Maastaveto - Kehonrakennus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
neutraali sanoi:
Voin lyödä vaikka pallini pantiksi että nää "naisten" talja liikkeet kehittävät selkää kehonrakennus mielessä huomattavasti paremmin kuin "kuningas" mave.
:anssi:

Molemmat kehittänevät selkää aivan yhtä paljon, vaikkakin kokonaismassan kasvatuksessa mave peittoaa jonkun taljavemputuksen 10-0. Mutta tällaisia vertailuja on aika huono tehdä koska alatalja ottaa lähinnä käsiin ja latseihin, mave sitten kaikkiin muihin lihaksiin.

Hulkki sanoi:
:anssi:

Molemmat kehittänevät selkää aivan yhtä paljon, vaikkakin kokonaismassan kasvatuksessa mave peittoaa jonkun taljavemputuksen 10-0. Toisaalta tällaisia vertailuja on aika huono tehdä koska alatalja ottaa lähinnä käsiin ja latseihin, mave sitten kaikkiin muihin lihaksiin.
Kylläpä niitä paljon silti kehonrakentajia on jotka eivät tuota mavea tee vaan tekee juuri taljoja kulmista yms, sitä lähinnä tarkoitin. Pelkällä mavella ei kyllä mitään hirmu latseja tehdä ellei ole joku selkä friikki. Mave on kyllä hyvä perusliike sitä en kiistä.

neutraali sanoi:
Kylläpä niitä paljon silti kehonrakentajia on jotka eivät tuota mavea tee vaan tekee juuri taljoja kulmista yms, sitä lähinnä tarkoitin.
Ei mave mikään välttämättömyys selän rakentamisessa ole, mutta se voi hyvinkin tehdä eron kovien ja vieläkin kovempien kehonrakentajien välille.

Ammattilaisista esimerkiksi Ronnie Coleman, Johnnie Jackson ja jopa Victor Martinez tekevät selälle raskasta mavea, ja kyseisillä jampoilla on mielestäni melkoisen kovat selät jopa verrattuna muihin ammattilaiskehonrakentajiin.

En ole väittänytkään ettei taljoilla saa lihasta,vaan silloin kun tällaisia kysymyksiä esitetään että kannattaako mavea tehdä jos treenaa kehonrakennusta,niin sellaisilla kysymyksillä haetaan tukea omaan laiskuuteen jos ei viitsi tehdä mavea niin saa netistä tukea ettei kehonrakentajan tarvitsekaan joka ei ole oikein!ja lyön pääni vetoa ettei pelkällä ylätaljalla suurta selkää kasvateta.

Maastaveto on erinomainen liike jos haluu voimaa, mutta tekniikka pitää osata ehdottomasti. Monen monelta on paukahtanut selkä ku tekniikka on pettäny pahasti.

Rauta Rane sanoi:
lyön pääni vetoa ettei pelkällä ylätaljalla suurta selkää kasvateta.
Ei varmasti, siihen tarvitaan tukku muitakin kovia liikkeitä ja IMO mave ei välttämättä siihen kuulu, siis jos nimenomaan kehonrakennuksesta puhutaan.
Hulkki sanoi:
Ei mave mikään välttämättömyys selän rakentamisessa ole, mutta se voi hyvinkin tehdä eron kovien ja vieläkin kovempien kehonrakentajien välille.

Ammattilaisista esimerkiksi Ronnie Coleman, Johnnie Jackson ja jopa Victor Martinez tekevät selälle raskasta mavea, ja kyseisillä jampoilla on mielestäni melkoisen kovat selät jopa verrattuna muihin ammattilaiskehonrakentajiin.
Ja olet varma että se johtuu juuri siitä mavesta?

neutraali sanoi:
Ja olet varma että se johtuu juuri siitä mavesta?
Varmaa nyt ei ole mikään, mutta kun näiden äijien selkätreenejä vertailee heikompiselkäisten ammattilaisten treeneihin ei sieltä käytettyjen liikkeiden listoilta yleensä muuta eroa löydy kuin se mave.

Tietysti löytyy myös paskaselkäisiä tyyppejä, jotka tekevät mavea, mutta liikkeen ylivertaisuutta ei voidakaan osoittaa moisella poiminnalla.

Itse uskon maven olevan yksi ylivoimaisesti parhaista selkäliikkeistä myös kehonrakennusta varten. Taljoja en arvosta läheskään yhtä paljon, en tosin väitä etteikö myös taljoilla voisi saada tulosta aikaan. Taljat toimivat, mutta mave toimii paremmin. :D

Kokonaisuudessan muuten aivan turha väittely; kyse kun on mielipide-eroista.

Maastaveto kyllä aloittelijalle yks must-liike mun mielestä ja varmaan kaikkien kantsis se opetella kunnolla. Kyllä kai selkää voi ilmankin kasvattaa ei siinä. Ronnie coleman ja johnnie jackson vetää maasta ja heillä hyvät selät, mut entäs orville burke ja marcus ruhl? Heilläkin hyvät selät enkä ole kuullut että he maasta vetelisivät. Itse teen maastavetoa ihan sillointällöin. Mut tosin mun selkä ei mikää kummonen oo vaikka olen suht vahva vedossa.

Tämä nyt vähän offtopic mutta kannattaako mun vetää leukoja levellä myötäotteella kun en saa vedettyä rintaa tankoon mut jaksan n.12 kun vedän sen aataminomenan kohalle. en oo aikoihin tehnyt k.o liikettä ja nyt ois taas aikomus ottaa ohjelmaan. Vastaottella sain tehtyä samalla tyylil 15 toiston sarjoja..

Mitenkäs sitten tämä romanialainen mave vastaan "tavallinen" mave? Itse teen tätä romanialaisen ja JSMV: "sekamuotoa" takareisille, mutta kyllä se selkäänkin ottaa ihan mukavasti. Ja pidänkin tätä vaan mukavana lisänä selkätreenille. Mitään alaselän treenejä en erikseen edes tee. Selkäpäivä koostuu (4-5 jakosessa) leuanvedosta, kulmasoudusta ylätaljasta ja altaljasta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kuten todettua, on itsestään selvää, että isot (selkä)lihakset voi saada maastanostolla tai ilman. Mutta fysiologian ja hermolihasjärjestelmän mekanismit ovat kuitenkin sellaiset, että väittäisin maastanoston olevan KAIKISTA PARAS yksittäinen liike mitä housut jalassa voi kuntosalilla tehdä.

hafanafa sanoi:
... Ronnie coleman ja johnnie jackson vetää maasta ja heillä hyvät selät, mut entäs orville burke ja marcus ruhl? Heilläkin hyvät selät enkä ole kuullut että he maasta vetelisivät...

Mun muistaakseni Rühl nimenomaan vetää maasta XXXL-videollaan (ja vielä selkäpäivän ekana liikkeenä)! :curs:

rautaP sanoi:
Mun muistaakseni Rühl nimenomaan vetää maasta XXXL-videollaan (ja vielä selkäpäivän ekana liikkeenä)! :curs:

??? just katoin ton eikä satavarmana vetäny maasta. Hyvä perustelu muute ruhlil et miksei se kyykkää

hafanafa sanoi:
??? just katoin ton eikä satavarmana vetäny maasta. Hyvä perustelu muute ruhlil et miksei se kyykkää

Sulla taitaa olla joku asennevamma, nimittäin Rühl tekee tuolla samaisella videolla puolikyykkyä jalkatreenien ekana liikkeenä... :jahas:

rautaP sanoi:
Sulla taitaa olla joku asennevamma, nimittäin Rühl tekee tuolla samaisella videolla puolikyykkyä jalkatreenien ekana liikkeenä... :jahas:

Jaa mitähän videota sä oikeen oot kattonu?

rautaP sanoi:

:david:

Saako ton perus maastavedon tuntumaan takareisissä ja pakaroissa, vai pitäskö tehdä sitä suorinjaloin maastavetoa? Mutta mitäs jos on niin kankea, ettei tosta suorin jaloin maastavedosta tule lähellekkään suorin jaloin liikettä.

rautaP sanoi:
Ruhlin kyykyt on kyllä aika koomisen näköisiä :D, liekkö ne mitään puoli kyykkyjä, ei jaksa vaan alempana käyttää :)
MKM sanoi:
KAIKISTA PARAS yksittäinen liike mitä housut jalassa voi kuntosalilla tehdä.
En sanoisi että kaikista parhain, mutta kattavin(sitä varmaan tarkoititkin :) ) kylläkin kun ajattelee kuinka moneen eri kohtan se ottaa, koko kroppaan.
Pertti 123 sanoi:
Saako ton perus maastavedon tuntumaan takareisissä ja pakaroissa, vai pitäskö tehdä sitä suorinjaloin maastavetoa?
Vetelet pikkuisen polven alapuolelta tankoa ylös niin ottaaa tosi hyvin takareiskoihin, eli kun lasket tangon niin sitten kun se on mennyt pikkuisen polven alapuolelle(samalla työnnät persettä hieman taakse päin) ja siitä ylös.

Eihän tämmöisestä asiasta kannata väitellä,mutta minun mielipiteeni on että jos haluaa todella ison ja vahvan selän niin on tehtävä maastavetoa koska se on se "kuninkuusliike" selälle,mutta kyllä tietenkin kulmasoudulla ja taljoillakin saa lihaa selkään ja ovat hyvänä lisänä mavelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom