatieteilijä.

No olet varmaankin mainonnan uhri. Evtekissä on ainakin englanninkielinen IT-linja ja siellä opiskelu on melkein pelkkää projektihommaa. Opiskelijajoukko oli ainakin siellä niin kirjavaa, ettei pohjatasoksi voida vaatia hirveästi.

Väitän, että normi tradenomipuolella oppisit paljon enemmän. Sitä suuremmalla syyllä voisit miettiä miksi lokaat tradenomeja, varsinkaan kun et ole edes itse sellaisella linjalla.
 
Näinhän se menee, että tuon nykyisen AMK-tutkintosi jälkeen voit suorittaa 1-2 vuodessa ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon, joka vastaa muodollisesti muita ylempiä korkeakoulututkintoja. Ehtona sitten hyvin suoritettu alempi tutkinto ja 3 vuotta koulutusta vastaavia tehtäviä työelämässä.

Sekin on totta, että tuollakin tutkinnolla voit olla kova sana työelämässä. Sen kun hankkiudut hommiin, näytät kykysi ja etenet urallasi raketin lailla.

Tuohon krooniseen luuserisyndroomaan taas ei auta se ylempi korkeakoulututkintokaan. Nykyisellä asenteellasi luultavasti viettäisit tuolla Lappeenrannassakin 9 vuotta, valmistuisit nihkeillä lapuilla ja ilman kontakteja työelämään. Sitten harmittelisit kun et sittenkään valinnut kauppakorkeaa tai oikeustieteellistä samalla kun pätevät ja ahkerat tyypit tutkinnosta riippumatta painavat uraputkessa monta vuotta edellä.
 
NO voi sitten katsella sieltä pilvilinnoista alaspäin ja naureskella tradenomeille ja muulle tuulipukansalle. Voi olla vaan parempi ihminen korkeakoulututkinnon suorittaneena. Onnea matkaan :thumbs:

Niinpä. Indicaa en henkilökohtaisesti tunne, mutta näiden muutaman postauksen pohjalta saa samanlaisen kuvan kuin parista täydestä k*sipäästä, jotka ihan ääneen reaalimaailmassa ajattelee samalla tavalla. No eipä niiden seurassa tunnu moni viihtyvänkään, että onne todellakin matkaan.

Sinne "kermaan" pitää ensin ansioillaan päästä, ennenkuin on paljon varaa alkaa muita rankkaamaan koulutuksen perusteella. Eikä sinne sitten ihan suoraan koulusta pääsekkään, jos ei ole syntynyt oikeaan sukuun.
 
väitän että tradenomi (ylempi amk) on ihan vitsi, ja että tradenomit on paremmalla koulutuksella liikkeellä kuin mä.


Toisekseen mä luulen että KTM-tutkinnolla todennäköisesti pärjää helpommin paremmin kuin tradelapuilla, vieläpä onnettomalla linjavalinnalla olevilta.

Amispohjalla pärjää tässä maassa pääsääntöisesti erinomaisesti, samoin tietyillä korkeakoululapuilla.


Ei ois joko pitäny mennä lukioon, tai sitte ei ois pitäny koskaa mennä ammatti"korkea"kouluun.
jokatapauksessa mun pitää vaihtaa kerran alaa vielä (ainakin) ennenkun mä voin edes realistisesti päästä alkuun. Ja taas, täälläkin näkyy tosi monet arvostavan korkeaa uraa, ja hyvää asemaa, mä sanon ääneen sen kolikon toisen puolen, niin mua dissataan.

yleesäkki turhauttaa olla koko elämässä aina se halveksittu ja inhottu kaveri josta kukaan ei tykkää..

niin oikeassa elämässä, kuin palstoillakin.
 
"yleesäkki turhauttaa olla koko elämässä aina se halveksittu ja inhottu kaveri josta kukaan ei tykkää.. "

Onko tämän kaltaisen ajattelumailman omaavat ihmiset yleensä arvostettuja johtajia, vaikka olisivatkin KTM/DI/VT/?

En rupea nyt sinua henkilökohtaisesti dissaamaan ja on oma asiasi miten omaksut tämän viestin sisällön, mutta noin negatiivisella asenteella ja suhtautumisella itseenäsä ja muihin ihmisiin ei kannata odottaa mitään ihmeempää työelämältä. Nöyryys ja toisten ihmisten kunnioitus koulutustaustasta ja elämänarvoista riippumatta ovat paljon tärkeämpiä ominaisuuksia työelämässä kuin nimellinen pätevyys koulutuksen kautta.
 
väitän että tradenomi (ylempi amk) on ihan vitsi, ja että tradenomit on paremmalla koulutuksella liikkeellä kuin mä.


Toisekseen mä luulen että KTM-tutkinnolla todennäköisesti pärjää helpommin paremmin kuin tradelapuilla, vieläpä onnettomalla linjavalinnalla olevilta.

Amispohjalla pärjää tässä maassa pääsääntöisesti erinomaisesti, samoin tietyillä korkeakoululapuilla.


Ei ois joko pitäny mennä lukioon, tai sitte ei ois pitäny koskaa mennä ammatti"korkea"kouluun.
jokatapauksessa mun pitää vaihtaa kerran alaa vielä (ainakin) ennenkun mä voin edes realistisesti päästä alkuun. Ja taas, täälläkin näkyy tosi monet arvostavan korkeaa uraa, ja hyvää asemaa, mä sanon ääneen sen kolikon toisen puolen, niin mua dissataan.

yleesäkki turhauttaa olla koko elämässä aina se halveksittu ja inhottu kaveri josta kukaan ei tykkää..

niin oikeassa elämässä, kuin palstoillakin.

Ei se ekonomina olo ole niin helppoa ja auvoista kuin luulet. Tunsin muutama vuosi sitten erään ekonomin joka koulusta oli pankkiin mennyt töihin jnejnejne, mutta tavatessamme eli sossun tuella luottotiedot menetettyinä ja henkisesti täysin lannistuneena. Mikään ei kiinnostanut, ja sovituista työhaastatteluistakin mies useasti vain jäi pois. Kuuleman mukaan on nyt saanut itsensä takaisin kuosiin ja jaksaa taas yrittää.

Tarinan opetus on siis se ettei mikään tutkinto maailmassa auta jos ihmisellä on paha olla...
 
Mikä on indican tuomio tekun käyneille inseille tai entäs uusille amk insseille..?

Tape voikin omasta postistaan päätellä et jos meinaa mennä opiskelemaan niin menee sellaseen paikkaan missä tykkää olla (ja mistä tietty saa sellasen duunin mitä jaksaa tehdäkkin) :)
 
"yleesäkki turhauttaa olla koko elämässä aina se halveksittu ja inhottu kaveri josta kukaan ei tykkää.. "

Onko tämän kaltaisen ajattelumailman omaavat ihmiset yleensä arvostettuja johtajia, vaikka olisivatkin KTM/DI/VT/?

En rupea nyt sinua henkilökohtaisesti dissaamaan ja on oma asiasi miten omaksut tämän viestin sisällön, mutta noin negatiivisella asenteella ja suhtautumisella itseenäsä ja muihin ihmisiin ei kannata odottaa mitään ihmeempää työelämältä. Nöyryys ja toisten ihmisten kunnioitus koulutustaustasta ja elämänarvoista riippumatta ovat paljon tärkeämpiä ominaisuuksia työelämässä kuin nimellinen pätevyys koulutuksen kautta.

Tässäpä tuli minunkin ajatukset, tuohon Indican lauseeseen liittyen, aika täydellisesti ilmaistua.

Eli jonkinlainen asennemuutos pitäisi ihan ensinnä saada aikaseen. Suosittelisin jopa ihan jonkun perusduunin tekemistä vuoden pari ja erittäin nöyrällä asenteella.

Mä en ainakaan haluaisin työskennellä sellaisen ihmisen alaisena, joka ajattelee noin kuin Indica. Eikä tässäkään ole takana henkilön dissaaminen, mutta kun kerran noin avoimesti ja suoraan ITSE asian esittää, saanee siihen suoraan vastatakkin?

Eli tässä näyttää olevan sellainen pieni ongelma, että Indica dissaa itse itseään ja kaikkia jotka eivät ole huippukoulutettuja. Joten ei ole kovin ihmeellistä jos ei se joukon pidetyin kaveri välttämättä ole. Mutta asiaan voi itse vaikuttaa...paljon.
 
Mikä on indican tuomio tekun käyneille inseille tai entäs uusille amk insseille..?

Tape voikin omasta postistaan päätellä et jos meinaa mennä opiskelemaan niin menee sellaseen paikkaan missä tykkää olla (ja mistä tietty saa sellasen duunin mitä jaksaa tehdäkkin) :)


Periaatteessa rispektaan isosti, ku matikan kanssa saa olla tosi hyvä että pääsee inssiksi.. vittuakohan se btw ketään lohduttaa mitä mä aattelen mistään, mutta kyllä opistoinssejä arvostan enemmän ku amk, minne toisaalta on liian helppo päästä.
Toisaalta ihmettelen et miksei tkk, ku sinneki toi sisäänpääsyprosentti koko maassa ol viime vuonna 73%

aion itekki hakea ehkä hakea tutalle, ja sähkölle.

Ei mulla oo työtä vastaan mitään, vaan huonoa koulutusta, vaikea selittää tyhjentävästi, en vaan kauheasti jostain syystä kunnioita huonoja suorituksia kenessäkään, kaikista vähiten itsessäni, ja mun on tosi vaikea hyväksyä sitä että jotkut ei ees yritä, vaan niille kelpaa se *vain joku* työ.

Sama ku jee, mul on penkkimaksimi 60kiloa, ja no en mä ees yritä kehittää sitä kohti 160kiloa, vaan mulle riittää se että mä jaksan edes sen 60kiloa.
tai että jes, mä painan vaan 100kiloa, ihan hyvä etten 130, enpä aio laihduttaa.
tai että mä poltan tupakkaa, no paskaaks tässä, saahan mussa olla vikoja,mitäs siit jos kuolen syöpään, enpä taida jaksaa osata lopettaa.

Muutenki tuntuu et täällä ihmiset ajattelee monet aika yhtä kunnioittavasti ns kyniksiä ja muita sählynpelaajia ja saatikka läskejä lihapullia kohtaan, ku mä niitä tradenomeja, joilla ois ihmisinä edellytykset vaikka astronautiksi, mutta ei ne jaksa yrittää vaa niille riittää jonkinlainen, mahollisimman helppo tutkinto, ja niille riittää vaan jonkinlainen työ.

Jos joku tulis pakkikselle sanoo et mä nostan 55 penkist ja 70kyykystä, ja oon tappolaiha kynäniska, mutta en mä halua parantaa omaa tasoa, kuha muuten vaan käyn välillä vähän lihaskuntoa hoitamassa, ni sehän teilattais ihan täysin.

Tottakai mä oon myöskin voimailussa perfektionisti, samoin kun koulutuksessa ja ura-asioissa, puhumattakaan siitä että mä en suostu edes juttelemaan ei-mieleisten tyttöjen kanssa, vaan mä haluan itselle omaan silmään kovatasoisen naisen.. Voimailusta mä en ees kehtaa viel puhua, ku tulokset on nytte vielä toistaiseksi sen verta vaatimattomia, että palstoilta mut naurettaisiin suunnilleen ulos;) sanotaan että toivon 5 vuoden sisään saavuttavani jotain, tää on tosi pitkäjänteinen projekti.

Tottakai mä en ikinä tuu antaan itelle anteeksi jos mä EN suorita akateemista ylempää korkeakoulututkintoa, samoin kun jos mä en ikinä nosta 150kiloa penkistä. mä vihaan keskinkertaisuutta, eniten itsessäni, mutta kyllä mä arvostan hyvää suoritustasoa muissakin, yritän olla ainakaan avoimesti ylenkatsomasta heitä, jotka eivät motivoidu samoista asioista kun mä, ja yritän edes olla jollain lailla ns. hyvä ihminen.

Jokatapauksessa, mä enemmän kun arvostan hyvää tasoa, vihaan keskinkertaisuutta tai huonoudesta puhumattakaan. sitä en voi missään asiassa sietää, ja mä en ikinä tee mitään missä en ole hyvä. tai oleta tulevani sellaiseksi. vihaan yli kaiken menestymättömyyttä elämässäni
 
Tottakai mä en ikinä tuu antaan itelle anteeksi jos mä EN suorita akateemista ylempää korkeakoulututkintoa, samoin kun jos mä en ikinä nosta 150kiloa penkistä. mä vihaan keskinkertaisuutta, eniten itsessäni
No mutta, kyllähän 150 kiloa penkistä on erittäin keskinkertaista. Joka salilta löytyy moisen penkkaajia yli vitusti, miten siis voit tyytyä siihen?
 
No mutta, kyllähän 150 kiloa penkistä on erittäin keskinkertaista. Joka salilta löytyy moisen penkkaajia yli vitusti, miten siis voit tyytyä siihen?

Vaikka tämä menee jo ohi aiheen pahasti, niin 150 kg ei todellakaan ole keskinkertainen tulos, ainakaan jos ton tekee hyvällä tekniikalla.

Eli ei ihan joka toinen vastaantuleva heppu tota rautaa nosta, vaikka kävis salillakin.
 
Back
Ylös Bottom