Maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla vaan ei oo noista remmeistäkään oikein iloa. Kun on heikot forkut, niin ei noi remmitkään auta. Sitte ku ote alkaa livetä, niin tanko suunnilleen roikkuu niiden remmien varassa.

pistät ne niin kireelle, ettei ne pääse mihinkään roikkumaan, vaan pojottaa siinä kämmenessä, vaikket juuri yhtään purista.

e: tosin tuntuu sen teko hetken vähän vittumaiselta ranteessa :)

Tein tosta giffin

deadliFTT.gif

Mitenkäs sillon kun mulla on aina tapana pompauttaa tanko maasta uuteen repäisyyn tai miten sen nyt kuvaisi... onko se hyväksi vai huonoksi?

Mitenkäs sillon kun mulla on aina tapana pompauttaa tanko maasta uuteen repäisyyn tai miten sen nyt kuvaisi... onko se hyväksi vai huonoksi?

No ymmärräthän sä sen itsekin, ei se maastairrotus ainakaan paranemaan pääse jos pomputat.

Jos oikein reilun pompun ottaa niin se voi mielestäni olla jo pahasta selälle koska siinä se tangon aiheuttama veto ensin kevenee ja sen jälkeen äkisti rytkäisee kun pomppu loppuu ja paino on taas kokonaan käsillä.

No ymmärräthän sä sen itsekin, ei se maastairrotus ainakaan paranemaan pääse jos pomputat.

Jos oikein reilun pompun ottaa niin se voi mielestäni olla jo pahasta selälle koska siinä se tangon aiheuttama veto ensin kevenee ja sen jälkeen äkisti rytkäisee kun pomppu loppuu ja paino on taas kokonaan käsillä.

Eli se pitää vaan hitaasti laskee alas ja siitä heti uudestaan?
Kuselen näitä siks ku olen salilla seurannut tuota maastavetoa ni siellä näkee sen kymmenen eri tyyliä tehdä se...

Eli se pitää vaan hitaasti laskee alas ja siitä heti uudestaan?
Kuselen näitä siks ku olen salilla seurannut tuota maastavetoa ni siellä näkee sen kymmenen eri tyyliä tehdä se...

Niin näkee tosiaan.. Itse en tarkoituksella laskua hidastele, mutta pidän kuitenkin kontrollin painoihin ettei se ole mikään vapaapudotus. Luulen että mulla nosto- ja laskuvaihe kestävät yhtä pitkään.

Tästä olisi kyllä joku perusteellinen ohje paikallaan. Itsellä pysyy kyllä selkä suorana, mutta silti alaselkä on välillä kipeä :(

Toinen alaselälle ikävä liike on kyykky. Tekniikat kyllä on omasta mielestä kunnossa, silti tulee kipua. Enkä oikein tiedä mistä johtuu. Kyykyssä voisi olla että tulee liikaa etunojaa -> pitää kiinnittää siihen enemmän huomiota, mutta maven kanssa menee ihan sanattomaksi. Peileistäkin näkee että selkä on mavessa suora.. Kai se on sitten menttaalipuolella :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Turha niitä on millään korvaa. Vatsoja ja kylkiä vaan reilusti lisäpainoilla ja eri liikkeitä. Voimaa sinne pitää saada.

Turha niitä on millään korvaa. Vatsoja ja kylkiä vaan reilusti lisäpainoilla ja eri liikkeitä. Voimaa sinne pitää saada.

Mun mielestä voi olla ihan paikallaankin vaihtaa toinen liike pois. Molemmat liikkeet ottavat todella rankasti alaselkään ja voi mennä ihan suoraan ylitreeniin puolelle, jos niitä molempia yrittää tehdä kerran viikossa. Aika harvoin täällä neuvotaan tekemään hauiksiakaan kahta kertaa viikossa ;)

Mutta pointti kuitenkin, että jos kipeytyy oikeasti ja väkisin vääntää siitä huolimatta, niin hallaa siinä vaan kehitykselleen tekee. Jos haluaa perusliikkeissä pysyä, niin kyykyn voisi korvata etukyykyllä tai sitten maastavedon alataljalla. Ja jos tuota alataljaa käyttää perusliikkeenä, niin sitä on turha tehdä selkä staattisessa jännityksessä pelkillä lavoilla vetäen vaan reilusti alaselällä vauhtia ja isoilla painoilla. Kuitenkin pitäen suoritus hallittuna.

Ja sitten noissa tukilihasten treenaamisessa kannattaa huomioida se, että helposti noissa vääntää pelkkiä pintalihaksia. Eli esimerkiksi pitkät selkälihakset on useassa kerroksessa ja helposti maastavedot vahvistavat suhteettoman paljon ylimpiä kerroksia ja kun alimmat jäävät vahvistumatta, niin selkärangan nikamille ei tule tarpeeksi tukea ja alkaa tulemaan ongelmia. Kannattaa jonkun verran tehdä ainakin vatsoja siten että ei käytä jalkatukea ja vetää vatsan niin sisään kuin saa ja yrittää siitä rullata itsensä ylös pitäen vatsan koko ajan sisään vedettynä. Samaan tyyliin selällä selänojennuksia siten että vatsa on täysin sisään vedettyä ja rauhallisesti suoristaa kropan. Noin liikkeen pitäisi kohdistua nimenomaan niihin vartaloa ja niveliä tukeviin lihaksiin/niiden osiin ja niiden lihasten pitäisi jonku verran hermottua siitä ja tottua työskentelemään ja kun ne vahvistuvat, ne tulevat myös paremmin nostoihin mukaan.

Nuo kivut voi kyllä johtua myös lantion jäykkyydestä. Esimerkiksi jos lonkan koukistaja on liian jäykkä, niin kävellessä kun jalka viedään taakse vartalo ei taivukkaan lonkasta, vaan parin alimman nikaman kohdalta. Ja joka askel nitkauttaa nikamaa hieman ja nikamat rasittuvat tuosta ja alkavat oireilemaan helpommin raskaissa punttitreeneissä.

Melkein suosittelisin, että jos nuo kivut on vähänki pitempään jatkuneet niin käy fysioterapeutilla, niin se taivuttelee jalat jne. ja katsoo löytyykö kropasta mitään selkeää syytä oireille.

Mavessa painot nousee ylös oikein mukavasti ja selkä suorana. Ongelmani on painojen laskussa. Miten tuo lasku tapahtuu oikeaoppisesti. Ongelmanani on pitkät jalat, jolloin polvet "tulevat tielle" ja joudun väistämään polvia. Tässä kikkailussa alaselkä pääsee helposti kaarelle.

Selvä. Jos korvaisi kyykyn alkuun prässillä ja sitten mavea vaan pitkiä sarjoja pienillä painoilla. Ja paljon vatsoja ja selän ojennuksia. Vai? On meinaan tälläkin hetkellä alaselkä vähän jumissa:(

Kaikkein tyhmintä on tuossa tilanteessa korvata kyykky prässillä ja heikentää näin entisestään keskikroppaa. Vähennä kyykystä painoja ja keskity tekniikkaan niin, että selkä pysyy suorassa, eikä liike kaadu eteen. Ota lisäksi mukaan raskaita vatsalihasliikkeitä kuten voimapyörä, janda-rutistukset tai jalkojennosto tangosta roikkuen.

Mavessa painot nousee ylös oikein mukavasti ja selkä suorana. Ongelmani on painojen laskussa. Miten tuo lasku tapahtuu oikeaoppisesti. Ongelmanani on pitkät jalat, jolloin polvet "tulevat tielle" ja joudun väistämään polvia. Tässä kikkailussa alaselkä pääsee helposti kaarelle.

Anatomialleen ei mitään voi, mutta koita kääntää jalkateriä vähän ulospäin, ja kun menet alas, kuljeta myös polvia jalkaterien suuntaan. Silloin polvet ovat vähemmän tiellä kun ne menevät sivullepäin kans.

Toinen vaihtoehto on vetää välistä. Eli tehdä sumomavea.

Kaikkein tyhmintä on tuossa tilanteessa korvata kyykky prässillä ja heikentää näin entisestään keskikroppaa. Vähennä kyykystä painoja ja keskity tekniikkaan niin, että selkä pysyy suorassa, eikä liike kaadu eteen. Ota lisäksi mukaan raskaita vatsalihasliikkeitä kuten voimapyörä, janda-rutistukset tai jalkojennosto tangosta roikkuen.

Jep, samaa mieltä. Pidä artoo kyykky ohjelmassa, pudota painoja kunnes selkä pysyy suorassa. Kiinnitä myös huomiota tangon oikeaan sijaintiin, ts. ettei se ole niskassa nikamien päällä vaan alempana. Tällöin ei kaadu niin helposti. Vatsalihasliikkeet ohjelmaan tosiaan, ja eipä mavesta ja/tai selkäojennuksistakaan mitään haittaa ole.

Jos haluaa perusliikkeissä pysyä, niin kyykyn voisi korvata etukyykyllä tai sitten maastavedon alataljalla. Ja jos tuota alataljaa käyttää perusliikkeenä, niin sitä on turha tehdä selkä staattisessa jännityksessä pelkillä lavoilla vetäen vaan reilusti alaselällä vauhtia ja isoilla painoilla. Kuitenkin pitäen suoritus hallittuna.

Melkein suosittelisin, että jos nuo kivut on vähänki pitempään jatkuneet niin käy fysioterapeutilla, niin se taivuttelee jalat jne. ja katsoo löytyykö kropasta mitään selkeää syytä oireille.

2 jakoisella treenaan, ja alatalja kuuluu ohjelmaan muutenkin. Olen tehnyt maven tilalla tähän asti sjmv:tä (tai polvilta vetoa) suht pienillä painoilla.

Ota lisäksi mukaan raskaita vatsalihasliikkeitä kuten voimapyörä, janda-rutistukset tai jalkojennosto tangosta roikkuen.

mitä nämä janda- rutistukset on?

Vatsoja olen tehnyt 2krt/vko
http://people.cc.jyu.fi/~jjhulmi/Puntti/Jhulmiabs3.wmv
tästä videosta kahta ensimmäistä liikettä.

Pitää tuota fysioterapeuttia harkita tosissaan, ei nimittäin kivut ole kokonaan vielä hävinneet vaikka olen vähän keventänyt treeniä, käyttänyt kylmävoiteita ja nyt on palauttava viikko menossa. Vasen lonkka myös välillä vihoittelee :(

julle luultavasti on ylivoimainen selänojennuksiin verrattuna jos kyykkyä varten haluaa keskivartaloon voimaa, korjatkaa jos olen väärässä

Zone-sarja -42%
yo

rupesin miettii että onko väärin jossei selkä oo ihan suoras vaan vähän koukus toiseen suuntaa, eli ei kissanselkä vaan toisinpäi? :)

mitenkäs muuten kun lopussa ojentaa selän suoraksi jos se silloin menee kaarelle taaksepäin? pitäisikö keskittyä pitämään se aivan tikkusuorassa? jotai haittoja tuosta että taaksepäi taipuu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom