Liikuntatuntien sisällöstä:
Ala-asteella tunteja piti meijän oma luokanope enkä muista tunneista juuri mitään, paitsi sen, että olin hyvä luistelemaan ja juoksin cooperin aina kolmen parhaan joukossa. Kokeiltiin painia (!) ja fudista, muuten tunnit oli kaavaa koripallo/lentopallo (joskus harvoin sähly), talvella luistelu/ringette ja hiihto, keväällä yleisurheilu + pesis.
Yläasteella mukaan tuli legendaarinen "power-mover"-tanssi, jota harjoiteltiin aina keväisin. Muutoin kaava pysyi aika samana, tosin sillä erotuksella, että syksyisin oli aina yu, loskakelien alkaessa suunnistettiin paloheinässä, talvella luistelu (jos "ei ollut" luistimia, sai kävellä kauppaan ja takas
) ja keväällä PESISTÄ koulun takana olevalla kentällä tuon tanssin lisäksi. Opelta sain hyvän numeron (10) kun osasin luistella, juoksin edelleen hyvin sen cooperin ja vedin parit leuat. Esim. pesistä en osannut ollenkaan, en koskaan osunut palloon enkä uskaltanut ottaa palloa kiinni (sain pallosta silmääni ala-asteella, traumat).
Lukiossa touhu muuttui täysin. Syksyisin oli sisäliikuntaa. Tuntien sisältö määriteltiin niin, että opettaja huuteli tunnin alussa: "Mitäs tänään tehdään" johon pari kovaäänisintä bitchiä huuteli, että "pelataan lentistä" joten pelattiin lentistä (eli seisoskelua jne, kyllähän te tiedätte mitä lentis oli koulutunneilla, yleensä ainakin). Ainoastaan silloin kun nämä neidit eivät olleet paikalla saatettiin pelata sählyä (muistan kaksi kertaa).
Talvisin oli luistelua Brakulla. Opettaja ei omistanut itse luistimia, vaan seisoskeli paksussa minkkiturkissaan kentän laidalla. Jos ei joku oppilaista "omistanut luistimia", he saivat mennä istuskelemaan läheiseen kuppilaan. :lol2: Luistelutunnit oli kivoja. Sai tehdä ihan mitä halusi.
Keväällä käytiin Eltsun kentällä juoksemassa jo aiemmin täällä mainitsemani 500metriä, jonka perusteella numero määräytyi. Jos juoksi tiettyjen maikan laatimien sekuntirajojen mukaan, sai numeron (en muista aikoja enää). MIKÄÄN MUU LIIKUNNALLISUUS TAI LIIKKUMATTOMUUS TAI TUNNEILLA OSALLISTUMINEN ei vaikuttanut numeroon. Melko reilua (sain kympin, mutta valitan silti, mun mielestä toi on käsittämätöntä). Lisäksi oli "vaihtoehtotunteja", jolloin sai valita, menikö salille vai keilaamaan. Valitsin yllättäen salin (maikka ei ollut paikalla koskaan).