Mave

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j-csm
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
...On vaikee neuvoa ennenku on nähny sun vetotyylin. Jos saat videolle sun jonkun suht tiukan ykkösen niin neuvon mielelläni sen mitä pystyn? :) ...
Kiitosta, pidetään mielessä. Ihan heti en ole ykköstä koittamassa, mutta kun sen teen pitää ottaa talteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
olen reilu puolitoista kk treenannut. toista kertaa elämässäni tein maastavetoa. 3x10x60kg helposti meni sarjat, mutta sarjan jälkeen tuntui oudolta alaselässä. tein siinä ko päivän treenit loppun. noh tämän jälkeen ollut selkä viikon kipeä. kävin lääkärissä, lääkäri totesi lihastulehduksen alaselässä. antoi tulehduslääkkeet nyt käyttänyt niitä vajaan viikon ja selkä vieläkin jumissa. jos ei kohta helpota mentävä uusiksi lääkäriin. olisiko tämä voinut aiheutua maastavedosta? kaveri sanoi ainakin että hieman yläselkä olisi pyöristynyt vedon alkuvaiheessa. aloittelijan tekniikka virhe kenties?

Pelottaa edes testailla tuota vielä .. Tarvii jonkun joka on nostellut vähän enemmän punttei kattoo tekniikan vierelle kuntoon :)

Vetoa pidetään aivan turhaan "vaarallisena" liikkeenä. Suurimmat loukkaantumiset sattuu ihan tekniikkavirheistä, ja niistä ehkä yleisimmät on se että tanko on liian kaukana jaloista, ja luulen että kakkosena tulee se että ei osata painaa happea oikein vatsaan ja hinataan selällä ilman vatsan tukea.. Tai ainakin näistä osasyistä johtuvat mielestäni suuri osa vammoista.

pelkkäähauberssonia, yläselkä saa kyllä pyöristyä tiettyyn pisteeseen asti kuhan alaselkä on tiukkana, niinkuin aikasemmalla sivulla on mainittu.

Eri asia kyllä jos jo 60 kilolla niin käy..
Ja tässä samalla muillekin, jos on ongelmia vedossa niin jos pystyy niin laittakaa videota vaikka tänne niin voidaan sitten porukalla miettiä että mikä siinä mättää niin saadaan vähemmän loukkaantuneita huippunostajia enemmän tulevaisuudessa :)

joo sitäpä itekki ihmettelin ku sarjat menee kuitenki iha normisti ja vois isommallakin kepeesti tehdä. oli vaan vasta toinen kerta kun ko liikettä tein niin uskaltanut isompia heti alkuun iskee, että saisi vähän tekniikkaakin alkuun. enhän ole vasta kuin vajaa 2kk treenannut. tiedä sit mistä toi selkä jumii mennyt tai lihastulehdus tullut.

joo sitäpä itekki ihmettelin ku sarjat menee kuitenki iha normisti ja vois isommallakin kepeesti tehdä. oli vaan vasta toinen kerta kun ko liikettä tein niin uskaltanut isompia heti alkuun iskee, että saisi vähän tekniikkaakin alkuun. enhän ole vasta kuin vajaa 2kk treenannut. tiedä sit mistä toi selkä jumii mennyt tai lihastulehdus tullut.

Kokeile ens kerralla lyhyempiä sarjoja, itellä on nyt selkä jumissa (hyvällä tavalla),vaikka toistomäärät oli 5,4 ja 3.

Kokeile ens kerralla lyhyempiä sarjoja, itellä on nyt selkä jumissa (hyvällä tavalla),vaikka toistomäärät oli 5,4 ja 3.

joo oon perehtynyt asiaan ni varmaan parempi vähä lyhkäsempää vedellä. lääkäri tosin kielsi kyykyn ja maven vähäksi aikaa. pitää vahvistaa selkää siis muilla liikkeillä. harmittavaa jättää kaksi kropalle parasta liikettä sivuun.. en keksi sille selkätulehdukselle kyllä muuta syytä kun tuon maastavedon.

Mavessahan suositaan ihan kutosiakin vaikka lihaa hankitaan. Joskus tein pitkää mave sarjaa ihan loppuun asti, niin ei kyllä tullut lumihommista yhtään mitään :D

Itse tein muutaman kuukauden alkuvuodesta mavea 4*10 sarjoilla. Liikkeen tein jalkavoittoisesti, koska selkä tuntui paljon vahvemmalta jalkoihin nähden. Alun pieniä jumeja lukuunottamatta kokeilu oli varsin onnistunut, voimat kasvoivat, keskikroppa vahvistui ja takareidet+persus sai kivasti lihaa lisää. Pahimmat jumit olen saanut juuri maximi kuutosilla.

Onko ristiote mavessa aiheuttanut kenellekään mitään kiputiloja? Mulla tuntuu vasemmman käden kyynärpään seuduilla vihlovaa kipua aina kun ojennan kättä suoraksi. Kipu ilmeni kyllä vasta tänään, mavea tein jo sunnuntaina. Saattaa tietty johtua koneen ääressä löhöämisestä, mutta olen kuitenkin oikeakätinen, niin luulis että tenniskyynärpää iskisi oikeaan käteen ennemmin kuin vasempaan..

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko ristiote mavessa aiheuttanut kenellekään mitään kiputiloja? Mulla tuntuu vasemmman käden kyynärpään seuduilla vihlovaa kipua aina kun ojennan kättä suoraksi. Kipu ilmeni kyllä vasta tänään, mavea tein jo sunnuntaina. Saattaa tietty johtua koneen ääressä löhöämisestä, mutta olen kuitenkin oikeakätinen, niin luulis että tenniskyynärpää iskisi oikeaan käteen ennemmin kuin vasempaan..

Ristiotteen ei pitäisi aiheuttaa mitään tenniskyynärpäitä, vaan enemmän hauiksen jänteen vammoja ja lihasepätasapainoja. Sitä tulee kuitenkin lähes poikkeuksetta vedettyä vähän vinoon kun käyttää ristiotetta. Eli kannattaa vaihdella sarjasta toiseen tai treenistä toiseen. Tai vedellä sormilukolla tai remmeillä.

Remmit voi unohtaa heti kättelyssä.
Idea on siinä että vetäessä ei pidä missään nimessä yrittää koukistaa käsiä. Käsien tulee olla rentona, ja ennen kuin tanko irtoaa maasta niin löysät on otettu pois.

Remmit voi unohtaa heti kättelyssä.
Idea on siinä että vetäessä ei pidä missään nimessä yrittää koukistaa käsiä. Käsien tulee olla rentona, ja ennen kuin tanko irtoaa maasta niin löysät on otettu pois.

No joo no jos on pienet sormet, niin usein on sitä kautta heikko grippi ja näin ei tule ikinä nostettua kunnon rautoja, mihin esim. keskivartalo, jalat ja pakarat pystyisi. Jos kilpailee niin ehkä silloin ei kannata, vaikka esim. WSBn miehet on sanonu, että grippitreenit erikseen ja vedä remmeillä jos ei näpit kestä. Ainakin itellä ja parilla tutulla ei grippi kehity ollenkaan vaikka veteliskin ilman remmejä.

Mulla ainaki meni ohi toi grippiongelma, kun kärvisteli vaan pari kolme kuukautta ilman remmejä. Selkäpäivän päätteeks forkut oli aika kipeet, mut kyl se siitä ja puristusvoimat kasvaa...

voiko maven jälkeiset selkäongelmat johtua kun minulla on lievä skolioosi ja oikea jalka 1cm lyhyempi kuin vasen. eli onkohan ryhti tj olla liikkeessä vähän jo vituillaan kun oikea puoli on alempana kuin vasen. voisiko tästä johtua että mavessa aina juilii alaselkään vaikka onkin kevyet painot vielä. tulipahan myös lihastulehdus selkään ja nyt ollut 3viikkoa kipeä, tosin viikon olen jo käynyt kevyesti nyt salilla

Kyllä toi skolioosi varmaan vaikuttaa, kun itelläkin tulee vedosta selkä kipiäksi. Ja itellä on skolioosi kans. Tosin ei kauhian ikävällä tavalla, eli luulen että se on lihaskipua vaan. Eikä kestä kuin pari päivää. Nyt olen vedellyt sellaisella 85-90 painolla 4x8. Mikä on itelle ihan tarpeeks. Tosin olen mehustellut vaikka ihan selälle vittuillakseni vielä parit minuutit teräsmies-liikkeitä kaupan päälle.

Itse asiassa selkä tuntuu paljon paremmalle nyt kun pari kuukautta on tälläistä harjoittanut vähintään kerran viikkoon ja särkykin on paljon vähäisempää.

Ristiote mavessa ei ehkä olekaan niin kova sana kuin luulin. Aluksi tuntui miehekkäältä vetää ilman remmejä, mutta pienenä vihlontana alkanut tunne alaselän oikealla puolella ei enää ole pientä, vaan häiritsee nukkumista. Ilmeisesti rasitus on vähän toispuoleista, kun oikea käsi on vahvempi, ja olen luonnollisesti käyttänyt sitä vastaotteella raskaammissa sarjoissa ( vasen käsi myötäotteella ).

Onko ihmisillä paljon kokemusta tällaisista jumeista? Kun kroppaa taivuttaa oikealle, kyljessä vihloo, samaten kun yrittää vaihtaa asentoa sängyssä, eli kääntää ( taas ) kylkeä oikealle. Luulen, että tekniikka on ollut muuten ok, olen aloittanut noston aina jaloilla, keskivartalo tiukkana jne. Sarjat olen kyllä tehnyt vain hipaisemalla tankoa lattiaan, en pysäytyksillä.

Tää syö vähän motivaatiota, kun on selkä muutenkin ollut jumissa enemmän tai vähemmän salitreenin aloittamisesta lähtien, eli ei ole mitään uutta tämä tilanne.

Joo, mut jos joku osaa neuvoa jotain hyödyllistä, olen erittäin kiitollinen.

Kuinka anteeksiantamatonta on käyttää remmejä boditreenissä? Itsellä ei ainakaan ote pidä 150 kiloa isommilla (*heikko), jos sarjan pituus venyy yli 3 toistoon. Remmejä ei tietenkään pidä liikaa huorata jokaisessa liikkeessä, mutta ei kai se väärin ole raskaimmissa sarjoissa käyttää, kun ei voimanostosta puhuta?

Itsellä tulee ainoastaan mavessa käytettyä remmejä, ei muissa liikkeissä.

Kuinka anteeksiantamatonta on käyttää remmejä boditreenissä? Itsellä ei ainakaan ote pidä 150 kiloa isommilla (*heikko), jos sarjan pituus venyy yli 3 toistoon. Remmejä ei tietenkään pidä liikaa huorata jokaisessa liikkeessä, mutta ei kai se väärin ole raskaimmissa sarjoissa käyttää, kun ei voimanostosta puhuta?

Itsellä tulee ainoastaan mavessa käytettyä remmejä, ei muissa liikkeissä.

Tsekkaapa tuolta: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40916&page=4 Timban posti. Kulmasoututredi, mutta pätenee maveen yhtä lailla. Remmeistä asiaa myös tuota edeltävällä sivulla. Mielestäni, jos forkut/grippivoima pettää mavessa, voi hyvin käyttää niitä remmejä että saa alaselkä ja muut maveen osallistuvat lihakset "ansaitsemansa" vastuksen.

Tossa vielä mainitsemani posti yksittäin. Muiltakin hyviä pointteja tuolla linkin takana.

Timba79 sanoi:
Samaa mieltä, forkut voi treenta sitten rannekäännöillä. Tämä siis jos kehoa rakennetaa, voimailijalle tietysti se näppivoima on erittäin tärkeä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom