Liikuntatunnilla opittua...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ala-asteella opin, että olen paska kaikessa paitsi pikajuoksussa vähä yli keskitason. Maikka yritti kyl motivoida mut keinot oli vääränlaiset ja ehkä teini-ikäkin painoi sit niin pahasti etten sitten pahemmin kiinnostunut mistään.

Yläasteella onneks mulla oli vuoden verran joku muotitietoinen liikunnanmaikka joka oli vissiin käyny salillaki vähä (näytti rhp:lta). Sama kaveri piti luennon meille ekalla tunnilla seiskaluokalla ja kerto salillakäynnin perusjutut - toinen tunti meni salilla. Tästä innostuneena luin muutamia alan teoksia ja pakkista puolisen vuotta, minkä jälkeen menin salille ensimmäisen kerran.

En kyllä pysty käsittämään kuinka aikuisilla ihmisilläkin (mm. missevileye) on kauheet traumat tuosta. Toki muaki ketutti aikoinaan ku olin kömpelö ja isompi ku muut joilla ei vielä ollut testosteronin ja kasvuhormoonin tuotanto samoissa mittasuhteissa kuin mulla, josta muut jaksoivatkin muistuttaa aina tilaisuuden tullen. Mutta siltikin suoranainen kateus ja inho yleisurheilioita ja pallopelien harrastajia kohtaan on varsin hämmentävää.

Tulipa tässä (edit: Radialin viestistä) mieleen, että niin älyttömiä metodeja kuin opet näköjään ovatkin käyttäneet, melko harva tuntuu postausten perusteella löytävän syytä liikuntaintonsa laimenemiseen omasta itsestään.
Voiko siis olla niin, että nämä kaikkeen tyytymättömät valittajat, olemattomalla motoriikalla varustetut pullamussut ja pienet yhden lajin ihmeet ovat nimenomaan nykykoulun vitsaus? Epäilen.

Mä opin, että mitään ei tarvii koskaan harjoitella eikä missään tapauksessa opetella oikeita suoritustekniikoita. Siitä vaan juoksemaan 100 m (jalat vispaa sivuille ja aika on päälle 20 sek., mutta ei se haittaa, kunhan saadaan tulos arvosanaa varten) ja pelaamaan lentopalloa (ei se satu, jos osaa lyödä oikein, mutta kukapa se on seppä syntyessään). Kiitos sille opettajalle, joka omalla vapaa-ajallaan piti liikuntakerhoa, ja siellä opetti, miten juostaan ja hypätään korkeutta jne. oikein. Omituista, että tulokset paranee, kun oppii oikean tekniikan... Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että liikuntanumeron ei pitäisi tulla tulosten perusteella, vaan jos ihan pakko on numero antaa, niin sitten vaikka jollain osallistumis/innokkuusmittarilla.

Mä opin, että mitään ei tarvii koskaan harjoitella eikä missään tapauksessa opetella oikeita suoritustekniikoita. Siitä vaan juoksemaan 100 m (jalat vispaa sivuille ja aika on päälle 20 sek., mutta ei se haittaa, kunhan saadaan tulos arvosanaa varten) ja pelaamaan lentopalloa (ei se satu, jos osaa lyödä oikein, mutta kukapa se on seppä syntyessään). Kiitos sille opettajalle, joka omalla vapaa-ajallaan piti liikuntakerhoa, ja siellä opetti, miten juostaan ja hypätään korkeutta jne. oikein. Omituista, että tulokset paranee, kun oppii oikean tekniikan... Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että liikuntanumeron ei pitäisi tulla tulosten perusteella, vaan jos ihan pakko on numero antaa, niin sitten vaikka jollain osallistumis/innokkuusmittarilla.

Kaikkein parastahan olisi tehdä lähtötasotestit kaikille esim. yleisurheilu-, hiihto-tai suunnistuskauden alkaessa ja niin että paskin tulos =4 paras =9 ja siitä jakaa suoritusten eron niin että jokainen parannus on numero eli täytyy kehittyä jakson aikana jotta pääsee läpi ja kymppiinkin pitää vielä kirittää sen parhaan. Näin saataisiin jos ei motivoitua ihmisiä niin ainakin pakotettua pullamössöt urheilemaan, koska muuten ei pääse läpi MUAHAHAHAHA.

ammattikoulun liikan opettajan suusta muinoin.

"Eihän se ole mies eikä mikään jos ei 100kg penasta nosta" Itsehän hän otti peräti kaksi toistoa satkulla.

"Naturaali miehen penkki maksimi on 160kg eikä yhtään yli":eek:

oppilas kysyi "Pelataanko talvella jääkiekkoa?"
opettaja "Ei. Jääkiekkö on miesten laji, ja täällä on vain yksi mies...":thumbs:

Peruskoulussa liikunta ei kiinnostanut, (paitsi jalkapallo) joten eipä niillä tunneilla paljon tullut tehtyäkään. Opettajat jätti suosiolla rauhaan meidät ei aktiiviset liikkujat.
Ammattikoulussa liikunnan opettaja saikin motivoitua lähes koko luokan liikkumaan. Käytiin nyrkkeilemässä, potkunyrkkeilemässä, pelattiin lätkää,futista ja salibandyä yms. Vuoden lopulla oli aina cooperin testi mikä oli ainoa negatiivinen juttu, mutta kyllä senkin sitten jaksoi lönkötellä kun muuten oli ollut hauska vuosi.
ko. opettajan suusta jäi mieleen : Sitten kun te pääsette tohon ravintola ikään ja huomaatte, että aha, pakki ei mahdu enään paidan sisään. Niin kolme kertaa viikossa liikuntaa siten, että syke nousee, vähintään puolituntia kerrallaan, niin pysytte normi mitoissa.

Itse keksin kyllä monta paljonkin tyhmempää aktiviteettia. Esim. TV:n katselu, juopottelu, kavereiden kanssa ringissä kessuttelu, mopolla ajaminen, syljeskely ja seinien potkiminen, toisten kiusaaminen yms. Onhan noita.

No on, mutta nuo sun mainitsemat nyt on aika harvassa opetusohjelmassa mukana.

Mä opin, että mitään ei tarvii koskaan harjoitella eikä missään tapauksessa opetella oikeita suoritustekniikoita.

Kuullostaa niin tutulta. :thumbs:

En tosiaan muista yhtään kertaa että liikunnanmaikka olis opettanut jotain. Käskettiin tehdä vaan, joku homma suju, joku ei... yleensä ei.

Suomen ehdoton paras ei saa kuin korkeintaan 8 liikunnassa kun ei ole kunnolla mukana, myöhästelee ym. :thumbs:

Onpas jengillä huonoja muistoja koululiikunnasta. Mä tykkäsin aina liikuntatunneista, ja varsinkin yläasteen ja lukion aikainen liikunnanopettaja oli loistava. Mies oli vanha kymmenottelija, joten harjoittelemisen perusteet oli opittu ihan muualla kuin koulun penkillä. Eri lajeja päästiin kokeilemaan monipuolisesti, ja asenne oli kohdallaan. Osasi kannustaa oikealla tavalla, eikä koskaan vittuillut huonoista suorituksista niille, jotka olivat heikompia urheilussa. Hyville urheilijoille kyllä, mutta ei koskaan ilkeään sävyyn, vaan sellasia kaverihenkisiä piikkejä. Bonuksena kyseinen opettaja oli vahva kuin härkä (nosteli puntteja ahkerasti), karvainen kuin gorilla ja varustettu ehkä Suomen miehekkäimmällä nimellä.

Terveiset vaan Ekille Helsingin Uuteen Yhteiskouluun, olet mies paikallaan.

Meillä ylä-asteen liikunnanopettaja katsoi uimahallissa, saunaan mentyämme poikien varustusta ja totesi: "Pojat teillä on pippelit ja minulla on kyrpä"..Näin osasi opastaa liikuntatieteiden maisteri.
LOL tää oli ihan paras. Saako käyttää siguna jonkun aikaa? :D

Suomen ehdoton paras ei saa kuin korkeintaan 8 liikunnassa kun ei ole kunnolla mukana, myöhästelee ym. :thumbs:

Ai senkö pitäisi taata automaattisesti se 10? Ehkä siihen numeroon tarvii jotain muutakin kuin sen yhden lajin taidon

Edit: Esim matkista. Jos olet luokan paras laskija, mutta saat kokeista paskoja etkä ole tunnilla niin ei se numero kovin hyvä pitäisi olla.

Ai senkö pitäisi taata automaattisesti se 10? Ehkä siihen numeroon tarvii jotain muutakin kuin sen yhden lajin taidon

Meillä sai lukiossa liikannumeron sen perusteella, paljonko juoksi 500 metriä. Kymppi tuli, ei siinä mitään, mutta olishan tuohon numeron eteen nyt jotain muutakin voinut tehdä..

Edit: Esim matkista. Jos olet luokan paras laskija, mutta saat kokeista paskoja etkä ole tunnilla niin ei se numero kovin hyvä pitäisi olla.

Ei pitäisi. Sehän oli juuri pointtini :david: :piis:

Sanottakoon vielä että oli kovassa kunnossa, ylipäänsä paras kaikessa mitä viitsi tehdä.

Kun mentiin liikuntatunnilla uinnin jälkeen saunaan, uikkarit piti aina ottaa pois.

Kun kerran sitten opettaja itse seisoi saunan keskellä vaatteet päällä, joku kysyi "miksi sitten sulla on housut jalassa"?

Tähän opettaja vastasi: "saa olla jos seisoo".

Kun mentiin liikuntatunnilla uinnin jälkeen saunaan, uikkarit piti aina ottaa pois.

Kun kerran sitten opettaja itse seisoi saunan keskellä vaatteet päällä, joku kysyi "miksi sitten sulla on housut jalassa"?

Tähän opettaja vastasi: "saa olla jos seisoo".

:lol2::lol2::lol2: Mwahahahahaha vittu jollain toimii vissiin aivot aika hitaasti :D

Jos totta puhutaan, tilanne ei ollut niin hauska silloin, koska meidän liiksanopettaja ei ole ollenkaan niin tyhmä, kuin tässä yhteydessä annoin ymmärtää. Se heitti aina jotain hyvää juttuu tahallaan. Tai no jos homoteeskentely on jonkun mielestä hauskaa, niin siinä tapauksessa hyvää juttua :D .

Salibandyssa piti puolustaja pitää loitolla siten, että perse nostetaan vastapuolen pelaajan leukaan.

Kerran oli kuntopiiriä, jolloin mankasta tuli jotain karmeeta homopoppia, ja kun kaikki teki samaan aikaan etunojapunnerruksia, opettaja laski tahtia gay-kiljahduksella "yksi, kaksi ...." Koita siinä sitten tehdä jotain 20 punnerrusta.
Että silleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom