AMMATTILAINEN Markku "Sensei" Tikka

J..

Liittynyt
7.12.2010
Viestejä
5 797
Markku Tikka (tälläkin foorumilla tunnettu T-101) oli näköjään julkaissut blogissaan Q&A videon. Pätkä sisältää hyvää tietoa treenaamisesta ja ravinnosta, olisi todella hienoa, jos näitä tulisi lisääkin. Hyviltä valmentajilta on aina mukava katsella tämmöisiä infopaketteja.



Markun omia meriittejä löytyy seuraavanlainen lista:

Classic Bodybuilding +180 cm
FITNESS EXPO CBB SM 2012, 3. sija
Jyväskylä Body & Fitness 2012, 1. sija


Classic Bodybuilding +178 cm
FITNESS EXPO CBB SM 2008, 3. sija
Force Fitness Classic 2008, 4. sija
FITNESS EXPO CBB SM 2007, 10. sija
Turku Body & Fitness 2007, 3. sija

RAW Voimanosto
SPUL Voimanosto SM 2014 -105kg, 1. sija
GPA Big Boys BC Raw 2013 -110kg, 1. sija
SPUL Voimanosto SM 2013 -105kg, 1. sija
SPUL Voimanosto SM 2010 -110kg, 2. sija
SPUL Voimanosto SM 2007 -110kg, 3. sija

Miehen valmennettaviin kuuluvat/ovat kuuluneet muun muassa Tuomas "Tume" Kuronen, Anton Tammelin ja Tobias Cunningham...

cbb-vs-raw.jpg
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Markun siirtyessä voimanostoon on kyllä tullut seurattua aktiivisesti ja luettua blogia, hyvää kamaa!

Tarkennetaan sen verran, että en suinkaan ole "siirtynyt" voimanostoon, vaan itse asiassa ensimmäinen salitreeniin liittyvä laji, missa olen kilpailun aloittanut oli voimanosto. CBB tuli vasta sen jälkeen.

Toisekseen treenit meikäläisellä on aina ollut sekä voimaan että lihasmassaan keskittyviä, koska ne kaksi ominaisuutta ei sulje toisiaan pois, vaan pikimmenkin päinvastoin eli varsinkin naturaaleilla yksi on edellytys toiselle. Tosin minulle "voimabodaus" ei ole ikinä tarkoittanut sitä, että reuhotaan liikkeet huonolla tuntumalla mahdollisimman suurella painolla keinolla millä hyvänsä, vaan ensin treenissä tulee voimaliike/osuus ja sitten tuntumapohjaisempaa "massatreeniä".

Kisoissa ottanut, YT: 690kg

700kg pitää saada IPF varustuksella, niin sitten voi hyvällä mielellä eläköityä :)

Kovat on raudat cbb miehellä, hakkaa muuten lähes kaikki turkulaiset voimannostajat samalta salilta.

Eiköhän sieltä joku vaffempikin mahda löytyä... :D
Jos olisin salin vahvin/isoin (tästä tosin ei ole 82:lla pelkoa), niin vaihtaisin salia.
 
Jep siltä salilta löytyy tosi vahvoja ukkoja, mutta meinasinkin vähän niinkun natumiehistä vahvimpana, ja onhan tossa gym2000:nella muutama "voimannostja" omasta mielestään, ja yhteistulos taitaa jäädä vielä kohta 20v vuoden treenin jälkeenkin alle 700kg:n, ja ei siinä mitään vaikka jääkin, mutta ääntä ja uhoa löytyy, siihen malliin kun olisi maailman vahvin.
 
Tarkennetaan sen verran, että en suinkaan ole "siirtynyt" voimanostoon, vaan itse asiassa ensimmäinen salitreeniin liittyvä laji, missa olen kilpailun aloittanut oli voimanosto. CBB tuli vasta sen jälkeen.

Toisekseen treenit meikäläisellä on aina ollut sekä voimaan että lihasmassaan keskittyviä, koska ne kaksi ominaisuutta ei sulje toisiaan pois, vaan pikimmenkin päinvastoin eli varsinkin naturaaleilla yksi on edellytys toiselle. Tosin minulle "voimabodaus" ei ole ikinä tarkoittanut sitä, että reuhotaan liikkeet huonolla tuntumalla mahdollisimman suurella painolla keinolla millä hyvänsä, vaan ensin treenissä tulee voimaliike/osuus ja sitten tuntumapohjaisempaa "massatreeniä".

No mut rupes tuleen enemmän kyykky- ja mavevideoita ;)
 
Itekki tykkäsin ja lisää odottelen. Aiemmin tiennyt nimimerkin kyllä foorumilla, mutta en miestä nimimerkin takaa. Pitänee alkaa seuraamaan vähän tarkemmin, jos tulee yhtä hyviä tietopakettei jatkois.
 
Jep siltä salilta löytyy tosi vahvoja ukkoja, mutta meinasinkin vähän niinkun natumiehistä vahvimpana, ja onhan tossa gym2000:nella muutama "voimannostja" omasta mielestään, ja yhteistulos taitaa jäädä vielä kohta 20v vuoden treenin jälkeenkin alle 700kg:n, ja ei siinä mitään vaikka jääkin, mutta ääntä ja uhoa löytyy, siihen malliin kun olisi maailman vahvin.

Ok. 700kg yhteistuloksella ainakin itse paukuttelisin henkseleitä. Terveisin omapaino 68kg.
 
Pakko itekkin laittaa tänne vähän sanaa Markusta.

Aloitettiin viime syksynä yhteistyö kun penkkiskabojen jälkeen oli tarkoitus vetää vähän dieettiä ja päätin sitten palkata valmentajan ja Markku CBB ja voimannosto taustalla vaikutti olevan loistava mies tähän hommaan. Ja niin olikin. Treenit olivat juuri sellaisia kovia "voimabodaus" treenejä mitkä toimii mulle ja ruokavalio toimi kaikin puolin. Paino tippui juuri kuten Markku määräsi ja alkoi rasva katoilemaan.

Valitettavasti dieetin loppua säesti omat terveysongelmat ja tämän takia dieetti sitten keskeytyi. Mutta sen ajan kun sitä vedettiin niin homma pelitti todella hyvin.

Heti kun itsellä selkeytyy taas tavoitteet, niin otan todellakin Markkuun yhteyttä.

Kaikin puolin asiallinen ja pätevä kaveri, suosittelen.
 
Kuka täällä mistään testeistä mitään ookkaan puhunu. Ne ketkä siellä nyt kunnon hantteleilla nostelee ei pidä omaa käyttöään salaisuutena.
 
Kiitos kaikille positiivisista kommenteista :)
Mitään aikaväliä en mene sanomaan, mutta vastaavia info-videoita on tulossa lisää ...että ei ollut ensimmäinen ja viimeinen.

Ja wikipedia sanoo SENSEI termistä seuraavaa:

"Sensei (jap. 先生, sensei) on japanilainen nimitys, jota käytetään puhuteltaessa muun muassa opettajia, lääkäreitä, poliitikkoja ja muita auktoriteetteja. Sitä käytetään osoittamaan kunnioitusta minkä tahansa alan arvostetulle taitajalle. Esimerkiksi piirtämistä harrastava saattaisi kutsua kuuluisaa taiteilijaa senseiksi, vaikka tämä ei opettaisi ketään missään."

...kamppailulajitausta ei pakollista ;)
 
Onko Markku sulla enää intressejä kisata CBB:ssä vai onko siirtymä voimanostoon ainakin toistaiseksi pysyvä?
 
Onko Markku sulla enää intressejä kisata CBB:ssä vai onko siirtymä voimanostoon ainakin toistaiseksi pysyvä?

Kyllä minä CBB:ssäkin vielä meinaan kilpailla... olen vain sen tosiasian itselleni myöntänyt, että en ole tästä nuortumassa ja treenannutkin 15 v. eikä kärsityt vammatkaan ole mihinkään menossa, niin kyllä tämän elämän natulihasmassa on 95 %:sesti tässä. Voimanostossa taas koen, että vielä pystyn omaa suoritustani jonkun verran parantamaan... ainakin enemmän kuin lihasmassan lisäämisen suhteen. Toki CBB muutakin on kuin lihasmassan kehittämistä, mutta kondiksen osalta 2012 syksyn kunto oli parasta itseäni, että en siitä juuri parantamaan pääse kireyden ja massan osalta... esiintymistä ja viimeistelyä nyt aina voi parantaa.

Se että äärimmäisellä panostuksella ehkä saan tai ehkä olen saamatta kilon lihasmassaa vuodessa ei minua motivoi treenaamaan. Mutta voimatasojen puolesta taas olen nytkin viimeisen vuoden aikana sivunnut ennätystäni penkkipunnerruksessa ja tehnyt uudet ennätykset kyykyssä, maastavedossa, pystypunnerruksessa, dipissä ja monessa muussakin. Seuraavaksi on etukyykky vuorossa :)
 
Back
Ylös Bottom