Maastavedosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikk0
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joona sanoi:
Se halkaisija on 450mm.

Mitä tulee maven painoihin, niin ittellä sarjapainot on noin 50kg suuremmat mavessa, kuin kyykyssä jos tehdään vaikkapa tiukka viitonen. Riippuu kovasti siitä kumpi liike sattuu sopimaan omalle kropalle paremmin.

itellä kyykky-ja maveykkönen täysin sama :rolleyes: ainakin toistaiseksi..edellinen 5x5 panostettiin kyykkyyn,seuraavaksi panostetaan maveen.
penkki on niin paska ettei sitä kehtaa edes tehdä :D

Ruhli sanoi:
Juu ei voi pitää vertailukelpoisena koska pysäyttäessä joutuu ottamaan aina uudelleen paineet ja vain näin tekemällä mavessa pääsee isompiin rautoihin. Itse esimerkiksi tein ennen tuollain kuolettamatta niin parhaan sarjan ollessa 4x180kg tuli 190kg todella raskaasti ylös (pompauttelemallahan sillä olisi tullut varmaan sarja).
//öääh..tiedä mistä vertailusta puhutaan mutta pointti meni varmaan perille.

Juuri tätä tarkoitin. Eli oikeaoppisesti se lasketaan täysin omalle painolleen maahan asti, sitten vetäistään uudestaan heti perään....

Pentele. Sitähän on sitten ollut "salikomediaa egopainoilla leikkien"-leiriä tietämättään... :D Vaikka eipä tuo nyt kai täysin väärin ole tehty tähänkään asti, kun ei se pelkkää pompottamista ole ollut...

Minkälaisia sarjoja kannattaa mavea vääntää, siis jos ihan bodytreeniä tekee???
3x8? 5x5? Itse olen vedellyt sellaisia 3x8, olisiko parempi lastata kunnolla rautaa ja tehdä esim. 3x5?
Ja maahan asti olen viime aikoina laskenut, eli siis periaatteessa ykkösiä...

Joo, kuollutta painoa siinä on tarkotus nostaa niin kannattaa aina päästää kokonaan paino alas eikä nostaa pompulla. Ellei sitten tee jotain venytyshärpäkkää.

5x5 on mulla toiminut oikein mukavasti, dual factorin mukaan treenailen. 3x8:ssa ei puserru läheskään samalla tavalla mehut. Sarjojen välisiä taukoja lyhentämällä tosta 5x5:stä saa kyllä ihan helvetin kovan treenin. Jos teet "kunnolla rautaa" tavalla 3x5, pidennät lepoaikaa ja huppista meneekin 5x5 samalla rautamäärällä. Sitten siitä lyhentelemään jne... pitäen tietysti nousujohteen mukana muuallakin kun lepoaikaa vähentämällä.

Asiaan liittyen tuli mieleen, että miksi jotkut "isommat" tyypit pitää vyötä maastavaedossa? Itse teen maastavetoa selkätreenin vuoksi, jolloin vyön käyttö tuntuisi vievän tehoa pois selkätreeniltä (raskaampi pitää selkä suorana ilman vyötä). Eli treenaako nämä vyön kanssa mavettajat esim. jalkoja vai onko painot jo niin isoja että vyötä on "pakko" käyttää (muuten rupeaa tyrä rytkymään tai vastaavaa)?

izze sanoi:
Asiaan liittyen tuli mieleen, että miksi jotkut "isommat" tyypit pitää vyötä maastavaedossa? Itse teen maastavetoa selkätreenin vuoksi, jolloin vyön käyttö tuntuisi vievän tehoa pois selkätreeniltä (raskaampi pitää selkä suorana ilman vyötä). Eli treenaako nämä vyön kanssa mavettajat esim. jalkoja vai onko painot jo niin isoja että vyötä on "pakko" käyttää (muuten rupeaa tyrä rytkymään tai vastaavaa)?

Kyllä se mulla on ihan vain varovaisuuden takia.. 160-170kg painot nyt ei ole mitään ihmelukuja, mutta kun mittaa on 196cm niin en halua muutenkin pitkäselkäisenä lonksua lopunikääni, vei se vyö tehoa tai ei..

Alec sanoi:
itellä kyykky-ja maveykkönen täysin sama :rolleyes: ainakin toistaiseksi..edellinen 5x5 panostettiin kyykkyyn,seuraavaksi panostetaan maveen.
penkki on niin paska ettei sitä kehtaa edes tehdä :D
Itselläni on aivan sama tilanne, penkki ei kulje ei millään, kun taas kyykky ja SJMV kulkee kun häkä.

NGV sanoi:
Itselläni on aivan sama tilanne, penkki ei kulje ei millään, kun taas kyykky ja SJMV kulkee kun häkä.
ei miulla kulje kuin jalkaliikkeet,muut laahaa :D varsinkin punnerrusliikkeet.
miun pitää keskittyä tekemään itsestäni jalkamonsteria :D

Mullaki on se eka nosto aina kaikkein vaikein.. vaikein pitää selkä suorana, vaikein vetää ylös jne. mut loput tulee sit paljon helpommin. 1-2sek kuoletuksella maassa riippuen siitä miten se nyt laskeutuu ja irtooko ote tangosta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
izze sanoi:

Ei vyötä mikään ehdoton pakko ole pitää, mutta isoissa painoissa se tuo jämäkkyyttä keskivartaloon ja ehkä sitä myötä on turvallisempi nostella isoja rautoja.

Mutta toisaalta taas koska vyön kautta saa nostettua isompia rautoja, myös riski loukata kasvaa. Vähän kakspiippunen juttu.

Kun reenaan perusvoimaa pyrin välttämään vyön käyttöä, jotta keskivartalokin vahvistuisi, painoja sitten vaikka vähän pienennän, että hyvä tekniikka säilyy ja paikat kestää. Sitten kun liikutaan lähellä maksimirautoja ja testaillaan maksimeita, on vyö hyvä ottaa mukaan.

Sanotaan nyt vielä se, että mä en oo "iso tyyppi" :lol2: ainakaa vielä:D

Ruhli sanoi:
Rullaatteko yleensä?

I apologise for my stupidity, mutta tarkoitatko rullaamisella siis selän ojennuksia telineessä? Jos kyllä, teen välillä vaihteluksi kuukauden verran hifistelytuntumalla..

ruhli meinas varmaan rullaako kukaan tanko vähän kauempaa sääriin kiinni ja näin ollen ei tarvitsisi nostaa täysin kuollutta tankoa. itse kysymykseen; en rullaa.

huumor sanoi:
ruhli meinas varmaan rullaako kukaan tanko vähän kauempaa sääriin kiinni ja näin ollen ei tarvitsisi nostaa täysin kuollutta tankoa. itse kysymykseen; en rullaa.

Ahaa.. Joo, en minäkään. :)

Itse en ole mikään vetäjä ja tuntuu nuo mittasuhteetkin olevan perseellään maastavetoon. kaikille se ei sovi niin helposti kuin toisille.
Lähtö on pahin, oikein perseessä viiltää ja selkää on vaikea saada kunnon asentoon.

Vedeltyä kyllä tulee lähinnä perusvoima/lihasmassa-mielessä ja pukeiltakin, tuo loppuojennushan se on se helppo vaihe. Teen kyllä SJMV.kin, joten alaselkä saa rasitusta kunnolla.

Kokeilkaa vetämistä "takaapäin":) , eli vanhaa kunnon berbell hack squattia. Liikehän on etureisiliike, mutta hyvää vaihtelua. Mulla nuo mittasuhteet taas sopii siihen kuin nakutettu, eli jos ei nouse, niin voimanpuutetta!

Hmm. Niinkuin ylempänä tein, tein maven sarjoina sillain että pysäytin ennen maahanlaskua ja lattian hipaisun jälkeen nostin heti uudestaan ylös, 160kg meni 3 + 4 toistoa.

Tänään vedin 165kg "kuolettamalla", niin eipä noussut kuin 2, ja 4min lepuuttamisen jälkeen ihan viimeisillä voimilla 1. Vähän meinasi jo tekniikka hajota, katsotaan onko paikat "ikävästi" kipeät huomenna.

Mitä veikkaatte, kannattaisiko ottaa painoja pois, aloittaa uudestaan 2 x 3 sarjoilla kuolettamalla, hilata sitä kautta takaisin ylös vai lyödä vain ensi viikolla 170kg ja kokeilla nostaa siitä. Vai voisiko tuossa olla mahdollista pikkuhiljaa hilaamalla saada maltilla jo 180kg lyhyen ajan kuluttua?

No mä otin 170kg:lla ykkösen saatuani 150:llä 2 toistoa tekniikan pysyessä silti hyvänä että saattaisit hyvinkin jo saada tuon 180.
Jos alkaisit tekemään pienemmillä painoilla vähän pidempää sarjaa? Pihviä lissää, kyl ne painotkin lisääntyy siinä sivussa.

Ruhli sanoi:
No mä otin 170kg:lla ykkösen saatuani 150:llä 2 toistoa tekniikan pysyessä silti hyvänä että saattaisit hyvinkin jo saada tuon 180.
Jos alkaisit tekemään pienemmillä painoilla vähän pidempää sarjaa? Pihviä lissää, kyl ne painotkin lisääntyy siinä sivussa.

Tein tuossa 2kk 2 x 6... Nyt ajattelin kokeilla maksimiykköstä, mietin vain että taitaa olla liian nopea pyrähdys vetää kolmonen, seuraavalla viikolla kakkonen ja heti maksimi..? Nooh, katson tilannetta, kiitti vinkistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom