Mave

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j-csm
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mave kun on liikkeenä sellainen, että siinä voi saada itsensä hajalle jos tekniikka kusee liikaa. Suurin ero kosketus tyylin ja tän välillä on varmaan just psykologinen, koskettaessa eka toisto on rankin, kun se nousee, voi olla aika varma, että seuraavakin nousee. Kuolettamalla taas joka toisto on se rankin toisto.

Näinhän se on. Omalla kohdalla siirtyminen jokaiseen nostoon ykkösenä oli haastava pala. Sarjapainoja joutui ottamaan jonniinverran alaspäin aluksi. Mutta ei tuohon tottuminen kauaa ota ja romu nousee ja tauot ei veny turhan pitkiksi. Mulla lähinnä kovien treenien viimeisissä sarjoissa ja etenkin niiden viimeisissä toistoissa ei tahdo tuo 1-2s riittää ala-asennossa vaan joutuu happea ottamaan vähän enempi ja paineitakin hakemaan uusiksi. Itse olen pruukannut 6 toiston sarjoja ottaa mavessa ja tuon kyllä pystyy hyvin tsemppaamaan vaikka meinais happi loppuakin ;) 8+ sarjoja en enää tekis ykkösinä vaan siirtyisin hipaisun käyttämiseen kontrollia unohtamatta.

Eniten mulla hapettaa rinnallevedot mitä teen maven pohjalle lämppäriksi. Sit kun ei painot nouse enää rinnalle niin siirrytään mavettamiseen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mullakin on ennen kestänyt romanialaisesta palautuminen ainakin 3 päivää, johtuukohan siitä että alastulossa kestää melkein 4 sekuntia?

Hyvinkin todennäköisesti. Hitaat negatiiviset aiheuttavat juuri nuo kovat DOMSit eli lihaskivut. Toki hitaat negat on myös lihasmassalle edullisia, että ei niitä vain kipujen takia kannata hylätä.

Hyvinkin todennäköisesti. Hitaat negatiiviset aiheuttavat juuri nuo kovat DOMSit eli lihaskivut. Toki hitaat negat on myös lihasmassalle edullisia, että ei niitä vain kipujen takia kannata hylätä.
Kyllä mä nyt aattelin sen jättää, kun on 1-jakonen menossa ja pitäs joka kerta mavea vääntää...

Kertokaa mulle mikä on sen yläasennon selän yliojennuksen funktio? Mitä se muka hyödyttää? Itse en sitä tee, koska en näe siinä mitään hyötyä, mutta miksi sitä tehdään? Olen käsittänyt että se olisi jopa vaarallista. ( Välilevyn pullistumariski??, korjatkaa jos olen väärässä.)

Kyllä mä nyt aattelin sen jättää, kun on 1-jakonen menossa ja pitäs joka kerta mavea vääntää...

Elä hyvä mies väännä joka treenissä mavea. Tee ennemmin mave yhdessä treenissä, toisessa takakyykky ja kolmannessa etukyykky. Eli kerran viikkoon mavea.

Zone-sarja -42%
Kertokaa mulle mikä on sen yläasennon selän yliojennuksen funktio? Mitä se muka hyödyttää? Itse en sitä tee, koska en näe siinä mitään hyötyä, mutta miksi sitä tehdään? Olen käsittänyt että se olisi jopa vaarallista. ( Välilevyn pullistumariski??, korjatkaa jos olen väärässä.)

Selän yliojennusta nyt ei kannata tehdä, kun eipä ole selälle todellakaan turvallinen. Yläasennossa viedään vain olkapäät taakse. Voimanosto-säännät vaativat tämän ja sen takia voimanostajat niin tekevät. Bodaukseen ei niin välttämätön, mutta sillä saa hyvin tuota yläselkää mukaan liikkeeseen kun vie ne olkapäät taakse.

Elä hyvä mies väännä joka treenissä mavea. Tee ennemmin mave yhdessä treenissä, toisessa takakyykky ja kolmannessa etukyykky. Eli kerran viikkoon mavea.
Kiitos vinkistä, laitoin tonne reeniohjelmaan että tekisin 3krt/viikko eikä mitään sanottu:jahas:

Olisko jollakin jotain vinkkiä tohon irrotusvaiheeseen? Oli tangossa sitten se 100kg tai 150kg, niin se eka toisto irtoaa sieltä maasta aina yhtä heikosti. Kun sen eka toiston on saanut ylös, niin yleensä sitten loppuosa sarjasta sujuu paljon paremmin. Pitäiskö kenties pistää tanko jonkin näköisten korokeiden päälle, josta sitten alkaa vetelemään?

Olisko jollakin jotain vinkkiä tohon irrotusvaiheeseen? Oli tangossa sitten se 100kg tai 150kg, niin se eka toisto irtoaa sieltä maasta aina yhtä heikosti. Kun sen eka toiston on saanut ylös, niin yleensä sitten loppuosa sarjasta sujuu paljon paremmin. Pitäiskö kenties pistää tanko jonkin näköisten korokeiden päälle, josta sitten alkaa vetelemään?

Siis puolivetoa? Jos ongelma on juuri irroituksessa, niin mieluummin sitä irroitusvaihetta hiomaan. Tosin tekemällä normitoistoja se irroituskin kehittyy. Polven alapuolelta vetoon saa isot romut mutta irroitus ei kehity juuri yhtään.

Lähtö voi olla keskivartalon tai etureisien heikkoudesta. Keskivartalolle jalannostoja, salkkunostoja ja kiertoja. Vinot vatsat ja alavatsa auttaa maastavedon lähdössä. Etureisille sitten kyykkyjä vaikka etukyykkyä boksille rentoutuksen kera ja maastavetoa korokkeella seisten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lähtö voi olla keskivartalon tai etureisien heikkoudesta. Keskivartalolle jalannostoja, salkkunostoja ja kiertoja. Vinot vatsat ja alavatsa auttaa maastavedon lähdössä. Etureisille sitten kyykkyjä vaikka etukyykkyä boksille rentoutuksen kera ja maastavetoa korokkeella seisten.

Jep, välillä ku ottaa mavet korokkeen päältä (5-10cm) niin on sitten se irroitus eri helpon tuntuinen ku koroke otetaan pois.

Kiitoksia vinkeistä. Tuota korokkeen päältä vetelyä vois nyt sitten harrastaa jonkin aikaa ja toivoa, että se tois sitä potkua siihen irrottamiseen.

Tein tänään toista kerta IKINÄ mavea.
3x10 60kg:llä.
Onko mimmonen tulos kun en oo ikinä tehny mavee..ihan normi vai mitä.. 160/60 on noi mitat.
Kaveri ainakin sano että tekniikka pitäs olla suht kunnos.

Tein tänään toista kerta IKINÄ mavea.
3x10 60kg:llä.
Onko mimmonen tulos kun en oo ikinä tehny mavee..ihan normi vai mitä.. 160/60 on noi mitat.
Kaveri ainakin sano että tekniikka pitäs olla suht kunnos.

Kyllä se noilla mitoilla on. Itse hieman painavampana nostin ykkösen 100kg:lla kun ensimmäistä kertaa kokeilin...

Itekki vetelin pari kuukautta sitten ekoja kertoja mavea ja jos kolmen viikon jälkeen tein 3x10 100kg. Liikkeeseen tuli kyllä sellanen mieltymys hetkessä, koska se vain on mukava. Voimat tosin vie pariksi päiväksi. 170/70 olen ja 17 vuottapa.

Nimenomaan.
Perse pitkälle menet kyykkyyn (jalat polvesta n.90 astetta), tangosta kiinni myötäotteella ja jalat melkein kiinni tankoon. Siitä sitten selkä niin suorana kuin pystyt ylös.
Jos salilla on joku jonka olet nähnyt mavea tekevän niin kysymään vain rohkeasti. Vaikka minkälainen mörkö niin silti he tykkäävät auttaa.

Nimenomaan.
Perse pitkälle menet kyykkyyn (jalat polvesta n.90 astetta), tangosta kiinni myötäotteella ja jalat melkein kiinni tankoon. Siitä sitten selkä niin suorana kuin pystyt ylös.
Jos salilla on joku jonka olet nähnyt mavea tekevän niin kysymään vain rohkeasti. Vaikka minkälainen mörkö niin silti he tykkäävät auttaa.
Ite otan kyllä tangosta ristiotteella, pysyy paremmin käsissä.

ristiotteella tein itekki ykkösistä kolmoseen asti, mutta esim 6-8 toistoa tein mavea myötäotteella olettaen että ote kovenee ajan myötä kun ranteetkin saavat oikeanlaista treeniä mavea ajatellen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom