"Luontainen" leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse kanssa pistin merkille intissä alokkaiden tuloksia kirjaillessa, että nykyään ns. normijamppa vetää leukoja 2-3. Tukevampien keskuudessa pyöreä nolla onkin huomattavasti yleisempi tulos. Olisi ollut kyllä mielenkiintoista laskea keskiarvot punnerruksista, leuoista ja vatsoista.

Itse hinkkasin nyt kotiutustesteissä 19 leukaa, eli tavoite oman iän saavuttamisesta täyttyi. Jospa sama ikään verrannollinen tahti jatkuisi vielä muutaman vuoden.
7. luokalla en saanut ainuttakaan leukaa, mutta siitä viisastuneena ostin huoneen oveen tangon ja puolen vuoden päästä sain jo 6 leukaa testeissä. Pelkästä nälkiintyneestä narusta olen siis oman kehitykseni aloittanut.

näin leuanveto harjoittelua ajatellen armeijan kuntotesteissä sain noin 110kg painosena 3 leukaa tehtyä.. Armeijasta päästyä painoin noin 15-20kg vähemmän ja silti tein samat 3 leukaa hädintuskin, nyt olen alkanu harjoittelemaan leuanvetoa ja saan nyt tehtyä ainakin 5 puhdasta leuan vetoa (3 vko harjoitellut). Hyvä kikka leuanvedon harjoitteluun on hankkia vastuskumi http://harjoittelu.net/cgi-bin/webiokauppa?Vastuskumit&naytasivu=259&id=0&saitti=mbn laitat kumin tankoon roikkumaan ja venytät sen jalanalle ja alat tempomaan leukoja tämä keventää takkaa 30-40% voin melkein taata että puolessa vuodessa vedät 10-15 leukaa enemmän tiettyyn pisteeseen saakka tietysti. Tuo kumi mahdollistaa myös erillaisten leuanveto harjoitteiden harjoittelua esim Kirjoituskoneleuan veto jne. jos niitä ei pysty suorittamaan "luontaisella" leuanveto menetelmällä. Itse sanoisin että tuo kumi on ehdoton väline leuanveto harjoittelussa jos haluaa kehittyä nopeaan ja leuanveto harjoittelu tuntuu mukavalta :) (itsellä meni motivaatio leuanvetoon kun en saanut sitä millään parannettua, nyt teen joka kerta salille mennessä lämmittelyksi 3x niin monta kun menee ja tulokset nousee viikko viikolta parempaan suuntaan!)

Itse sanoisin että tuo kumi on ehdoton väline leuanveto harjoittelussa jos haluaa kehittyä nopeaan ja leuanveto harjoittelu tuntuu mukavalta :)

1. Tarvitaan vaan tarpeeksi levypainoja, että saa lisää vastusta, ei kumia.
2. Ei harjoittelun tarvitse olla mukavaa?

Heh hyvin kiteytetty vanhan "kunnon tukkimetsä reenaamisen" ja uuden "näytän hyvältä rannalta" homoilun erot :D Meinasin mennä shokkiin kun näin yhellä salilla laitteen, missä pystyy laittaa painoa helpottamaan leuanvetoa :wtf:

Kätevä laite yhenkäden leuanvedon harjotteluun ja vaikkapa pudotussarjoihin. Harmi ettei täällä lähisaleilla oo moista.

No emmä tota laitetta loppujenlopuksi ehkä tuliseenuuniin heittäisi, mutta jotenki noi jo filosofia-tasolla vituttaa :D

Pari vuotta on tuo lihaskunto tainnut mennä alaspäin kun ei ole punttipaikkaa enään eikä salille ole tullut lähdettyä. Jotain epämääräistä käsipainojen heiluttelua joskus harvoin ja tänävuonna ei oikeen mitään. Leuat on pyörineet muistikuvani mukaan aina siellä 7-20 välillä painon vaihdellessa 85-127kg välissä. Kokeilin tän ketjun innoittamana kiskaista niin monta ku menee mutta 8 toistoon oli pakko lopettaa kun kunto loppuu, liekkö eilisellä juopottelulla vaikutusta asiaan.:rolleyes: 27kg käsipainon kanssa meni pari toistoa. Omat mitat n.175cm ja 118kg näytti vaaka joten läskiä on aika reippaasti. Työ pitää sen verran kunnossa ettei mitään dramaattista heikennystä ole tullut.

homman nimi ei oo saada lisää taakkaa leuanvetoon vaa kevittääkseen sitä leuanvetoa, lähinnä tarkotin tota postaustani sellaiselle ketä ei pysty esim vetämään kuin juuri 0-3 leukaa <- vastuskumi auttaa siinä että saa tehtyä enemmän leukoja.

Meinasin mennä shokkiin kun näin yhellä salilla laitteen, missä pystyy laittaa painoa helpottamaan leuanvetoa :wtf:

Höh, onkos toi nyt jotenkin typerä laite muka sitten?
Mä tein aiemmin aina tollasella vastapainopakallisella laitteella leukoja, nykyään sujuu jo ilmankin, mutta tolla oli hyvä alottaa siinä vaiheessa, kun ei jaksanut vetää edes sitä yhtä kokonaista leukaa. Vieläkin teen leveellä myötäotteella leuat tolla, koska en saa vedettyä muuten puhtaasti kun yhden :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Höh, onkos toi nyt jotenkin typerä laite muka sitten?
Mä tein aiemmin aina tollasella vastapainopakallisella laitteella leukoja, nykyään sujuu jo ilmankin, mutta tolla oli hyvä alottaa siinä vaiheessa, kun ei jaksanut vetää edes sitä yhtä kokonaista leukaa. Vieläkin teen leveellä myötäotteella leuat tolla, koska en saa vedettyä muuten puhtaasti kun yhden :D

Tuossa jokunen vuosi sitten olin kohtalaisen hyvä vetämään leukoja, jotenkin se vain sujui helposti - oisinkohan 45 leukaa saanut joskus ja lisäpainojen kanssa tuli treenaittua myös. Kuitenkin pari vuotta sitten sattui et sain jonkinlaisen hermotusongelman lavanaluslihaksiin & lapojen lähentäjiin jotka ei sen jälkeen toimineet ollenkaan ja koko ylä- ja keskiselän lihasten funktiot ei oikein olleet kohdallaan, josta sit seurasi paljon muitakin ongelmia. Taas myöhemmin kun uskaltauduin aloittelemaan varovasti salitreenejä, niin en saanut vedettyä yhtäkään leukaa omin voimin ja kyseinen laite osoittautui korvaamattomaksi just tuossa et sain painopakalla kevennettyä kropan omaa painoa ja taas on alkaneet nuo lihaksetkin vähä vähältä ottaa treeniä vastaan ja toiveissa olisi päästä joskus about samanlaiseen kondikseen kuin oon joskus ollut. Yhä teen lämmittelyjä siinä painopakkalaitteessa ja saan myös kohdistettua liikkeen hieman eri tavalla kuin tavanomaisessa leuanvedossa kun vatsalihakset eivät tule avuksi..

Tänään aloitin leuanvetojen hinkkaamisen. Yksi toisto meni puhtaasti, ja koitin aina tehdä mahdollisimman hitaasti (n.5-sek) negatiivisen vaiheen. Ensimmäistä kertaa sain latsit liekkeihin :kuola: Mahtava fiilis

Oiskohan kyse naisilla fysikaalisesta asiasta, että naiset ovat miehiin nähden yläkropaltaan heikompia, lihakset ovat pienemmät jne. mutta jalat ja lantion seutu vahvempia (synnyttämisen takia). Nuorilla lukion aloittavilla voi myös olla hermotuksen kehittyminen kesken kun taas armeijassa olevan nuoren miehen kasvu/kehitys on lopuillaan, jolloin luulisi paikkojen olevan kunnossa.

Itse en saa kuin varmaan 10 vaikka olenkin ihan OK kunnossa, mutta kun paino noussut nopeammin kuin lihasvoimat niin minkäs teet.

Olen aika usein miettinyt tuota leuanvetoa lisäpainoilla ja miettinyt varsinkin sitä, mitä se tekee olkapäille? Meinaan olkapää on yks ihmisen heikoimmista nivelistä et miten tuo vaikuttaa pitkässä juoksussa olkapäille. Meinaan jos sinne niveleen tulee joku isompi vamma niin se ei sitten välttämättä ikinmä korjaudu. Mut joops

Vimu kuittaa ja alkaa katsomaan jalkapalloa :rock:

Kyllä se menee niin että hiukan ruumiillisessa työssä olevat saa 3-6leukaa tosta vaan. Yksi 40-50v normaalipainoinen sähkömies veti 5malliksi kun kysyin että meneekö leukoja ;)

Itsellä meni 18vuotiaana 172cm/62kiloisena 8leukaa ilman treeniä ja nykyään menee 12-14leukaa 68kiloisena :)

Olen aika usein miettinyt tuota leuanvetoa lisäpainoilla ja miettinyt varsinkin sitä, mitä se tekee olkapäille? Meinaan olkapää on yks ihmisen heikoimmista nivelistä et miten tuo vaikuttaa pitkässä juoksussa olkapäille.
Parhaimmassa tapauksessa vahvistaa olkapäätä ympäröiviä lihaksia ja niveliä, ja sitä vahvistaa olkapäätä entisestään. Ei tuo nyt sieltä pahimmasta päästä olkapäänrikkojana oo tuo leuanveto, monet punnertavat liikkeet on huomattavasti epäystävällisempiä.

leukoja meni amiksen ekan luokan kunto testissä 14 nyt 3vuotta myöhemmin 20 ja painoa 25 kiloa enemmän
punnerruksia meni tuolloin enemmän vaikka penkki ykkönen oli 80 :D

Missäs vaiheessa on hyvä alotella tekemään leukoja (vastaote) lisäpainojen kanssa? Ajattelin jos alkais alkuun tekeen 5kg lisäpainolla, josko siitä sais vähän buustia maksimimäärään omalla painolla.

edit. niin toistomäärä on nyt muutaman viikon ajan pyörinyt samoissa lukemissa ja mietin että pitäiskö asialla tehdä jotain vaan ahkerasti jatkaa omapainoharjoittelulla.

aina kannattaa laittaa lisäpainoja jos pystyy mun mielestä. ite oon nostanu 2.5kg välein aina, leuat teen 3x6 kerran viikossa. Tuntuu omalla painolla aika kevyeltä kun alusta asti lähtee vetelee lisäpainojen kanssa ja aika nopeesti ne leuat kehittyy. paremmin toimii tuo kerran viikossa lyhyttä sarjaa lisäpainoilla. kun ennen tein 3 kertaa viikossa omalla painolla pitkää sarjaa ja yritin aina saada enemmän toistoja. lisäpainojen jälkeen on myös selkä lähteny uudestaan kasvuun joten kehitystä ainaki tapahtunu. Alotat vaikka siitä 5kg ja heität aina kun pystyt lisää

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom