Aika vaikea ton pääsykokeen läpäissyttä ruveta neroksi kutsumaan. Ollaan sitten netissä tai ei. Ei se mikään älykkyyden mittari ole. Lähinnä se mittaa sitä, että on jaksanu lukea 4-5 kirjaa tarpeeksi hyvin. Suuri osa vielä aika kökköä. Varsinkin markkinointi.
No ehkä neroja on yksi ihminen miljoonasta, mutta selkeästi viisitoistakertaa tavallista rahvasta terävämpiä jo enemmän.
Tavalliset tallaajat pääsee amikseen tai tradenomiksi. Oikeesti fiksut sitten vaikka kauppakorkeaan. oikeasti elämässä menestyminen on erittäin mahdottoman vaikeaa, itse kunnioitan kaikkia akateemisia oikeasti valtavan paljon, koska tiedän miten todella vaikeaa sinne on päästä ja miten valtava työmäärä siinä on taustalla,silti
suurin osa ei ikinä pääse sisään yliopistolle, vaikka lukisi 12 tuntia päivässä 2 vuotta joka päivä ja kävisi 4 valmennuskurssia. Kauppakorkeakouluun pääsy vaati isosti älyä, omaksumiskykyä, viisautta ja lahjakkuutta. Kunnioitan suuresti niin paljon älyn lahjoja saaneita ihmisiä, jotka Dippainsseiksi, KTM.mmiksi ja juristeiksi opiskelee/on opiskellut. Samoin kuin kaikkia muitakin maistereita. Olkaa ylpeitä siitä että te ootte oikeesti jotain. Ette mitään tusinanomeja, vaan oikeasti yhteiskuntaa eteenpäinvieviä tulevaisuuden tekijöitä!
Kauppakorkeaan pääsyn ihmeellisyyttä nyt on ihan turha tietty glorifioida, kyllähän joka vuosi jotain 1200 ihmistä sinne pääsee, ei se mikää muukalaislegioona oo, mutta ne jotka sinne pääsee on poikkeuksetta ikäluokkansa terävimpien terävimpiä. Tyhmäthän ei ees hae kauppakorkeaan, koska pitävät mahdollisuuksiaan nollana. Vähän kuin mä en hae koskaan oikikseen, koska tiedän että siinä menee aika hukkaan, se on ylivoimaisesti liian suuri haaste mulle, sinne pitää olla todella älykäs ja terävä ihminen. Siksi vaikea keksiä mitään muuta ihmisryhmää tässä maailmassa, kuin lakimiehet, jota ihailisin enemmän, poislukien nhl-jääkiekkoilijat ja muut ammattiurheilijat. Kunnioitan ihan vitusti lakimiehiä, hienoja ihmisiä. Samaan kastiin menee sitten kyllä DI.t, erityisesti TUTA, joka on tosi kunnioitusta herättävä paikka ja Kauppakorkealaiset.
Suuret massat käy AMK.n, kun eivät ikinä yksinkertaisesti pääsisi oikeasti vaikeisiin kouluhin. Teknillisiin korkeakouluihin ja kauppatieteellisiin on niin älyttömän vaikea päästä että se karsii tavallisen rahvaan pois todella tehokkaasti hakija-aineksesta. Suuret massat menee sitten amiksiin ja amk.ihin,minne pääsee kaikki halukkaat, ja jonka läpäisee kuka vaan. koska eivät
muuhun pysty. Parhaat ainoastaan edes hakee noihin, ja niistäkin vain erittäin minimaalinen osa pääsee koskaan sisään. Ei se oo yksin motivaatiosta, vaan lahjakkuudesta!
Sitte se että missä omat rajat kulkee on jokasen selvitettävä ihan itse, mä esimerkiksi haen ensi vuonna toista kertaa kauppakorkeaan. JA todellakin eri intensiteetillä kuin viime kerralla. selkeesti opin sen että ilmasiksi ei saa yhtään mitään. Keväällä satsataan tosissaan. Ja mennään niille valmennuskursseille. Ja luetaan 6h päivässä, kurssin lisäksi, ja perkele, haetaan ruotsiin ja hollantiin. siel kun ei oo kuulemma pääsykokeita. Ja haen Jkl.län taloustieteisiin, ku siel on eri kokeet. ja taitaa olla samat kirjat ku yhteishaussa.
Sitte jos ei pääse, niin todistaa senkin, että ne suuret hakijamassat, jotka ei ikinä pääse, ei kehtaa kirjotella nettiin omasta epäonnistuneisuudesta edes nimimerkillä. Onnekas, parhaimmisto, eliitti, pieni vähemmistö, jotka on jotain oikeasti kunnioitettavaa, on sitten suhteessa paljon äänekkäämpi, ja me loput suurimmaksi osaksi ollaan hiljaa kuin kusi sukassa.
edit:
Sä et taida Indica ihan oikeasti olla se terävin kynä penaalissa?
todennäköisesti EN, koska mä en oo missään oikeessa koulussa, ja musta ei oo tulossa mitään, mutta realisti mä olen. Ihan turha luulla että kaikki pääsee korkeakouluihin jos ne haluaa, koska todellakin niihin on valtava karsinta! akateemiset: te voitte tietenkin vähätellä suorituksianne, mutta jokaista akateemista kohti on monta AMK-opiskelijaa jotka on vitun kateellisia niille jotka oikeasti on päässeet sinne mihin haluaa.
e2. menee muute nii vitusti offtopic suuntaa ettei mitää rajaa, ni tosiaan, mä oon sitä mieltä et on vähä vaikee neuvo kellekkää et mee kauppakorkeaa tai muutekkaa akateemisee kouluu. ei niihi mennä, niihi pääsee jos pääsee, harva pääsee, vielä useampi ei, mutta harva EI haluaisi