Mave

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j-csm
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten alas mennä maastavedossa, jos salilla ei ole virallisia standardikiekkoja, jolloin kaikkien levypainojen (5-10-15-20... kg) halkaisija on sama? Noillahan ala-asennon tietää siitä kevyestä maakosketuksesta. Esim. mä laittaisin tankoon kymppejä, jotka on halkaisijaltaan pienempiä, kuin noi standardit.

Mitä riskejä ja huomioitavaa on, jos fiiliksellä vetelee menemään ilman maakosketusta? Ei ole edes oikein mitään mitä laittaa korokkeeksi. Olen joskus koittanut laittaa kiekkoja alle, mutta se on hankalaa. Onko parempi laittaa sinne alle kuitenkin jotain, vai haittaako, jos ala-asento jää "ilmaan"?

Tekniikka muuten on suht kunnossa. Toivottavasti kysymys oli selkeästi esitetty:thumbs:

No sehän on ku korokkeelta vetoa jos normaalia pienemmillä kiekoilla vetää. Kyllä mää kikkailisin jotain koroketta sinne tangon alle jos joutuisin pienemmillä kiekoilla vetämään, tai sitten vetäisin maasta asti pitemmällä liikeradalla. Jos mavea on tarkoitus tehdä niin tehdään sitten maasta asti. Ja tosiaan kuolettamalla se tanko joka toiston jälkeen. Ilmeisesti sarjapainot rajoittaa sulla tuota levyjen käyttöä, joten ei muuta ko tsemppiä että pääset 60kg niin ei tartte sitten enää kikkailla. Tai sitten toivotaan salille pienempiä täysikokoisia kiekkoja:)

Ok, kiitti! Vielä jos on näkemyksiä niin kuulen mielelläni lisää.

Laske vaan tanko maahan asti. Paljon helpompaa kun voi ottaa uudet paineet keskivartaloon ja korjailla otetta tarvittaessa. Ja vähänkin isommilla romuilla uskoisin ainakin itselläni tekniikan kusevan jos yrittää roikottaa tankoa koko sarjan ajan.

Ja jos yhtään amerikkaa taitaa niin liikkeen nimi deadliftkin kertoo paljon siitä kuinka se pitää tehdä..
Kuolleen raudan liikuttaminen on kaikkein raskainta. Jos ottaa kunnon pompusta niin voi lisäillä varmaan 10-15 kiloa tai 1-2 toistoa lisää.

Tuli vielä mieleen tuosta tekniikan kattomisesta. Jos sulla on reenikaveri ja jommalla kummalla kamerakännykkä. Ni toinen voi siitä sivusta kuvata, et missä asennossa se selkä pysyy. Ite oon tämmösen kerran toteuttanu ja näyttihän tuo tekniikka olevan ihan kunnossa.

Laske vaan tanko maahan asti. Paljon helpompaa kun voi ottaa uudet paineet keskivartaloon ja korjailla otetta tarvittaessa. Ja vähänkin isommilla romuilla uskoisin ainakin itselläni tekniikan kusevan jos yrittää roikottaa tankoa koko sarjan ajan.

Kannattaa opetella pitämään ne paineet koko sarjan ajan, myös silloin kun kuolettaa tangon. Jos joka kerta antaa paineet ulos ja ottaa takas, voipi käydä selkä kipeeks. Paineiden pito ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö voisi hengittää välissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eilen maastavetoa ekaa kertaa, päivällä ei mitään eilen illalla ja tänä aamuna selkä,polvet takareidet aika jöötissään. koskee jalkoihinkin kun menee kyykkyyn ja selkä tuntuu välillä melko ärsyttävältä
normaalia?

Yksi kysymys olisi noihin sarjapainoihin liittyen. Eli kannattaisiko pitää sarjapainot sen verran "kevyinä", että viimeisenkin sarjan viimeinen toisto tulee tyylipuhtaasti? Itsellä kun pakkaa tuo "paketti" hajoamaan, jos viimeiset toistot vedetään ns. hampaat irvessä. Toisaalta taas noilla "kevyillä" painoilla tehdessä tuntuu, että ei olisi mavea tehnytkään.

Vetoa ei kannata tehä muutenkaan ylipitkillä sarjoilla. 5x5 tai joku 5-6x3 on ihan hyvä.
Sillon voi sarjapainot pitää kohtuullisen suurina ilman että joka sarja on hirveetä riiputusta.
Voimanosto sit erikseen

Kannattaa opetella pitämään ne paineet koko sarjan ajan, myös silloin kun kuolettaa tangon. Jos joka kerta antaa paineet ulos ja ottaa takas, voipi käydä selkä kipeeks. Paineiden pito ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö voisi hengittää välissä.
Tämäpä olikin ihan uutta tietoa. Itellä ollu tapana puuskutella raskaissa sarjoissa viimeisten toistojen välissä ihan urakalla ja nimenomaan tuo hengittäminen käy vaikeeksi jos yrittää samoilla paineilla koko sarjan.

Asia on eri sit jos tykkää ottaa muutaman sekunnin huilin siellä alhaalla ennen seuraavaa rutasua. Silloin voi kyllä päästää paineet pois ja ottaa sit uudestaan. Tällöin siis jokainen toisto on ikään kuin ykkönen vaikka sarja jatkuukin.

Mutta jos tehdään melko nopea kuoletus ja taas toisto, silloin kannattaa pitää paineet yllä ja selän nikamat lähtövalmiudessa koko ajan.

Zone-sarja -42%
Kun nyt vauhtiin päästiin, niin kysytäänpä vielä yksi mieltä askarruttava kysymys. Eli kuinka nuo paineet sinne kroppaan kerätään? Itse olen ymmärtänyt sen niin, että kunnolla happea sisään ja sitten jännitetään keskivartalo tiukaksi. Olenkohan ihan hakoteillä?

^kunnon hapet ylhäällä, ja kannattaa tosiaankin yrittää "nielasta" ne ja painaa alas vatsaan ne, ei rintaan silleen että pää punottaa ennenku on ees kädet tangossa.

Ottaakos porukka lämmittelysarjoissa kunnon paineet ennen kun rupee vetelemään? Itse en niihin aina niin jaksa keskittyä kun tulee nätisti selkä suorassa ilman sen kummempaa nostoon "virittäytymistä".

Paineet oppii ottamaan ajan kanssa. Kun paineet on kunnolla otettu, nosto tuntuu tukevalta ja helpolta. Myös asennon pitäminen on helpompaa. Kuten fuhrer sano, paine pitäis tuntua aikalailla tuolla alavatsassa. Ikään kuin yrittäisit painaa mahaa vyötä vasten paineiden avulla.

Itse otan paineet sisään kaikissa sarjoissa, pelkällä tangolla tehdessäkin. Tuntuu kivemmalta nostaa kun pysyy alaselkä näin paremmin asennossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom