Maastaveto

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mitä mieltä ootte mavessa ja selkä puntissa ylipäätään remmien käytöstä..
Itte tykkään/tykkäsin tehä pitkään remmeillä kun liikkeen sai vietyä loppuun ja ei loppunu näpeistä paukut..Mutta sit aloin huomaan että puristus voimat on aika nolla ja lopetin remmien käytön.Ainoo mavessa vielä käytän remmejä kun käsistä loppuu paukut liian aikaisin..mutta tarkotus olis mavessakin remmeistä luopua!
No johan sä ite vastasit kysymykseesi. En ainakaan ite käyttäisi, ykkösissä voisin käyttää, mutta ei ainakaan mun tuloksilla ole vielä edes tarvetta.

En ite suosittele remmien käyttöä juuri kenellekkään missään. Etukyykyssä ehkä tarpeellisimmat..
Kyl se kannattaa kehittää sitä forkun ruutia samaan aikaan soutuliikkeiden ja vedon kanssa.
Mäkin joskus luulin tarvitsevani remmejä mut sit muistin vanhan ja viisaan sanonnan;
"kerran remmit, aina remmit" Eipä kaduta yhtään et sillon ku alotin ni jätin käyttämättä kokonaan.

En ite suosittele remmien käyttöä juuri kenellekkään missään. Etukyykyssä ehkä tarpeellisimmat..
Kyl se kannattaa kehittää sitä forkun ruutia samaan aikaan soutuliikkeiden ja vedon kanssa.
Mäkin joskus luulin tarvitsevani remmejä mut sit muistin vanhan ja viisaan sanonnan;
"kerran remmit, aina remmit" Eipä kaduta yhtään et sillon ku alotin ni jätin käyttämättä kokonaan.
No kyllä remmeillekin käyttöä löytyy. Ei niitä forkkuja tarvitse hapottaa kaikissa liikkeissä. Treeni menee monesti paremmin perille ku on remmit jolloin liike ei mene niin paljon käsille. En kuitenkaan missään nimessä kaikissa liikkeissä käyttäisi. Monissa liikkeissä saa isommat painot kun käyttää remmejä. Turha sitä on jäädyttää/hidastaa kehittymistä jossain liikkessä vain siksi että forkut eivät ole tarpeeksi vahvat. Treenaa sit ne forkut erikseen. Käyttää vaikka remmejä sit ku forkut alkaa olla väsyneitä.

Fuhrer: -Kun en tuota välineurheilua harrasta, niin vihjaseppa piskusen jotta miten nuo remmit nousee etukyykyissä tarpeellisemmaksi kuin vaikkapa vedon, soudun tai leukojen maratooni sarjoissa? Ei perkule syty lamppu nyt millään... Varmasti taustalla jokin sellainen logiikka mihin ei peruskoulun lyhyt matematiikka riitä :)

"En ite suosittele remmien käyttöä juuri kenellekkään missään. Etukyykyssä ehkä tarpeellisimmat.."

kyllä se joo vähän niin menee että "kerran remmit, aina remmit".
Pitää tosiaan vähentää remmien käyttö minimiin.
mavesta ei kyl tuu mitään ilman remmejä kun on menny opetteleen homman remmeillä!

Toi nyt on vähän virheellinen ajatusmaailma IMO. Minkä takia niitä remmejä ei sit käytä joka liikkeessä samantien? Ei voimanostajat tarvii remmejä vaikka vetää ja soutaa enemmän ku kehonrakentajat. Mun mielestä se on vaan turhaa käyttää niitä. Forkun ruuti on aika vitun tärkeä monessa liikkeessä.

E. risumies: Jos nostajalla on huono liikkuvuus tai liian isot lapaset niin remmin voi vetää tangon ympäri pitää remmistä kiinni että tanko pysyy paikallaan ;)
Jos siis käyttää olympic-tyyliä pitää tangosta. Selitinkö tarpeeks selvästi? :)

Itte en käytä remmejä missään, enkä aiokaan. Semmonen periaate, että jos ei raudat pysy näpeissä, niin se on kehon tapa ilmoittaa ettei niitä oo tarkoituskaan saada ylös vielä :)

Fuhrer: -Varmasti oli selitetty juurikin niin selkeästi kuin voi, mutta vaikka mä miten kääntelen mun kätösiä etukyykkyily asentoon, en perskuta vie keksi mihin väliin mä ne remmit nyt survasisin, jotta ne jotenkin mua auttais.

Mutta kaipa mulla on sitten riittävästi liikkuvuutta tai liian pienet lapaset, veikkaan kyllä ennemmin jälkimmäistä :)

Fuhrer: -Varmasti oli selitetty juurikin niin selkeästi kuin voi, mutta vaikka mä miten kääntelen mun kätösiä etukyykkyily asentoon, en perskuta vie keksi mihin väliin mä ne remmit nyt survasisin, jotta ne jotenkin mua auttais.

Mutta kaipa mulla on sitten riittävästi liikkuvuutta tai liian pienet lapaset, veikkaan kyllä ennemmin jälkimmäistä :)

Eli siis jos kädet ei taivu niin paljoa että saat sormet tangon alle niin voit vetää remmien silmukan tangon ympäri ja ottaa kiinni remmistä jolloin käsien ei tarvitse taipua niin alas.. Nikotiinivajauksen korjaus selvensi ajattelua :)

No joo, ehkäpä joku saa remmeistä apua noinkin... helpompi tosin ois vaihtaa otetta pn-tyylisestä siihen ristiotteeseen. vai tuleeko siinäkin isot hanskat taas tielle? On se hyvä että ei roiku kuin nuo nyörit tuossa harteista, niin eivät haittaa jumppailua kyykkypaikalla :D

edit. Niin, mavestahan tässä ketjussa oli kyse eikä remmien käytöstä yleensä... jatkukoon turinointi aiheesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Itse käytän remmejä mavessa isommilla painoilla, ennen en käyttänyt kun käytin ristiotetta, nykyisin myötäotteella. Jos tähtäisin voimanostajaksi, en remmejä käyttäisi, mutta näin sunnuntaibodarina se on aivan sama. Forkkuja voi treenata sitten muullakin tavalla kuin käyttämättä remmejä.

Itsellä remmit käytössä kulmasoudussa ja suorin jaloin vedossa. Ei vain viitsi taistella otteen kanssa yhtään enempää kuin on tarve, koska laakeroitu tanko ei ole mikään mukava pidettävä myötäotteella. Tämän lisäksi kuorman siirtyminen sormilta ranteisiin edesauttaa tuntumaa selässä. Vielä kun olisi remmit, jotka saisi kyynärpäihin kunnolla kiinni niin saisi kivaa vaihtelua treeniin

ite koitin juur viimeks ilman remmejä..ei pystyny vaikka aikapienet painot.tuli heti toi sormi aika kipeeks,ei jänne oikeen tykkää(venähtäny)
forkut kyllä tuntuu kasvavan :)

Käytän remmejä kaikissa selän vetoliikkeissä (vaakasoudut/pystyvedot), koska silloin saa paljon paremman tuntuman selkään. Saan kyllä tehtyä melkein samat paino/toistomäärät ilmankin remmejä, mutta silloin pumpissa on lähinnä käsivarret.

Maastaveto menee ristiotteella mukavammin kuin remmien kanssa, koska siinä ei sen kummoisempaa tuntumaa tarvi selkään yrittää hakea. Osa-mave (pukkiveto) taas vaatii remmit, koska niistä raudoista ei jaksa pitää kiinni (sama homma olankohautusliikkeissä).

Suorin jaloin mave yleensä remmien kanssa koska siinä en tykkää käyttää ristiotetta.

Muille lihasryhmille ei remmejä tule käytettyä... ainoana poikkeuksena pystysoutu tangolla, koska silloin pidän kiinni remmeistä enkä niinkään tangosta itsestään.

Onko sillä epäkkäiden kasvun puolesta väliä miten päin otteen pitää?

Mulla on tämmönen ryhtivika, että toinen lapa on hieman toista alempana, ja mä olen lisäksi satavarma, että mun vasen epäkäs on paljon kehittyneempi, koska niitä tunnustelemalla huomaa selkeän kokoeron lihaksessa. Kummin päin kannattaisi käyttää tässä tilanteessa ristiotetta vai olisiko tasainen vaihtelu parempi? Maastaveto mulla kuitenkin eniten sinne epäkkäisiin ottaa. Tässäkin kuussa olen tehnyt mavea 5x15.

Itse aloitin eilen maven ekaa kertaa tekemään, tekniikan kyllä hionu kuntoon ennen ku edes aloitin kunnol, 60kg oli tosi kevyttä kauraa, ens kerral sitten taas isommil "romuil" :D ja en käytä remmei

Joo tänään aloitin kans maven. ihan hyvältä tuntu. vähän alaselkä "väsyksissä" mutta kai se kuuluu ekaan kertaan :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom