Maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mave/hengitys/hapenottokyky

Maastavedossa minulla on ongelmana se, että hengästyn suorituksen aikana, eikä happi meinaa riittää. Hengitän sisään laskuvaiheessa ja ulos nostossa. Joskus kokeilin myös pidättää hengitystä noston aikana, mutta sekään ei auttanut. Sarjojen viimeisillä toistoilla saattaa joutua vetään välissä henkeä, ennen seuraavaa toistoa.

Onkohan minulla vaan niin helvetin heikko hapenottokyky, vai häh? Aerobinen on kieltämättä jääny kovista aikomuksista huolimatta vähemmälle ja tupakkiakin tulee poltettua. Hapenottokyvyn heikkouteen vois viitata sekin, että soutulaitteessa lämmittely on minulle helvetillistä.

Voiskohan ratkaisuna olla sellanen, että vetäis (välipäivinä) jotain intervalliharjoitusta kuntopyörällä?

(tää tais mennä vähän ohi aiheesta :david: )

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sen aikaa pidät maassa ku tanko ei enää pompi ja uuttaputkeen

Miksi se tanko yleensäkään pitäisi pompauttaa maasta seuraavaan toistoon? Kyllä mä ainakin itse suosin aina tangon "kuolettamista" ennen seuraavaa toistoa.

Miten tuo kannattaisi tehdä? Lyhyet tauot (10s) joka toiston jälkeen? Entä kuinka monta toistoa kaiken kaikkiaan?

teet normaalisti 1 toiston ja alhaalla päästät jännityksen kropasta ja haet tuen kroppaan uudestaan joka toistolla, jolloin sitä happeakin tulee otettua kunnolla. Alhaalla happea ja sopivan alhaalla vasta ilmat ulos, jos rupeat niitä jo vedossa päästeleen niin kropan jännitys lähtee pois.

Kevyissäsarjoissa taukoa on sen verran kun tanko on maassa hakee taas kropan/asennon tiukaksi ja ilmaa sisään samalla. Raskaissa taas joutuu viimosissa toistoissa ehkä hieman hakemaan keskittymistä uudellen ja tauko voi olla hieman pidempi(3-5s).

Toistomäärät oman reenin mukaan, mutta sarjapainoja joudut vähentämään.

Kyllähän mavessa happi loppuu parempi kuntoiseltakin jos väännetään pitkää sarjaa. Itse teen tällä hetkellä HST:tä ja otin maastavedon ohjelmaan mukaan. Täytyy sanoa että kun lähenneltiin 15 toiston sarja maksimia, niin alkoi happi loppua. Eli eipä maastavedossa varmaankaan kannata tehdä yli kutosia.

Kyllähän mavessa happi loppuu parempi kuntoiseltakin jos väännetään pitkää sarjaa. Itse teen tällä hetkellä HST:tä ja otin maastavedon ohjelmaan mukaan. Täytyy sanoa että kun lähenneltiin 15 toiston sarja maksimia, niin alkoi happi loppua. Eli eipä maastavedossa varmaankaan kannata tehdä yli kutosia.

kyllä kymppi menee vielä mullakin vaikka paska kunto onkin:D

Jos kuolettaminen meinaa unohtua, niin sopii vaihtaa ristiote toisinpäin aina painon ollessa maassa. Samalla tulee otettua ilmaa ja lähdettyä nostoon uudestaan. Muutenkin suositellaan että ristiotetta tehtäisiin puolin ja toisin saman verran, niin miksei yhdistäisi kahta juttua ja vaihtaisi joka toiston välissä, kun painokin kuolettuu siinä samalla?

Onko tuolla pahemmin merkitystä nostaako toinen käsi vastaotteella? Ite oon alottanu treenit taas kesän jälkeen ja en muistanu tuota vastaote-hommaa ja vein molemmat ranteet samaan suuntaan, enkä huomannu mtn eroa.

Vaikuttaaku tuo vastaote pitoihin vai mihin? :O

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko tuolla pahemmin merkitystä nostaako toinen käsi vastaotteella? Ite oon alottanu treenit taas kesän jälkeen ja en muistanu tuota vastaote-hommaa ja vein molemmat ranteet samaan suuntaan, enkä huomannu mtn eroa.

Juu, pysyy paremmin tanko näpeissä kun se ei pääse pyörimään pois. Niin kauan vaan myötäotteella kunnes alkaa lipsumaan, sitten ristiote niin pysyy.

Pitoon sitte kovemmissa raudoissa. Muista vaihella käsien asentoa päittäin ettei tuu "epämuodostumia". Kannattaa pitää vaa se normiote nii kauan ku raudat pysyy käsissä.

Mielestäni on perusteltua vedellä myötäotteella eli rystyset eteenpäin niin kauan kuin tanko näpeissä pysyy. Itse vedän kolmesta sarjastani ekan aina näin, ja kaksi seuraavaa ristiottella "kätisyyttä" vaihtaen.

Miksi? Miksi se on perusteltua vetää noin verrattuna ristiotteella kätisyyttä vaihtaen? Puristusvoiman kehittyminen?

Miksi? Miksi se on perusteltua vetää noin verrattuna ristiotteella kätisyyttä vaihtaen? Puristusvoiman kehittyminen?
Se ja se, että vaikka sitä kätisyyttäkin vaihtelee, niin kieroonhan sitä aina silloin vähän vetää.

itsellä ei selkä kestä ristiotteella vetämistä jostain syystä, vasemmanpuoleinen alaselän lihas(pitkä selkälihas?) on myös oikeanpuolimmaista huomattavasti isompi jonka uskon johtuvan siitä että ennen vedin aina ristiotteella sama käsi myötaotteessa

Zone-sarja -42%
Itse teen vedot pelkästään myötäotteella, kun ei pysy tanko sormissa otetaan vetoremmit käyttöön. En vaan osaa/pidä ristiotteella vetämisestä.

Ite pyrin tekemään aina 2 ensimmäistä sarjaa ristioteella ilman remmejä, mutta sitten otan suosiolla remmit käyttöön, että jää vähän panoksia forkkuihin vielä muihin liikkeisiin.

Vaikuttaako toi ristiotteella vetäminen jotenkin negatiivisesti, eli kroppa menis kieroon tms?

Ite pyrin tekemään aina 2 ensimmäistä sarjaa ristioteella ilman remmejä, mutta sitten otan suosiolla remmit käyttöön, että jää vähän panoksia forkkuihin vielä muihin liikkeisiin.

Vaikuttaako toi ristiotteella vetäminen jotenkin negatiivisesti, eli kroppa menis kieroon tms?

Niinhän sitä sanotaan, ellei vaihtele otetta. Kyllä kai siinä jotain perääkin on. Jos forkut treenaa erikseen niin ehkä paras olis tehdä ensin myötäotteella lämppärit ja kevyet sarjat, niin kauan kun pysyy käsissä (ei ristiotetta), sitten remmit käyttöön.

Niinhän sitä sanotaan, ellei vaihtele otetta. Kyllä kai siinä jotain perääkin on. Jos forkut treenaa erikseen niin ehkä paras olis tehdä ensin myötäotteella lämppärit ja kevyet sarjat, niin kauan kun pysyy käsissä (ei ristiotetta), sitten remmit käyttöön.

Mulla vaan ei oo noista remmeistäkään oikein iloa. Kun on heikot forkut, niin ei noi remmitkään auta. Sitte ku ote alkaa livetä, niin tanko suunnilleen roikkuu niiden remmien varassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom