Merkonomista talouselämän huipulle sikaria polttelemaan ja konjakkia naatiskelemaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
:jahas:No miten kauan sitä nyt istuu paskalla päivittäin:jahas:

Sain mä sentää tolla tavalla 18 oikeinki kokeessa:jahas: nimim. enpä enää arvaile, en.


Mietihän hieman olisikos asenteessa oikeasti vaihtamista...

Viime vuonna olit tätä mieltä:
minnekköhän tänä vuonna olisi helpoin päästä? vaasaan? lappeenrantaan.. villejä veikkauksia, koska mä haen sinne missä aita on matalin.

Ehkäpä sinä olet juuri se luuseri josta ei mitään tule. Syy löytyy peilistä. Onneksi olkoon...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onneks sitä ihmiset oppii virheistään.
 
onneks sitä ihmiset oppii virheistään.
Se nähdään keväällä. :) Ei kannata poissulkea Helsinkiä, ei se sisäänpääsy mikään mahdottomuus ole. 3kk ja 400-600 tuntia tehokasta lukemista riittänee useimmille M:n paperit kirjoittaneille. Saattaa kuulostaa pahalta nakilta, mutta jälkeenpäin katsottuna valmistautuminen oli erittäin palkitsevaa aikaa, kun tuli tehtyä työtä, jonka tuloksista saa nauttia päivittäin.
 
hah, mieluummin mä asun provinssissa ku pääkaupungissa;) en kyl oo asunu koskaa stadissa, mutta ei se Lappeenranta nyt NIIN paha paikka oo, Joensuuhu jos joutus ni sit saattais mennä kyl seuraavaan kesään hakuun..Vaik onhan siel sentää the yöthread-shiba;)

Toivottavasti Lappeenrantaan, ja sitte sen jälkeen saattaa tulla Turkuu hakeminen eteen, jos nyt nyppii asua Lappeenrannassa, veikkaan että ei, hieno paikka, ja ihanat naiset, jotka puhuu ihan syötävän kaunista murretta, ja on hyvii kokemuksii eteläkarjalalaisista tytyistä entuudestaa;) Helsinki sitte taas kyl toisaalta on ehdottomasti maineikkain, ja sitäkautta paras valinta, mutta haen sinne aikasintaa 09
Toiseksi, mä kyllä piän Lappeenrantaan pääsyäkin sitte sellasena suoranaisena urotekona ja onnenpotkuna, että lupaan nyt jo juoda viikon putkeen viinaa ihan juhlistaakseni moista saavutusta! Popcornia kans sitte ja karkkia;)

Toivottavasti 600 tuntia lukemista, valmennuskurssi ja kova asenne+ M:n paperit riittäisi ensi kesänä, sen varaan lasketaan että kyllä, toivon että riittää, Ja tiiän että tää vaatii asennetta, asennetta ja asennetta, ja varmaan kuluu jokunen purkki nuuskaa, helvetisti kärsivällisyyttä ja mielettömästi vapaa-aikaa. sit juhlitaa jos pääsen..;) huomenna kirjakauppaan kattelemaan, josko oisi tullu sinne ne uudet opukset, joista tulee mulle läheisiä:haart:.

Onneks noita kirjoja ei oo mikään ikävä siis lukea, päinvastoin, vaan mua kiinnostaa.
 
hah, mieluummin mä asun provinssissa ku pääkaupungissa;) en kyl oo asunu koskaa stadissa, mutta ei se Lappeenranta nyt NIIN paha paikka oo, Joensuuhu jos joutus ni sit saattais mennä kyl seuraavaan kesään hakuun..Vaik onhan siel sentää the yöthread-shiba;)

Toivottavasti Lappeenrantaan, ja sitte sen jälkeen saattaa tulla Turkuu hakeminen eteen, jos nyt nyppii asua Lappeenrannassa, veikkaan että ei, hieno paikka, ja ihanat naiset, jotka puhuu ihan syötävän kaunista murretta, ja on hyvii kokemuksii eteläkarjalalaisista tytyistä entuudestaa;) Helsinki sitte taas kyl toisaalta on ehdottomasti maineikkain, ja sitäkautta paras valinta, mutta haen sinne aikasintaa 09
Toiseksi, mä kyllä piän Lappeenrantaan pääsyäkin sitte sellasena suoranaisena urotekona ja onnenpotkuna, että lupaan nyt jo juoda viikon putkeen viinaa ihan juhlistaakseni moista saavutusta! Popcornia kans sitte ja karkkia;)

Toivottavasti 600 tuntia lukemista, valmennuskurssi ja kova asenne+ M:n paperit riittäisi ensi kesänä, sen varaan lasketaan että kyllä, toivon että riittää, Ja tiiän että tää vaatii asennetta, asennetta ja asennetta, ja varmaan kuluu jokunen purkki nuuskaa, helvetisti kärsivällisyyttä ja mielettömästi vapaa-aikaa. sit juhlitaa jos pääsen..;) huomenna kirjakauppaan kattelemaan, josko oisi tullu sinne ne uudet opukset, joista tulee mulle läheisiä:haart:.

Onneks noita kirjoja ei oo mikään ikävä siis lukea, päinvastoin, vaan mua kiinnostaa.

Tuossa toisessa threadissa juuri sanoit, että vihaat keskinkertaista suoritusta. :david:Eikös tämän mukaan sinun juuri pitäisi hakea Helsinkiin opiskelemaan? Onhan stadin kauppis kuitenkin huomattavasti maineekkaampi, vaikka tuntkinto on sama.
 
No vittuile vaan;) totta, mä haen stadiin keväällä 2009, jos pääsen Lappeenrantaan, mutta stadiin nyt on todellakin ihan vitun vaikea päästä ineen, veikkaan että haaveeksi jää jokatapauksessa. Todennäköisimmin kyllä jää haaveeksi mikään kauppis jokatapauksessa:david:

btw missäs kauppiksessa itte oot? Vai kenties oikiksessa tai lääkiksessä?

täsmennetääs vielä, että tosiaan 2009 haen Helsinki-Turku-Tampere, jos pääsen sisään nyt ensi kesänä.
 
No vittuile vaan;) totta, mä haen stadiin keväällä 2009, jos pääsen Lappeenrantaan, mutta stadiin nyt on todellakin ihan vitun vaikea päästä ineen, veikkaan että haaveeksi jää jokatapauksessa. Todennäköisimmin kyllä jää haaveeksi mikään kauppis jokatapauksessa:david:

btw missäs kauppiksessa itte oot? Vai kenties oikiksessa tai lääkiksessä?

täsmennetääs vielä, että tosiaan 2009 haen Helsinki-Turku-Tampere, jos pääsen sisään nyt ensi kesänä.

Ehh... MIKSI?! Mistä luulet repiväsi motivaatiota lukea kolmannen kerran pääsykokeisiin jos opiskelupaikka on jo yhdessä yliopistossa? Joukut käyttämään satoja tunteja pääsykokeeseen opiskeluun taas v. 2009 kun haet Helsinkiin. Samassa ajassa suorittaisit luultavasti useamman kymmenen opintopistettä. Kuulopuheiden mukaan stadissa hyvitetään vielä aika nihkeästi muissa yliopistoissa käytyjä kursseja. Se että CV:ssä lukee HSE ei ole mielestäni hukkaan menneen ajan arvoista. Sen jälkeen kun olet saanut oven ekan oikean työpaikan väliin, ketään ei enää kiinnosta mistä olet valmistunut. Muutenkin melko sama mistä valmistuu, koska valmistuessa olet luultavasti aika keltanokka. Itsellä on n. puolet opinnoista kasassa ja en tunne osaavani oikeastaan mitään :D Eiköhän se työ tekijäänsä opeta.
 
Noh ehkä se jää väliin, todennäkösemmin haen 2009 lappeenrantaa, 2010 lappeenrantaa, 2011 lappeenrantaa 2012 lappeenrantaa..... Silti HSE on kuitenki HSE..

Noh, se on sen ajan murhe, kuhan nyt pääsis ikinä minnekään. pitää kehitellä kyllä varasuunnitelmakin sen varalle että ei pääse kauppikseen, jotaa järkevää ois ihan asiallista tehdä sekin aika.
 
Olisko vaihtoehto aloittaa opiskelu avoimessa? Ei ole mikään jäätävän kallis projekti ja helposti kaikenlaisiin pääsykokeiden preppauskursseihin uppoaa samat rahat.
 
Jos haet Jyväskylään niin et mitään preppauskurssia tarvitse. Kannattaa oikeasti kopata se opiskelupaikka sieltä, tahti on vapaa ja töitä pystyy tekemään samalla aivan helposti. Periaatteessa paikalla ei tarvitse olla alun kursseissa kuin kielissä jotka ovat aika läpihuutojuttuja, eikä kontaktitunteja ole edes kovin montaa. Muut kurssit voi tenttiä eli luennoile osallistuminen on vapaaehtoista. Luennoilla istuminen on imo kohtalaisen turhaa muutenkin, vaikka tuleehan siellä silti käytyä.:) Loppuvaiheessa alkaa sitten olemaan ryhmätyö-/seminaarityyppisiä kursseja, mutta niistä ei tarvitse huolehtia moniin vuosiin aloittamisesta(5v suunnitelmalla). Ei varmasti tule mitään ongelmaa. Avoimessa tuhlaat vain turhaan rahaa.

Ensi keväänä kirjat mukaan kirjakaupasta ja luku-urakkaa päälle. Opiskelu ja sellanen akateeminen pölyttynyt yliopistoilmapiiri ovat kokemisen arvoisia asioita:)

e. tarkoitan siis alkuvuodesta (helmi-maalis) ne kirjat
 
Höhöö, Jyväskylän yliopiston taloustieteellisen tiedekunnan mainospuheko tuo oli? Vois olla, että jäis sellaset laput työhönottotilanteessa huomioimatta, joissa tuon lafkan nimi komeilee...
 
Höhöö, Jyväskylän yliopiston taloustieteellisen tiedekunnan mainospuheko tuo oli? Vois olla, että jäis sellaset laput työhönottotilanteessa huomioimatta, joissa tuon lafkan nimi komeilee...

Se oli mainos ylipäätään, opiskella, vaikka kauppatieteitä jos mieli tekee. Oikeustieteilijänä joudun tieteiden hierarkiassa katsomaan kauppatiedettä alaviistoon.

Jyväskyläläisenä Timban on hyvin luonnollista kuvitella hakevan opiskelemaan myös Jyväskylään.

Ja sinulla tuskin on mitään tietoa tuo tiedekunnan opetuksen tason laadukkuudesta.

Ja keksitkö ihan itse näin typerän kommentin noin ylipäätään?
 
Taisit nyt käsittää vähän väärin.

Ensinnäkin, Timba vissiin ehdotti Indicalle tuota avointa, eli ei kysynyt itseään varten niitä tietoja.

Toisekseen, sinä kirjoitit:
Jos haet Jyväskylään niin et mitään preppauskurssia tarvitse. Kannattaa oikeasti kopata se opiskelupaikka sieltä, tahti on vapaa ja töitä pystyy tekemään samalla aivan helposti. Periaatteessa paikalla ei tarvitse olla alun kursseissa kuin kielissä jotka ovat aika läpihuutojuttuja, eikä kontaktitunteja ole edes kovin montaa. Muut kurssit voi tenttiä eli luennoile osallistuminen on vapaaehtoista. Luennoilla istuminen on imo kohtalaisen turhaa muutenkin, vaikka tuleehan siellä silti käytyä.:) Loppuvaiheessa alkaa sitten olemaan ryhmätyö-/seminaarityyppisiä kursseja, mutta niistä ei tarvitse huolehtia moniin vuosiin aloittamisesta...

Ei tuo nyt kauhean laadukasta kuvaa kyseisestä tiedekunnasta anna.

On muuten hienoa, että koet oikeustietelijänä olevasi jotenkin "tieteiden hierarkiassa" ylempiarvoinen, vaikka mitään perusteita tälle ei sinänsä ole. Tai jos on, niin kuulisin toki nämä mielelläni.
 
sivis sanoi:
Taisit nyt käsittää vähän väärin.

Ensinnäkin, Timba vissiin ehdotti Indicalle tuota avointa, eli ei kysynyt itseään varten niitä tietoja.

Toisekseen, sinä kirjoitit:

Ei tuo nyt kauhean laadukasta kuvaa kyseisestä tiedekunnasta anna.

On muuten hienoa, että koet oikeustietelijänä olevasi jotenkin "tieteiden hierarkiassa" ylempiarvoinen, vaikka mitään perusteita tälle ei sinänsä ole. Tai jos on, niin kuulisin toki nämä mielelläni.

Jos näin oli, niin objection ja sustained.

Tuo kuvaus käy jokaiseen yliopistoon:hyvä:. Ilmeisesti sinulla ei vitussa ole akateemisia opintoja takana lihavoituja kohtia kumastellessasi...

Tahti on todellakin, no vapaa. Sanooko akateeminen vapaus mitään? Luennoilla ei oikeasti ole pakko istua, tenttejä suorittaa tai haalia ainuttakaan opintopistetä, missään yliopistossa, ellei tee mieli. Kirjoilla saa olla ja ylläpitää opiskelija-statusta. Kyllä ne jossain vaiheessa alkaa sitten opinto-oikeutta vetämään pois, oiskohan 4 passiivisen vuoden jälkeen. Ja opinnot vanhenevat 9 vuodessa. Muuten et ole rajoitettu. Tartteeko mun nyt tätä oikeasti kertoa?

Onko kieliopinnot sitten vaikeita jossain päin Suomea? Osallistut opetukseen 75%, pidät puheen tai kirjoitat esseen/referaatin tai muun vastaavan kurssivaatimuksiin kuuluvan näytteen. Tämä on vain subjektiivinen näkemys ja tietty joillekkin ne voivat vaatia työtä enemmän.

Noh, ja kuka kiistää etteikö itsenäinen lukeminen hakkaisi tehokkuudessa jonkun professorin luennolla istumista? Ei se istuminen nyt turhaa absoluuttisesti ole, mutta ei noin tehokkuudessa hakkaa oppimiskykyisen ihmisen itsenäistä kirjan lukemista. Tykkään silti opetusmuotona.

Jatkakaa
 
Eli ehdotin Indicalle tota avointa. Eikös sitäkautta pysty käytännössä suorittamaan samat opinnot, tai siirtyä ihan "perinteisen" yliopiston puolelle?

Olen toki itsekin harkinnnut, jos joskus lähtis esim. totakautta lukemaan kaupallista. Mitää kiivastahtista opiskelua kun ei voi aloittaa, pitää kuitenkin käydä töissä ja nähdä perhettäkin.
 
Eli ehdotin Indicalle tota avointa. Eikös sitäkautta pysty käytännössä suorittamaan samat opinnot, tai siirtyä ihan "perinteisen" yliopiston puolelle?

Avoimen puolella kurssitarjonta on yleensä aika suppea verrattuna "tavis"yliopiston puolelle. Avoimessa on tarjolla lähinnä peruskursseja. Siirtyminen on mahdollista, en tosin tiedä kriteerejä ja ehkäpä nekin vaihtelee tapaus/yliopistokohtaisesti.
 
Avoimen puolella kurssitarjonta on yleensä aika suppea verrattuna "tavis"yliopiston puolelle. Avoimessa on tarjolla lähinnä peruskursseja. Siirtyminen on mahdollista, en tosin tiedä kriteerejä ja ehkäpä nekin vaihtelee tapaus/yliopistokohtaisesti.

Ainakin Joensuussa avoimessa voi lukea ihan samoja kursseja kuin "oikeankin" yliopiston puolella, ja olikohan se sitten kun on 80 tai 100 opintopistettä niin pääsee suoraan Väylän kautta yliopistoon kirjoille, olettaen siis että on tarpeeksi hyvä keskiarvo.
 
Avoimen puolella kurssitarjonta on yleensä aika suppea verrattuna "tavis"yliopiston puolelle. Avoimessa on tarjolla lähinnä peruskursseja. Siirtyminen on mahdollista, en tosin tiedä kriteerejä ja ehkäpä nekin vaihtelee tapaus/yliopistokohtaisesti.

Kyllä siellä pitäisi samat kurssit olla, kuin "tavis"yliopistollakin. Siinä tosin täytyy olla keskiarvo (muistaakseni) vähintään hyvä noissa arvosanoissa, että voi hakea suoraan "oikeaan" yliopistoon maisteriohjelmaan.
 
No eikös tuo kuitenkin olisi järkevämpi mennä avoimen kautta ja panostaa pääsykokeisiin pänttäämisen sijaan itse opintoihin? Jos siis opiskelu kiinnostaa, mutta ei ole pääsykoiden kautta päässyt sisälle?
 
Jokainen tietenkin tekee miten tykkää, mutta ei se 3-4kk noin 6h päivässä pänttääminen loppujen lopuksi mikään amerikan temppu ole. Sen jälkeen voi sitten opiskella paljon halvemmalla ja pääsee "nauttimaan" opiskelijan eduista. Avoimessa ollessa, kun ei saa minun tietääkseni mitään opintorahoja eikä opiskelija-alennuksia.
 
Back
Ylös Bottom