Maastavedosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikk0
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt kaipailisin vinkkiä tuohon kuningasliikkeseen nimittäin maveen, tekniikkaa tässä saanut huomattavasti parannettua ja tulostakin tullut hyvin. Mutta, kokeneemmat vetäjät voisi kertoa vinkkiä siihen ensimmäiseen toistoon. Se on aina niin h*lvetin tuskanen saada ylös mutta kun sen ensimmäisen saanut ylös niin tulee loput huomattavasti helpommin. Eli mikä mahtaisi tähän auttaa?

Niin ja treeni on bodypainotteista, mave lähinnä selän kanssa koko kropan voimaliikkeenä ja toistot yleensä jää alle 5.

Mikk0 sanoi:
Nyt kaipailisin vinkkiä tuohon kuningasliikkeseen nimittäin maveen, tekniikkaa tässä saanut huomattavasti parannettua ja tulostakin tullut hyvin. Mutta, kokeneemmat vetäjät voisi kertoa vinkkiä siihen ensimmäiseen toistoon. Se on aina niin h*lvetin tuskanen saada ylös mutta kun sen ensimmäisen saanut ylös niin tulee loput huomattavasti helpommin. Eli mikä mahtaisi tähän auttaa?

Niin ja treeni on bodypainotteista, mave lähinnä selän kanssa koko kropan voimaliikkeenä ja toistot yleensä jää alle 5.

Ala tekemään mavea pukkien päältä...eli itse seisot pukkejen päällä ja nostat tangon kuitenkin maasta. Se auttaa siihen lähtöön ja ekaan nostoon.

Ota se tanko telineestä. Ei sitä ensimmäistä nostoa tarvi kehotreenissä maasta asti vetää.

Ota ylhäällä kunnon paineet ja käy alhaalla vaan ottamassa tanko mukaan.Vaikea sanoa tietysti kun ei ole nähnyt tekniikkaa. Moni päästää alhaalla itsensä löysäksi ja siksi tanko jää lattiaan.

Onko pahakin "virhe" jos yläselkä pyöristyy lapaluiden alta? ... alaselkä kuitenkin suorana.

Nahka sanoi:
Onko pahakin "virhe" jos yläselkä pyöristyy lapaluiden alta? ... alaselkä kuitenkin suorana.

Ei vaan ihan oikea tekniikka.

Ensimmäinen toisto pitäisi olla paras toisto maastanostossakin, ellei sitten pompauta tankoa maasta.

Ongelmasi ei ole se "h*lvetin tuskanen" eka toisto, vaan se, että seuraavat toistot eivät ole vielä tuskaisempia. Ettet vaan pompottele muissa toistoissa sitä tankoa...?

Mikk0 sanoi:

Eikös sen maven voisi tehdä sillä lailla, että jokainen toisto otetaan maasta asti? liikkeen nimikin on MAASTAVETO. Itse lasken jokaisen toiston maahan asti rauhassa, sitten uusi toisto. Painot siis pysähtyvät maahan toistojen välillä (noin 1 s). Hyvin on mulla toiminut, eikä ongelmana ole koskaan ollutkaan tangon maastairrotus => ts. eka toisto on helpoin. Toistot kovissa sarjoissa 3-6. Tuota tanko koko ajan ilmassa versiota teen sitten vain pienemmillä painoilla lämmitellessä.

MKM sanoi:
Ongelmasi ei ole se "h*lvetin tuskanen" eka toisto, vaan se, että seuraavat toistot eivät ole vielä tuskaisempia. Ettet vaan pompottele muissa toistoissa sitä tankoa...?

En tiedä mitä teen väärin mutta ensimmäinen on juurin se tuskainen ja tekisi mieli repäistä kunnolla että sen irti saa, seuraavat huomattavasti nätimpiä, ja viimeiset menee tietenkin :itku: :yrjo: meiningillä. Mutta tässä vaan sitä ajattelin että tuohon vaivaan jos apua saisi niin uskon että tankoon saisi lisää vaikka 10kg samantien. ps. markorkal, kuka sanoi että teen vajaata? jokainen toisto käy kyllä maassa asti pysähtyen.

Mikk0 sanoi:
En tiedä mitä teen väärin mutta ensimmäinen on juurin se tuskainen ja tekisi mieli repäistä kunnolla että sen irti saa, seuraavat huomattavasti nätimpiä, ja viimeiset menee tietenkin :itku: :yrjo: meiningillä. Mutta tässä vaan sitä ajattelin että tuohon vaivaan jos apua saisi niin uskon että tankoon saisi lisää vaikka 10kg samantien. ps. markorkal, kuka sanoi että teen vajaata? jokainen toisto käy kyllä maassa asti pysähtyen.

Et sanonutkaan tekeväsi vajaata, mutta se kuulosti siltä. Eka toisto vaikea, seuraavat helpompia => kuulostaa että seuraavia ei käytettäisi maassa asti. Sori, olettamus oli väärä. Olettamus = kaikkien väärinkäsitysten äiti :)
Voisko sulla olla sitten ongelmana se, että eka toistossa lähtöasento on hieman erilainen verrattuna seuraaviin toistoihin? Jos tämä on ongelma, se pitäisi olla helppo korjata: otat kaverin katsomaan viereen ja se sitten sanoo mikä meni erilailla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eikös sen maven voisi tehdä sillä lailla, että jokainen toisto otetaan maasta asti? liikkeen nimikin on MAASTAVETO. Itse lasken jokaisen toiston maahan asti rauhassa, sitten uusi toisto. Painot siis pysähtyvät maahan toistojen välillä (noin 1 s).

Myös samaa mieltä. Itse ainakin otan aina uuteen toistoon uudestaan alkuasennon ja jännitteen, eli ikäänkuin tekisi ykkösiä, mutta monta peräkkäin :hyper:
Olen huomannut, että sarjana tauotta tehtäessä ensimmäisen toiston jälkeen nosto lähtee ylempää, eli jalat vähemmän mukana, ja alaselkä tahtoo hetkeksi pyöristyä kun suunta vaihtuu.

Mikk0 sanoi:

No itselläni auttoi kun aloin hommaamaan pakaroihin lisää voimaa ja aloin tekemään jalkojen nostaja sekä sarjoja jossa jokainen toisto tehdään niin kuin ykkös nosto eikä pompauteta lattiasta.

Ruhli sanoi:
Hyvä se on vastailla toissa vuonna esitettyihin kysymyksiin :rock:

Repesin! Voi olla, että kaveri ei ole ehkä jaksanut näin kauan näitä vinkkejä oottaa;)
Oisko Jippiiltä löytynyt nopeammin vinkkejä, heh?

Mulla on tätä samaa ongelmaa... Mutta sen tiiän, että se tekniikka siinä ekassa toistossa on ihan paska.

Pistetäänpäs nyt tähän trediin(kun en uutta viitsi perustaa). Eli mikä on se virallinen kiekkojen säde tai läpimitta maastavedossa? Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni maveykköstä ja meni semmoset raudat, etten olis uskonu. Tähän on joko syynä se, että mun salilla on 25kg painoissa niin julmettu läpimitta, tai sitten mulla on vaan niin pitkät kädet :) . No jos joku kertoo sen virallisen läpimitan niin saadaan selvyys tähänkin. Kun olen lukenut muitten tuloksia, niin yleensä mave on vain karvan verran kyykkyä parempi. Mulla taas mavessa meni todella selkeästi enemmän kuin kyykyssä, vaikken koskaan ole varsinaista mavea edes tehnyt!

Ja ensi kerralla sitten mitan kanssa salille.

makorkal sanoi:
Eikös sen maven voisi tehdä sillä lailla, että jokainen toisto otetaan maasta asti? liikkeen nimikin on MAASTAVETO. Itse lasken jokaisen toiston maahan asti rauhassa, sitten uusi toisto. Painot siis pysähtyvät maahan toistojen välillä (noin 1 s). Hyvin on mulla toiminut, eikä ongelmana ole koskaan ollutkaan tangon maastairrotus => ts. eka toisto on helpoin. Toistot kovissa sarjoissa 3-6. Tuota tanko koko ajan ilmassa versiota teen sitten vain pienemmillä painoilla lämmitellessä.

Joo, vanha threadihan tämä mutta täysin samaa ajattelin...

Aiemmin tein mavea siten että tanko oli telineessä, eli ensimmäinen liike on alas-ylös. Tein siten että levyt hipaisee maata, eli en varsinaisesti pompauta niitä mutta en myöskään laske maahan asti. Pohjat tässä oli 2 x 6 155kg.

Nyt siirryin tekemään juuri niin että aloitan maasta. Edelleen, alaspäin tullessa rupeen "jarruttamaan" liikettä ja kun kiekot hipaisee maata teen uuden noston perään. 160kg tuli 3 + 4. Ensi viikolla koitan 165kg 2 x 3, ja jossain kohtaa himottaa kokeilla maksimiykköstä (180-185kg veikkaisin)

Onko "virallinen" suoritus sellainen että tangot pysähtyy täysin maahan, ja 1 sek tauolla jatketaan, vai voiko tuosta pitää vertailukelpoisena tuloksena?

Juu ei voi pitää vertailukelpoisena koska pysäyttäessä joutuu ottamaan aina uudelleen paineet ja vain näin tekemällä mavessa pääsee isompiin rautoihin. Itse esimerkiksi tein ennen tuollain kuolettamatta niin parhaan sarjan ollessa 4x180kg tuli 190kg todella raskaasti ylös (pompauttelemallahan sillä olisi tullut varmaan sarja).
//öääh..tiedä mistä vertailusta puhutaan mutta pointti meni varmaan perille.

PunttiOskari sanoi:
Kun olen lukenut muitten tuloksia, niin yleensä mave on vain karvan verran kyykkyä parempi. Mulla taas mavessa meni todella selkeästi enemmän kuin kyykyssä, vaikken koskaan ole varsinaista mavea edes tehnyt!
Se halkaisija on 450mm.

Mitä tulee maven painoihin, niin ittellä sarjapainot on noin 50kg suuremmat mavessa, kuin kyykyssä jos tehdään vaikkapa tiukka viitonen. Riippuu kovasti siitä kumpi liike sattuu sopimaan omalle kropalle paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom