BB PRO Marko Savolainen

Noh ei se lehti juttu ollu paha! en ymmärrä mitä kukaa muu alkaa asiasta lässyttämään kuin marko itse ... porukka itkee täällä kaiken kui paska kp on ... c'moon kumminkin suomenkehorakennus on tällä tasolla KP:n ansiosta....Kp:n panostus ja työ lajin eteen on ollu todella suurta =) olihan se suht karkeesti kirjoitettu markosta , mutta täyttä asiaa...

Mutta mutta kp:n kommentit on tommosta linjaa aina ollut =) miten esim bisleyn arvostelut.

Mutta täällä aikuiset ihmiset itkee että lopettavat lehden tilaamisen kun markosta puhutaan ilkeästi ? ei Markosta puhuttu ilkeästi ...

kp_n kakkosnicki ?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh ei se lehti juttu ollu paha! en ymmärrä mitä kukaa muu alkaa asiasta lässyttämään kuin marko itse ... porukka itkee täällä kaiken kui paska kp on ... c'moon kumminkin suomenkehorakennus on tällä tasolla KP:n ansiosta....Kp:n panostus ja työ lajin eteen on ollu todella suurta =) olihan se suht karkeesti kirjoitettu markosta , mutta täyttä asiaa...

Mutta mutta kp:n kommentit on tommosta linjaa aina ollut =) miten esim bisleyn arvostelut.

Mutta täällä aikuiset ihmiset itkee että lopettavat lehden tilaamisen kun markosta puhutaan ilkeästi ? ei Markosta puhuttu ilkeästi ...

Sun mielestä siis Kp saa "lässyttää" julkisesti Markosta mut muut ei sais kommentoida eli lässyttää sit kp:n juttuja Markosta? Hmmmmm...:jahas:
 
Sun mielestä siis Kp saa "lässyttää" julkisesti Markosta mut muut ei sais kommentoida eli lässyttää sit kp:n juttuja Markosta? Hmmmmm...:jahas:

Ei ole kohteliasta lässyttää kenestäkään , mun mielestä Kp ei lässyttänyt vaan puhuin asiaa , munuaisesta ja kisaamisesta .... karskisti toki kirjoitti , mutta ei minun mielestä rumasti...
sanoin että mitä muut alkaa itkemään kauheasti asiasta ... esim että nyt on pakko lopettaa lehden tilaus ... WTF eihän toi juuri edes pahasti markosta kirjoittanut =)

Ymmärrän että marko itse "suutahti" tosta mutta että jokainen teini kotona kimpoilee asiasta :D

Ainut johon kp "syylistyi" oli että luetun ymmärtäminen ei natsannut tällä kertaan =)
 
^kukaan mitään itke..ihan vaan toteavat vaan..ja epäilen ettei nää "kimpoilijat" oo ihan kaikki niitä teinejä.. ;)
 
nii ni joo tässä ketjussa..mä ajattelin vähä laajemmalti kuin tätä nettimaailmaa.. jos kp katsoo oikeudekseen kirjoittaa tuollaisia tekstejä sen kummemmin itse asianosaiselta kysymättä..on myös ihmisillä oikeus kertoa oma mielipiteensä,ilman että joku on heti sitä leimaamassa lässyttämiseksi/itkemiseksi..se oli mun pointti.
 
Mielenkiintoinen tapaus tuo KP, en hauku, mutta sanon suoraan, että se jäbä elää jossain ihan omissa maailmoissaan (onneksi bodybisnes nyt ei hänestä mitään rikasta tee...joten saa sepitää mitä haluaa).
 
Olipas aivopieru koko juttu. Vittu mitä paskaa!
 
Ourama pyysi jo anteeksi Bodyn nettisivuilla:

Pyydän anteeksi Suomen kaikkien aikojen kovimmalta ammattilaiskehonrakentaja Marko Savolaiselta, koska tein virheen kirjoittamalla harkitsemattoman mielipiteeni BODY-nettilehteen 12. toukokuuta. On totta, että on täysin Marko Savolaisen asia mitä hän tekee ja miten hän elää.

Tämän takia soitin tänään kello 16.30 Markolle ja juttelimme noin tunnin ajan hyvässä hengessä. Pyysin häneltä anteeksi asian johdosta.

Vaikka emme ole viime aikoina olleet paljoa yhteyksissä, ystävyytemme on ja pysyy tämänkin jälkeen.

Pyydän myös anteeksi Markon faneilta ja BODY-nettilehden lukijoilta vielä kerran harkitsematonta kirjoitustani, jonka poistin kirjoitettuani tämän tekstin.

Franco Columboa mukaillen, kehonrakentaja voittaa!

KP Ourama, päätoimittaja
BODY


http://bodylehti.fi/?cid=5617
 
Se olis kova paikka, jos lehti kaatuisi, kova paikka KP:lle. Mike ja minä pistettäis Pakkotoisto.com lehti pystyyn Bodyn tilalle ja haalittais siihen kaikki parhaimmat kirjoittajat ja kuvattavat! ;) Tästä on puhuttu jo monta vuotta. Imo, toi anteeksipyyntö oli vain oman lehmän ojassa pitämistä, sillä kovia kilpailijoita Body-lehdelle löytyy, jotka mielellään ottaisivat paikan lehtihyllyssä.

Yhä olen sitä mieltä, että Body-lehden jutut junnaavat paikallaan ja esim kielioppi on ala-arvoista! Lehden taso on laskenut kuin lehmän häntä ja KP:n kirjoitukset vain edesauttaa pohjalle putoamista.
 
(vaikka läppääkin, niin kaikille muillekin) Oikeesti, älkää laittako lehteä pystyyn, uskokaa jo että toi printtimedia on auringonlaskun bisnes ja siihen on ihan turha enää ainakaan kenenkään uuden lähteä, ellei nyt halua tarpoa samassa suossa kuin vanhat tekijät.

Se efortti mitä johonkin kälyseen lehteen laittaa, niin voisi koota parhaita tyyppejä, jotka tietää jostain jotain ja pistää nettisivusto pystyyn, joka keskittyy artikkeiden julkaisuun. Siihen vielä kun joku keksii jonkun ansaintapolitiikan, niin hyvä homma!

Printtiin ei kannata satsata, koskaan se ei tule kuolemaan, mutta tosiasia on että markkinat eivät enää siellä ole.

(näin keskustelin erään kustantajan kanssa töiden ohella ja olen itsekin samaa mieltä)
 
(vaikka läppääkin, niin kaikille muillekin) Oikeesti, älkää laittako lehteä pystyyn, uskokaa jo että toi printtimedia on auringonlaskun bisnes ja siihen on ihan turha enää ainakaan kenenkään uuden lähteä, ellei nyt halua tarpoa samassa suossa kuin vanhat tekijät.

Se efortti mitä johonkin kälyseen lehteen laittaa, niin voisi koota parhaita tyyppejä, jotka tietää jostain jotain ja pistää nettisivusto pystyyn, joka keskittyy artikkeiden julkaisuun. Siihen vielä kun joku keksii jonkun ansaintapolitiikan, niin hyvä homma!

Printtiin ei kannata satsata, koskaan se ei tule kuolemaan, mutta tosiasia on että markkinat eivät enää siellä ole.

(näin keskustelin erään kustantajan kanssa töiden ohella ja olen itsekin samaa mieltä)

Saanen olla eri mieltä. Lehtialalla työskennelleenä voin sanoa, että hiipumisen merkkejä ainakaan myynnin osalta ei olla havaittu. Kaikenmaailman iPadit ja virtuaalikämmenkojeet ovat yhä superhankalia. Lehti lähtee helposti kainaloon, kun ollaan vaikka matkalle lähdössä. Lehti on kulutustavaraa. iPadia sun on kannettava jatkuvasti mukana. Lehden voi heittää tai jättää seuraavalle kun olet sen lukenut. Esim kirjoistahan puhuttiin jo vuosia sitten, ettei kannata painaa niitä. Kuitenkin kirjat yhä myy ja kustantajat painavat niitä täyttä häkää. Libristin lapsenlapsena koen velvollisuudeksi puoltaa printtimediaa. Vaikka tulevaisuus puskee päälle, ennen suurta innovaatiota (kuten vaikka halpa, paperinohut, muovinen iPad, jonka voi taitella takataskuun) printti on ja pysyy ja ihmiset ostavat niitä tiedonjanoisina.

Ehkä Virtamon Jounillakin voisi olla mielipiteensä tästä, koska hän on ollut printtimediassa koko ikänsä mukana?
 
Saanen huomauttaa, että sun nykyinen otanta on lehtipisteestä, jossa ihmiset oikeasti etsivät jotain luettavaa koneeseen, mutta kun katsot asiaa hieman laajemmin, eli jokapäivästä kuluttajaa, niin ei se marssi kauppaan selailemaan lehtiseinää ja mieti että "mitä sitä lukisi". Tietyissä paikoissa tämä tosin saattaa näkyä positiivisena "piikkinä" , ja on varmasti lieveilmiö siitä, että lehtien tilauksen ovat hiipumassa, joten ne yksittäiset ihmiset vielä hakevat tutun lehtensä silloin tällöin kioskilta(mutta eivät tilaa sitä).

Ei. Lehtiä ei osteta enää impulsiivisesti, kun kaikki sama on netissä ja sehän tarkoittaa sitä, että lehtien tilaaminen loppuu. Yksittäisjakelu perustuu pitkälti kansien viehättävyyteen, mutta kun ongelma ei ole esillepano, vaan se että kuluttajat saavat kaiken lähtemättä kotoaan minnekään.

Raha tulee tilauksista, jos lehden levikki on huono, kukaan ei mainosta jne. Koko lehtien asetelma on pahasti alakynnessä internetin kanssa = ajankohtaisuus(tieto vanhenee heti), saatavuus(kestää että seuraava numero tulee), mainostaminen(pitää oikeasti muistaa, että mainostajat tuovat ison osan rahasta, mutta netissä voi senkin tehdä ja vielä kohdennetusti), kustannukset(taitto, levittäminen jne). Ei tartte olla printtimediassa, että tämän pystyy ennustamaan.

Tottakai printtimediaa pitää puollustaa, ei keskustelu ollut siinä. Mutta kannattaako siihen satsata paukkuja tässä vaihessa, jos mietit uutta bisnestä? Think again.

Väitän kyllä Bisley, että mä taidan tässä keskustelussa viedä pidemmän korren.

ps, omat keskusteluni kävin kustantajan kanssa joka vaihtaa miljoonia ja tehnyt bisnestä toistakymmentä vuotta ja heidän kirjasarjassaan on klassikkoja, jotka kaikki suomalaiset tuntevat. Silti kustantaja näki asian kuten yllä selitin.

Jounia olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, mutta en usko, että hänkään tuo tähän pakkaan mitään uutta näkemystä, miten rahaa yhtäkkiä tulisi rännistä lehtimedialle.
 
Lisää pökköä pesään. Kolme vuotta sitte väännelty kuvitteellinen pakkotoistolehti ja sen taitto.:D Mikakin pääs kanteen hyppimään.:D Julkaistiin muistaakseni Miken blogissa.
 

Liitteet

  • pakkotoistolehti.jpg
    pakkotoistolehti.jpg
    446,3 KB · Katsottu: 3 300
Pakko kompata tota printtimedian hidasta kuolemaa. Varsinkin jos unohdetaan jo instituution asemaan kohonneet sanomalehdet ja keskitytään jollekin marginaaliryhmälle kuten voimaurheilijoille suunnattuun julkaisuun. Jos tällä sektorilla haluaa tehdä jonkinlaisella julkaisutoiminnalla oikeasti rahaa on mielestäni esimerkiksi t-nationin konsepti melko nerokas ihan siedettävän sisällöntuoton, aktiivisen foorumin ja lisäravinnebisneksen yhdistelmällään.

Tilaisin kuitenkin pakkislehden... :nolo:
 
Back
Ylös Bottom