Maastaveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samuk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens!
Mietin tässä vain sitä että kun tänään tein tiukan 6 toiston sarjan maastavetoa niin se ensimmäinen veto, kun tanko nousee maasta on aivan helvetin rankka. tuntuu että hajoaa siihen paikkaan mutta kun on sen kerran saanu ylös niin sitten loput toistot on suht helppoja. rauhassa lasken painot maahan ja teen uuden toiston. mikä ihme siinä on? :confused:

No ei tuo nyt kovin erikoista ole, mutta kun kunnolla lämmittelee niin ilmiö lievenee.

Oliskohan kyse siitä, että toisessa toistossa on jo paineet päällä ja keskivartalon on helpompi lähteä nostoon.

Toi ilmiö perustuu siihen, että kun lähdet ekaa kertaa vätemään, sulla on lihakset vielä rentoina, ns. ei ole paineita. Loput sitten menee helposti kun on jo jännitys päällä.

Penkissä toimii sama homma, koita joskus aloittaa nosto turvaraudoista rinnan korkeudelta, mulla ainakin kun laskee raudoille, irroittaa otteen ja sit lähtee uudestaa nostamaan nousee vain noin 85% maksimista.

Aika :david: juttu

Ja sitä rautaa ei lasketa maahan toistojen välissä! :whip: Pysyy selkä paremmassa kunnossa. Lisää aiheesta searchilla.

hmmm ite en ees alota maastavetoja maasta vaan siltä sopivalta nostokorkeudelta telineessä ettei tarvi riuhtoa heti lähtöön...
Toistojen jälkeen tanko sitten kiltisti siihen telineeseen "omalle paikalleen" Tosin tää sitten vaatii sen et salita löytyy ne sopivat telineet tangolle...

Originally posted by LSA_Vinnie
Ja sitä rautaa ei lasketa maahan toistojen välissä! :whip: Pysyy selkä paremmassa kunnossa. Lisää aiheesta searchilla.

Jaahas, tossa nyt ei ole mitään järkeä. Se paino pitää nimenomaan laskea maahan ja pysäyttää liike vähäksi aikaa ennen uutta toistoa. Muuten ei ikinä tule irrottamiseen maasta tarpeeksi voimaa.

Naurattaa välillä kattella salilla, kun jengi pompauttelee painoja maasta kauheella ryminällä toistojen välissä. Saat kaverit muuten vetää kanssa remmien kanssa, vinkkivinkki... Tosi karjut ei käytä kuin magnesiumia. :)

Originally posted by hiliviuskas
otappa myötäotteella ilman remmejä pelkällä mankalla yli kahenhuntin vetoja!:david:

Vois kokeilla seuraavana vetopäivänä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja sitä rautaa ei lasketa maahan toistojen välissä!

Originally posted by edelbrock
Se paino pitää nimenomaan laskea maahan ja pysäyttää liike vähäksi aikaa ennen uutta toistoa.

päättäkää nyt! :whip:

Minä oon tehny ton maastavedon siten että siihen rautojen ja maan väliin on jäänyt jotain vajaa 1cm verran väliä. Minusta ainakin noin tehtynä tuntuma selässä säilyy huomattavasti parempana, tiedä sitten saako tuolla tyylillä parannettua maastavedon ykköstä mutta ei sillä ole kyllä minulle mitään väliäkään.

Originally posted by testo
Eihän tuota liikettä voi sitten enää edes kutsua maastavedoksi, jos sitä ei nosta maasta asti. :david:

Tohon ei ole mitään lisättävää... mies puhuu vähän mutta asiaa..

ja ei sillä otteella ole mitään väliä ja itse en ole ikinä käyttänyt mitään muuta kuin mankkua.. oli painona sitten 100kg tai + 200kg

Originally posted by hiliviuskas
otappa myötäotteella ilman remmejä pelkällä mankalla yli kahenhuntin vetoja!:david:

Otin jo kiitos viime vetotreeneissä viime viikolla. Mä olen vetänyt viimeiset 6 vuotta pelkän magnesiumin kanssa, remmit on potareita varten.

Mitä fuulaa taas.. Totta helvetissä se rauta lasketaan maahan asti. Oli sitten kyseessä voimanostaja tai bodari. Taas on tietämys hankittu lukemalla.. kannattaisi joskus mennä sinne salillekkin ja oikeasti nostella niitä rautoja.

Jos vatsalihakset ovat paskassa kunnossa niin se rautojen maahan laskeminen on tuskaa, keskivartalon pettäessä. Eikä niihin vatasalihaksiin sitä voimaa tule tekemällä vatsa rutistuksia 256 kertaa illassa, vaan kunnon lisäpainojen kanssa!

Salilla näkee karmaisevia suorituksia. Egotrippailijat pompottelevat painoja maasta niinkuin koripalloja ja Joe Weiderin satulehdistä Continuous Tension-prinsiipistä lukeneet eivät laske painoja ollenkaan maahan, jolloin liike ei maastanostoa enää olekaan. Maastanosto = maasta nosto. Jos nostoja ei aloiteta maasta, useimmilla lantio nousee liian ylös ja selkä pyöristyy helpommin.

Suosittelen lämpimästi jokaisen toiston aloittamista maasta. Pysäytä paino alhaalla, varmista, että lantio on alhaalla (kuitenkin polvia korkeammalla, jossakin kyykyn ja puolikyykyn välimaastossa riippuen mittasuhteistasi) ja selkä suorana, katso yläviistoon. Aloita nosto yrittäen punnertaa jalkasi lattian läpi, älä anna lantion nousta hartioitasi nopeammin tai selän pyöristyä noston aikanakaan. Varmista, että tanko kulkee mahdollisimman lähellä vartaloa (=sääriin voi tulla naarmuja). Varmista alaslaskussakin selän suoruus. Jotkut suosittelevat laskemaan varsin nopeasti, jotta välilevyt eivät olisi liian kauaa potentiaalisesti vaarallisessa asennossa, mutta melko rauhallinen lasku lienee kuitenkin monille parempi.

Suositut

Back
Ylös Bottom