"Luontainen" leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
\o/ enää yhden päässä siitä 10 leuanvedosta

Mulla ainakin auttaa vain toistot, kun punnersin enemmän, punnersin päivittäin ja pari kolme sarjaa. Ensin toki piti kokeilla mikä on maksimi mitä jaksaa. Sitten vain treeniä ja kyllä se siitä. Tammikuussa 2008 meni 15 miesten punnerrusta, nyt tälle keväälle 50 :)

olen 13v poika ja seiska luokan liikkatestit vähä pelottaa,ku kunto on niin huono. jos saan noin 5 leukaa ja punnerruksia joku 10 (se on tosi huonosti!). niin onko se tosi huono? onko mitää toivoa päästä sitä käsilihas osioo läpi? vai pitääkö vaa viel :puntti: :puntti: :puntti: :puntti: :puntti: bodata ja pituutta on 150cm ja painoa 40kg
No sä oot vasta 13 ja aika pienikokoinen, eli varmasti kasvat vielä reilusti. Sitä voimaa tulee iän mukana, kun vaan harrastat liikuntaa. Ei tossa iässä vielä kannata murehtia, jos on vaikka niissä punnerruksissa vähän luokkakavereita jäljessä. Punnerruksia voit harjoitella vaikka kotona, jos haluat, mutta kannattaa muutenkin liikkua monipuolisesti. Tai jos salilla käyt, niin treenaat vaan monipuolisesti koko kehoa. Kyllä sitä voimaa tulee varmasti, kun vaan liikut ja syöt hyvin. :thumbs:

Yläasteella kuntotesteissä suurimmalla osalla jäi leuat vetämättä ja ne jotka saivat, saivat sitten järestään +10 leukaa. Mutta enemmän hämmästelin sitä, kun osa porukasta ei saanut ensimmäistäkään vatsa -tai selkälihasliikettä. Ite aloin leukoja vetämään kesäloman alussa ja maksimi on noussut jo 10 toistoa.

Sivun mukaan keskiverto 20-29v mies penkkaa ~80kg. Suomessa tuskin...

Ei tasan penkkaa 80 kiloa keskiverto missään maassa. Leukoja taas uskoisin että menee keskisarvolta usempia Suomessa. Ja mielestäni miehen keskipaino 80 kiloa on paino joka treenaamattomalla tarkoittaa kyllä että läskiä löytyy jonkun verran. Tietysti jos pituus on enemmän kuin 180cm niin asia muuttuu... Otan vaikka esimerkiksi faijani jonka vatsan ympärys on metri, mutta paino juuri tuo 80kg (178cm).

Ei tasan penkkaa 80 kiloa keskiverto missään maassa. Leukoja taas uskoisin että menee keskisarvolta usempia Suomessa. Ja mielestäni miehen keskipaino 80 kiloa on paino joka treenaamattomalla tarkoittaa kyllä että läskiä löytyy jonkun verran. Tietysti jos pituus on enemmän kuin 180cm niin asia muuttuu... Otan vaikka esimerkiksi faijani jonka vatsan ympärys on metri, mutta paino juuri tuo 80kg (178cm).

On kanssa luokalla niinkun paljon isompia jannuja, kun itse eikä yhtä lukuunottamatta (kaikki 18v) ja monel paino 80+ nostanut 70kg penkistä.

Treenaamattomat ei ihan varmasti saa 80kg tai lähellekkään penkistä. Taitaa tipahtää tää jonoki 60-70 luokkaan ja silloinki on ehkä hiukan yläkanttiin. Itsekin uskon tuon leuanvetomaksimin kuitenkin olevan yli 1 toisto. Nämä siis kerkimäärin tietysti, sillä aina on poikkeuksia.

Joo ei todellakaan jokainen punnerra 80, mutta jos se on keskimääräinen niin jotku punnertaa vaikka 50 ja on siellä niitä +200 punnertajiakin. Yläasteella liiikunnan ope sano että alle 10 oli jotka ei saanu leukaa ja oppilaita kuitenkin melkein 400(tyttöjä ei laskettu tuohon 10) ja alle kymmenen oli myös jotka oli saanu yli 20.

On kanssa luokalla niinkun paljon isompia jannuja, kun itse eikä yhtä lukuunottamatta (kaikki 18v) ja monel paino 80+ nostanut 70kg penkistä.

Itekki todistin kun 120-130 kilonen ei saa 50 kg.:D aluksi ei ees uskottu että ei saa enempää vaan :david: katottiin niin kauan että tanko oli lattialla, painot pyöriny minne sattuu ja nostaja puoli kuollu.:hyvä:

tällä hetkellä salilla alkanu jo lisäpainojen kans vetää leukoi, nyt teen 3 x 10 5kg lisäpainol, sitten tietty aina kotosal ku jaksaa :). Leuat on kyllä varmaan yks lempiliikkeistä. kapeella/leveellä vastaotteella teen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no ite olen 15 vuotta ja painoo noin 64 kg... ja parhaat leuanvetotulokset ollu 17,5kg*8*3 ja 20kg*5*3 et en sit ollenkaa tiiä tost..

Siis onkai se jotenkin sitten huomattavissa että "nykynuorten" kunto huononee älyttömästi koko ajan..! Siis vaikka esimerkiksi omista ala-aste ajoista ei ole ikuisuuksia, niin muistan vielä olinkohan 5lk.lla ja vedettiin kuntotestejä silloisella tuplaluokalla (5-6lk), meitä oli ehkä yhteensä 12 (pieni koulu), ja jokainen taisi saada 5 leukaa tai enemmän. Itse sain tuolloin 13 ja paras tulos oli jollain 19. Tosiaan, ei kukaan silloin mitään painonnostosta tiennyt :D Mutta muistan kyllä että eihän sillon ollut omia koneita juuri, meidänkin kone oli aina isoveljien käytössä. Silloin uitiin ihan helvetisti, juostiin ja leikittiin, muistan myös että meillä oli joku triathlon tyyppinen kisa mitä kesäsin vedettiin :D Uitiin siis tossa lähellä olevan lammen kahden laiturin väli (noin 500m) ja sitten juostiin toiset 500m pyörille ja pyöräiltiin kilometrin matka takaisin sinne toiselle laiturille. se oli mukavaa! Varsinkin laittaisin paljon painoa hyvästä peruskunnostakin ihan uinnille, koska sitä tehtiin tosiaan kesäsin useasti päivässä kun tuossa lampi ihan vieressä on. Sitten kun meni johonkin isommalle piitsille niin kyllä ihmeteltiin aina että kun on noita kymmenvuotiaita ja jo tuollaiset snadit rintalihakset pullistaa. :D
Harmittaa tosiaan kun uinti onkin jääny viimevuosina ihan muutamaan kertaan vuodessa. Tavoitteena on ensi lukuvuonna aloittaa uinti kun koulun punttiksen vieressä on myös uimahalli :)
Karmeeta offtopiccia tuli !:( alko vaan muistot tulvia :)

Ei kannata yläasteikäisenä vielä huolehtia vaikkei menekään montaa leukaa.. Itse vedin kasiluokalla vajaa 70 kiloisena pyöreät 0 :D Nykyään 87 kilosena 40kg lisäpainolla vitonen.

Mun mielestä taas just nuorena pitäis nimenomaan olla hankittu sellainen peruskunto pohjaksi. Hieno juttu kun aina "löytyy jostain" sitä vanhaa poweria.

Niin no ainahan se on eteenpäin jos on pohjakuntoa olemassa.. Ja nuorena todellakin kannattaa harjoitella, mutta ei stressata liikaa tuloksista.

Mites, mitä eroja noilla on jos tekee leukoja myötä otteella, sitten vastaotteella lopuksi niskan taakse ?
Myötäote taittaa olla ennemmän selkää kuin vastaote, kun vastaote ottaa haukkareista myös..
Entäs niskan taakse veto ? Epäkkäät astuu kuvioon ?

e. Täällä 20kg lisäpainoilla meni vielä leukaa, mutta 25kg ei millään saanu leukaa yli tangon, paino about 60kg.

No tuntuu kyllä aika pieneltä määrältä tuo yksi leuanveto per mies joka se nyt sitten kai on, kun oman kouluni lihaskuntotestissä porukassa oli vain kai pari jotka eivät saaneet yhtään leukaa ja kaikki muut saivat keskimäärin 3-7 leuanvetoa:kippis1:. Itse sain 20 ja olin sitten paras ryhmässä jossa oli noin 40 muuta saman ikäistä:thumbs:.(Ikää siis 15v, painoa 65 kg ja pituutta 182 cm)

PS. Voisi nyt vielä vähän kehaista että samassa kuntotestissä sain 45 punerrusta puolessa minuutissa ja 40 istumaannousua puolessa minuutissa ja olin molemmissa paras:D:puntti::rock:

No tuntuu kyllä aika pieneltä määrältä tuo yksi leuanveto per mies joka se nyt sitten kai on, kun oman kouluni lihaskuntotestissä porukassa oli vain kai pari jotka eivät saaneet yhtään leukaa ja kaikki muut saivat keskimäärin 3-7 leuanvetoa:kippis1:. Itse sain 20 ja olin sitten paras ryhmässä jossa oli noin 40 muuta saman ikäistä:thumbs:.(Ikää siis 15v, painoa 65 kg ja pituutta 182 cm)
Tuossa vaiheessa sitä liikuntaa joutuu väkisinkin harrastamaan, kun sitä on koulun puolesta ohjelmassa. Hetkeä myöhemmin se on aivan omasta itsestä kiinni tekeekö mitään. Parikymmentä vuotta toimistohommia ilman liikuntaa pienen ylipainon kera, niin ei varmasti mene yhtäkään leukaa.

njaa..syksyllä ei mennyt vielä yhtään leukaa.. sitten olen itsekseni harjoitellut ja saan nyt sen 4leukaa. nyt alan käyttään tota twentypullups ohjelmaa ja saas nähä miten hyvin se pelaa:)

Höhhöh, intissä vuonna 2002 180/60kg mitoissa 0 leukaa, viime syksynä 180/90 mitoissa ~2-3 ja nyt 180/82 12+...

Mulla vahvimmat otteet tuntuis olevan leveähkö myötäote ja v-kahvaote, vastaotteiden leveydestä riippumatta tullessa jonkin verran perässä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom