Lopettakaa tupakanpoltto, niin...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mä jään baarireissuista melkein omilleni, jos vain mestasta löytyy bilispöytä ;)
No harvoin, mutta ei baarissa ole pakko juoda tai vetää röökiä, on siellä muutakin tekemistä.

rocky6 sanoi:
Itse tein päätöksen että poltan vain juopotellessani jolloin tuo ikävä tapa muutenkin on parhaimmillaan :)

Tuosta juuri luin kun itse lopetin että nikotiinin ja alkoholin ollessa stimulantteja, niillä on yhteisvaikutus johon kehittyy myös riippuvuus. Eli voi olla että et sinäänsä ole riippuvainen nikotiinista tahi alkoholista, vaan niiden yhteisvaikutuksesta.

"Lopetin" jokunen aika sitten..tosin viihteellä menee ja joskus yövuoroissa muutama. Muuten aika tiukasti EI tupakalle, helppoa!

Lopetin tupakanpolton uudenvuodenlupauksena ja se on pitänyt 100%. Sivuvaikutuksina olen todennut päänsärkyä, rauhattomuutta ja sen kautta olen kiusannut paljon tyttökaveriani.
Positiivisena sivuvaikutuksena olen homannut ruokahalun lisääntyneen hirvittävästi ja paino on noussut 2kg ja voimat on heti lisääntynyt hieman. Lepopulssini ja verenpaineeni on laskenut huomattavsti.

Kyllä TommyTiger oli oikeassa kun sanoi, että lopettaa tupakanpoltto, niin saat lisää rakennusaineita kehityksellesi.

32 mittarissa, 21 vuotta niistä kulunut savutellessa. "Pahimpina" aikoina melkein 2 askia nelijalkaista ja viimeaikoina tyydyin askiin. Nyt seitsemättä päivää ilman savua. Ilman nikotiinia en pysty vielä, joten purkkaa ja biittiä menee, mutta ilman aavikkolaivaa kuitenkin.
"Lopettakaa tupakanpoltto niin"

-ainakin olen aiheuttanut perheriidan / useita
-töissä mulle ei kohta kukaan puhu normaalisti, kun vihaisuus näkyy kauas

Kauankohan jaksaa...

Ja sit jos joskus uskaltais ajatella elämää ilman nikotiinia... Sitten taitaa ollakin jo liikekannallepano tms militaria zydeemejä liikenteessä.

Tän takia lopettamista alunperin ajattelinkin, niin olematon aine kuin nikotiini ja mua viedään. Vittu, kyl mää vielä näytän kuka käskee!
Minä määrään vauhdin ja muut suunnan...

Rauhallisia hetkiä muihin talouksiin!!

roni3 sanoi:
-ainakin olen aiheuttanut perheriidan / useita
-töissä mulle ei kohta kukaan puhu normaalisti, kun vihaisuus näkyy kauas

Kauankohan jaksaa...

Tää on just se perusasetelma. Toi olo ei johdu sinäänsä tupakoinnin lopettamisesta vaan sen alottamisesta. Ton riippuvuuden perusideahan ei oo se että sulle tulee hyvä olo kun saat tupakkaa vaan se että sulle tulee huono olo jos et saa tupakkaa.

Se mikä itteeni riepo sillon että ihan turha selittää ihmisille jotka ei oo ikinä ollu mistään riippuvaisia että olo on niin paha että tekis mieli rikkoa jotain ja että ei yksinkertasesti pysty keskittymään mihinkään ku pää on niin jumissa että ei kuulu kun sellasta basso kuminaa korvissa. Ja joka sydämenlyönti tuntuu ku viiden kilon lekalla löis.

No perkele! On tullu ennenkin luvattua lopettelemiset ja kaikki, mutta nyt otetaan miestä kunnolla niskasta kiinni. Alkaa kyllästyttämään tämä flunssailu ja hengitystiesairaudet, jotka on lisääntyneet todella paljon tupakoinnin aloittamisen jälkeen. Viimisten kolmen vuoden aikana on ollut vuoden keskiarvona varmaankin pari poskiontelontulehdusta, angiina, korvatulehdus ja pari perusflunssaa. Tällä hetkellä päällä poskiontelontulehdus.

Uskon, että tupakoinnilla on jonkinlainen osuus noihin sairauksiin. Muitakin syitä lopettamiselle löytyy. Mm. halu parantaa kuntoa, haistaa jotain joskus, säästää sekin vähä raha, tuoksua ruusulle. :haart:

Oikeastaan vahingossa tähän ajauduin, joskin mielessä on ollut pidemmän aikaa. Sunnuntaina en krapulaltani saanut poltettua ja nyt poskiontelontulehduksen vuoksi ei tee mieli ollenkaan. Vois melkein väittää, että en nykyään nauti oikein ollenkaan tupakasta. Harvoin tupakka enää maistuu hyvältä tai helpottaa oloa. Mieluummin ahdistaa ja muistuttaa itsekurini heikkoudesta.

Mutta nyt pannaan tupakat pois ja unohdetaan koko homma. 3.5 vuotta tuli savua hengitettyä ja nyt saa riittää. Tarvii mainostaa kavereille koulussa, että ne haukkuu mun itsekuriini vähän lisää näyttämisen halua! Nyt onnistuu! :thumbs:

Tupakka tuoksuu aivan saatanan hyvälle.
Mutta taas tupakoitsijat haisee aivan helvetin pahalle.
Paradoksi?

Totta, olen ollut jo 10 päivää ilman savua, mutta en ilman nikotiinia.
Mua vituttaa aivan kaikki. Tupakka ei koskaan maistu pahalta. Se tuoksu on riivannut koko vitun päivän. Kun taas autoon tuli tupakoitsija, niin se haisi aivan järkyttävän pahalta... Olen sekaisin.
Toivottavasti nämä olot helpottaa joskus. Kun mä nyt käyn tän polun läpi, niin en helvetti aloita uudelleen.

Safka maistuu aivan loistavasti. Musta tuntuu, että olen turvoksissa kaikesta aivan kokoajan. Se iänikuinen aamupala, jonka syöminen on tuottanut vaikeuksia, menee alas hienosti.

Viimeksi kompastuin pikkusikareihin, mutta taidan olla nyt viisaampi ja tuprutella niitä hallitusti.... ( voi tätä itsekusetuksen määrää ja autuutta!!)
Onnea niille, jotka ovat onnistuneet. Kumarrus!

Suosittelen tuohon lopettamiseen kaavaa:

Lähde 6 päivän vaellukselle alueelle missä ei muita ihmisiä ole. Unohda ostaa tupakit matkalla ja huomaa vasta 10 kilometrin päässä lähimmästä asutuksesta että juma...ta, unohtu ostaa röökit...

Itse se että röökit loppuu ei vituta sinänsä, eikä sitä tupakkia tee edes mieli. Siihen tarvittiin ainakin omalta osalta se että näkee edes jonkun joka polttaa. Mutta jos ei muut polta niin vit..ako siinä sitten muuta kun kävelee vaan. Eipä paljon muuten vi..uta...

:D

mappana sanoi:
Suosittelen tuohon lopettamiseen kaavaa:
Lähde 6 päivän vaellukselle alueelle missä ei muita ihmisiä ole. Unohda ostaa tupakit matkalla ja huomaa vasta 10 kilometrin päässä lähimmästä asutuksesta että juma...ta, unohtu ostaa röökit...

Itse se että röökit loppuu ei vituta sinänsä, eikä sitä tupakkia tee edes mieli. Siihen tarvittiin ainakin omalta osalta se että näkee edes jonkun joka polttaa. Mutta jos ei muut polta niin vit..ako siinä sitten muuta kun kävelee vaan. Eipä paljon muuten vi..uta...
:D

Joo metikkö on muutenkin hyvä paikka. Ite sain hirveitä kuolemanpelkotiloja kun kämpässä vaan kaiku sydämenlyönnit monet yöt. Menin klo 3 aikaan yöllä pimeeseen mettään kävelemään (en kuitenkaan ihan umpisokkona, vaan valaisematonta pururataa seurailin.) siellä tosiaan pahimmat krampit tasottu. Se on sitäpaitsi jännä tunne. Unohtuu kaikki kivut ja vitutus kun sysimusta metsä ääntelee ympärillä.

Edit:
En suosittele ainakaan naishenkilöille missään tapauksessa minnekään lähiön pururadalle kävelemään lähtöä keskellä yötä. Typerä idea.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oon koittanut kokonaan lopettaa arkisavuttelua (sitä vähäistäkin) ja kyllä jo näin kolmen päivän jälkeen huomaa että on pirtemäpi ja terveämpi olo hääräillessä. Varsinkin vatsa paremmassa kunnossa.

Tombba sanoi:
Mie lopetin polttamisen 7 kk sitten.
Tosin välillä olen kännissä polttanut ja töissä aniharvoin kun vituttaa oikein rankasti :)
Etuja lopettamisesta olen huomannu, niin salilla kuin sen ulkopuolellakin.
Hapenottokyky on parantunut huomattavasti ja verikin tuntuisi kiertävän paremmin. Myös aamuisin on paremmin nukkunut olo, kuin silloin, kun poltti.

Juu mulla on ollut ihan samoja reaktioita tuon nukkumisen suhteen, eli aamulla on huomattavasti levänneempi olo ja hetken kuluttua on paljon pirteämpi fiilis kuin silloin kun poltin askin päivässä ja sitä tahtia kesti n.12v! Nyt täytyy seurailla vaikuttaako lopettaminen tuloksiin oleellisesti vai ei.

Hou hou hou, kohta viikko ilman sauhuja! :rock:

Näin ensituntumalta huomaisin seuraavia eroja:
-nukun paremmin, nukahdan helpommin, en heräile ja olen aamulla virkeämpi.
-pää ei tunnu tukkoiselta, ilma virtaa pitkin hengitysteitä kuin olis koko ajan askillinen mynthoneita poskessa.
-yleinen olemus on jotenkin positiivisempi. Johtunee suurelta osin siitä, että en oikein uskonut tämän näin sujuvasti menevän. Onnistumiset ilostuttaa! :)

Pahoja tilanteita ei juurikaan ole ollut. Kavereiden vieressä polttelu ei varsinaisesti häiritse. Tupakan savu alkaa pikku hiljaa haisemaan yhä pahemmalle. Päivittäin tulee se hetki kun tekisi mieli vähän vaan sauhutella, mutta tähän asti kieltäytyminen on ollut luvattoman helppoa, huomattavasti helpompaa kuin koskaan aiemmin yrittäessäni lopettaa! Jee! :D

rantapantteri sanoi:
Päivittäin tulee se hetki kun tekisi mieli vähän vaan sauhutella, mutta tähän asti kieltäytyminen on ollut luvattoman helppoa, huomattavasti helpompaa kuin koskaan aiemmin yrittäessäni lopettaa! Jee! :D

Hyvin se menee. Niihin tilanteisiin kannattaa varautua ennalta joissa joudut stressaavaan paikkaan. Tupakointi tuntuu niissä hirveän järkevältä ratkasulta ja suurinpiirtein ainoana lohtuna. mutta joka kerta kun selviät jostain raskaasta tilanteesta polttamatta, se on viimeinen kerta. Pitää vaan opetella ne tilanteet ratkomaan muuten kuin tupakan avulla. Itellä tuli ja tulee varmaan vieläkin niitä aika-ajoin.

huomasin, että pystyin olemaan yhden päivän polttamatta pitämällä filtteriä huulien välissä koko päivän.. sitä savua jäi vaa kaipaamaan. siirryin sitte ultralightiin.

Nyt on menny neljä päivää polttamatta ja näin perjantaina taas kävi himottamaan.. Kaverin kanssa oluen nauttiminen meillä ja paikallisessa kyläbaarissa pisti vanhat tottumukset koville, mutta (nyt avaudun) kuolemanpelkoisena ihmisenä toissayönä kovia mahakipuja kokeneena mieleeni taas juolahti, että ei se ainakaan hyvää tee..

hankmo sanoi:
Nyt on menny neljä päivää polttamatta ja näin perjantaina taas kävi himottamaan.. Kaverin kanssa oluen nauttiminen meillä ja paikallisessa kyläbaarissa pisti vanhat tottumukset koville, mutta (nyt avaudun) kuolemanpelkoisena ihmisenä toissayönä kovia mahakipuja kokeneena mieleeni taas juolahti, että ei se ainakaan hyvää tee..

Ei ne nikkikset ketään oo tappanu. Tupakointi todistettavasti on ja eikä sekään niin paha juttu vielä ole; se rampauttaa pikkuhiljaa.

Tupakoinut olen ja oon ollu polttamatta nyt 20minuuttia ja aloin lukea tätä threadia ja alko ajattelee.. Eli päätös on semmonen että LOPETAN, en välttämättä tule onnistumaan täydet 100% vuodelta mutta kun edes sen 80-90% niin siit on hyvä lähteä.. Tupakka on paska keino, Ja ne jotka ei polta on KOVIALUITA jota kunnoitan.. NIin monta rappeutunutta nuorta olen nähnyt tupakka tai snuussi huules ja sille tielle en pysyvästi halua joutua..
Paskin selitys ikinä on että saa naisia kyllä niitä naisia muutenkin saa EI SE SIITÄ TUPAKASTA JOHDU.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom