Lopettakaa tupakanpoltto, niin...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
On! Mut mut plääh! Pitäis polttaa läskiä, saada lihasta, selviytyy yo-kokeista, nostaa aerobista kuntoa ja saada oma elämä kaikista muistakin vinkkeleistä päin kuntoon. Ja tähän päälle kessun lopettaminen? :D

Ja kaikkiin noihin sun tavoitteisiin pääset helpommin ilman röökiä;)

Mä olin viikon polttamatta, kunnes uudenvuoden yönä kännissä poltin yhden. Eipä ollut mitään erikoista. En pysty ymmärtämään miten joskus nautti tupakoinnista. Nyt on tullu sellainen raivoraitis fiilis, alkaa suorastaan vituttaa, jos joku polttaa vieressä. En siis ole polttanu uudenvuoden jälkeen ja fiilis on hyvä :thumbs: Tsemiä muillekin, jotka koittaa lopettaa, se kannattaa!

1,5 kk ilman savukkeen savuketta, en edes känässä ole polttanut. Kehitys taas pitkästä aikaa nousujohteinen ja olo virkeä. En voi muuta kuin suositella tupakanpolton lopettamista!

uudestavuodesta lähtien ollut polttamatta, eikä tee ees tiukkaa :) onhan tää kivempaa näin kun ei heti hengästy rappusia noustessa.

Savuton elämä alkoi noin 8 kuukautta sitten, tätä edelsi noin 12 vuoden tupakointi. Lopettaminen oli loppujen lopuksi melko helppoa, mutta en kyllä pysty suoraan sanomaan, että jossain huomaisi jotain suurempaa eroa.

Mutta ei siitä käryttämisestä ainakaan mitään hyötyä ollut joten win-win.

Ite oon ihan nuoresta asti ottanu semmosen asenteen etten tupakkaa aio polttaa.. Kahvia oon yrittäny opetella juomaan, mutta mun mielestä se vaan on niin saatanan pahaa ettei saa millään ees puolta kuppia alas.. Alkoholikin on silleen etten mitään umpikännejä aio juoda, vaan maltilla aina :)

Nyt 9 kk polttamatta. Alko ketuttamaa ainainen röökin veto, joten lopetin sen. Lopettaminen oli yllättävän helppoa. Ja pakko sanoa, että eipä se nyt niin imartelevalta koskaa näyttänu ku tällä mimmillä oli rööki huulessa ;)

Yli puol vuotta ollu polttamatta enkä huomaa mitään eroa entiseen. Edelleen paska kunto ja hiki lentää 2min treenin jälkeen vaikka olen aerobistakin treenannut. Edelleen paska hapenottokyky. En ole millään tavalla rauhallisempi, eikä keskittyminen ole parantunut yhtään, ehkä jopa huonontunut.

Hyvä puoli on se, että ei mene enää rahat röökiin - ne menee viinaan.

Huonoina puolina voisi mainita sen, että röökinsavu pistää yskittämään ihan helvetisti ja baarissa tulee pää kipeeks samantien. Tauoillakaan ei ole nykyään enää mitää tekemistä.

Silti en alkaisi uudestaan polttamaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yli puol vuotta ollu polttamatta enkä huomaa mitään eroa entiseen. Edelleen paska kunto ja hiki lentää 2min treenin jälkeen vaikka olen aerobistakin treenannut. Edelleen paska hapenottokyky. En ole millään tavalla rauhallisempi, eikä keskittyminen ole parantunut yhtään, ehkä jopa huonontunut.

Hyvin tehty! Kuten olen sanonut jo monesti, eivät ne hyvät puolet todellakaan tule heti vastaan. Itselläni on nyt 2 vuotta tupkaoimattomuutta takana, ja oikeastaan viimeisen puolen vuoden aikana on vasta todella tuntenut sen, ettei polta. Elimistöllä vie aikaa puhdistautua. Kyllä se siitä pikku hiljaa tasoittuu, hyvä että päätös on pysynyt etkä ole sortunut, kun mitään ei sekunnissa tapahtunut.

Se, että on polttanut esim. 5v niin kestää toiset 5v, että keuhkot on kutakuinkin puhdistunut. Näin ainakin koulussa peloteltiin :)

Ne on varmaan sitte pyöristelly ton viiteen vuoteen :) Jos se ois oikeasti 5v nii ne pyöristäs sen sitte kymppiin :D

Vaikka se nyt ei olisikaan aivan tota 5v:a, niin puhutaan tässä nyt silti pitkistä ajoista.

Hyvä puoli on se, että ei mene enää rahat röökiin - ne menee viinaan.

Huonoina puolina voisi mainita sen, että röökinsavu pistää yskittämään ihan helvetisti ja baarissa tulee pää kipeeks samantien. Tauoillakaan ei ole nykyään enää mitää tekemistä.

Silti en alkaisi uudestaan polttamaan.

No itellä ainaki juopottelu illan jälkee saattanu motivaation puutetta olla pitkän aikaa. Treeni menee vähän hukkaan muutenkin jos joka viikko juo 2-3 kertaa. Lisäksi sitten aiheeseen, eli itellä just kaikkein vaikeinta oli ku koitin vähentää/lopettaa tämä tekemisen puute. Loppupeleissä ihminen tuhlaa tuprutteluun n.100min päivässä mikä tekee 1h 40min, siis jos polttaa 5min. yhtä röökiä.

15 vuotiaana aloitin tupakoinnin, nyt ikää 22 ja lopetin tossa vuoden vaihteessa. treeniä takana noin puoltoista vuotta, vielä ei huomaa eroa muutakuin, että yleisesti on paljon parempi olo. kai sen pian huomaa tossa reenailussakin. toivottavasti ainakin ettei turhaan ole kärsitty näitä kolmea viikkoa...:D

Mä polttelin tuossa taasen koko syksyn ja alkutalven. Lopetin tupakin polton jälleen kerran joulukuun ensimmäinen päivä ja treenit ovat taasen sujuneet paremmin, voimaa on tullut ja kiinteää painoa n. 2kg lisää, vaikka olen vasta ollut reilut 7 viikkoa polttamatta.

Itse en polta, eikä tulisi mieleenikään aloittaa, mutta amiksessa monet kaverit harrastavat savuttelua, ja niinpä sitä savua tulee joskus itsekin hieman hengiteltyä. Että mitenkäs toi passiivinen tupakointi vaikuttaa?

Ja tosta aineenvaihdunnan nopeutumisesta, eikös kahvikin ole tällaisen aiheuttaja? Itse kun on tullut hetken aikaa enemmän juotua, ei kai vaan massan tulo heikkene?

Lauantaina(20.1.2007) tuli viimiset savut vedettyä. Saas nähä kuin äijän käy. Tällä hetkellä ei tee edes mieli :) Välillä tulee semmosia hetkiä, kun ei tiedä mitä oikein tekis kun ajattelee vaan sitä maukasta pölliä siinä huulessa.. Onneks tuommoset hetket menee melko pian ohi, kun vaan jaksaa vähän sinnitellä. Tsemppiä kaikille muille!

Nikotiinilaastarit on mun mielestä paras apu tupakoinnista eroon pääsemiseksi. Armeijassa on aivan turha yrittää lopettaa tupakointia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom