"Luontainen" leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Isäukko, ikää reilu 50v, nyki tossa yks päivä 15 leukaa vaikka ei ole treenannut. Itsekin jäin kakkoseks vaikka oon käyny aktiivisesti salilla jo reilu puol vuotta. Oon kylläkin tosi huono vetämään leukoja kun verrataan muihin liikkeisiin..

Missäs vaiheessa on hyvä alotella tekemään leukoja (vastaote) lisäpainojen kanssa? Ajattelin jos alkais alkuun tekeen 5kg lisäpainolla, josko siitä sais vähän buustia maksimimäärään omalla painolla.

edit. niin toistomäärä on nyt muutaman viikon ajan pyörinyt samoissa lukemissa ja mietin että pitäiskö asialla tehdä jotain vaan ahkerasti jatkaa omapainoharjoittelulla.

Montako menee ilman lisäpainoja? Ite alotin n. 5 viikkoo sit(sillon meni 2x6 ilman lisäpainoa) vetämään lisäpainoilla. Alotin 10kg:lla, jolla meni alussa 4, 3, 2 toistoa. Maanantaina tein 4 toistoa 20kg:lla, 4 toistoa 15kg:lla, 5 ja 6 toistoa 10kg:lla ja 8 ilman lisäpainoa. Tuossa järjestyksessä. Eilen meni 12 ilman lisäpainoja ja perään parit vitoset 10kg:lla.

8-9 kappaletta taitaa olla ennätys (vastaotteella), eli aika rupunen tulos. Yleensä teen 4-5 sarjaa per treeni.

edit. hienoa edistystä sinulla :thumbs:

8-9 kappaletta taitaa olla ennätys (vastaotteella), eli aika rupunen tulos. Yleensä teen 4-5 sarjaa per treeni.

Ota ihmeessä lisäpainot kokeiluun. Tee esim. 3 sarjaa 10kg:lla ja 1 sarja ilman lisäpainoja. Ite tykkään tehä neutral gripillä tuon viimeisen sarjan ilman painoja, ottaa mukavasti vähän eri suunnassa selkään ja latseihin. Voi aluksi tuntua aika rankalta mutta yllättävän nopeasti sitä kehittyy :)

Okei kuulostaa hyvältä. Ajattelinki että jotain olis hyvä muuttaa reenissä kun on aika pitkään junnannut nuo toistomäärät tuolla samalla alueella. Vois kokeilla toisena päivänä tuota lisäpainojuttua myös myötäotteella tehtynä. Eli mulla on eri päivinä leuat eri otteella.

^Itse kun alotin tekemään lisäpainoilla leukoja omallapainolla max toistojen ollessa 15 niin parissa kuukaudessa tuli helpohko 20 toistoa omalla painolla .. tai no ei helpohko, mutta tulipa kuitenkin :D. Nykyään joku 23 tai 24 omallapainolla mitat on apaut 182/100

6 vuotias tyttäreni veti tänään ensimmäisen vastaoteleukansa. Ihan kylmiltään ei suoritus tullut. On syksystä saakka silloin tällöin vedellyt myötäotteella vajaita leukoja, niissä parhaimmillaan nenä tangon korkeudelle. Vastaoteleuat ei ole ennen tätä päivää onnistuneet lainkaan. Syksyllä teki tiukkaa roikkua kädet 90 asteen kulmassa, ei pysynyt kuin vajaan sekunnin tuossa asennossa. Lapsilla tuntuu olevan yllättävän paljon suhteellista voimaa joissain liikkeissä. Kottikärrykävelyä on tehty muutaman kerran esteiden kera, jossa joutuu tekemään yhden käden punnerruksen varsin syvästä asennosta. Itse en ole tuota esteratasysteemiä kehittänyt, vaan se on tytön itsensä ideoima.

Olen monesti kysynyt, että onko lihakset kipeänä "reeniä" seuraavana päivänä. Ei minkäänlaista reeninjälkeistä kipua tunnu olevan. Itse muistelen vähän samaa eli lihakset alkoivat kipeytymään vasta yläasteella urheilusuoritusten jälkeen. Liekkö sitten lapsilla irtiottokyky niin heikko, etteivät saa lihaksia kipeytetyksi.

Pennusta asti olen saanut vedettyä leukoja, kun siihen kannustettiin. Muuten en ole normaalia vahvempi nainen. Kyseessä on enemmän tekniikka kuin voima. Veikkaan, että voimat voi miehillä olla täsmälleen samat, mutta leuanvetoa joskus vaikka kauan sitten harjoitellut saa aina kymmenen sitä tekniikkaa taitamattoman yhtä kohti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aijai kun huvitti tuo aiempi kuminauha keskustelu.. tosi hyvä vaihtoehto kevennyskumille nuo lisäpainot.:hyvä:

Laitetaan nyt vielä omiakin leuanvetotuloksia: tällä hetkellä menee 22 leukaa, 25kg lisäpainolla 7. Painoa aika tarkka 90kg.

Eräs töistä ainakin veti 17 leukaa kylmiltään ilman että on koskaan treenannut. Kyllä varmaan fyysistä työtä tekevät saa ilman treeniä sen 8-10. Tietysti mutua, mutta olisin kohtuu varma tästä.

Totta. Ne miehet jotka oikeasti TEKEE sitä raskasta duunia niin varmasti jaksaa vetää leukoja, eikä jää yhteen tai kahteen. Esim. pappa (76v.) veti vieläki helposti pari leukaa, ikänsä ruumiillista työtä tehny mies. Samoin meikän isäukko, koskaan en oo nähny että ois mitään urheilua harrastanu niin kummasti 25 leukaa irtos ku haastoin kisaan. Kivihommissa ollu viimeset 15 vuotta. Ja ikää siis 50.

Intin kuntotestissä ennen kotiutusta reilu puolvuotta sitte meni 9 leukaa. Reilu kuukaus sitte koitin ni meni 15 leukaa, ja mitat on 187/98kg.

Aijjiai! Pitkästä aikaa uudella salilla kunnon leukatanko, joka on halkaisijaltaan tarpeeksi paksu. Saa kunnon otteen mankun kanssa, ja veto tuntuu todella luontevalta. Kolme sarjaa tulee vedettyä pari kertaa viikossa, ja yleensä pyrin tekemään kolme kymppisarjaa. Tänään kuitenkin päätin tehdä ekaan sarjaan muutaman ekstran, ja 15 meni todella kevyesti. Jännitti että jokohan toinen ja kolmas sarja nousee samaan tyyliin, ja yllätyksekseni piti todeta että tokalla meni 12 ja kolmosella 10. Luultavasti lähemmäs 20 on tämänhetkinen kunto, ja ensi viikolla kyllä testaan maksimit. 86kg ja rapiat on painoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom