Kiitos selvennyksestä! Olen tosiaankin tottunut tekemään just päinvastoin kuin täällä neuvotaan, joten saa nähdä miten sitte jatkossa. Kuolettaminen kuulostaa periaatteessa fiksulta tavalta tehdä veto, mutta tuntui, että ainakin viimeksi toistojen välillä kului liian pitkä aika. Kyl siinä joku raja pitää olla, että mikä on yksi sarja ja mikä on neljä yksittäistä toistoa. Enkä myöskään tiedä, miten hyvää selkä tykkää pitkällä aikavälillä paineet sisään-paineet ulos tyylistä. Eihän missään muussakaan liikkeessä tehdä joka toistoa ykkösenä.
Vyön käyttöä olen kelaillut lähinnä oman turvallisuuden kannalta, mutta toisaalta, jos paino on niin raskas, että tekniikka hajoaa kokonaan, niin tuskin se vyö siinä enää hirveesti lohduttaa. Ja tietty vielä se, että salilla näkee suurimman osan porukasta käyttävän vyötä mavessa ja kyykyssä, vaikka tangossa ei oliskaan mitään älyttömiä rautoja. En ole muuten varma, saako järkyttävän vahvan keskivartalon sun mainitsemalla tavalla. En ole koskaan käyttänyt vyötä missään, mutta silti perus istumaannousut ja rutistukset on yhtä tuskaa, enkä niitä just sen takia teekään ( vaikka ehkä pitäis ). Jos samassa treenissä tekee kyykyn, pystärin ja leuat, on keskivartalo aika hapoilla treenin lopussa, vaikka sitä ei erikseen ole treenattukaan.
Tuntuuko jengillä kyykky vai mave enemmän vatsalihaksissa? Mulla ainakin kyykky, vaikka siinä onkin vähemmän painoa. Outoa..