Mave kun on liikkeenä sellainen, että siinä voi saada itsensä hajalle jos tekniikka kusee liikaa. Suurin ero kosketus tyylin ja tän välillä on varmaan just psykologinen, koskettaessa eka toisto on rankin, kun se nousee, voi olla aika varma, että seuraavakin nousee. Kuolettamalla taas joka toisto on se rankin toisto.
Näinhän se on. Omalla kohdalla siirtyminen jokaiseen nostoon ykkösenä oli haastava pala. Sarjapainoja joutui ottamaan jonniinverran alaspäin aluksi. Mutta ei tuohon tottuminen kauaa ota ja romu nousee ja tauot ei veny turhan pitkiksi. Mulla lähinnä kovien treenien viimeisissä sarjoissa ja etenkin niiden viimeisissä toistoissa ei tahdo tuo 1-2s riittää ala-asennossa vaan joutuu happea ottamaan vähän enempi ja paineitakin hakemaan uusiksi. Itse olen pruukannut 6 toiston sarjoja ottaa mavessa ja tuon kyllä pystyy hyvin tsemppaamaan vaikka meinais happi loppuakin ;) 8+ sarjoja en enää tekis ykkösinä vaan siirtyisin hipaisun käyttämiseen kontrollia unohtamatta.
Eniten mulla hapettaa rinnallevedot mitä teen maven pohjalle lämppäriksi. Sit kun ei painot nouse enää rinnalle niin siirrytään mavettamiseen.