assis: -Periaatteessahan me tosiaan ollaan samaa mieltä. Ei se vedon tekniikka todellakaan pitäisi siis muuttua siitä hyvin opetellusta aloitustekniikasta sinne 10 vuoden päästä tehtävään maksimivetoon, mutta paljon ehtii tapahtua tuossa matkalla.
Tuolla ei siis meinata sitä että odotetaan se 10 vuotta sitä maksimin yrittämistä, vaan se, että tuolla matkalla ne omat vahvuudet ja heikkoudet on varmasti ehtineet tulla jo esille, harjoituksella on ehditty vahvistaa heikkoluksia ja opittu käyttämään hyväksi vahvuuksia. Näitä pieniä viilauksia on paha lähteä tekemään sellaisen, jolla ei ole juurikaan voimapohjaa, liikkeen hahmottaminen vielä peilin/kaverin varassa ja niin päin pois.
Eli vaikka täydellisessä maailmassa tuon pitäisi mennä niin, että se alkuun opittu ultimatetäydellinen tekniikka säilyisi aina ja juuri sillä tekniikalla nousisi ne suurimmat raudat, niin tässä epätäydellisessä maailmassa missä ikävä kyllä elämme, tuo harvoin toimii. Suurella osalla ne tekniikat alkavat ajan kanssa muokkautua vahvuuksien kautta, jotta enempi rautaa nousisi. Sehän johtuu vain siitä, että se alun tekniikka ei välttämättä ollutkaan itselleen sopivin voimantuotoa ajatellen. Tieten vammat ym. asia erikseen, mutta se onkin jo eri juttu se.
Huipulta löytyy kovia vetäjiä varsin monin eri tyylein, joten ei ole sellaista yleistystä kuin "biomekaanisesti optimaalisin tekniikka", koska se on jokaisella hieman eri, johtuen juurikin kropan mittasuhteiden eroista ja niin päin pois.
Ja kuten Fuhreri tuossa jo kerkesi puolestani huuteloimaan, mun lähtökohta ohjaukselle on aina se liikkeen turvallisuus ja helposti opittavuus. Ja kun täällä aloittelijoiden osastolla ollaan, niin nuo kuiten on lähtökohtaisesti ne tärkeimmät pointit se vetelyn aloittamiseen. Ja nuilta näkökannoilta nuo Rippetoen videot mun makuun toimii hyvin.
Ja kaikki ylläoleva on siis vain ja ainoastaan mun mielipiteitä ja ajatuksia, eri mieltä voi ja mahdollisesti kannattaakin olla. Pääasia kuiten on että vetää, riippumatta miten sen sitten tekee, kunhan ei itseään telo :D