Lopettakaa tupakanpoltto, niin...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
8.v polttaneena voin ainakin sanoa et kyllä siitä treenistä enemmän saa irti ku esim. jättää vaikka treenipäivänä ennen treeniä tupakat polttamatta tai pitää muutaman tunnin savuttomana ennen treeniä. Palautusta ajatellen pariin kolmeen tuntiin en polta treenin jälkeenkään. Toimii ainakin meikällä. Nyt treenien lisäännyttyä röökaaminenkin on vähentyny, mut täytyy myöntää et ravintola-alalla työskentelevänä yks parhaista stressinpoistajista kesken työpäivän on se kuppi kahvia ja rööki tai pari. Sit kun erehtyy kuppia ottamaan ni palaahan sitä kännissä vaikka kartonki kerralla.

Anyway, treeniä ajatellen fiksumpaa se lopettaminen on. Varmasti huomaa positiiviset vaikutukset muutenkin elämässä ku pelkästään treenaamisen kannalta.

En voi vielä puhua lopettamisesta, takana on savutonta elämää vasta n. kuukauden päivät. Lopetettu on ehkä vuonna 2011... :)

Kuukauden aikana ilma on alkanut kiertää paremmin, ei tartte puuskuttaa enää samalla tavalla pyöräillessä. Lisäksi leposyke on ehkä hieman laskenut ja hajuaisti on parantunut. Salitreenissä tulokset ovat nousseet mm. penkissä sekä kyykyssä. Vaikea sanoa, johtuuko se tupakoimattomuudesta, who knows... Paino on hieman noussut, tosin vain noin pari kiloa.

Kotosalla pystyy olemaan ihan helposti polttamatta, töissä joutuu edelleen kiristeleen hampaita. :curs:

Summa summarum - Röökinpoltto on nykyään out. :piis:

SS-Adler sanoi:
Muistaakseni maku- ja haju aisti paranevat noin puolessa vuodessa takaisin ennalleen.

Pitää ainakin sillä perusteella paikkansa, että pari päivää yli vuoden olen ollut polttamatta ja puoli vuotta on paino ollut aika hyvässä nousussa :jahas: .

Noniin! Etenemistä täälläkin päin. Nyt 3.5 viikkoo takana ja onpahan helppoa menoa. Ei edes juhliessa ole tullut mieleenkään, että sortuisin.

Mutta oikeastaan hyödyt on nyt ollut vähän kiven alla. Oikeastaan lopetin pääosin sen vuoksi, että olin kyllästynyt kaiken maailman sairasteluihin ja poskiontelontulehduksiin. Ekat pari viikkoo oli röörit ihan kivasti auki, mutta nyt on taas melkein viikon verran ollu tosi sitkeetä flunssaa. No josko tässä ajan kanssa sais ittensä vähän terveemmäks ja sairastelua vähemmälle.

Silti lopettamispäätökseen olen edelleen todella tyytyväinen ja pidän siitä kiinni! :thumbs:

SS-Adler sanoi:
Muistaakseni maku- ja haju aisti paranevat noin puolessa vuodessa takaisin ennalleen.

Empiirinen tutmimuskokemukseni tukee tätä. Ensimmäisinä kuukausina ero oli todella marginaalinen ainakin mulla.

rantapantteri sanoi:
Noniin! Etenemistä täälläkin päin. Nyt 3.5 viikkoo takana ja onpahan helppoa menoa. Ei edes juhliessa ole tullut mieleenkään, että sortuisin.

Hyvä! Kun sen joskus aloittaa niin se alkaa joskus!:) Juuri tuo biletyshomma teki itselläni aikanaan tiukkaa. Asiaa eivät auttaneet "kaverit" jotka yhtäkkiä olivat tunkemassa nokkani alle tupakkejaan saadakseen mut repeämään...:curs: Lopettivat sen kun kerroin mielipiteeni riittävän isoilla kirjaimilla. Ovat kuitenkin kavereita edelleen, osa jopa harkitsee tupakoinnin lopettamista!:D

Silti lopettamispäätökseen olen edelleen todella tyytyväinen ja pidän siitä kiinni! :thumbs:
Etkä tule päätöstäsi katumaan! Itse käryttelin n.15 vuotta ja vihdoinkin...:worship: :rock:

PikkuT sanoi:
En voi vielä puhua lopettamisesta, takana on savutonta elämää vasta n. kuukauden päivät. Lopetettu on ehkä vuonna 2011... :)

Hyvä ja järjellinen suhtautumistapa. Se tappelu ei nimittäin pääty saman tien, saat vääntää sen kanssa vielä sillon kun vähiten odotat. Paras keino ainakin mun mielestä on pysyä varuillaan sen kanssa eikä tuudittautua mihinkään turvallisuudentunteeseen. Ite oon alottanu 2 kertaa uudestaan syystä jota en pysty mitenkään muistamaan. Kai se oli niin että millään ei ollut mitään väliä ja "Miksi siis en polttaisi?". Oikea ajattelutapa olisi ollut ehkä se että "Miksi polttaisin?" Mitään en sillä saavuttanut, asiat ei saaneet uutta merkitystä sen kautta enkä ymmärtänyt mitään paremmin. Raajat vaan kylmettyi, happi ei kulkenut ja aamustondis hävisi.

Sundado sanoi:
NIin monta rappeutunutta nuorta olen nähnyt tupakka tai snuussi huules ja sille tielle en pysyvästi halua joutua..

Öö wtf, käytät jotain tupakkatuotetta niin olet rappeutunut? :rolleyes:

Missukka 1.1.06 sanoi:
Toissa päivänä vedin viimeisen tupakkani. Nyt se loppui lopullisesti, ei enää edes baarissa eikä mitään jämiäkään.

Kaksi kertaa olen tupakkaa polttanut tuon jälkeen. UNISSANI!! Ihme juttu kun uniin tunkee, päivisin ei kyllä tee yhtään mieli. Unessakin tulee sitten sellainen kauhee paha mieli ja morkkis, kun "ei ole selkärankaa".

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Missukka sanoi:
Kaksi kertaa olen tupakkaa polttanut tuon jälkeen. UNISSANI!! Ihme juttu kun uniin tunkee, päivisin ei kyllä tee yhtään mieli. Unessakin tulee sitten sellainen kauhee paha mieli ja morkkis, kun "ei ole selkärankaa".

sama homma. 2 kertaa oon nähny unta että kessuttelen ja on tullu vähä morkkis :D

Missukka sanoi:

En ole sittenkään yksin! :rock: Täysin sama homma käynyt täälläkin. Monena yönä oon herännyt hiestä märkänä ajatellen, että nyt se pirun lakko kusi, mulla ei ole selkärankaa jne... :itku: Noh, ehkä tämä osoittaa sen, että pään sisällä ollaan asian suhteen vakavasti liikkeellä. :thumbs:

Edit. Niin, taitaa em. painajaiset osoittaa senkin, että mokoma tapa on ohjelmoitu pään sisälle aika helvetin tiukkaan. Nimim. Rööki 13 vuotta elämän askareissa mukana...

Itse olen saanut lopetettua polttelun(paitsi kaljoilla ollessa)

mutta nikotiinipurkkaa menee paljon. Parempihan se tietysti on kun ei keuhkot likaannu mutta onko kellään tietoa onko noista purkista mitä vaikutusta treenaamiseen?

Nikotiiniahan niissä on ainakin paljon. Kyllä se nikotiiniriippuvuus on ainakin mulle hemmetin totta ja tuntee sen, ei yhtä hyvin kun polttaessa mutta kuitenkin miten helpottaa on vähän aikaa jauhanu(nikotiini imeytyy). Kokeillu tavallisia xylitoli ym.purkkia(tulis halvemmaksi). Ne ei jeesaa lainkaan mulla.

Voi olla että asiaa on jo puitu täällä, en jaksanu lukea koko ketjua.

Eli treeni vs. nikotiinipurkka??

problemchild sanoi:
Itse olen saanut lopetettua polttelun(paitsi kaljoilla ollessa)

mutta nikotiinipurkkaa menee paljon. Parempihan se tietysti on kun ei keuhkot likaannu mutta onko kellään tietoa onko noista purkista mitä vaikutusta treenaamiseen?

Minä en puhuisi lopettamisesta jos tupakoi kaljalla käydessään ja on edelleen riippuvainen nikotiinista. Minä en ole polttanut tai käyttänyt mitään nikotiinivalmistetta yli viiteen vuoteen. Silti muutaman kerran vuodessa tulee nähtyä painajaisia kessuttelusta. Nyt sitä vasta on alkanut tajuamaan millainen aine tuo nikotiini on. Kannattaa pysyä erossa.

Toki treenin kannalta on hyvä käyttää jotain muuta nikotiinivalmistetta kuin tupakkaa, jos ei pysty kokonaan olla ilman. Tosin jos lopettaa polttamisen, niin se tarkoittaa, että pysyy siitä kokonaan erossa. Muuten se ei tule onnistumaan.

rantapantteri sanoi:

Mutta oikeastaan hyödyt on nyt ollut vähän kiven alla. Oikeastaan lopetin pääosin sen vuoksi, että olin kyllästynyt kaiken maailman sairasteluihin ja poskiontelontulehduksiin. Ekat pari viikkoo oli röörit ihan kivasti auki, mutta nyt on taas melkein viikon verran ollu tosi sitkeetä flunssaa. No josko tässä ajan kanssa sais ittensä vähän terveemmäks ja sairastelua vähemmälle.

3.5 viikkoa on hyvä alku, mutta lopettamisen hyötyjä kannattaa katsoa pitemmällä aikajänteellä. Esim:

http://www.tupakka.org/images/tupakkakuolemat.jpg

http://www.stumppi.fi/portal/aikuis...isen_hyodyt_ja_haitat/lopettamisen_hyodyista/

Elimistön vastustuskyky nousee pikkuhiljaa lopettamisen jälkeen, mutta toki niitä flunssia tulee vaikka ei polttaisikaan. Treenin kannalta vaikutukset alkavat näkyä muutaman kuukauden jälkeen kun happi kulkee salilla aivan eri tyyliin.

7 pitkää vuotta on tullut tuota syöpäkäärylettä imettyä. Nyt riitti! Rupeaa todella vituttamaan tämä jatkuva röhä ja nieluinfektiot. Nyt ollaan oltu ensimmäistä kertaa elämässäni 7 päivää tupakoimatta ilman mitään ongelmaa! Mulla se riippuvuus on enemmänkin tapa, kuin itse nikotiini. Apuna olen käyttänyt nikotiinipurkkaa, mutta sitäkin todella harkiten.

Netistä luin älyttömästi kaikkia propagandasivuja asenteella läpi, jotta sain tarvittavat taustatiedot (hyödyt) ja sitten ei muuta, ku härkää sarvista kiinni!

Tähän mennessä huomattuja juttuja:

-Ilma kiertää, kuin vastasyntyneellä
-Maku & Hajuaisti parantuneet (Tärkeitä tekijöitä soturille)
-Treenit kulkee tosi hyvin! Ennätyksiä tehään. Oon huomannut, että tuo hapen saanti on erittäin tärkeessä asemassa tässäkin hommassa, vaikka ei niin aerobisesta olekaan kyse.
-Mulkussa havaittu elintoimintaa sittenkin! (Pintaverenkierto paranee muissakin paikoissa)
-Energisyys huipussaan 24/7
-Rahaa säästyy vitusti!

Haittoina se, että uni ei ole meinannut tulla kuulaan kovin helposti.

On tuo vaan niin idioottimaista hommaa olla jonkun aineen orjana vuodesta toiseen. Henk.koht vituttaa paljonkin nuo poltellut vuodet, mutta nyt riittää! Mieluummin ammun itteni, ku jatkan polttamista. Se on vaan hidasta itsemurhaa. Ok, nyt saa riittää. Lähden lataamaan remingtonia.

L0b0 sanoi:
-Ilma kiertää, kuin vastasyntyneellä
-Maku & Hajuaisti parantuneet (Tärkeitä tekijöitä soturille)
-Treenit kulkee tosi hyvin! Ennätyksiä tehään. Oon huomannut, että tuo hapen saanti on erittäin tärkeessä asemassa tässäkin hommassa, vaikka ei niin aerobisesta olekaan kyse.
-Mulkussa havaittu elintoimintaa sittenkin! (Pintaverenkierto paranee muissakin paikoissa)
-Energisyys huipussaan 24/7
-Rahaa säästyy vitusti!

Hienoa! Kyllä se siitä ajastaan helpottaa! Mulla reilu 1,5kk savutonta elämää takana, tosin muutamat savut oon jurrissa vetänyt, enkä ole siitä pahemmin stressannut. Jotenkin alkaa tuntua, että rööki alkaa olla pois normaalista päivärytmistä, ts. rutiineista. Tosin kokemuksesta tiedän, että valppaana pitää olla, sillä sortumisen mahkut ovat todella suuret vielä vuodenkin kuluttua lakon alkamisesta.

Tsemppiä päätökselle! :thumbs:

PikkuT sanoi:
Hienoa! Kyllä se siitä ajastaan helpottaa! Mulla reilu 1,5kk savutonta elämää takana, tosin muutamat savut oon jurrissa vetänyt, enkä ole siitä pahemmin stressannut. Jotenkin alkaa tuntua, että rööki alkaa olla pois normaalista päivärytmistä, ts. rutiineista. Tosin kokemuksesta tiedän, että valppaana pitää olla, sillä sortumisen mahkut ovat todella suuret vielä vuodenkin kuluttua lakon alkamisesta.

Tsemppiä päätökselle! :thumbs:

Tänks. Kyllä se tästä! Pikkuhiljaa alkaa päästä tuon rutiini-rööki-käytöksen ohi. Mua on myös auttanut paljon, että oon paasannu kavereille ja duunikavereille, että se on pojat loppu nyt! Jotenki sitä ei vaan enään edes kehtaa mennä röökipartsille, ku kaikki tietää että yrittää lopettaa. Rupee vaan hävettään jos sinne menee, koska silloin puheet pyörtyisivät täysin!

Olen ollut jo 10 päivää kokonaan ilman nikotiinia, kokeilin lopettaa tupakoimista hampun avulla. Ei paljon niksat vaivanneet yhen jointin jälkeen :david: Tästä päivästä lähtien täysin savuton (paitsi silloin tällöin).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom